Wat een super foto's en verhalen, om te kwijlen, dacht altijd dat ik de enige was met deze "verslaving"

Is het eigenlijk mogelijk om heimwee te hebben naar een land waar je nog nooit bent geweest?
Ben al vanaf jonge leeftijd helemaal weg van de UK, Ierland, en alles wat er maar mee te maken heeft. Boeken, muziek, films etc etc. Waar die fascinatie vandaan komt is tot op heden nog steeds een raadsel, ben de enige in de familie.
Nou ben ik al op rondreis door de UK geweest (o.a. Lake district is echt een aanrader!!) maar op de één of andere manier kom ik maar niet in Ierland. Steeds als ik aan het plannen ben komt er iets tussen, best frustrerend!
Wat ik wel ook in de UK had, het gevoel dat je "thuis" bent. Ik heb me nog nooit op vakantie ergens zo op mn gemak gevoeld. Helaas heeft manlief geen zin om te emigreren maar als het aan mij lag....
Het is de bedoeling sowieso nog eens op een Ierse ruitervakantie te gaan, vind het alleen zo jammer dat die allemaal behoorlijk aan de prijs zijn. Mensen haken meestal al snel af als ze horen wat het kost en ik ben niet het typje dat graag alleen op vakantie gaat

Maar ooit zal het me een keertje lukken!
Voor ik het vergeet hier nog wat Ierland gerelateerde dingen die ik heel byzonder vind;
voor de fantasy (dikke boeken) fans onderons; de 7 wateren trilogie van Julliet Marillier is erg mooi.
En voor de Jig & Reel liefhebbers; kennen jullie de Jig of Life van Kate Bush? Staat op het album Hounds of Love. Vind dat nummer helemaal fantastisch, ogen dicht, muziek hard en even wegdromen....
Ik blijf dit topic zeker volgen!