Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:13

Rondtrekken is zo mooi! Dat wordt een gave reis Livvy, ik ben net thuis van een weekendje Banff ( het derde weekendje al dit jaar hihi ) Veel plezier met plannen en de voorpret! Als je tijd hebt, rij vanaf Calgary naar Banff naar Jasper via de Icefields Parkway. Via Jasper dan BC in. De Icefields Parkway is zo mooi, mag je eigenlijk niet missen!

@ Miss Charlie, waar ga je heen? Ik woon vlakbij Edmonton!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:22

Naar Vilna, zegt dat je wat?

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:27

@lennylenny: bedankt voor de tip, was het niet van plan in eerste instantie, maar begin nu toch wel zin te krijgen om ook over Jasper te gaan :j

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:38

Vilna, ja, woon ik vlakbij! Waar ga je rijden? Bij Sigma Warmbloods?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:48

Hoe lang heb je Livvy? Twee maanden toch?

Ik ben in tien dagen van Lethbridge via Banff naar, Lake Louise, Jasper naar Vancouver en weer terug gereden. En ik heb de indruk dat ik vrij veel heb gezien en gedaan :D Ik weet niet of je de blog in mijn onderschrift hebt gezien?

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:51

lennylenny schreef:
Rondtrekken is zo mooi! Dat wordt een gave reis Livvy, ik ben net thuis van een weekendje Banff ( het derde weekendje al dit jaar hihi ) Veel plezier met plannen en de voorpret! Als je tijd hebt, rij vanaf Calgary naar Banff naar Jasper via de Icefields Parkway. Via Jasper dan BC in. De Icefields Parkway is zo mooi, mag je eigenlijk niet missen!

Dat is zeker een aanrader!

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:03

Als je dan toch in Jasper ben kun je ook naar een gletsjer!
Daar zijn wij afgelopen jaar geweest, je gaat dan met een grote bus achtig iets een gletsjer op. Midden in de zomer is het daar in je korte broekje toch best koud :+
Dit is de site ervan: http://www.explorerockies.com/columbia-icefield/
We zijn ook met een gondol op naar boven gegaan, was ook mooi, hier de site: http://www.explorerockies.com/banff-gondola/
Maar wat ik je boven de gondol bij Banff zou aanraden is dit: http://www.jaspertramway.com/
Dat is bij Jasper en daar kun je ook daadwerkelijk op de berg lopen. Inc. door het sneeuw.

Maar van dit alles weet ik niet of alles open is enzo. Als je in de zomer gaat zou ik je zeker the Calgary Stampede aanraden! En anders wel Spruce Meadows, dat is volgensmij wel het hele jaar door.. Zou je even de site moeten bekijken. (Dat is allebei in Calgary)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:06

@Kelly: heb je blog gezien en gelezen ja, gaaf hoor! Maar ik was niet van plan om twee maanden rond te trekken, hooguit 2 of 2 en halve week, de rest van de tijd wil ik op Vancouver Island spenderen met vrienden. Maar dan nog is het voor mij one-way, dus waarschijnlijk tijd genoeg, en ik wil het lekker relaxed doen. Dus waarschijnlijk wordt het ook Jasper :D. Je kunt nooit teveel gezien hebben, toch?
@Amberbokt: thanx voor de tips, daar gaat mijn lowbudget planning haha, maar ik ga het zeker overwegen!! De gletsjer heb ik een aantal jaar geleden al gedaan, dus ik weet niet of ik dat weer ga doen, maar de gondels wil ik wel!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:41

MissCharlie schreef:
Dat heb ik ook gelezen, 2500 Canadese dollars.

Oké, dat moet dus wel?

Blijf het raar vinden dat ik het nu nergens kan lezen. Weet zeker dat ik het ergens heb gezien!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:45

Ik weet niet of er een exact bedrag is, maar ze eisen dat je genoeg geld hebt om jezelf te onderhouden gedurende de tijd dat je daar bent. Want als je met $500 voor 3 maanden Canada binnen gaat, dan is het vrij waarschijnlijk dat je zal gaan werken daar, wat dus niet mag zonder een work visa. Dus je moet een bedrag op je rekening hebben dat realistisch genoeg is om enkele maanden accomodatie, eten, vervoer, attracties etc. mee te betalen.

Ik ging er 5 maanden studeren (geen visum nodig) en mij vroegen ze of ik mezelf kon ondersteunen tijdens die periode, waarna ze gewoon rechtuit vroegen hoeveel er op mijn rekening stond. Dat was toen €4000 en daar waren ze tevreden mee (dat geld was grotendeels om daarna 7 weken in Amerika rond te reizen maar dat moesten zij niet weten :P ). Heb overigens wel gezegd dat ik wel ouders had die konden bijspringen in geval van nood.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:51

lennylenny schreef:
Vilna, ja, woon ik vlakbij! Waar ga je rijden? Bij Sigma Warmbloods?

D&S Gaited Acres! Wat leuk, een keer meeten dan maar? :D ik ben er in juni en juli

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:39

Het paasweekend dus? Ik was daar ook :)) Wat toevallig! Prachtig weer he, heeerlijk.

lennylenny schreef:

@ Miss Charlie, waar ga je heen? Ik woon vlakbij Edmonton!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:33

Het weer is super nu :) de sneeuw smelt voor onze neus weg!

@ Miss Charlie, ik woon in Cold Lake, dat ligt anderhalf van Vilna vandaan, wat in onze begrippen dus dichtbij is. Je komt de mooiste maanden, heerlijk vooruitzicht! Meeten moet lukken dus.

Over een paar weekjes ga ik eerst even naar NL om hoi te zeggen tegen familie, daarna gaan we voor twee weken naar Vancouver en Vancouver Island. Zin in!

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:59

Wij hebben ook nog steeds Vancouver Island op het programma staan (het komt er alleen niet van).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:34

Yasmine schreef:
Ik weet niet of er een exact bedrag is, maar ze eisen dat je genoeg geld hebt om jezelf te onderhouden gedurende de tijd dat je daar bent. Want als je met $500 voor 3 maanden Canada binnen gaat, dan is het vrij waarschijnlijk dat je zal gaan werken daar, wat dus niet mag zonder een work visa. Dus je moet een bedrag op je rekening hebben dat realistisch genoeg is om enkele maanden accomodatie, eten, vervoer, attracties etc. mee te betalen.

Ik ging er 5 maanden studeren (geen visum nodig) en mij vroegen ze of ik mezelf kon ondersteunen tijdens die periode, waarna ze gewoon rechtuit vroegen hoeveel er op mijn rekening stond. Dat was toen €4000 en daar waren ze tevreden mee (dat geld was grotendeels om daarna 7 weken in Amerika rond te reizen maar dat moesten zij niet weten :P ). Heb overigens wel gezegd dat ik wel ouders had die konden bijspringen in geval van nood.

Ah super, dan zet ik er gewoon 3000 op (wat na mijn vlucht gewoon weer naar de spaarrekening gaat). Weet ik zeker dat het goed zit! :)

Online inchecken lukt niet met stomme KLM, hij wilt dat ik een adres ingeef voor in Amerika. Ja dooh ik vlieg naar Canada..

Iemand enig idee? En is het veel makkelijker online in te checken of scheelt het niet veel tijd?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:00

Dat is raar, kun je nergens transfer invoeren?
Online inchecken is wel erg handig maar kan daar ook wel. Heb je alleen weinig tot geen stoel keuze meer :)

lenny, oh ik dacht dichtbij voor Nederlandse begrippen :P
hoe is het weer in die maanden?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:04

Het is gelukt, hoop ik haha..
Stoel staat al vast, tot nu toe niemand voor, naast of achter me.. Beetje eenzaam haha!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 01:56

Ik ben inmiddels ook alweer 2 weken in Alberta, al zit t weer nog niet echt mee! Ik wil opzich ook wel meeten in Juni/Juli, ik kan wel richting t noorden rijden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 03:39

Ik vind dat we afgelopen week in Calgary wel een paar hele mooie dagen hebben gehad.. Nu is het alleen weer ijskoud, de verwarming is hier kapot en de huisbaas werkt niet mee. Gisteren maar een elektrisch deken gekocht :brr: Het is hier binnen gewoon kouder dan buiten. :+

ZusJacobs, dat lijkt me heerlijk!! :D Ik hoop dat ik niemand naast me heb zitten in 't vliegtuig terug, weet namelijk niet of ik wel kan blijven lachen. :+

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 05:39

Ik had 2 weken geleden van Amsterdam naar Calgary dat t vliegtuig echt weer helemaal vol zat! Alle 3 de keren nu al!

Hier al wel een paar (3?) mooie dagen, maar gister was t erg koud!! Wel wezen snowshoeeeën in waterton national park!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:34

Simoon, waar zit jij dan ergens?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:42

In Juni/ Juli zou het warm moeten zijn :) Het weer is hier super, afgelopen weekend nog wat sneeuw gevallen, maar nu strak blauw en zon en dat is het meestal hier. Dit is mijn achtertuin.

Afbeelding

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:27

De lente wil inderdaad nog niet echt beginnen. -20 de afgelopen nacht, dat is veels te koud voor het tijd van het jaar (maakt het zwaar voor de kalfjes die geboren worden, en ook voor ons een stuk minder prettig als een koe met -20 complicaties heeft..). Overdag heeft de zon in ieder geval wat warmte, maar 0 graden is nog niet dichtbij de gemiddelde van +10 rond deze tijd...

Ow Anthea, dat is niet fijn zonder verwarming!

@ Zusjacobs, en dan gewoon een kopietje van je bankaccount meenemen dat dat geld erop staat. ze kunnen er naar vragen, ik heb het 1x gehad dat ze het vroegen.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:07

Het is inderdaad koud voor de tijd van het jaar! Vorig jaar rond deze tijd was ik mijn gras al aan het maaien! Nu ligt er nog sneeuw! Het is lekker met de zon, maar 10 graden warmer mag wel! Het zou volgende week op moeten warmen volgens het weer bericht. De temperatuur in mijn achtertuin is al snel warmer, dat is wel heerlijk!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 02:43

ik zit een half uurtje boven Lethbridge, en 2 uur onder calgary :)