USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:26

Wij hadden de laatste keer in de VS ook onwijze turbulentie. Een aantal overhead cabine zaten niet goed dicht, dus de bagage vloog door het vliegtuig. Mensen echt volledig in paniek... Vooral de paniek onder de mensen was niet tof. Dan is het best een opgave om rustig te blijven en mensen proberen te kalmeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:31

Ik kreeg net een mail van Flying Blue met daarin de volgende tekst:
Vanaf 1 oktober 2014 kunnen alle Ivory-deelnemers op Europese vluchten het eerste stuk ruimbagage als betaalde keuzemogelijkheid bijboeken. U profiteert daarbij wel van een korting van 50%. Het meenemen van één stuk ruimbagage kost dan € 7,50 (per enkele vlucht), mits u dit boekt vóór aankomst op de luchthaven. De kosten voor het boeken van het eerste stuk ruimbagage op de luchthaven bedragen € 15 (per enkele vlucht)

Betekend dit dat ik ook voor mijn ruimbagage moet betalen als FB member?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:34

Alleen als je binnen Europa vliegt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:53

Bedankt. Maar dan nog vind ik het een absurde regel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:07

Ik heb zojuist mijn vlucht gegevens gekregen voor mijn vlucht terug naar NL.
26 augustus om 9.30 pm met British airways en een tussenstop van een uur ij Londen. Dat was verzoek overigens zodat ik metMijn beste vriendin kan vliegen. Zip vliegt dan door naar Wenen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:17

purny schreef:
Bedankt. Maar dan nog vind ik het een absurde regel.
Ja en nee. Ik denk dat we hier steeds meer naar toe gaan.
Mensen willen een goedkoop ticket en dat kan op deze manier. Wil je bagage mee moet je daar extra voor betalen. Binnen Europa heb ik nog nooit met ingecheckte bagage gevlogen volgens mij.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:15

KLM kan niet meer concurreren met de prijs stunters... Maar ja, wel een beetje achterlijk dat ze 3 maanden geleden iedereen nog het Flyingblue programma in probeerde te krijgen onder het mom van "dan hoeft u niets te betalen voor uw ruimbagage"

Ik vlieg vrij veel voor mijn werk en eigenlijk altijd met handbagage... Achterlijke is dat nu die handbagage bakken steevast te vol zitten en ze vervolgens weer bagage van mensen afnemen, om die vervolgens weer in het ruim te zetten... Alleen hoef je daar dan dus weer niet voor te betalen.

Ik vind die verkapte verborgen prijs regels trouwens knap irritant.

@Nagini let in London overstappen wel op welk vliegveld en terminal nummer... Dat kan vooral op Heathrow nog wel eens een heel end weg zijn.

@Fitzroy, voordeel van Economy Comfort is ook dat als je Flying Blue member ben en ze moeten om wat voor reden dan ook mensen upgraden naar business class ze volgens mij in eerste instantie de Economy Comfort mensen gaan upgraden... Had ik in ieder geval wel toen ik uit China terugkwam, echt helemaal super. Ik in mijn korte broek en sneakers in de business class :D :D

Is overigens iemans wel eens gestopt door de douane voor controle van in te voeren producten op terugweg van Amerika?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:46

Ik kom aan en vertrek in dezelfde Terminal Manic, dankje :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:56

Top!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 01:06

Ik heb overigens nog nooit zoveel gevlogen als ik nu komende augustus ga doen en dan anderhalve week later is het september en dan vlieg ik weer..

DC - New Orleans (tussenstop Atlanta)
New Orleans - LA (tussenstop Houston)
Vegas - DC
DC - Amsterdam (tussenstop London)
Eindhoven - London

Aahh, is het al Augustus?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 04:25

Upgrades gaan op basis van je Flying Blue status. Platinum elite members gaan altijd eerst en dan gaan ze zo verder het lijstje af :) Binnen een groep kijken ze dan naar ticket prijs en dan gaat Economy plus voor op economy.

Ik kan altijd zo doorlopen bij die controle van de douane, tot nu toe ben ik er nog nooit gestopt.

Hoeveel augustus vertrek je Nagini?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 05:17

manic schreef:
Is overigens iemans wel eens gestopt door de douane voor controle van in te voeren producten op terugweg van Amerika?

Niet dat ik me kan herinneren (wel op de heenweg bij aankomst in de VS), maar...

Wel gestopt bij een controlepost op de grens van Oregon en Californie. Of we fruit bij ons hadden. Ik was zo verbaasd dat ik nee zei (was werkelijk de laatste vraag die ik verwacht had).

Had helemaal geen koeltas met aardbeien en bananen op de achterbank, hoor... ;-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:11

Dat is ook bijzonder, Dallista. Wat was daar de achterliggende gedachte van?

Wij zijn ook nog nooit door de douane eruit gepikt.
Alleen in de States wel maar dat was eigen schuld. Onze koffer was te zwaar en toen hadden we in de haast de toilettas met zonnebrandmiddelen in de handbagage gedaan, echt dom natuurlijk maar nooit bij nagedacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:43

Dat zou dus betekenen dat ik 15 euro extra bovenop mijn ticket kwijt ben. Ticket naar een europesche bestemming is al rond de 100 euro. Ik denk dat KLM niet veel klanten meer over houd op zo'n manier. Ik wil het best neerleggen maar dan vind ik ook dat de tickets omlaag mogen gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:45

Dat je bij een budget maatschappij voor alles extra betaald kan ik inkomen, maar ik vind dat niet bij een KLM passen.
Maar goed, dat is mijn mening. Zij denken er duidelijk anders over. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:46

manic schreef:
Ik vlieg vrij veel voor mijn werk en eigenlijk altijd met handbagage... Achterlijke is dat nu die handbagage bakken steevast te vol zitten en ze vervolgens weer bagage van mensen afnemen, om die vervolgens weer in het ruim te zetten... Alleen hoef je daar dan dus weer niet voor te betalen.

Dát is irritant. Handbagage neemt echt monsterlijke vormen aan de laatste tijd. Moest naar Stockholm heen én terug met mijn handbagage bij mijn voeten of op schoot vliegen omdat mensen handbagage bij zich hadden waar een lijk in verstopt kon worden......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:51

Ik kwam idd ook handbaggage tegen waarvan ik me echt afvroeg hoe deze in godsnaam als handbaggage meemochten.
Ik heb speciaal een koffer gekocht toen op de afmeting voor handbaggage Ryanair.
Die zit bij vrijwel alle maatschappijen wel goed.
Dat is ook de enige koffer die ik meeneem. Maar ivm vloeistoffenregel check ik deze gewoon in normaal.
Als ik er voor moet betalen koop ik m'n zonnebrand enzo wel in het buitenland.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:58

Ik ben nog nooit bij de grens op de weg terug aangehouden bij douane, gelukkig maar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:02

er gelden toch maximale maten voor handbagage? Kijken ze daar niet naar dan?
Ik ben aant shoppen voor een leuke koffercombi maar ik wordt er zo hebberig van :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:23

Cer schreef:
er gelden toch maximale maten voor handbagage? Kijken ze daar niet naar dan?
Ik ben aant shoppen voor een leuke koffercombi maar ik wordt er zo hebberig van :D

Samsonite heilig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:25

Cer schreef:
er gelden toch maximale maten voor handbagage?
Daar mogen ze van mij strenger op controleren, vooral op korte vluchten. Veel mensen reizen dan alleen met handbagage, maar willen eigenlijk toch liever de inhoud van een koffer meenemen.Naast een overvolle rugzak, ook nog een paar plastic tassen en een handtas in strandtasformaat. En tot mijn verbazing mogen ze het ook nog eens allemaal meenemen :roll: Vervolgens kun je eigen tas bijna niet meer kwijt in het vliegtuig.

Maar ook vaak genoeg gezien dat mensen uit de rij werden gestuurd om alles te herpakken, zodat de tas een normaal formaat en gewicht heeft. Dan doe je dus ter plekke zoveel mogelijk aan en houd je leesboek daarna in je hand.
Of mensen die nadat ze 25 informatieborden voorbij gelopen zijn in een rij van een uur, alsnog met een volle toilettas staan bij de controle. Bye, bye volle flessen verzorgingsproducten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:28

Ze zouden er strenger op moeten worden. Zeker bij Europese bestemmingen.
Ik heb voor een weekendje voldoende aan een rugzak. Gewoon een Eastpack ofzo

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:32

Ook al ga ik 4 dagen boek gewoon lekker een koffer. Met alleen een tas zou ik helemaal gek worden en dan hoef ik tenminste niet na te denken wat ik meeneem.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:42

Wat een leuke verhalen komen er weer voorbij! :D

Ik kom jullie weer even om advies vragen :D
Al meerdere keren naar de USA geweest, maar nu willen we een kleine rondreis maken door het Westen.

We willen met z'n 2e eind augsutus begin september 2 weken naar SF, LA, Las Vegas.

We willen rond 23 augustus vertrekken, dan is het hoogseizoen net weer voorbij.

Iemand tips, ideeen, etc waar je het beste kan boeken, voor hotels kan kijken?
Ik zag op exit-reizen.nl ook een leuke rondreis 'western triangle' iemand daar toevallig ervaringen mee?

Zal fijn zijn als jullie mee willen denken :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:43

Volgens mij is twee weken daar een beetje te weinig voor :)