Jet schreef:Spannend morgen!
En wat Balance zegt: niet echt in de watten gaan leggen hoor, doen zoals hij gewend lijkt te zijn is voor hem veel voorspelbaarder en dus geruststellender.
O, nu zie ik je reactie op Balance, zolang je maar niet steeds met snoepjes aan de gang gaat bij ze in dit stadium, lijkt me dat geen probleem. En logisch dat je steeds gaat checken, kan je je buitencamera er niet zo neerzetten dat je een groot deel vanuit binnen kan overzien?
Ik zou het anders doen met wennen aan je andere paarden. Eerst Poupette erbij, gaat dat goed, Callas erbij ( de volgende dag of als er rust is, dezelfde dag nog). Gaat dat goed, twee/drie dagen wachten en dan Quarbonne erbij ( bij alle drie dus). En dan de volgende dag gewoonweg Prisca erbij. Dan zijn de andere vier al gewend dat ze bij elkaar staan en is de overgang minder groot. Je zet ze toch zo dat ze bij elkaar kunnen neuzen en elkaar kunnen zien, dus echt alleen zijn ze niet.
Ik heb het ook overwogen om ze zo te integreren, maar dan blijft Prisca achter en 1 achterlaten gaat niet, worden ze gek. Ik kan alleen Poupette alleen achterlaten als ze de andere kan zien. De rest trekt het niet als er eentje alleen achter moet blijven, zelfs als ze de andere kunnen zien. Callas is het ergst. Die kan er niet tegen als Prisca bijv weggaat. Quarbonne kan ook niet alleen blijven, die klimt overal uit als hij alleen achter blijft, maakt niet uit of er een paard aan de andere kant van hem staat.
balance schreef:O, zo bedoel je. Uiteraard mag jij dat

Tinka schreef:Eerst Poupette erbij zou ik dan weer eng vinden, ze is zo klein en kwetsbaar. Als Diego lelijk doet kan de schade aanzienlijk zijn.
Ik denk eerder dat Diego, zoals zoveel grote paarden, mini's heel eng vindt. Als het eerste contact tussen die 2 niet goed lijkt, dan trek ik het meteen terug.