[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 07:05

Het is de EU die de regels heeft opgesteld. Je moet het de komende jaren dan als bio behandelen. Het wordt dan gecontroleerd of je dat echt doet en geregistreerd. Dan na ik weet niet meer precies hoe lang, wordt het officieel geregistreerd als bio.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:17

Volgens mij was het een jaar of 3 maar weet het niet zeker. Zit al 3 dagen in de trekker heen en weer te rijden dus mn intelligentie is een beetje uitgeschakeld :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 14:59

Mijne ook, maar dan heeft dat momenteel weinig met trekkers te maken ;)
Gelukkig heb ik de chambre die het me allemaal mooi kan vertellen. Dat scheelt een stuk!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 11:44

We zijn weer even verder. Hittegolf gehad, laatste werkdag gehad en veel gedaan.

Afbeelding
Pony's gelongeerd, dit is hoe het gaat bij Miracle. Het eerste kwartier blijft hij zo rondgaan, adhd pony! Trekt totaal niet, kijk maar naar hoe hij zijn hoofd houdt. Dit was de enige foto waar je nog een pony op kon herkennen :')

Afbeelding
Pony's deden ook een groepskriebel. Jolly en Punette waren aan het kroelen en toen werd Miracle jaloers. Dus ging hij met zijn kop over de hals van Jolly schuren.

Vorige week heeft iemand helaas tegen onze auto aangereden op de parkeerplaats in de stad.
Afbeelding
Ik heb aangifte gedaan, alleen is er op die plek helaas geen camera dus de pakkans is erg klein. Ik heb een offerte aangevraagd bij de garage, hopelijk kunnen ze een tweedehands onderdeel vinden, anders wordt het een duur grapje. Het metaal is namelijk ook gescheurd.

Afbeelding
Het stookhok in de aanbouw heeft een nieuwe verdiepingsvloer. Nog zonder platen, ivm dat we die niet willen beschadigen met de dakwerken. Als het dak vervangen is komen de definitieve platen erop. Nu een paar losse platen zodat we er wel op kunnen lopen. Wat een genot, niet bang hoeven zijn dat je erdoor zakt!

Afbeelding
Dikke vette schroeven om de balken op de steunbalk vast te zetten. Slechts 30 cm lang, haha! De balk met de bakjes zit met enorme schroeven door de muur, die zijn maar liefst 36 cm lang en 18 mm dik.

De aankoop van de schuur en de grond loopt nog steeds, ik ben nog steeds in afwachting. Nu de vakanties eindelijk ten einde lopen begint er toch schot in de zaak te komen. Ik heb helaas nog geen nieuws over de erkenning van mijn diploma, dat kan nu elk moment komen.
Verder is de chambre d'agriculture bezig om de economische haalbaarheid van mijn plan op te stellen. De bank wil dit weten en zonder geven ze geen lening. Dus duimen draaien dat dit positief uitvalt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:42

Zo, veel gebeurd bij jullie, balen van de schade. Hopen dat er nu snel duidelijkheid komt over je plannen! En fijn dat je verbouwing steeds mooier wordt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:34

Land kopen daar gaat helaas wel even overheen ivm alle verplichtingen die ze hebben. Het moet openbaar te koop gezet worden etc.

Het stukje wat wij gekocht hebben is inmiddels echt van ons.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 20:45

Klopt, maar de Safer vertelde me nog dat ik nog steeds de enige kandidaat ben. Dus dat is gunstig. Logisch ook, voor agrarische grond is het gewoon echt veel te duur. Dat komt doordat er een certificat d'urbanisme op zit, waardoor de Safer de prijs niet meer naar normaal niveau mag brengen helaas...
Het wachten was nu vooral op de diverse bankmedewerkers die constant achter elkaar op vakantie waren waardoor er nooit een vervolggesprek gepland kon worden of ook maar enige actie ondernomen.
Maar goed, het spul is nu in handen van de Chambre, de bank is over 2 weken aan de beurt, en de Safer kan het spul vanaf volgende week langs de commissie schoppen.

Fijn dat het bij jullie nu echt rond is, palousa_boy.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 06:56

palousa_boy schreef:
Land kopen daar gaat helaas wel even overheen ivm alle verplichtingen die ze hebben. Het moet openbaar te koop gezet worden etc.

Het stukje wat wij gekocht hebben is inmiddels echt van ons.

Wat hebben jullie eigenlijk voor die 48ha betaald? Mag ook via pb of niet natuurlijk :P

Beetje referenties vind ik wel handig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:55

Iets boven de €3000 per ha gemiddeld. Er zit een vrij grote vijver bij, wat bos.. alles heeft weer een andere prijs. Het wordt alleen niet gespecificeerd dus je betaalt gewoon een totaalbedrag :+
Dan komen er uiteraard nog kosten bij voor de notaris etc %)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 12:58

Ik schrok vooral van de kosten die je nog aan de Safer moet betalen. Bij ons loopt het dan ook nog via een makelaar, dus dan heb je makelaar, Safer, én notaris. Das echt nie grappig...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 07:07

Gisteren aan het eind van de dag ontving ik de beslissing over mijn diploma in combinatie met werkervaring. Dat is goedgekeurd, dus ik hoef de opleiding niet te doen!
Weer een flinke vink erbij.
En nu afwachten wat de haalbaarheidsstudie gaat opleveren, dat is een beetje een alles-beslissende factor op het moment.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:17

*\o/* *\o/*

En we duimen weer verder!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:03

Nou dat is nog eens megagaaf nieuws. gefeliciteerd met deze stap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:09

Gefeliciteerd *\o/* weer een horde genomen. Nu de safer afwachten en dan kunnen jullie gaan opbouwen :j

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:47

Proficiat! Dat is nog eens een meevaller!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 07:09

Bedankt allemaal! Ik ben er zo bij mee, dat scheelt enorm in tijd, geld en energie.
Als die analyse goed uit de bus komt dan gaat er echt champagne komen hoor...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 17:12

BAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Ik wilde net even naar de moestuin lopen om een wortel te halen voor het avondeten. Steekt er vlak voor me op het smalle paadje een dikke vette adder over!!!! Ik ben omgedraaid en keihard terug naar binnen gerend :')
Geeeeetver, nu durf ik nooit meer over dat paadje te lopen. Bahhhhhhh wat heb ik een hekel aan die krengen. Hij reageerde nog niet gelukkig, had mij in de gaten toen ik hem ook in de gaten had en toen stopte hij. Ik heb uiteraard niet gekeken wat hij verder deed baaaaaahhhhhhhhhhh!!!!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 17:20

Getsie, weet je zeker dat het een adder was en geen couleuvre?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 18:10

Jep, 100% adder. Nee, ik heb niet naar de oogjes zitten staren, maar alle andere kenmerken waren er.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:15

Iew

Alleen nog buiten komen in zo’n oliepak van de garnaalvissers. :D Kan ie gegarandeerd niet door met zijn tandjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:29

O geweldig een adder! Goed teken. Eet je muizen op.

En gewoon regenlaarzen dragen. En wat stampend lopen. Zij zijn banger voor jou dan jij voor hen. Ze gaan altijd voor jou weg. Alleen als je ze in het nauw drijft zullen ze zich verdedigen.

Koop een koffertje antidote+ on line. Is 100 euro dan is je geest wat geruster. (Dit was een grapje hoor)

Maar een slangenbeetzuiger, of koop slangen repulsive, of guetres dat zijn scheenbeschermers.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 20:08

Goed plan jokari! Heb jij er nog 1 liggen die ik kan gebruiken? :')

Monique, je mag er een paar komen halen. Er zitten er genoeg. Ik draag altijd laarzen, ga sowieso nooit op open schoenen naar buiten hier. Stampen doe ik op dat stuk sowieso, je springt daar met steps een paar meter naar beneden. Hij had me ook pas in de gaten toen het tot me doordrong dat het een adder was.
Antidote of zuiger (laatste heb ik wel) schijnt bs te zijn. Je hebt ruim de tijd (een uur of 4 geloof ik) om na een beet naar het ziekenhuis te gaan voor antigif, dat moet prima lukken.

Ik haat slangen :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:37

Slangen horen bij het platteland en zeker bij het Franse platteland. Wij hebben ook weer een slidderaar bij het zitje in de voortuin. Fascinerend juist.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 21:04

Slangen zijn bah, maar adders zijn extra-bah. Ik loop er liever met een grote boog omheen, al kom ik ze wel echt vaak genoeg tegen. Gelukkig vaker de niet-adders dan de adders :')

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:46

Ieder nadeel heeft een voordeel, slangen eten ratten maar geen groenten, en gaan verder wanneer het eten op is. Ratten eten en beschadigen veel groenten en blijven tot dat alle groenten op zijn of dat ze dood gaan. Ik houd niet van rattenvallen of rattengif, maar ook niet van aangevreten groenten. Ik neem de slangen dus voor lief. Ik heb dan wel liever geen adders maar de niet giftige variant.