USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:44

Oeps mijn creditcardrekeningen zijn binnen :o

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:00

Lovely schreef:
vuurneon schreef:
Ik heb niet gekeken bij de allergiepillen... Had zelf zware pillen mee vanuit nl. Wel andere smeersel en tabletten meegenomen hahaha :D ik was helemaal happy. Tenminste sterk verdovend spul voor aften, alleen had ik geknoeid dus mijn hele mond was een tijd gevoelloos :+

Je had je dus goed aangepast aan de Miami Beach cultuur met gevoelloze lippen :D.

MontyRulezz, goed idee :). Mag ik van jou trouwens nog het adres van waar je die rit bij Monument Valley hebt gedaan?? Anders begin ik daar gewoon mee.

Als je aankomt in het park zelf, heb je allemaal van die houten huisjes waar je ook jeeptours enzo kunt boeken, daar kun je dus ook die tochten te paard boeken.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:06

Ik zou ook absoluut niet alleen zo'n tour in het zuidwesten doen :n . Je zit zoveel in de middle of nowhere.... er zou maar iets gebeuren en je staat er in je eentje... nee dat zou niks voor mij zijn. En wat ook niet fijn is om alleen zo'n stuk te rijden, met zijn 2-en is dat wel te doen, maar alleen... nee ook dat zou ik niet leuk vinden en vind ik ook niet verantwoord.

Even een tip, als je een auto wilt boeken en met zijn 2-en wilt rijden, kun je bij vliegwinkel voor maar 2 euro per dag het all inclusive + pakket boeken, wat een extra bestuurder en een gratis volle tank inhoudt. Ik heb het verder nergens zo goedkoop kunnen vinden voor 2 chauffeurs. Als je het daar wilt bijboeken kost het iets van 9 dollar per dag extra!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:19

Wij hebben met 2 onder de 25 voordelig bij Alamo kunnen huren :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:16

MissAnnemijn schreef:
Oeps mijn creditcardrekeningen zijn binnen :o

Hahaha komt mij bekend voor :D was het erg?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:29

Haha ik had niet aangehouden moeten worden nee :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:09

MissAnnemijn schreef:
Haha ik had niet aangehouden moeten worden nee :')

Trouwens er zaten wat cadeau'tjes bij, bij de post hoef je daar niet extra voor te betalen toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:08

MontyRulezz schreef:
Ik zou ook absoluut niet alleen zo'n tour in het zuidwesten doen :n . Je zit zoveel in de middle of nowhere.... er zou maar iets gebeuren en je staat er in je eentje... nee dat zou niks voor mij zijn. En wat ook niet fijn is om alleen zo'n stuk te rijden, met zijn 2-en is dat wel te doen, maar alleen... nee ook dat zou ik niet leuk vinden en vind ik ook niet verantwoord.

Even een tip, als je een auto wilt boeken en met zijn 2-en wilt rijden, kun je bij vliegwinkel voor maar 2 euro per dag het all inclusive + pakket boeken, wat een extra bestuurder en een gratis volle tank inhoudt. Ik heb het verder nergens zo goedkoop kunnen vinden voor 2 chauffeurs. Als je het daar wilt bijboeken kost het iets van 9 dollar per dag extra!

Als je vanuit California gaat reizen dan hoef je niet te betalen voor een tweede bestuurder.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:19

Niet? Volgens mij moest dat bij ons wel Katja, althans, hij vroeg of ik ook wilde rijden toen we de auto gingen ophalen en ik neem aan dat ze dat niet voor niets vragen? Ik kan me ook herinneren dat ik erover had gelezen dat je wel moet bijbetalen. Verschilt wellicht per verhuurbedrijf?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:35

Is wettelijk geregeld dat je daar niet voor hoeft te betalen.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:56

purny schreef:
Wie hebben er ervaring met megabus?

Ik heb afgelopen woensdag de megabus van NY naar DC genomen. Ons ticket was om 5 pm maar we vertokken pas 6.15 pm en zaten zelfs mensen in de bus die een ticket hadden van 4.30. Dus als je de bus wilt nemen zou ik niet alles te strak plannen. Maar toen we eindelijk onderweg waren was het prima. Wel later dan gepland in DC maar voor ons maakte dat niet heel veel uit, omdat we toch 's avonds aankwamen.

Wij hebben 2 dagen DC gedaan. Was voor mij wel genoeg. Was ook wel een heel groot contrast vanuit NY naar DC. Speciaal door Thanksgiving was alles zo rustig in DC! Maar wel heel interessant en leuke musea!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 02:56

Wij hebben een tripje met de Peter Pan/Greyhound naar Boston gedaan en geweldig geregeld! Vertrokken precies op de tijden die we hadden en vaak gingen mensen die een bus een half uurtje later hadden ook al met de eerdere bus mee. Bus was zeer comfortabel en reis ging snel :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:42

Barbosa, hoe was NY? Al helemaal in kerstsfeer? En het hotel, hoe beviel dat? O:)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:47

Nog 4 weken en dan stap ik weer op het vliegtuig naar Amerika. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:11

Gaaf! Oud en nieuw dus in de vs voor jou?

Waar ga je heen?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:44

Charles schreef:
Niet? Volgens mij moest dat bij ons wel Katja, althans, hij vroeg of ik ook wilde rijden toen we de auto gingen ophalen en ik neem aan dat ze dat niet voor niets vragen? Ik kan me ook herinneren dat ik erover had gelezen dat je wel moet bijbetalen. Verschilt wellicht per verhuurbedrijf?

Wij moesten 3 jaar geleden ook iets van 10 dollar per dag bijbetalen voor een extra bestuurder. Vanuit LA.

We zijn nu aan het kijken voor vluchten van 14-09 t/m 12-10 2012. Incl auto kost het ons 1150 euro. Hier op het werk vandaag gelijk geregeld en dan kunnen we gaan boeken :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:46

MontyRulezz schreef:
Wij moesten 3 jaar geleden ook iets van 10 dollar per dag bijbetalen voor een extra bestuurder. Vanuit LA.
Dan ben je volgens mij mooi genaaid. Vorig jaar werd een vriendin van me ook verzocht om bij te betalen voor de tweede bestuurder in SF maar toen ze zei dat dit niet hoefde was het gelijk goed. Klinkt toch een beetje als oplichting.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:06

Ja, ik ben eens gaan googelen en er staan verschillende dingen op het internet. Goh, dan zijn we toen inderdaad goed genaaid :( .
Maar dan kunnen we er nu wel rekening mee houden, scheelt toch wel wat!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:29

EvaC schreef:
Barbosa, hoe was NY? Al helemaal in kerstsfeer? En het hotel, hoe beviel dat? O:)

Locatie van het hotel was top! :j Maar de inrichting/meubilair kan wel eens een opfris beurtje gebruiken. Harde handdoeken met gaten erin, we hadden maar één werkend stopcontact in de kamer en het personeel is niet heel professioneel. Maar het was warm in de kamer, misschien wel te warm en de bedden sliepen wel goed. Dus voor het geld wat je ervoor betaald is het prima, maar verwacht er gewoon niet teveel van ;)

NY was super! Ik zou je wel aanbevelen van te voren beslissen wat je perse wilt zien en wat je minder belangrijk vind. Maak een goede planning met locatie' s zodat je niet onnodig tijd verspilt. Een advies van mij is als je het statue of liberty wilt bezoeken niet de gratis ferry te nemen, deze ferry vaart alleen langs de eilanden. Als je de ferry in het Battery park neemt voor 13 dollar bezoek je het eiland en ook het Ellis Island, heel interessant over de duizenden immigranten die naar Amerika kwamen.

Verder stonden wij elke ochtend vroeg op, zodat we negen uur op de locatie waren waar we iets wouden bezoeken. Zodoende hebben wij nooit lang in een rij hoeven te staan.
De kerstsfeer viel mij nog een beetje tegen, maar mij Rockefeller stond de inmens grote kerstboom al in de steigers om hem op te tuigen. Misschien waren wij net ietjes te vroeg voor de totally kerstsfeer.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:30

Hoe is het weer in Florida, eind december/begin januari? Is het warm genoeg om naar het strand te gaan in Miami Beach en te kunnen snorkelen etc. in de Key West? :\

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:55

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:16

Hier kun je precies nalezen hoe het zit met een extra bestuurder: http://www.ehow.com/list_6395899_rental ... rules.html
Blijkbaar mogen autoverhuurbedrijven hun eigen regels maken en blijven alleen Budget en Avis geen extra kosten te berekenen voor een extra bestuurder in California.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:23

Die site klopt van geen kanten. Als je op de site van Alamo kijkt staat er dit in de algemene voorwaarden:
Citaat:
Als u de huurauto ophaald in de staat California in de USA dan kunt een gratis bestuurder bijschrijven op het contract ter plaatse.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:05

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:15

Het verschilt ieder jaar daarom moet je naar de gemiddelden kijken. Wij zijn in maart een keer geweest dat je geen korte broek aan kunt maar ook dat je de hele dag aan het zwembad kunt liggen. Wunderground heeft volgens mij een mooie lijst met alle extremen erin.