Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:04

Vraag is ga je eht zwembad ook veel gebruiken? Je ziet heel veel zwembaden daar die van zoutwater zijn (dus zeewater). Hoorde heel veel verhalen dat als ze dat niet zijn je een zwembad krijgt waar je in een heel chemisch goedje zwemt.
Mijn zwager is trouwens met zijn vriendin naar Grand Plaza geweest, hebben wij ook gekeken maar in verhouding was dat een stuk duurder.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:25

We kunnen niet te duur gaan.
Ik lig graag in het zwembad om te zwemmen maar lig ook graag aan zee om te zonnen Haha!
maar hou meer van een zwembad met gloor ik hou er niet van om in zout water onder water te gaan enzo.
Die zwembaden zien er wel gewoon chloor achtig uit zeg maar het water.

Weet iemand hoe het zit met die laatst genoemde baden?

hilton long
ali baba
prima life
arbabia beach

ik denk namelijk toch wel dat het 1 van deze 4 gaat worden Haha!

arabia is tot nu toe de goedkoopste met 727en hilton het duurst met 849

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:33

ik ben een aantal weken terug naar Hurgada geweest. We zaten Arabella hotel. Dat is naast het Arabia. We zijn er expres naar toe gegaan om te duiken. De onderwater wereld is er erg mooi. Ook bij de haven kan je enorm mooi snorkelen! Wat me tegenviel waren de mensen. Zeker buiten het hotel/resort. Geen aangename mensen. Voor de rest was er bij ons buiten ons hotel weinig te beleven.
We zijn een dag naar Luxor geweest. Erg mooi, ook erg warm. Zeker 45 graden en geen wind. Dat kan je dus beter tussen kerst en oud en nieuw doen wanneer de temperatuur wat aangenamer is.
Voor de rest zijn we met de boot naar Mahmya geweest. Een bounty eiland zonder de echte palmbomen. Druk toeristisch maar wel mooi.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:35

heb je wat van arabia gezien? Is het daar mooi?

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:36

ik ga in de herfstvakantie met mn vriend,omdat hij verslaaft is aan duiken en je schijnt daar echt echt goed te kunnen duiken dusja, heb er nu al zin in Haha!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:37

ja het duiken is er erg mooi. We hebben dolfijnen gezien en met schildpadden gezwommen.

Het Arabia zag er best mooi uit.

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:38

Ik ben er 3 maal geweest.
Om te duiken is het erg mooi, maar verder vind ik er geen hol aan.

De mensen zijn opdringerig, zeker wanneer je vrouw en blond bent.
De mensen belazeren waar je bij zit.

Als je wilt gaan duiken dan raad ik je VoodooDivers aan.
Ze halen je op vanaf het hotel, en brengen je ook weer thuis.

Mij is dit toendertijd uitstekend bevallen.
Verder vind ik het net als Tunesie een typisch strand/zwembad vakantie..
Zeker als je in de zomer gaat is het enorm heet en is het niet leuk (vind ik) om lang in een bus te zitten en piramides te bekijken.

Verder wens ik je een heerlijke vakantie toe!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:40

Bij ons zat de duikschool bij het hotel. Bleu Water dive. Erg genoten daar!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:54

gelukkig ga ik voor zon zee strand/zwembad op vakantie
Het is voor mij echt een uit rust vakantie di eik ook een hele mooie plek wil door brengen. Wat leuke dingen op het resort zelf zou wel leuk zijn trouwens

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:20

wendely heb je toevallig foto;s van jezelf ?
kwam op internet wat foto's tegen van verschillende hotels waardoor je wel een andere indruk krijgt.

Is het een mooi strand bij prima life? wit strand? of oranje want dat zie je ook op veel foto's

Gaan er nog bokkers de eerste 2 weken van september naar egypte? wel leuk als er meer nederlanders gaan kunnen we meeten Haha!

edit en nog een vraag met welk maatschappij hebben jullie gevlogen? nederland of egypte?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:28

nou wij zijn er uit mijn vriend zijn voorkeur ging ook naar hilton long dus daar gaan we heen. Er waren ervaringen bij het reisbureau die positief waren. Ik ga vandaag boeken Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:10

De stranden van Egypte zijn absoluut niet wit............. Op de meeste plaatsen is het zelf heel moeilijk om in zee te komen vanwege het koraal wat er ligt. In sharm el Sheik kon je alleen via een loopbrug het water in en dan was het ook gelijk meters diep.

Mooie plekjes heb ik echt niet daar gezien, ja onder water, want als je van duiken of snorkelen houd is het super mooi, vooral in Ras Mohammed vlakbij Sharm is één van de mooiste plekken om te duiken in de wereld Haha! Boven het water vond ik het er erg smerig, veel bedelaars en zwervers voor de hotels en in je hotel is het echt oppassen met eten (wij zaten een 4 sterren hotel maar heb ondanks alle voorzorgsmaatregelen 3 weken met een buikvirus rondgelopen in Nederland Vork )

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:11

@breitling: wij zijn in februari naar Ali baba geweest. Prima hotel! mooi zwembad en prima kamers. Eten vond ik niet te eten. Ontbijt was prima en de snacks waren ook goed. Elke avond en middag het zelfde eten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:27

is er ook toevallig iemand naar dag waterpark geweest? lijkt me wel leuk daar een dagje heen te gaan.

Ik denk dat het toch per persoon blijft verschillen bij het hilton is dat ook de 1 vindhet eten goed en deander niet. Wij vonden het hilton meer aan spreken dus vandaar dat we daar voor gekozeb hebben.

Weet iemand toevallig ook wat annulerings verzekering en gewone verzekering kost?
hang nu al half uur aan de tel te wachten voor ik iemand aan de lijn krijg van d reizen. En moet ook weten of ik met id kaart mag reizen ik heb geen paspoort namelijk

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:12

napoleon schreef:
De stranden van Egypte zijn absoluut niet wit............. Op de meeste plaatsen is het zelf heel moeilijk om in zee te komen vanwege het koraal wat er ligt. In sharm el Sheik kon je alleen via een loopbrug het water in en dan was het ook gelijk meters diep.

Mooie plekjes heb ik echt niet daar gezien, ja onder water, want als je van duiken of snorkelen houd is het super mooi, vooral in Ras Mohammed vlakbij Sharm is één van de mooiste plekken om te duiken in de wereld Haha! Boven het water vond ik het er erg smerig, veel bedelaars en zwervers voor de hotels en in je hotel is het echt oppassen met eten (wij zaten een 4 sterren hotel maar heb ondanks alle voorzorgsmaatregelen 3 weken met een buikvirus rondgelopen in Nederland Vork )

op de terugweg met alle nederlanders in het vliegtuig zei de een na de ander last ervan te hebben gehad. Ik ook en ik ben echt niet gevoelig op mn darmen en maag. En we hebben niet buiten het hotel gegeten of gedronken. Kan je nagaan... en zelfs vorig jaar in Thailland heb ik de gekste dingen gegeten op marktjes en zelfs daar had ik geen last!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:28

izzy1985 schreef:
op de terugweg met alle nederlanders in het vliegtuig zei de een na de ander last ervan te hebben gehad. Ik ook en ik ben echt niet gevoelig op mn darmen en maag. En we hebben niet buiten het hotel gegeten of gedronken. Kan je nagaan... en zelfs vorig jaar in Thailland heb ik de gekste dingen gegeten op marktjes en zelfs daar had ik geen last!

Yep,
toen ik nog zelf als stewardes vloog wilde ik echt niet naar Egypte vanwege alle zieke mensen aan boord tijdens terugvluchten naar Amsterdam.

Zelf heb ik snel buikklachten maar zowel in Birma, Thailand, Dominicaanse en Maleisië heb ik nooit problemen gehad met mijn buik en letterlijk gewoon op marktjes gegeten. Van Egypte en Turkije had ik letterlijk mijn buik vol Boos! In Turkije uiteindelijk steeds buiten de deur gegeten, 2 wken lang en in Egypte een paar keer....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:41

_Tamara schreef:
Ik meld me ook Doei! Haha!

Ik ben in Mei geweest, 15 Mei t/m 29 Mei.. Lachen Ben eerst 4 dagen in Hurghada geweest, Aqua Fun Knipoog Eerst zou het Reemyvera worden maar toen werd het Awua Fun, waren omgeboekt Clown Toen zijn we om 5.30 uur opgehaald, in de bus gestapt (Confooi met meer dan 50 bussen! Pling) naar Luxor. Daar op de boot gestapt, we gingen een Cruise doen op de Nijl Cool Met allerlei excursies naar Tempels etc.. In de 4 dagen zijn we van Luxor naar Aswan gevaren. In Aswan op de nachttrein gestapt en naar Caïro gereisd. Daar piramide's bekeken, Egyptisch Museum etc Haha! We zaten 2 nachte in het Zoser Hotel. Toen weer op de bus gestapt naar Hurghada en daar nog 2 dagen geweest Lachen.

Hee wat leuk, ik heb ooit ook zoiets gedaan Lachen
Alleen had ik alleen een rugzak bij me, niks geboekt en verder alles ter plekke geregeld Vork (scheelde meer dan de helft wbt kosten)
Voor zoiets vind ik Egypte echt een leuk land, maar als ik alleen zon, zwembad & zee wil zien en verder niks (is niet mijn type vakantie, maar oke) dan zou ik niet naar Egypte gaan, maar naar een land als Turkije waar het allemaal wat meer is ingesteld hierop en ook betaalbaar.
Ook is er 's avonds niks te beleven in Hurghada en ik vond de verkopers op straat echt heel vervelend.

Ik ben er trouwens ook ziek geworden, omdat ik zo nodig een kamelentocht met lunch bij bedouinen moest doen Knipoog
De kip was volgens mij iets te vers voor wat ik gewend ben Nagelbijten / Gniffelen (ik eet zelden kip)

Verder iedereen die gaat veel plezier!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:43

Breitling schreef:
We kunnen niet te duur gaan.
Ik lig graag in het zwembad om te zwemmen maar lig ook graag aan zee om te zonnen Haha!
maar hou meer van een zwembad met gloor ik hou er niet van om in zout water onder water te gaan enzo.
Die zwembaden zien er wel gewoon chloor achtig uit zeg maar het water.

Weet iemand hoe het zit met die laatst genoemde baden?

hilton long
ali baba
prima life
arbabia beach

ik denk namelijk toch wel dat het 1 van deze 4 gaat worden Haha!

arabia is tot nu toe de goedkoopste met 727en hilton het duurst met 849

HILTON LONG BACH!!!!!!!!! Hebben wij vorig jaar gezeten, HEERLIJK hotel!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:13

ja daar hebben we ook voor gekozen.
We vliegen buisnis class gewone stoelen waren er niet meer dus komt 50 euro pp extra bij. maar dan kun je gratis eten en drinken in het vliegthuis toch? toch wel fijn in die 5 uur vliegen Haha!

kun je me nog dingen aan raden LCharlotte dingen die we zeker moeten doen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:06

Duiken!!! Haha! En de excursie naar Luxor vonden wij ook erg mooi! Je krijgt gewoon eten en drinken aan boord inderdaad.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:04

Breitling schreef:
ja daar hebben we ook voor gekozen.
We vliegen buisnis class gewone stoelen waren er niet meer dus komt 50 euro pp extra bij. maar dan kun je gratis eten en drinken in het vliegthuis toch? toch wel fijn in die 5 uur vliegen Haha!

kun je me nog dingen aan raden LCharlotte dingen die we zeker moeten doen?

Ik weet niet, dat verschilt per maatschappij. Welke maatschappij vlieg je?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:05

LCharlotte schreef:
Duiken!!! Haha! En de excursie naar Luxor vonden wij ook erg mooi! Je krijgt gewoon eten en drinken aan boord inderdaad.

Een uit het hotel waar ik zat wou me meenemen naar Luxor naar z'n familie. Maar dat leek mij niet zo'n strak plan haha Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:19

martinair geloof ik

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:48

Breitling schreef:
martinair geloof ik

Hmm martinair zou na de zomervakantie met de europese en enkele buiten europa waaronder Egypte stoppen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:48

transavia is het zoiezo niet en ik zou met nederlandse vliegen. Welke heb je nog meer dan ?
volgens mij was het wel martinair