Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:52

Vandaag was het een zootje wat betreft elektronische informatievoorziening op station Groningen :n
Borden bij de perrons die wat anders aangaven dan de reisplanner en overzichtsborden op het station die wéér wat anders zeiden. Gelukkig waren de medewerkers eenduidig en klopte hun informatie wel :D

Overigens vandaag ook een ticket geboekt van Bern naar Nederland. Echt tof, ik heb nog nooit met de SBB van Zwitserland gereisd en ben ook echt heel benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:36

Hier de hele week al een zooitje met de trein.
Van Zwolle naar ermelo.
Vandaag ook weer, 1 trein reedt niet vanwege te veel vertraging. Trein waar ik nu in zit moest wachten op wisselstoring (die overigens maar 2 minuten heeft geduurd :') ) en vervolgens weer wachten op intercity naar Rotterdam...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:36

Ik moet morgen van Utrecht centraal naar Heerlen -O- De NS site zegt dat er bussen rijden tussen Utrecht en Den Bosch maar ze adviseren om te reizen via Rotterdam? Iemand toevallig ook laatst vanuit 't noorden richting het zuiden moeten reizen die me kan helpen wat 't handigst is om te doen?
Zondag moet ik ook weer terug naar Utrecht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:09

_Tara_ schreef:
Ik moet morgen van Utrecht centraal naar Heerlen -O- De NS site zegt dat er bussen rijden tussen Utrecht en Den Bosch maar ze adviseren om te reizen via Rotterdam? Iemand toevallig ook laatst vanuit 't noorden richting het zuiden moeten reizen die me kan helpen wat 't handigst is om te doen?
Zondag moet ik ook weer terug naar Utrecht.

Je kunt bijna niet anders dan via Rotterdam, tenzij je de boemel van Nijmegen naar Roermond neemt, hetgeen wellicht een te overwegen optie is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:14

Ik heb al een pbtje gehad dat via Rotterdam inderdaad het handigst is.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:02

BEdankt voor jullie info! Dan heb ikk echt heel veel illegaal gereist.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:11

Wow.. Net m'n kaartjes na geteld, 28 x dus onterecht met korting gereisd, waarvan ik 6 x ben gecontroleerd op dat kleine stukje.
Toch best erg om te bedenke dat ik elke keer een boete had kunnen krijgen

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:18

Bonnyyyyyy schreef:
Wow.. Net m'n kaartjes na geteld, 28 x dus onterecht met korting gereisd, waarvan ik 6 x ben gecontroleerd op dat kleine stukje.
Toch best erg om te bedenke dat ik elke keer een boete had kunnen krijgen

Hahaha ik neem aan dat als je al 28 boetes had gehad je inmiddels wel had bedacht om misschien geen kortingskaartje te kopen xD

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:25

Hahah ja dat is natuurlijk wel weer zo!
Ga het nu ook zeker niet meer doen! Gelukkig heb ik vanaf augustes studenten ov haha,

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:02

Het topic ligt stil maar ik hoop dat iemand dit toch leest en me kan helpen... Normaal weinig problemen met de trein maar nu al voor de 2e keer binnen korte tijd. Ik wilde vandaag van Utrecht naar Heerlen. Nu zijn er kennelijk werkzaamheden tussen Den Bosch en Maastricht. Ik heb al op de reisplanner gekeken en ik kom zonder problemen van Utrecht naar Den Bosch. Maar dan? Er staat dit: tussen 's-Hertogenbosch en Sittard kunt u gebruikmaken van de Intercity van/naar Heerlen; tussen Sittard kunt u gebuikmaken van de NS-Snelbussen naar Maastricht
Dus dan zou je denken dat de ic naar Heerlen gewoon rijdt. Alleen als ik dus in vul in de reisplanner dat ik dan van Den Bosch naar Heerlen wil, krijg ik weer de waarschuwing dat er werkzaamheden zijn. Bij actuele vertrektijden staat er wel dat er vanaf Den Bosch een trein naar Heerlen vertrekt...
Nja ik ga vanmiddag sowieso de deur uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:27

_Tara_ schreef:
Het topic ligt stil maar ik hoop dat iemand dit toch leest en me kan helpen... Normaal weinig problemen met de trein maar nu al voor de 2e keer binnen korte tijd. Ik wilde vandaag van Utrecht naar Heerlen. Nu zijn er kennelijk werkzaamheden tussen Den Bosch en Maastricht. Ik heb al op de reisplanner gekeken en ik kom zonder problemen van Utrecht naar Den Bosch. Maar dan? Er staat dit: tussen 's-Hertogenbosch en Sittard kunt u gebruikmaken van de Intercity van/naar Heerlen; tussen Sittard kunt u gebuikmaken van de NS-Snelbussen naar Maastricht
Dus dan zou je denken dat de ic naar Heerlen gewoon rijdt. Alleen als ik dus in vul in de reisplanner dat ik dan van Den Bosch naar Heerlen wil, krijg ik weer de waarschuwing dat er werkzaamheden zijn. Bij actuele vertrektijden staat er wel dat er vanaf Den Bosch een trein naar Heerlen vertrekt...
Nja ik ga vanmiddag sowieso de deur uit.

Als ik de NS-site lees, kun je gewoon naar Heerlen maar moet je vanaf Utrecht wel de doorgaande IC naar Heerlen nemen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:35

Ja dat moet altijd, die IC naar Heerlen. Anders kom je in Maastricht uit :P Zo dacht ik inderdaad ook dat 't er stond maar als ik een reis plan van Utrecht naar Heerlen staat er dus: let op, werkzaamheden. Dat vind ik raar. Al staat er normaal dan ook wel een stukje met een bus enzo. Nu gewoon 0 keer overstappen. Nja zal wel goed komen dan vanmiddag.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:47

Dat is normaal die waarschuwing dat is altijd zo als er op een (deel) van het traject werkzaamheden zijn.
Het kan namelijk zijn dat er vertragingen op het spoor ontstaan door de werkzaamheden.
Door dit te melden is de reiziger alerter.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:23

De trein reed inderdaad gewoon als altijd. Ik blijf het toch flink verwarrend vinden. Hoorde om me heen ook meer mensen met elkaar discussiëren of de trein wel verder dan den bosch zou rijden.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:35

Gister werkzaamheden tussen Hoorn en Hoogkarspel,
Ipv langere reistijd had ik 10 minuten korter! #top NS.
Alleen was op het station mijn band leeg door mensen die mijn ventiel er af hadden gedraaid. Gelukkig lag die ernaast en hielpen conducteurs mijn band op pompen door middel van een fiets pomp van een andere fiets! Ik ben tevreden!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:23

Die werkzaamheden waren toch alleen 's nachts? Of vanaf 's avonds vanaf een bepaald uur?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:32

Bahh bah bah, eventjes van groningen naar utrecht. Een uur later dan verwacht aankomen omdat er iemand onder de trein gekomen is.
Groningen - zwolle
-zwolle - deventer
Deventer - utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:24

Brr snap niet dat mensen voor de trein springen.. , gelukkig op de reizen met mijn moeder het nog nooit gehad *klopt af*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:15

Het is mij al 2x overkomen. 1x met mijn moeder erbij.
En vandaag alleen, poeh je zou maar geen internet hebben. Dan had ik ergens op Amsterdam gestaan := Ze verwezen je eigenlijk door naar Amsterdam Zuid maar ik heb voor Deventer gekozen. Rustiger qua ruimte in de trein en ik ga ook niet helemaal naar Amsterdam. :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:28

Ik heb het gelukkig ook nog nooit mee gemaakt, hoop dat ook zo te houden..

Overigens denk ik dat die mensen het zelf ook allemaal niet meer snappen hoor, die denken niet: Goh, laat ik eens lekker voor de trein springen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:47

Oh, jullie bedoelen in de trein waar het gebeurde, nee mij ook niet. :) Gelukkig iedere keer een wijs besluit genomen om een trein later te nemen. :) Maar hierdoor wel vaak last van gehad.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:44

Ik kom mij melden hier! Ik reis nu ongeveer 2-3 keer per week tussen Leiden centraal en Delft. Heb net een nieuwe baan dus moet nog even wennen aan het openbaar vervoer.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:51

Maandag heb ik een half uur in een dichte trein gezeten omdat de conducteur in een gevecht belandde.. Machinist moest uiteindelijk in zijn uppie verder..

Ik veel later thuis, was lopend sneller geweest :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:53

Lekker Jans...

Vanmorgen chaos. Treinen reden bijna niet langs Rijswijk omdat er een dode was gevonden. :=

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:57

Ik heb al twee weken ELKE dag vertraging...gek word je er van