USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:46

Ik heb ook altijd belachelijk veel bij me :') ook altijd twee stuks handbagage, 1 stop ik in de opbergvakken en de ander hou ik bij me. Ze voldoen wel altijd aan de afmetingen :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:47

mayniac_val schreef:
Volgens mij is twee weken daar een beetje te weinig voor :)

Het zou wel kunnen
La
La
La
Zion
Zion
Grand canyon
LV
LV
Death valley
Yosemite
Yosemite
Sf
Sf
Sf

Ik zou gewoon op de ticketsites zoeken naar goedkope tickets en zelf hotels boeken via trivago!:) als je onder 25 bent kan auto huren via kilroy goedkoop uitvallen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:48

Een andere optie als je de kust wilt

La
La
La
Santa Barbara
San Simeon
Monterey
Sf
Sf
Sf
Yosemite
Yosemite
Death valley
LV
Lv

Bij beide routes kan je over de tioga pass.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:52

mayniac_val schreef:
Volgens mij is twee weken daar een beetje te weinig voor :)

We willen gewoon de leukste bezienswaardigheden bekijken,
ik weet dat 2 weken weinig is daarvoor maar als je een route uitstippelt moet het toch te doen zijn :)

iSaBeLL

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:54

Bedankt Stephanie_M ! :D
We hoeven ook niet persee naar de Grand canyon, die ligt er toch weer een stuk vanaf..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:08

iSaBeLL schreef:
Wat een leuke verhalen komen er weer voorbij! :D

Ik kom jullie weer even om advies vragen :D
Al meerdere keren naar de USA geweest, maar nu willen we een kleine rondreis maken door het Westen.

We willen met z'n 2e eind augsutus begin september 2 weken naar SF, LA, Las Vegas.

We willen rond 23 augustus vertrekken, dan is het hoogseizoen net weer voorbij.

Iemand tips, ideeen, etc waar je het beste kan boeken, voor hotels kan kijken?
Ik zag op exit-reizen.nl ook een leuke rondreis 'western triangle' iemand daar toevallig ervaringen mee?

Zal fijn zijn als jullie mee willen denken :D

Wij hebben dezelfde reis in 2009 gedaan. Goed te doen, maar je zit verhoudingsgewijs wel veel in de auto.
Wij vlogen op LA, en hadden voor de eerste nacht een motel geboekt. Daarna zijn we gewoon gaan rijden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:15

iSaBeLL schreef:
Bedankt Stephanie_M ! :D
We hoeven ook niet persee naar de Grand canyon, die ligt er toch weer een stuk vanaf..

Extra dag stad of yosemite kan natuurlijk ook! Of Bryce canyon.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:38

Wij hebben toevallig afgelopen jaar hetzelfde rondje gedaan in volgens mij iets meer dan 2 weken.
Begonnen in LA (4 nachten, 3 dagen volgens mij) vervolgens naar de Grand Canyon (1 dag hike en 1 dag varen/vliegen). Vervolgens Las Vegas (3 nachten, 2 volle dagen). Vervolgens door gereden naar Lake June (2 nachten), is vlakbij Yosemite park. In doorreis van LV naar Yosemite kom je door Death Valley. Vervolgens zijn we door Yosemite Park gereden en stukje gewandeld, om vanuit daar weer door te rijden naar SF. Dit dus op een doorreis dag.
Het is denk ik maar net wat je wil zien, maar ik heb niet het gevoel dat we de high- lights gemist hebben. We hebben gewoon gepland waar we zin in hadden en hebben niks moeten overslaan vanwege tijdgebrek.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:40

Wij hebben in 1998 ongeveer die reis van exit gemaakt, ook bij exit geboekt. Is toen prima bevallen, alleen zijn wij toen 3 weken geweest ipv 2 weken. Ik vind 2 weken net de kort voor de west kust

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:49

Ik vind 2 weken westkust ook echt te weinig. Of je moet dingen overslaan, of je zit hele dagen in de auto. 3 weken zou veel beter zijn.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:54

Ik zou ook graag lange willen dan 2 weken maar i.v.m. mijn werk kan ik helaas maar 2 weken dit jaar, dus we zouden het toch echt in 2 weken moeten doen.

Diaana schreef:
Wij hebben toevallig afgelopen jaar hetzelfde rondje gedaan in volgens mij iets meer dan 2 weken.
Begonnen in LA (4 nachten, 3 dagen volgens mij) vervolgens naar de Grand Canyon (1 dag hike en 1 dag varen/vliegen). Vervolgens Las Vegas (3 nachten, 2 volle dagen). Vervolgens door gereden naar Lake June (2 nachten), is vlakbij Yosemite park. In doorreis van LV naar Yosemite kom je door Death Valley. Vervolgens zijn we door Yosemite Park gereden en stukje gewandeld, om vanuit daar weer door te rijden naar SF. Dit dus op een doorreis dag.
Het is denk ik maar net wat je wil zien, maar ik heb niet het gevoel dat we de high- lights gemist hebben. We hebben gewoon gepland waar we zin in hadden en hebben niks moeten overslaan vanwege tijdgebrek.

Klinkt goed! dankje :)

Douraque schreef:
Wij hebben in 1998 ongeveer die reis van exit gemaakt, ook bij exit geboekt. Is toen prima bevallen, alleen zijn wij toen 3 weken geweest ipv 2 weken. Ik vind 2 weken net de kort voor de west kust

Dus exit-reizen is opzich wel een goede optie, dat is al fijn om te horen!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:55

Exit-reizen boeken wij al sinds 1996 en bijna ieder jaar. Dus ja, je kan wel stellen dat exit een uitstekende keuze is. Er is zelfs ruimte voor onderhandeling qua prijs mogelijk en qua maatwerk

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:56

Douraque schreef:
Exit-reizen boeken wij al sinds 1996 en bijna ieder jaar. Dus ja, je kan wel stellen dat exit een uitstekende keuze is. Er is zelfs ruimte voor onderhandeling qua prijs mogelijk en qua maatwerk

bedankt!

Hebben jullie het altijd via internet/telefoon geregeld, of langs gegaan, want ze hebben ook een verstiging toch?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:59

Wij hebben bijna altijd alles telefonisch of via mail geregeld. Mijn vader is 1 keer langsgeweest op hun kantoor

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:14

Voor de liefhebbers, NYC/JFK voor EUR342 in September met Iberia & kortingscode GOAL...

Handbagage is drama, die vloeistof regel is drama. Moet ik nou echt een tas in gaan checken omdat mijn eigen merk gel een grotere verpakking is dan 100ml?

Ik heb zelf wel eens drama over handbagage gehad met Aer Lingus... Vloog voor mijn werk met een standaard afmeting rolkoffertje. Op de heenweg ingecheckt met KLM, geen enkel probleem, pastte prima in het bagagerek.

Op de terugweg was hij ineens te groot? :? Heel bijzonder... of ik ter plekke even EUR30 wou afrekenen... Ik wou eigenlijk nog wel in discussie gaan, maar lange dag gewerkt, moe en heb het maar gewoon afgetikt en gedeclareerd. Later nog eens opgezocht, blijkt dat hun handbagage afmetingen weer een paar cm kleiner zijn dan "standaard". Allemaal zo knullig...

Ik had bij aankomst hier in Schiphol ook al het idee dat het de douane worst zal wezen. Je mag tot EUR450 mee terug nemen ofzo, toch?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:16

Klopt, per persoon. Maar dan ben ik nog blij dat ik niet gecontroleerd wordt aangezien ik daar standaard overheen ga :o

Mooie aanbieding van Iberia, vliegt toch via Madrid?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:20

Ben alleen een keer op Londen gecontroleerd (Amsterdam - London), maar was verder niets bijzonders.

Reis ook graag met alleen handbagage (voorin zitten en bij aankomst lekker snel naar buiten wandelen), heb een fijn koffertje dat klein oogt maar veel in kan - gewicht wordt gelukkig nooit gecontroleerd O:)

Ga waarschijnlijk voor werk in september naar Boston, maar dat zijn wel leuke prijzen Manic, het weer is daar dan ook nog erg lekker!

Nog paar nachtjes slapen! *\o/*

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:13

Fitzroy schreef:
Dat is ook bijzonder, Dallista. Wat was daar de achterliggende gedachte van?

Heb even gegoogled, ik geloof dat het hier mee te maken had. Kennelijk is het nog steeds zo.
http://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/Exterio ... s_faq.html
Ze willen geen beestjes in hun staat die er niet thuis horen. :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:45

Alles staat ingepakt morgen vliegen!!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:46

Wij hebben in 2012 The best of the west van Holland international gedaan, dit was 16 dagen (14 dagen daar).

We vlogen op Los Angeles
Palm Springs
Phoenix/ Scottsdale
Grand Canyon
Las Vegas
Death Valley
Yosemite
San Francisco
Monterey
Oxnard/Ventura
Los Angeles

Dit was een hele mooie reis, we hebben heel veel gezien! Wel was het heel veel in de auto zitten, ergens kijken en snel weer door!
We willen nog een keer die kant op en sommige plaatsen willen we dan nog een keer aandoen ( Las Vegas, Los Angeles en daarnaast wat plaatsen die we in ons vorige reis niet mee hebben kunnen nemen waaronder San Diego, Bryce Canyon, Zion N.P., Monument Valley)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:51

classeygurl schreef:
Wij hebben in 2012 The best of the west van Holland international gedaan, dit was 16 dagen (14 dagen daar).

We vlogen op Los Angeles
Palm Springs
Phoenix/ Scottsdale
Grand Canyon
Las Vegas
Death Valley
Yosemite
San Francisco
Monterey
Oxnard/Ventura
Los Angeles

Dit was een hele mooie reis, we hebben heel veel gezien! Wel was het heel veel in de auto zitten, ergens kijken en snel weer door!
We willen nog een keer die kant op en sommige plaatsen willen we dan nog een keer aandoen ( Las Vegas, Los Angeles en daarnaast wat plaatsen die we in ons vorige reis niet mee hebben kunnen nemen waaronder San Diego, Bryce Canyon, Zion N.P., Monument Valley)

Zou ik zelf niet doen zo snel haha, maar dan heb je indd wel veel gezien ja!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:02

Behalve Los Angeles en Las Vegas hebben we overal echt wel voldoende tijd gehad om alles te kunnen zien!

Een vriendin van mij verhuisd vanaf augustus voor 3 jaar naar een plaatsje boven LA dus die willen we zeker gaan bezoeken.
Pakken we dan de andere N.P. die we in die omgeving nog graag willen bezoeken er ook nog bij en LA en LV nog een keer!
Nu al zin in :-)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 03:32

Stephanie_M schreef:
Alles staat ingepakt morgen vliegen!!

Ik ben ook al op weg naar Schiphol :D
Enorm zenuwachtig, maar heb er heel veel zin in, hahah ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:39

Veel plezier!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:42

Veel plezier, dames! Ik ga ook zo ri S.chiphol maar dan vlieg ik de andere kant op :+