[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:17

Lusitana schreef:
Typisch Portugees. Aquaductje....

Ehhmm ziet er wel leuk uit, waar moet dat naartoe dan dat water ??

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 07:39

*spot opeens dit topic*

Nog een bokker in het buitenland, ik zit vanaf juni al in Canada, ben 6 weekjes terug geweest in Nl maar zit nu tot half april weer hier. Wat ik daarna ga doen geen flauw idee.

Ik werk hier op een IJslanderstoeterij. 120 paarden, heb er 10 in training op het moment. maandag tot vrijdag ben ik de hele dag met de paarden in de weer, alle paarden zijn groen. Ze wonen tot hun 4de vrij in de bergen, nog nooit een halster gezien, nog nooit in een stalletje gestaan (hoeven ze btw ook nooit, er zijn maar 2 stalletjes Clown ), en alleen mensen gezien bij het voeren. Die paarden beleren is dus mijn dagelijks werk, nou jah werk, ik ben hier vooral om te leren. Daarnaast uiteraard voeren en dat soort werkjes, en nu in de winters is 1 van mijn dagelijkse taken de pick up uitgraven als die weer eens vastzit in de sneeuw Clown In het weekend gaan we genieten van het Canadese leven, hockeygames, shoppen, uit tot diep in de nacht, skien, sleeen en op de sneeuwscooter scheuren en natuurlijk toeristische dingen doen. Zit hier met nog 2 nederlandse meiden.

Voor foto's zie profiel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:38

Perrokai schreef:
Lusitana schreef:
Typisch Portugees. Aquaductje....

Ehhmm ziet er wel leuk uit, waar moet dat naartoe dan dat water ??

Komt uit de berg en gaat naar veldjes. Als ze dat aquaduct niet hadden gemaakt, zou het daar gewoon in de kloof storten en rechtsaf slaan en kregen de rest van de veldjes geen toegang tot water.
Water is zo schoon dat je het kunt drinken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:39

Thokkadisje, ik ga even in je profiel kijken en de site enzo. Wil ALEES weten... Haha!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:19

@Thokkadisje: ik heb ook even in je profiel geneusd, maar daar zitten echt geweldig mooie foto's bij!!!! Tong uitsteken
Canada lijkt me echt geweldig, en de job die je daar doet ook!

zelf ben ik nog steeds bezig met voorbereidingen van mijn verhuis; paardje nog regelen en alles is klaar en dan kunnen we vertrekken.
ik ga richting Kreta, hoop eind januari toch daar te zijn, want dan beginnen we aan de bouw Haha!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:14

Ik woon nu 3 maanden in Oostenrijk, Heel rustig socciaal land, maar ben toch wel de drukte van nederland gewent Bloos
Het is ook lastig contacten te maken hier bij ons, ze kijken eerder de kat uit de boom, en als ze alles over je weten, dan maken ze wel een praatje met je..

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:58

Contact maken is hier in Canada geen probleem, iedereen is heel open en sociaal. Iedereen spreekt je aan en maakt een praatje. Vind de mensen hier ook wat beleefder als in NL. Toen ik even weer terug was in NL moest ik helemaal wennen aan de nederlanders, zo anders.

@cookie, ga je je paardje meenemen naar Kreta?

# Lorr_ is er al sneeuw on oosterijk?? Ik hoorde hier dat er in europa bijna geen sneeuw lag en dat de wintersport het zwaar had... Canada is op het moment het beste skiland werd gezegt... kan ook zijn om mensjes te trekken natuurlijk Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:26

Lorr_ schreef:
Ik woon nu 3 maanden in Oostenrijk, Heel rustig socciaal land, maar ben toch wel de drukte van nederland gewent Bloos
Het is ook lastig contacten te maken hier bij ons, ze kijken eerder de kat uit de boom, en als ze alles over je weten, dan maken ze wel een praatje met je..

Dat is hier in Duitsland (noord) precies hetzelfde. De meeste hebben eerst de kat uit de boom gekeken tot ze er achter waren dat we geen opdringerige of vervelende mensen waren. Hier staan ze b.w.v.s. met een geweer op de erfafscheiding dat je maar geen appeltje pikt wat van hun boom kwam rollen of dat je een paaltje een cm te ver naar de erfafscheiding plaatst. Wij hebben gewoon ons ding gedaan, bij alles keurig overlegd en gevraagd wat zij ervan vonden. Verder hebben we ze met rust gelaten, ze zijn hier erg op zichzelf. Maar dat is nu allemaal aan het veranderen. Sinds ik een Fries heb of ging zoeken heb ik zelfs met de moeilijkste kontakt. Mijn achterbuurman met zijn vierspan Friesen. Ik vroeg hem om raad en toen kwam hij even los zeg ! Hij wil me leren mennen, ik mag mee zo vaak ik wil, heeft me de stallen laten zien,(is nog plek voor mij), heeft zijn vier paarden 1 voor 1 uit de stal gehaald om te kijken welke maat het beste bij me paste, ik kwam niet meer weg.
Het ijs is nu gebroken. Ook sinds ik lid ben van de rijvereniging en mijn paard daar op stal staat hebben we er veel kennissen bij waar we ook op de koffie moeten komen en overal bij worden betrokken. Die koele afstandelijke Duitsers blijken toch beel vriendelijker te zijn als vele Nederlanders en kijken ook niet naar afkomst, geld of uiterlijk vertoon. Voor mij een heerlijke verademing. Ik had het nooit verwacht. Maar ik moet erbij zeggen dit "geluk" heeft niet ieder "buitenlander" en zelf Duitse import lukt het niet zo goed. Het ligt toch ook voor een deel aan jezelf welke moeite je ervoor doet.
En geloof me, ik typ hier wel een heel stuk, maar ik maak niet makkelijk of snel een praatje over niets ,of het weer, met iemand.
Bloos

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:02

jep, mijn paardje gaat mee richting Kreta. en hij is eigenlijk de reden dat het allemaal wat langer duurt (anders was ik al lang daar), er moet immers zoveel geregeld worden, en ik wil bij verschillende firma's offerte opvragen.
ik zie trouwens net dat ik in mijn vorige post een foutje heb geplaatst: niet eind januari, maar eind februari wil ik daar zijn Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:17

Thokkadisje schreef:
Contact maken is hier in Canada geen probleem, iedereen is heel open en sociaal. Iedereen spreekt je aan en maakt een praatje. Vind de mensen hier ook wat beleefder als in NL. Toen ik even weer terug was in NL moest ik helemaal wennen aan de nederlanders, zo anders.

# Lorr_ is er al sneeuw on oosterijk?? Ik hoorde hier dat er in europa bijna geen sneeuw lag en dat de wintersport het zwaar had... Canada is op het moment het beste skiland werd gezegt... kan ook zijn om mensjes te trekken natuurlijk Knipoog

Hier zijn ze ook heel sociaal en nieuwsgierig, en vrijgevig. En heel beleefd. Ik voel me nog steeds af en toe ontzettend lomp. Maar vooral in het begin. Ik moest er erg aan wennen om eerste en hele serie begroetingen en beleefdheden af te werken voordat je to the point komt, maar nu zie ik hoe grof het overkomt als je het niet doet.
Nederlaners zijn heel direct en dat komt wel aan als je een tijd in het buitenland hebt gezeten... Knipoog ik snap wat je bedoeld.

Hier klaagt men ook steen en been over het gebrek aan sneeuw. We hebben een klein ski geboed in de Serra de Estrela, waar bijna alle Portugezen op zij minst een keer per winter heen gaan, voor de sneeuw, maar nu moest er dus sneeuw gemaakt worden en is het allemaal maar zo-zo. Vorig jaar had trouwens heel Portugal (en een deel van Spanje en Frankrijk), behalve Góis Boos! in februari (normaal een warme maand) sneeuw. Heel maf, wij zagen dus vanaf het terras van mijn stamcafé de besneeuwde bergen om ons heen, sneeuw op TV, maar we zaten zelf in de zon....
Clown

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:46

Er is hier nog wel wat sneeuw van paar weken terug.. maar alles is nu aan het wegdooien.
Afgelopen weekend waren de liften, rodehlbanen, en wandelpaden gesloten, omdat het dooide en alles te ijzsig werd.. Ook zijn mn vriend en zn zus (leraar en lerares ski/en snowboardles) naar huis gestuurd, omdat de mensen de lessen afhadden gezecht.. ze hebben wel weer sneeuw voorspelt.. maar ik betwijfel het.. het is gewoon warm hierboven op de berg

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:12

Nog 4 dagen en ik vertrek naar Barcelona... vanaf dan offiieel Bokker in het buitenland Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:05

Chiwawa schreef:
Nog 4 dagen en ik vertrek naar Barcelona... vanaf dan offiieel Bokker in het buitenland Lachen

Wat ga je daar doen dan ?? Haha!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:14

Het sneeuwt hier in Oostenrijk, nou maar hopen dat het door sneeuwt!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:35

Lorr_ schreef:
Het sneeuwt hier in Oostenrijk, nou maar hopen dat het door sneeuwt!!

Ja leuk ! ALs het toch winter moet zijn dan maar met sneeuw ! Hier vriest het voor de tweede nacht nu, sneeuw zou kunnen heb ik gehoord, maar niets gezien....jammer. Ik ben gek op zon maar sta met kerst als een klein kind uit het raam te staren of het gaat sneeuwen en als het gebeurt sta ik gelijk buiten..... Hyper!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:37

@ Perrokai: Ik heb je een PM gestuurd.. allleen geen bericht terug gehad Bloos

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:39

Lorr_ schreef:
@ Perrokai: Ik heb je een PM gestuurd.. allleen geen bericht terug gehad Bloos

Echt waar ? Heb ik echt niet gezien, lang geleden ? Ik ga gelijk nog even kijken even de honden uitlaten zonder sneeuw helaas....... Huilen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:41

Haha wandelse.. Mijn hond laat zichzelf uit Haha! , je doet de deur open, hij gaat zn gang, en blaft of staat voor het raam als die naar binnen wil Haha!.. Heerlijk als we het druk hebben, maar vind het ook heerlijk om met hem buiten te zijn

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:24

Lorr_ schreef:
Haha wandelse.. Mijn hond laat zichzelf uit Haha! , je doet de deur open, hij gaat zn gang, en blaft of staat voor het raam als die naar binnen wil Haha!.. Heerlijk als we het druk hebben, maar vind het ook heerlijk om met hem buiten te zijn

Ben terug, geen sneeuw wel vorst. Heb je PM al beantwoord. Mijn hondjes laten zichzelf ook uit in de tuin die afgesloten is. Maar sávonds maken we een ommetje als nederlanders. We zijn dan ook de enigen die over straat lopen. En de rolluiken zijn overal dicht maar iedereen ziet ons altijd lopen,
rara hoe kan dat ??
Knipoog

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:00

eerst wat bijstuderen en daarna werken, misschien met vaste betrekking vanaf september!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:50

Chiwawa schreef:
eerst wat bijstuderen en daarna werken, misschien met vaste betrekking vanaf september!

Leuk hoor Barcelona, ik rij er meestal altijd doorheen, het weer is daar wel wat lekkerder nu..
En gaat paardlief mee ? ....

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:05

Ik ga als ik klaar ben met dit schooljaar, ook richting het buitenland. Ik ga ergens op een renstal uitrijden in training en koersen, ben van plan om dit in ieder geval een jaar te doen, en als ik het erg naar mn zin heb blijf ik langer. Ik kan echt niet wachten!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:03

classic_life schreef:
Ik ga als ik klaar ben met dit schooljaar, ook richting het buitenland. Ik ga ergens op een renstal uitrijden in training en koersen, ben van plan om dit in ieder geval een jaar te doen, en als ik het erg naar mn zin heb blijf ik langer. Ik kan echt niet wachten!

Waar ga je heen dan? Jockey, poehh dat lijkt me spannend, daar heb ik ook helemaal geen verstand van, zou met mijn figuur ook niet slim zijn...
En steeplechase mag zeker niet in NL of doen ze het gewoon niet ?

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:01

Paardlieverds blijven momenteel thuis onder de hoede van mijn bijrijdster... Mijn merrie is uitgerekend voor april dus die mag nu wat vroeger op rust... Mijn stoere man die kan zichzelf overdag even uitlaten op de wei en wordt drie keer per week gereden door zijn bijrijdster... kan wel met gerust hart vertrekken Huilen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:44

jeetje.. je zal je paardjes wel missen..
Ik heb mijn pony helaas moeten verkopen voor Emigratie Huilen