[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marilu

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:56

Ja, mooi ! Dat zou inderdaad geweldig zijn, moest je ze zo op een rijtje kunnen fotograferen !
Zal nog niet voor de eerste week zijn, maar wie weet, binnen enkele maanden ??

En morgen is hij er dus !!!
Benieuwd hoe hij het gaat vinden bij jullie ;)
En wat de twee grote dames van hem gaan vinden ... dat zal het belangrijkste zijn om te beginnen !
Succes gewenst met de te nemen stappen morgen !
Komt ongetwijfeld goed, want Diego is toch wat gewend in zijn leven, niet ?!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 18:18

Yep ♫ tomorrow, tomorrow ...

Ik denk dat het in eerste instantie erg vreemd voor hem zal zijn. Weg uit zijn vertrouwde omgeving en weg van zijn kudde. Dus ik leg hem in de watten om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken.

Ik ga om te beginnen een voor een de paarden om beurten erbij zetten.
Ik ga eerst Poupette bij hem zetten en dat afwisselen met Callas. Ik weet 100% zeker dat die niet gemeen zullen zijn. En stiekem hoop ik dat die 3 een groepje gaan worden.

Dan ga ik Quarbonne alleen bij hem introduceren en daar ben ik heel benieuwd naar want Q is erg bezitterig naar "zijn" merrie, zijnde Prisca.

Als laatste zet ik om de beurt met Q Prisca erbij. Ik denk dat ze hem wel leuk zal vinden, maar zodra hij ook maar naar een sprietje hooi zal kijken, wordt ze boos, dus heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Dan ga ik twee tegelijk bij Diego zetten, kijken hoe dat gaat gaan.

En als dat goed gaat dan met zijn vijven in een groot land.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:08

Spannend zeg!
Wat is de verwachte aankomst tijd?
Probeer er ook een beetje van te genieten, van de grote reus <3 . Hij ziet er erg vriendelijk uit.
Ben heel benieuwd hoe het gaat morgen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 22:16

Hi Sterrebel, (lieve naam) de ETA is 13h. Ze gaan met goed licht laden, het is 3 uur rijden en ze nemen een pauze van een half uur onderweg. Dus 3,5 uur onderweg totaal en ze zeggen hier 13u te zijn.

Ik ben nu al aan het genieten! Zo onwerkelijk dat hij er morgen zal zijn. Er breekt een heel nieuw tijdperk aan.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:18

Spannend! Hij staat al best lang bij zijn huidige/vorige baas toch?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 22:21

ja vanaf zijn castratie op 2 jaar. Dus het is heel spannend voor hem. Nu was de eigenaar niet zo bezorgd over hem want Diego is een solitair paard zei hij. Dus ik hoop dat dat hem de overgang vergemakkelijkt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:56

Heel spannend! Ik hoop dat je een beetje kunt slapen. Als ik je advies mag geven… Laat dat in de watten leggen een beetje achterwege. Ze gewoon mogelijk doen maakt het allemaal veel minder spannend voor hem.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 23:01

balance schreef:
Heel spannend! Ik hoop dat je een beetje kunt slapen. Als ik je advies mag geven… Laat dat in de watten leggen een beetje achterwege. Ze gewoon mogelijk doen maakt het allemaal veel minder spannend voor hem.

o ik ga slapen als een roosje, geen probleem dit keer.

Misschien druk ik me niet goed uit met in de watten leggen. Ik bedoel te zeggen dat hij zijn natje en droogje van mij gaat krijgen de hele dag. Immers hij kan niet bij de andere staan dus hij moet verzorgd worden, er is geen automatische drinkbak daar en weinig gras en hooi moet ik dus ook meerdere keren per dag geven, tot hij samen met de andere hooi kan eten. En ik ga vaak hem checken en even contact maken en van hem genieten. Dat mag ik ook.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:06

Spannend morgen!

En wat Balance zegt: niet echt in de watten gaan leggen hoor, doen zoals hij gewend lijkt te zijn is voor hem veel voorspelbaarder en dus geruststellender.
O, nu zie ik je reactie op Balance, zolang je maar niet steeds met snoepjes aan de gang gaat bij ze in dit stadium, lijkt me dat geen probleem. En logisch dat je steeds gaat checken, kan je je buitencamera er niet zo neerzetten dat je een groot deel vanuit binnen kan overzien?

Ik zou het anders doen met wennen aan je andere paarden. Eerst Poupette erbij, gaat dat goed, Callas erbij ( de volgende dag of als er rust is, dezelfde dag nog). Gaat dat goed, twee/drie dagen wachten en dan Quarbonne erbij ( bij alle drie dus). En dan de volgende dag gewoonweg Prisca erbij. Dan zijn de andere vier al gewend dat ze bij elkaar staan en is de overgang minder groot. Je zet ze toch zo dat ze bij elkaar kunnen neuzen en elkaar kunnen zien, dus echt alleen zijn ze niet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:10

O, zo bedoel je. Uiteraard mag jij dat ;)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:20

Eerst Poupette erbij zou ik dan weer eng vinden, ze is zo klein en kwetsbaar. Als Diego lelijk doet kan de schade aanzienlijk zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 23:26

Jet schreef:
Spannend morgen!

En wat Balance zegt: niet echt in de watten gaan leggen hoor, doen zoals hij gewend lijkt te zijn is voor hem veel voorspelbaarder en dus geruststellender.
O, nu zie ik je reactie op Balance, zolang je maar niet steeds met snoepjes aan de gang gaat bij ze in dit stadium, lijkt me dat geen probleem. En logisch dat je steeds gaat checken, kan je je buitencamera er niet zo neerzetten dat je een groot deel vanuit binnen kan overzien?

Ik zou het anders doen met wennen aan je andere paarden. Eerst Poupette erbij, gaat dat goed, Callas erbij ( de volgende dag of als er rust is, dezelfde dag nog). Gaat dat goed, twee/drie dagen wachten en dan Quarbonne erbij ( bij alle drie dus). En dan de volgende dag gewoonweg Prisca erbij. Dan zijn de andere vier al gewend dat ze bij elkaar staan en is de overgang minder groot. Je zet ze toch zo dat ze bij elkaar kunnen neuzen en elkaar kunnen zien, dus echt alleen zijn ze niet.

Ik heb het ook overwogen om ze zo te integreren, maar dan blijft Prisca achter en 1 achterlaten gaat niet, worden ze gek. Ik kan alleen Poupette alleen achterlaten als ze de andere kan zien. De rest trekt het niet als er eentje alleen achter moet blijven, zelfs als ze de andere kunnen zien. Callas is het ergst. Die kan er niet tegen als Prisca bijv weggaat. Quarbonne kan ook niet alleen blijven, die klimt overal uit als hij alleen achter blijft, maakt niet uit of er een paard aan de andere kant van hem staat.

balance schreef:
O, zo bedoel je. Uiteraard mag jij dat ;)

*\o/*

Tinka schreef:
Eerst Poupette erbij zou ik dan weer eng vinden, ze is zo klein en kwetsbaar. Als Diego lelijk doet kan de schade aanzienlijk zijn.

Ik denk eerder dat Diego, zoals zoveel grote paarden, mini's heel eng vindt. Als het eerste contact tussen die 2 niet goed lijkt, dan trek ik het meteen terug.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:39

Geen idee of Diego een kleintje snelle accepteert, maar dat zie je snel genoeg. Als je Prisca niet alleen achter kan laten zeg maar, dan zou ik die samen met Quarbonne tegelijk bij de andere drie zetten. Maar laat die eerst een eigen groepje vormen, zodat die alle drie al aan de nieuwe situatie gewend zijn en dan de andere twee erbij. Om en om en om en om enzo is denk ik te verwarrend voor allemaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:45

Ik verwacht dat Diego door zijn formaat al wel respect afdwingt. Hopelijk vinden de paarden snel hun rol in de nieuwe kudde.
Het belangrijkste is wel dat de paarden voldoende ruimte hebben om elkaar zonodig te kunnen ontwijken, en elkaar niet in een hoek kunnen drukken.
Succes en plezier gewenst, morgen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:46

Tinka schreef:

Voordeel van zo'n uk is dat je een draadje kan spannen waar ze wel onderdoor kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 01:27

Jet schreef:
Geen idee of Diego een kleintje snelle accepteert, maar dat zie je snel genoeg. Als je Prisca niet alleen achter kan laten zeg maar, dan zou ik die samen met Quarbonne tegelijk bij de andere drie zetten. Maar laat die eerst een eigen groepje vormen, zodat die alle drie al aan de nieuwe situatie gewend zijn en dan de andere twee erbij. Om en om en om en om enzo is denk ik te verwarrend voor allemaal.

ik hoop dat er nu 3 om 2 gaat komen ipv 3 om 1 = Poupette alleen.

senna21 schreef:
Ik verwacht dat Diego door zijn formaat al wel respect afdwingt. Hopelijk vinden de paarden snel hun rol in de nieuwe kudde.
Het belangrijkste is wel dat de paarden voldoende ruimte hebben om elkaar zonodig te kunnen ontwijken, en elkaar niet in een hoek kunnen drukken.
Succes en plezier gewenst, morgen.

Dat in die hoek, gebeurde toen toch met Quarbonne die Callas in een hoek dreef en haar begon te meppen en dat was in het landstuk van 1 hectare +. Ik heb nog grotere stukken, maar die zijn niet binnen mijn oogbereik en dat wil ik in het begin nog niet.

tamary schreef:
Voordeel van zo'n uk is dat je een draadje kan spannen waar ze wel onderdoor kan.

Ja, dat is nog een goeie wat ik makkelijk kan doen mocht dat nodig zijn.

Ik ga slapen, morgen weten jullie meer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 10:56

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:10

Succes vanmiddag en bij het voorstellen/wennen aan de andere paarden.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:27

Wat lief wat ze op het einde van het filmpje zegt. Die mensen hebben hart voor hun dieren, dat merk je wel.

Wat fijn Mo dat het nu zo ver is!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 11:29

bribro schreef:
Wat lief wat ze op het einde van het filmpje zegt. Die mensen hebben hart voor hun dieren, dat merk je wel.

Wat fijn Mo dat het nu zo ver is!

Ja lief hè ik denk echt dat ze idd goed voor hun dieren zijn. Hij is ook zo'n 10 jaar bij hun geweest, dat is lang!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 11:35

Voor hen die geen Frans spreken aan het eind zegt de mevrouw die filmt, dus de moeder van de vrouw die inlaadt, "wacht even ik geef hem nog een kus, sluit niet de voorkant af ik wil hem nog een kus geven." :knuffel:

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:21

Dank voor je vertaling. Wat ontzettend lief. Daar spreekt de liefde voor hun dier.
En wat stapt Diego ook weer braaf de trailer op.

Hopelijk voor je is hij er al.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:03

Wat een goedzak. En die mensen houden echt wel van hun paardjes. Hij gaat het super goed bij je hebben. Dat is voor hun ook een fijn idee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 14:29

Hi all en Manja en Kaat, yep hij is veilig en keurig op tijd gearriveerd. Hij kwam wel wat bezweet van de trailer af, dus dat eerst drooggewreven.

Hij staat op het rijveld, eerst even alleen en toen na een kwartiertje, nog met de oude eigenaren erbij, de andere eromheen gelaten buiten zijn veld dus. Ik was te laat met filmen, zij heeft nog wel wat gefilmd dat hoop ik nog te krijgen.

Hij roept af en toe naar zijn maten die er niet meer zijn natuurlijk, vind ik altijd zielig, en hij is vooral (mogelijk oversprong gedrag) met grazen bezig nu. Af en toe komt hij dicht bij de heining en mijn andere drie dus Quarbonne, Prisca en Callas staan daar dichtbij en verliezen hem niet uit het oog.

Poupette boeit het niet die staat op afstand. Hij heeft gesnuffeld met Quarbonne, geen probleem. Hij kan niet met Callas snuffelen want dat mag niet van Prisca. Prisca komt regelmatig naar het hek en dan moet zowel zij als Diego gillen en omdraaien en meppen naar elkaar. Het gaat vast wel settelen.

Wat wel gek is, dat de eig nu zei, dat ik geen maand proef meer heb want de d.a. heeft hem goedgekeurd dus daarmee verviel die maand proef. Raar. Maar goed het is wat het is.

Ik heb het hoofdstel erbij gehad, ook uiteraard het halster en touw, maar ze gaf ook zijn hoofdstel. Daar zit me toch een vreselijk akelig bit bij. Dat ga ik toch niet gebruiken! Ik kan een vaste stang nog wel voorstellen, maar niet een met kartels, bah!

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:34

Wat fijn dat hij er is.
Maar je had een afspraak over maand proeftijd. Kan ze niet ineens over beslissen dat niet doorgaat. Mondelinge afspraak telt ook