Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:57

Scum schreef:
Alaska staat heel stiekum op ons lijstje voor de volgende keer!

Eerst zouden wij die reis gaan doen (West Canada/Alaska met Kras) maar er was te weinig animo Boos! Dus toen hebben we onze reis omgezet in Western Highlights.
(was natuurlijk ook niet te versmaden) maar Alaska staat ZEKER op onze lijst Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:06

@spikers, lastig heh, die beren Lachen mijn vier beren , + twee jonkies, kreeg ik ook niet goed op de foto! Eentje kan je nog zien met inzoomen, maar de rest zijn bij mij : ehm dat zwarte vlekje op de foto Lachen Maar goed, de laatste drie ( inc. de kleintjes) zagen we toen we te paard waren, echt makkelijk om foto´s te maken, is het dan ook niet!
EHmm alaska, klinkt goed zeg, daar ga ik vast ook nog eens naar toe!
Ik heb vandaag nog maar eens mijn foto´s bekeken, heb momenteel zwaar heimwee!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:15

Nou Spikers, je hebt het goed naar je zin zo te horen. Mooi zo. Eevita, elke beer op de foto is meegenomen toch? Ik zag een hele leuke berenfoto ergens op een forum maar ben hem kwijt.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 05:29

Hier hetzelfde probleem, wij zagen een jonge beer door het bos rennen, maar op de foto is hij helaas niet herkenbaar.
Wel héél veel andere dieren gezien, vanmorgen nog een white tail deer met 2 babies Afbeelding
Afbeelding

en een heel brutaal eekhoorntje Haha!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:21

Bedoel je deze?? Ik vond deze wel heel cool Haha!

Afbeelding

Enne, t schijnt geen photoshop te zijn

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:08

Ja, die bedoel ik. Schi-te-ren-de foto, vindt je niet?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:10

voor al door gaan met het plaatsen van deze onwijs mooie plaatjes!
@arabian ranch, was het een zwarte beer of een grizzly? kan t niet goed zien!
Fijne coyote trouwens, die zagen we ook in de velden lopen, de enige die ik van dichtbij zag, was een dooie..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:26

Ja het was een zwarte beer.
Wij hebben ook beren op de video staan, die onwijs dichtbij kwamen !! Tong uitsteken
Wij zagen indd ook veel coyotes dood langs de weg Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:39

een hele grote zwarte beer zeg, wel onwijs gaaf!
`onze`coyote lag niet langs de weg, maar in t veld. waarschijnlijk ondergelopen door een kudde koeien Rolleyes ) beetje banketstaaf dood, maar ja.
Ik heb, zeker tijdens de ritten, heel veel dood wild gezien, halve hertenpoten, die dooie coyote, dode koeien, althans wat er van over was, ik moet eerlijk zeggen, t was best facinerend. Tuurlijk, ik zie ze liever levend,maar je bent wel heel dicht bij de natuur op deze manier!
In Jasper heb ik trouwens alleen maar levend wild gezien, maar daar ben ik ook niet in de bossen gegaan, was niet zo verstandig in je eentje, met al die beren Cool

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:19

eevita schreef:
een hele grote zwarte beer zeg, wel onwijs gaaf!
`onze`coyote lag niet langs de weg, maar in t veld. waarschijnlijk ondergelopen door een kudde koeien Rolleyes ) beetje banketstaaf dood, maar ja.
Ik heb, zeker tijdens de ritten, heel veel dood wild gezien, halve hertenpoten, die dooie coyote, dode koeien, althans wat er van over was, ik moet eerlijk zeggen, t was best facinerend. Tuurlijk, ik zie ze liever levend,maar je bent wel heel dicht bij de natuur op deze manier!
In Jasper heb ik trouwens alleen maar levend wild gezien, maar daar ben ik ook niet in de bossen gegaan, was niet zo verstandig in je eentje, met al die beren Cool

Wij kwamen hier en daar ook wel een heel skelet tegen !!
Indd bizar, maar dat is de natuur. Canada is geweldig (het westen), de Rockies, lekker ruig. We komen hier zeker weer terug.
Ik heb nog ZOVEEL foto's hahaha (en heimwee Verdrietig )

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 01:45

Wij zitten nu in Tofino en hebben voor het eerste sinds dagen eens geen regen. We zitten in erg mooi, iets tussen een motel en een hotel, soort loft met uitzicht op strand. Hiervoor hebben we 2 nachten Victoria Bay gedaan, waar we helaas ook erg veel regen hadden maar daardoor wel naar het BC Museum zijn gegaan, waar toevallig een tijdelijke expositie over de Titanic was; heel aangrijpend en realistisch.
Net zijn we met een klein bootje gaan bear watchen ipv whale watchen (hebben we 2 jaar geleden in Montreal geloof ik al gedaan) en even zag het ernaar uit dat we niks gingen tegenkomen, maar uiteindelijk hebben we er toch een stuk of 6 gezien inclusief een grote opperbeer die een walgelijk rottend karkas van blijkbaar een zeeleeuw beschermde.
Hierna , overmorgen, een paar dagen Vancouver en daarna terug naar Amerika voor Seattle en Chicago!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:53

He, waren we nou toch maar naar Tofino gegaan om te whalewatchen. Wij zijn vanuit Anacortes gegaan en niks gezien (6 uur op een boot gezeten).

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:06

Yep, Tofino, the place to whalewatch !!!
Prachtig Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:12

Gisterenochtend walvissen gespot van op het balkon, best apart Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:47

vanaf t balkon ? Wow!
foto´s!!! Lachen

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:10

Wij hebben de whalewatch tour gemist omdat we in de file zaten Boos!
Toen hebben we er maar een dagje Vancouver van gemaakt, vonden we allebei geen zak aan. We zijn overduidelijk géén stadsmensen Haha! .

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:26

MiekeB schreef:
Wij hebben de whalewatch tour gemist omdat we in de file zaten Boos!
Toen hebben we er maar een dagje Vancouver van gemaakt, vonden we allebei geen zak aan. We zijn overduidelijk géén stadsmensen Haha! .

hihi wij ook niet.
Geef ons de natuur maar, de bergen, de bossen, wildlife, meren etc etc *zucht*

MJ_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:38

prachtig, die foto van die white tail babys!

Ik kan het niet laten om ook nog even twee beren foto's van onze vakantie van 2 jaar geleden te plaatsen. 3 weken canada met een uitstapje van 3 dagen naar alaska (bij stewart/hyder)

Afbeelding

Afbeelding

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 01:41

Ahh Fishcreek daar liep ik de beer tegen het lijf.
Mooie foto's trouwens en leuke verhalen van iedereen.
Wij zitten Nu in BC Canada en komen net uit Alaska echt een aanrader voor degene die er al over zaten te denken.
En Whalespotting in Seward helemaal, wauw, wij zijn met een tour van 8,5 uur mee geweest en heel veel gezien, Bultruggen, Orca's, Steller zeeleeuwen, Harbor seals, Seaotters en zelfs een black bear die langs een strandje liep.
En aan boord een eenvoudige lunch gehad en op een eiland een Diner genuttigd.
Zijn ook bij de Arctic Circle geweest wel leuk om gedaan te hebben maar een paasei end rijden en ook weer terug.
Alaska echt een aanrader heel mooi!!!
Nou ga weer verder de town verkennen, we zitten nu in Watson Lake.
Misschien tot horens want we zitten nog in Canada tot volgende week donderdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:05

ben zo benieuwd hoe Alaska er uit ziet, ik dacht (tot nog niet eens zo lang geleden) dat dat alleen maar sneeuw was, een soort groenland ofzo...
Ga denk maar eens wat plaatsen googlen...

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:57

Alaska is heel mooi en er ligt geen sneeuw in de zomer alleen boven op de bergen.
Er zijn veel gletsjers, hoge bergen, ruige natuur, houd er wel rekening mee dat het weer vooral in het zuiden in de zomer niet al te best kan zijn, het regent er veel, lage bewolking, mist en het kan er goed koud zijn, maar daar waren wij gelukkig op voorbereid, met onze winterjassen, mutsen en sjaals.
Dit geld trouwens ook voor sommige delen in het noorden van Canada.
Wij troffen het in Fairbanks waar ze eigenlijk heel mooi weer hadden toen wij er waren, en de zon gaat daar niet onder, heel apart hoor om s'nachts 1 uur voor je hotel te zitten in het licht en toch zien dat er om die tijd best veel mensen actief zijn daar.
We zijn tot boven de poolcirkel gereden en daar was het 22 graden.
Gister hadden we een topdag wat betreft wilde dieren spotten, we hadden een lange rit van Watson Lake, Yukon naar Fort St. John, BC voor de boeg een trip van 950 km. en zijn vroeg vertrokken en net buiten Watson Lake spotten we meteeen 2 black bears en verder op de route kuddes met wood bisons die over de weg liepen, verder liepen er veel mountain sheep, herten en caribou op de weg.
We hebben ook nog een moose gezien maar die lag dood langs de weg zielig.
Nou vandaag gaan we door naar Jasper, Alberta en daarna nog Banff, Galgary, Whistler en terug naar Vancouver.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:58

Spikers schreef:
Alaska is heel mooi en er ligt geen sneeuw in de zomer alleen boven op de bergen.
Er zijn veel gletsjers, hoge bergen, ruige natuur, houd er wel rekening mee dat het weer vooral in het zuiden in de zomer niet al te best kan zijn, het regent er veel, lage bewolking, mist en het kan er goed koud zijn, maar daar waren wij gelukkig op voorbereid, met onze winterjassen, mutsen en sjaals.
Oja Alaska is zeer toeristisch en heel veel Europeanen.
Dit geld trouwens ook voor sommige delen in het noorden van Canada.
Wij troffen het in Fairbanks waar ze eigenlijk heel mooi weer hadden toen wij er waren, en de zon gaat daar niet onder, heel apart hoor om s'nachts 1 uur voor je hotel te zitten in het licht en toch zien dat er om die tijd best veel mensen actief zijn daar.
We zijn tot boven de poolcirkel gereden en daar was het 22 graden.
Gister hadden we een topdag wat betreft wilde dieren spotten, we hadden een lange rit van Watson Lake, Yukon naar Fort St. John, BC voor de boeg een trip van 950 km. en zijn vroeg vertrokken en net buiten Watson Lake spotten we meteeen 2 black bears en verder op de route kuddes met wood bisons die over de weg liepen, verder liepen er veel mountain sheep, herten en caribou op de weg.
We hebben ook nog een moose gezien maar die lag dood langs de weg zielig.
Nou vandaag gaan we door naar Jasper, Alberta en daarna nog Banff, Galgary, Whistler en terug naar Vancouver.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:15

eevita schreef:
vanaf t balkon ? Wow!
foto´s!!! Lachen

Helaas geen foto's, was een beetje te ver weg in de zee om te fotograferen. We moesten zelf al een verrekijker gebruiken..

Vraag ik aan mijn vader: "waarom zit hij nu al een kwartier met z'n staart uit het water te flapperen?" (ja ik weet het, domme vraag Schijnheilig )
"Tja, waarom zit jij al 2 dagen aan een stuk Harry Potter te lezen?"
Clown

Wij zijn trouwens terug, vanochtend om 7u geland. Ik ga snel wat foto's uploaden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:54

@spikers, thanks voor de beschrijving, t leest alsof ik hoognodig dat gedeelte ook maar eens moet gaan verkennen! van die korte nachten ken ik, weet niet precies hoe t zit, maar in mijn vakantie in juni (alweer) was t om twaalf uur ook nog licht, en om/rond vijf /zes uur weer licht!
@mientjuh, ben benieuwd naar de foto´s!