Griekenland

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:15

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Wij huren inderdaad van een kennis. Gelukkig niet vanuit Pireus ;)

Als we daar (Sporades)huren wordt 't een pietsje duurder :D

Ik zit al een beetje te puzzelen. Ik noem dat de voorpret. Heb al een route gevonden.
Morgen even het grote boek(the greek waters pilot) er bij pakken.

Anders wellicht via de Cycladen naar Kreta.

Vanuit Glyfada?
En dan via Syros, Paros of Syfnos, Folegandros en dan Rethymnon :D ;)
Best een leuke route toch?

Nee Kalamaki.

Rondje word dan. Khytnos, Syros, Paros, Folegandros en dan een nachttocht naar Rethymnon.

Das prachtig inderdaad :j

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:57

Ach.... Syros <3 ...jammer dat wij er eind juni zijn. Anders konden we meeten ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:00

Ja wij zijn gebonden aan de vakantie van de kids. Ermoupolis was echt prachtig.

Weer moet wel meezitten. Anders lukt de overstap van Athene naar Khytnos niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:57

NatasjavE schreef:
Ja wij zijn gebonden aan de vakantie van de kids. Ermoupolis was echt prachtig.

Weer moet wel meezitten. Anders lukt de overstap van Athene naar Khytnos niet.

Wij moeten juist buiten de schoolvakanties om. Helaas kan mijn andere dochter daarom de laatste jaren niet met ons mee. Haar partner zit vast aan de bouwvak.
Voordeel is wel, dat met name de hotelkamers een stuk goedkoper zijn.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:13

Wij gaan dit jaar naar Rhodos, Faliraki. Iemand nog leuke tips. Excursie's must see en restaurantjes?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:49

Wij hebben een super toffe jeepsafari op Rhodos gedaan! Zie je veel van het eiland. Zeker een aanrader :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:23

manzano schreef:
Ik had in september ook stromende regen op Kreta, maar ik ben geen graadmeter qua vakantieweer hahaha.

oh dat is balen! In september ben ik in voorgaande jaren naar Kos en Rhodos geweest, toen hadden wij wel echt super weer! Het is natuurlijk ook wel gewoon geluk hebben....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:42

Ik heb net geboekt.
De prijzen van de vliegtickets vielen mee ( € 150), maar de opslag voor de bagage is echt belachelijk verhoogd. € 59 voor 1 koffer van 20 kg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:43

Ohhh wij hebben 4 koffers mee.... :\

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:19

Welke maatschappij dan? Dit is wel erg veel idd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:24

Gewoon Transavia.
Wij vliegen altijd Transavia of KLM.
Vorig jaar nog met Transavia € 15 heen en € 15 terug pp betaalt voor een koffer van 20 kg.
Ik doe ook weleens 25 kg, maar dat was € 69, dat vond ik echt te gortig.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:33

Ik heb afgelopen week nog gevlogen met 76 kilo bagage. Daar heb ik echt niet zoveel voor betaald.... dus dat snap ik niet?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:20

Ik had pas een proefboeking gemaakt en zag dat je beter meteen een tarief hoger kon nemen met koffer en zitplaatsreservering.
Dat doen ze natuurlijk wel slim bij Transvertragia.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:30

Klopt die gebruik ik ook. De 2e optie. Plus dan nog wat extra kilo's erbij.

Heel slim inderdaad van Transavia. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:32

Ik heb via vliegtickets.nl geboekt en ik zag geen andere optie.
Uiteindelijk heb ik € 225 pp betaald, dus valt me mee. Ik ben vrij laat met boeken dit keer.
Normaal boek ik al in november of december.
Vorige x geloof ik € 175 pp betaald.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:45

Ik ben een beetje aan het orienteren op griekenland. Ik ben naar Kreta geweest 3 jaar geleden en ik vond dit werkelijk een prachtige vakantie.
We hebben veel scooters gehuurd en o.a. door de bergen het lassithi plateau rond geweest met de scooter, de samaria kloof gewandeld en lekker gegeten en geluierd in de zon.
Nu 2 jaar ver weg op vakantie geweest en ik wil eigenlijk met mijn vriend in Juni een vakantie boeken.
Kreta was voor mij echt perfect en vraag mij af of jullie tips hebben voor een soort gelijke (betaalbare) plekjes.

Wat is nou écht jullie favoriet? Ik heb overigens maar kort de tijd dit keer (max 13 dagen) dus gok dat we een dag of 10 weg willen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:40

Wij wilden heel graag naar zaknythos, kefalonia of Santorini. Alleen de vliegtickets blijken heel duur te zijn als je ze los koopt. Hebben jullie tips en tricks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:51

ChantalSmook schreef:
Ik ben een beetje aan het orienteren op griekenland. Ik ben naar Kreta geweest 3 jaar geleden en ik vond dit werkelijk een prachtige vakantie.
We hebben veel scooters gehuurd en o.a. door de bergen het lassithi plateau rond geweest met de scooter, de samaria kloof gewandeld en lekker gegeten en geluierd in de zon.
Nu 2 jaar ver weg op vakantie geweest en ik wil eigenlijk met mijn vriend in Juni een vakantie boeken.
Kreta was voor mij echt perfect en vraag mij af of jullie tips hebben voor een soort gelijke (betaalbare) plekjes.

Wat is nou écht jullie favoriet? Ik heb overigens maar kort de tijd dit keer (max 13 dagen) dus gok dat we een dag of 10 weg willen.

Ik vind Paleokastriskra(typ t vast weer fout :') op Corfu echt geweldig mooi. En dan hotel Valley Complex. In juni zit je er al voor €210.- hotel en ong €150.- tickets voor 2 personen, dus hartstikke goedkoop :D
Edit, we vinden het zelfs zo gaaf, dat we eigenlijk wel terug willen. Maar ik wil ook graag andere (ei)landen zien, maar niks haalt het tot nu toe bij deze locatie :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:00

Flowq schreef:
Wij wilden heel graag naar zaknythos, kefalonia of Santorini. Alleen de vliegtickets blijken heel duur te zijn als je ze los koopt. Hebben jullie tips en tricks?

Santorini is sowieso vrij duur.
Kan je niet beter een pakketreis boeken? Dus hotel met vlucht

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:21

Wij hebben ook weer geboekt. Dit jaar wordt het Lefkas. 12 jaar of langer geleden ook al is geweest. Ik weet nog dat het eiland super mooi was, dus ik ben benieuwd!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:54

Wij vonden Lefkas heerlijk :D Super aardige mensen, lekker en schappelijk geprijsd eten, en een mooi landschap.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:26

Ik heb uiteindelijk toch gekozen weer voor Kreta met vriendje haha. Heb 2 dagennveel gezocht op internet en kwamen eigenlijk overal vrij 'duur' uit. Nu een deal voor 13 dagen vanaf Eindhoven met gunstige vliegtijden. Kon echt niks negatiefs aan reviews e.d. Dichtbij het strand, midden in het centrumpje, met zwembad, het is een rustiger en gezelliger dorp (Analipsis) dan alle grote plekken maar wel overal dichtbij en betalen 494,- p.p. Stiekem heeft Kreta de vorige keer toch mijn hart veroverd dus zou ook graag de samaria kloof een keer lopen en het lassithi plateau een keer zelf te scooteren met vriendlief.

Trouwens, voorheen ging ik altijd scooteren met mijn vriendinnetje. Qua gewicht is mijn vriend denk ik toch al 35 kilo zwaarder. Is dat een beetje te doen op 1 scooter de heuvels op of toch beter een quad? Met 2 meiden ging het prima.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:42

@chantal, wij hadden een paar jaar terug op Kreta een quad gehuurd. Normaal rijden wij altijd op scooters in Griekenland, maar de vriendin waar ik mee was vond een quad fijner. Nou, dat ding kwam dus amper omhoog (nu hadden we ook niet zo'n hele zware. De zwaardere quads zijn vaak gelijk een stuk kolossaler natuurlijk en dat zagen wij ook weer niet zo zitten + volgens mij mag je maar tot een bepaalde cc ook met je gewone rijbewijs).

Kortom, ik vond een quad eigenlijk niet zo geschikt en zou gewoon lekker voor een goede scooter kijken. Wellicht is het eventueel een idee anders gewoon allebei een eigen te nemen? Een grote rit is dan sowieso een stuk aangenamer denk.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:56

Je kunt altijd bij het verhuur bedrijf vragen of zij scooters beschikbaar hebben met meer CC. Dat zeg ik ook altijd tegen onze gasten als zij 1 scooter willen huren voor 2 personen. Met een 50cc voor 2 personen ben je op Zakynthos iig erg beperkt met waar je naar toe kan. Dat trekken die scooters gewoon niet. Maar de meeste scooter verhuur bedrijven hebben ook scooters met meer CC'.
Een quad vind ik persoonlijk levensgevaarlijk. Gaat ook erg vaak fout...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:19

Bedankt voor de tips! Sowieso is het officieel niet legaal om een scooter te huren met een gewoon rijbewijs toch in Griekenland ivm andere wetgeving?
Dus of je dan de regels overtreed met een 50 CC of een zwaardere maakt dan niet uit? :P