Tinka schreef:Wij hebben in de woonkamer de houtkachel en petroleum kachel. In de slaapkamers en badkamer elektrische kachels. En ook nog elektrische dekens in bed. Warm water met elektrische boiler met tijdklok.
Koken op gas, gasfles staat in de kelder. We gebruiken ook vaak de airfryer en combi oven en magnetron.
Vorig jaar erg veel de elektrische kachels gebruikt, nu veel minder, als het goed is scheelt dat veel op onze elektriciteit rekening.
We hebben petroleum flink ingekocht in oktober, toen was het in de aanbieding voor 25 euro, nu kost het 30 a 35 euro, voor 20 liter dus.
Jullie hebben geen zonnepanelen?
) Volgende week eens informeren bij de electricien. Die doet ook zonnepanelen.
het is geen rotsloze grond meest ook.
Verrassend wat dan met de paarden te doen? Nadeel waar er geen kou en sneeuw is, daar zit je meest in de zomer met extreme droogte kans op bosbranden en erge hitte
of je overstroomt heel erg vaak. Een aantal dingen die toch ook niet zo heel aangenaam zijn. Voor mij daarom de keuze om de kortere periode kou en sneeuw te accepteren (waar ik gelukkig niet veel last van heb, ik ben gek op sneeuw en kou ook) omdat dat korter is dan de langere periode hitte overstroming of droogte en kans op bosbranden
. en anders
Wel zorgen dat het er netjes uitziet natuurlijk, 1e indruk doet heel veel.
Kan het nog per gemeente verschillen? Ik heb in drie gemeentes dus gewoond in FR en we hebben ons 1e huis van vakwerk voorzien. Van een nieuw dak, dakramen erin. Hele uitbouw die stal was verbouwd tot slaapkamer, wc, buanderie en badkamer en een slaapkamer erboven, nooit iets voor gedaan. En dat was in het zicht van de straat. En we hebben nog zoveel meer aan dat huis verbouwd. We hebben ooit de burgervader een donatie voor het dak van de kerk gegeven en hem op de wijn gevraagd. En gezegd, als wij dit of dat gaan doen, word jij dan boos? En hij zei, als daar al een wasruimte was, dan was het best. Er stond een betonnen bak toen we kwamen. Dat vonden wij wel een wasbak.