Monique1963 schreef:Radiator op houtkachel hebben wij ook gehad in ons andere huis in frankrijk. T*ring wat een drama's hebben we daarmee gehad. Voor iedereen die een merk zoekt, neem noooooooit Rosa. Een italiaans merk. De kachel was heel snel oververhit en dus klapte de boiler in de haard, dus het gietijzer van de boiler knapte. Niet reparabel, dus andere boiler erin. Toen het dan wel werkte, konden we hem niet zo hoog stoken dat de 3 radiatoren fijn warm werden. Dus per saldo bleven de kamers kouder dan we wilden. Het warme water voor douche was gewoon veel te weinig als je ook de radiatoren wilde verwarmen, dus dat hebben we niet eens geprobeerd. Koken op hout was wel handig op dat ding, maar ja veel geld betaald voor alle andere functies die dus niet naar tevredenheid werkten.
Wat ik onhandig blijf vinden aan alleen koken op hout, zoals een aga, is dat je in de zomer wegbrandt. Je moet toch dan je hele kachel aanmaken voor alleen koken. Dat hebben we dus ook gedaan een paar jaar, maar we hebben er later een elektrische kookplaat bijgenomen.
Maar net als spekkachels vind ik aga's geweldig mooie apparaten.
Toen wij in het andere huis een houtfornuis hadden, heb ik van een losse gas-koopplaat en een keukenkastje (op wielen) een kookhoek gemaakt die je eigenlijk gewoon overal neer kon zetten. Tijdens de BBQ kan hij ook gewoon naar buiten bijvoorbeeld