Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:20

Jaa, dat is idd wel de bedoeling :) heb geen eigen paard en studeer momenteel ook niet dus heb er wat dat betreft ook de mogelijkheden voor, dus das wel fijn :)
Haha ja dat heb ik ook! Een paar weken geleden was ik op woensdagavond op de sportschool en toen dacht ik ''goh, over 7 weken zit ik in het vliegtuig''. Gister was dat nog maar 3 weken. En dus nog iets meer dan een week werken waarna de 1,5e week erna waarschijnlijk ook heel snel voorbij zullen gaan. Echt heel gek :)

Maar omdat ze zo liepen te klooien bij de ambassade heb ik eigenlijk van eind januari tot 19 februari gedacht dat ik wrs op zijn vroegst pas in oktober zou kunnen gaan omdat de mailtjes ed er niet veelbelovend uit zagen en iedereen sprak over ''onbekend'' en ''dat duurt nog wel een paar weken en vervolgens ook nog 6-8 weken voor je weet of je je visum krijgt''. Omdat je dan in de tussentijd ook nog met de zomervakantie zit en de tickets dus 3x zo duur zijn en omdat mijn moeder me per se weg wilde brengen en eerder ook geen tijd meer had vanwege drukte en veranderingen op haar werk had ik het al min of meer opgegeven voor april :P tot ze ineens alles open hadden gegooid en het allemaal vet snel ging. Had met precies 2 weken mijn LOI binnen en hadden na een week na opening de vlucht al geboekt omdat de prijzen toen terug gezakt waren en het anders zo'n 300/400 euro duurder zou zijn dus maar gewoon de gok genomen :)

Heb je wel lekker druk gepland dan! Gewoon je ogen dicht doen in het vliegtuig en even je rust pakken! :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:25

Ja ik dacht idd gelezen te hebben dat het voor iemand (jou dus) niet doorging vanwege gerotzooi met visum e.d. Maar dat is dus allemaal goed gekomen, wat ga je doen in Toronto?

Ik heb gelukkig ook geen studie op het moment dus daar geen zorgen over, hoop wel dit jaar weer te kunnen beginnen. Ik ga zonder visum omdat ik echt toerist zal spelen en niet echt ga werken oid (ja half..), hopelijk verloopt alles gewoon fijntjes op het vliegveld zonder teveel gedoe, daar ben ik nu wel een beetje bang voor.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:35

Jaa, gelukkig wel :)
Ik ga naar Goderich/Clinton, vlakbij Lake Huron. Gewoon een jaartje ertussenuit, ander land, nieuwe mensen, een baan zoeken en als het ff kan in de richting van waar ik een diploma heb zodat als ik terugkom ik daar evt thuis een ''voorsprong'' mee heb met bijv solicitaties enzo :)

Wat ga je doen dan?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:55

Klinkt heel leuk en vooral leerzaam!

Ik ga in eerste instantie naar een ranch met wat paarden en zo'n 300 koeien, gewoon helpen en nieuwe mensen ontmoeten, en eigenlijk hoop ik daar mensen tegen te komen die ook verder willen reizen en dat ik met hun mee kan oid.. Opties staan open iig :) Heb totaal niks gepland, kan op die ranch blijven zolang ik in Canada ben maar het hoeft niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:00

Ooh leuk! Ik hoop dat ik hier ook ergens zoiets kan vinden! Alvast heel veel plezier! Lijkt me onwijs gaaf :) Mocht je een keer in de buurt zijn laat maar weten dan :)

Ik heb ook zoiets van, ik ga er heen en zie daarna wel wat er allemaal op mn pad komen. Dingen plannen oid heeft toch niet zoveel zin :)

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 01:21

ZusJacobs schreef:
Weet iemand trouwens of het simpel is voor de drie maanden dat ik ga, een sim only iets te kunnen koppen voor mijn mobiel? Zodat ik in Canada wat goedkoper kan bellen, of is dat niet mogelijk? En zo ja, waar doe je dat dan?

Nog 21 nachtjes, het komt zoooo dichtbij :D

Als je een smartphone hebt kun je gratis skype downloaden. In iedere coffeeshop hebben ze wel Wi-Fi. Op Skype kun je ook een beltegoed stoppen (gemakkelijk via Ideal/Paypal) zodat je heel erg goedkoop vanuit Canada naar vaste nummers of mobiele nummers in het buitenland kunt bellen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:07

Ik meld me ook maar weer een keertje, leuk dat er meer mensen zijn die binnenkort vertrekken! Ik ga 14 mei voor drie maanden. Werk nog fulltime tot eind april dus de tijd vliegt!
Gaan jullie ook iets als een blog bijhouden?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:32

HippoLogic schreef:
ZusJacobs schreef:
Weet iemand trouwens of het simpel is voor de drie maanden dat ik ga, een sim only iets te kunnen koppen voor mijn mobiel? Zodat ik in Canada wat goedkoper kan bellen, of is dat niet mogelijk? En zo ja, waar doe je dat dan?

Nog 21 nachtjes, het komt zoooo dichtbij :D

Als je een smartphone hebt kun je gratis skype downloaden. In iedere coffeeshop hebben ze wel Wi-Fi. Op Skype kun je ook een beltegoed stoppen (gemakkelijk via Ideal/Paypal) zodat je heel erg goedkoop vanuit Canada naar vaste nummers of mobiele nummers in het buitenland kunt bellen.

Slim _/-\o_

Ik ga geen blog bij houden, ik vind het wel leuk om te schrijven maar weet nu al dat ik het dan de eerste weken vol houd en het dan gewoon vergeet.. That's me :D

Jullie?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:11

Ik wil wel, maar wil de blog dan het liefste alleen open stellen voor mensen die ik ken..niet openbaar. Maar bestaat dat überhaupt?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:23

Vast wel toch?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 02:38

@ MissCharlie; Ja dat kan zeker :) Dat kun je instellen bij de verschillende websites. Ik gebruikte destijds www.gaatverweg.nl was er zeer tevreden mee, vond het makkelijk met foto's uploaden etc. :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:03

Wachtwoord instellen valt onder de betaalde features, toch?

Ik denk dat ik zelf een website maak :)
Heb een handige broer die een mailing en wachtwoord functie erin kan bouwen :))

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:41

Wat leuk! Allemaal Canada liefhebbers :)
Ik vertrek 13 mei voor 2 maanden westkust, ik heb er zin in!

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:48

Leuk Livvy, waar ga je precies heen en wat staat er op je agenda? Ik woon ook aan de westkust.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:43

Cool! Dat is 1 dagje voor mij! Wat ga je doen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:09

Blacky94 schreef:
Ooh leuk! Ik hoop dat ik hier ook ergens zoiets kan vinden! Alvast heel veel plezier! Lijkt me onwijs gaaf :) Mocht je een keer in de buurt zijn laat maar weten dan :)

Ik heb ook zoiets van, ik ga er heen en zie daarna wel wat er allemaal op mn pad komen. Dingen plannen oid heeft toch niet zoveel zin :)

Bijna bijna bijnaaaaaaaaaa!

Gister laatste dagje gewerkt, god wat was die week zwaar zeg. Heb er echt heel erg tegen op gekeken.. Nu zo meteen lekker Armin van Buuren en dan is het gewoon bijna zover!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:26

HippoLogic schreef:
Leuk Livvy, waar ga je precies heen en wat staat er op je agenda? Ik woon ook aan de westkust.

Leuk! (ben jaloers ;)) Ik vlieg naar Calgary, huur daar een auto voor een roadtrip door de Rockies naar Vancouver. Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik over Kamloops ga, of door de Okanagan. De auto lever ik in in Vancouver, wil daar nog wel een dagje of wat rondkijken en vaar vervolgens met de boot naar Vancouver Island waar ik wat kennissen/vrienden heb zitten. Uiteraard wil ik nog een walvistrip doen en verder is mijn planning nog open, ik zit nu in de fase dat ik alles een beetje aan het uitzoeken ben op internet. Tips zijn altijd welkom!
Ik vlieg uiteindelijk terug vanaf Vancouver.

MissCharlie: waar ga jij naar toe, ook naar de westkust?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:59

Oooh voor Vancouver moet je echt meer nemen dan een dag om rond te kijken hoor. Zoveel te zien en zo'n mooie stad! Stanley Park, Grouse Mountain, Granville Island, UBC Campus... Op 1 dag kan je amper iets van de stad zien!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:06

Er ligt nog niks vast voor mij, dan ga ik daar gewoon wat langer daar rondkijken :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:11

Stoer, een beetje rondtrekken! Dat durf ik echt niet. Ik ga naar mensen in een klein dorpje op anderhalf uur rijden van Edmonton. Lekker paardrijden!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:01

Ik ben vanuit de Rockies eigenlijk vrij vlot doorgereden naar Vancouver Livvy, dat had voor mij wel wat met tijd te maken, maar heb niet het idee dat ik veel heb gemist.

Wel gestopt om te slapen in Kamloops (heen) en in Penticton (terug).

Tip, neem een paar leuke cd's/muziek mee.. er zijn grote stukken zonder radio ontvangst als je in de auto zit. Ik had alleen een Michael Bublé cd in de auto liggen en heb hem grijs gedraaid.
Nu wel meteen een mega herinnering zodra ik ergens Michael Bublé hoor :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:58

Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen, maar als je zonder visum gaat moet je toch een bepaald bedrag op je rekening hebben staan (om te bewijzen dat je genoeg geld hebt en dus niet gaat werken?)

Waar/hoeveel is dat, ik kan het serieus nergens meer vinden..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:56

Dat heeft wel eens gegolden voor Australië... Bij mijn weten niet voor canada ;-)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:13

Dat heb ik ook gelezen, 2500 Canadese dollars.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:19

Leuk MissCharlie! Ik ga ook proberen ergens lekker paard te rijden, volgens mij paarden genoeg daar!
@Kelly: bedankt voor de tip, een aantal CD's inpakken dus ;)