Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
napoleon schreef:De stranden van Egypte zijn absoluut niet wit............. Op de meeste plaatsen is het zelf heel moeilijk om in zee te komen vanwege het koraal wat er ligt. In sharm el Sheik kon je alleen via een loopbrug het water in en dan was het ook gelijk meters diep.
Mooie plekjes heb ik echt niet daar gezien, ja onder water, want als je van duiken of snorkelen houd is het super mooi, vooral in Ras Mohammed vlakbij Sharm is één van de mooiste plekken om te duiken in de wereldBoven het water vond ik het er erg smerig, veel bedelaars en zwervers voor de hotels en in je hotel is het echt oppassen met eten (wij zaten een 4 sterren hotel maar heb ondanks alle voorzorgsmaatregelen 3 weken met een buikvirus rondgelopen in Nederland
)
izzy1985 schreef:op de terugweg met alle nederlanders in het vliegtuig zei de een na de ander last ervan te hebben gehad. Ik ook en ik ben echt niet gevoelig op mn darmen en maag. En we hebben niet buiten het hotel gegeten of gedronken. Kan je nagaan... en zelfs vorig jaar in Thailland heb ik de gekste dingen gegeten op marktjes en zelfs daar had ik geen last!
_Tamara schreef:Ik meld me ook![]()
Ik ben in Mei geweest, 15 Mei t/m 29 Mei..Ben eerst 4 dagen in Hurghada geweest, Aqua Fun
Eerst zou het Reemyvera worden maar toen werd het Awua Fun, waren omgeboekt
Toen zijn we om 5.30 uur opgehaald, in de bus gestapt (Confooi met meer dan 50 bussen!
) naar Luxor. Daar op de boot gestapt, we gingen een Cruise doen op de Nijl
Met allerlei excursies naar Tempels etc.. In de 4 dagen zijn we van Luxor naar Aswan gevaren. In Aswan op de nachttrein gestapt en naar Caïro gereisd. Daar piramide's bekeken, Egyptisch Museum etc
We zaten 2 nachte in het Zoser Hotel. Toen weer op de bus gestapt naar Hurghada en daar nog 2 dagen geweest
.
Breitling schreef:We kunnen niet te duur gaan.
Ik lig graag in het zwembad om te zwemmen maar lig ook graag aan zee om te zonnen
maar hou meer van een zwembad met gloor ik hou er niet van om in zout water onder water te gaan enzo.
Die zwembaden zien er wel gewoon chloor achtig uit zeg maar het water.
Weet iemand hoe het zit met die laatst genoemde baden?
hilton long
ali baba
prima life
arbabia beach
ik denk namelijk toch wel dat het 1 van deze 4 gaat worden
arabia is tot nu toe de goedkoopste met 727en hilton het duurst met 849
Breitling schreef:ja daar hebben we ook voor gekozen.
We vliegen buisnis class gewone stoelen waren er niet meer dus komt 50 euro pp extra bij. maar dan kun je gratis eten en drinken in het vliegthuis toch? toch wel fijn in die 5 uur vliegen
kun je me nog dingen aan raden LCharlotte dingen die we zeker moeten doen?
LCharlotte schreef:Duiken!!!En de excursie naar Luxor vonden wij ook erg mooi! Je krijgt gewoon eten en drinken aan boord inderdaad.
Breitling schreef:martinair geloof ik