Ierland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:04

Nou beter laat dan nooit, maar ik heb zojuist ook dit topic ontdekt!
Wat een super foto's en verhalen, om te kwijlen, dacht altijd dat ik de enige was met deze "verslaving" Haha!
Is het eigenlijk mogelijk om heimwee te hebben naar een land waar je nog nooit bent geweest?

Ben al vanaf jonge leeftijd helemaal weg van de UK, Ierland, en alles wat er maar mee te maken heeft. Boeken, muziek, films etc etc. Waar die fascinatie vandaan komt is tot op heden nog steeds een raadsel, ben de enige in de familie.
Nou ben ik al op rondreis door de UK geweest (o.a. Lake district is echt een aanrader!!) maar op de één of andere manier kom ik maar niet in Ierland. Steeds als ik aan het plannen ben komt er iets tussen, best frustrerend!
Wat ik wel ook in de UK had, het gevoel dat je "thuis" bent. Ik heb me nog nooit op vakantie ergens zo op mn gemak gevoeld. Helaas heeft manlief geen zin om te emigreren maar als het aan mij lag....

Het is de bedoeling sowieso nog eens op een Ierse ruitervakantie te gaan, vind het alleen zo jammer dat die allemaal behoorlijk aan de prijs zijn. Mensen haken meestal al snel af als ze horen wat het kost en ik ben niet het typje dat graag alleen op vakantie gaat Bloos
Maar ooit zal het me een keertje lukken!

Voor ik het vergeet hier nog wat Ierland gerelateerde dingen die ik heel byzonder vind;
voor de fantasy (dikke boeken) fans onderons; de 7 wateren trilogie van Julliet Marillier is erg mooi.
En voor de Jig & Reel liefhebbers; kennen jullie de Jig of Life van Kate Bush? Staat op het album Hounds of Love. Vind dat nummer helemaal fantastisch, ogen dicht, muziek hard en even wegdromen....

Ik blijf dit topic zeker volgen! Vork

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:20

Cynderella, dan moet je Vjellko even aanspreken. Zij heeft ook zo'n 'heimwee' gevoel richting Ierland, zonder er ooit voet aan grond gezet te hebben.

Maar join the group zou ik zeggen, en wees niet te bescheiden om foto's te plaatsen van Ierland, haha... *hint hint* Haha!

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:23

*begrijpt Cynderella helemaal* Haha!

heb precies hetzelfde. Ierland is mijn thuis. Ik weet wel waarom want ik heb er in een vorig leven gewoond. En ik wil gewoon weer terug Haha! Alleen in dit leven is het me ook nog niet gelukt Boos! komt ook telkens van alles tussen Boos! ben nu met vriendin wat serieuzere plannen aan het maken voor een rondreis Vork

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:31

Hello people, this is abigaillover live vanuitt Ierland Haha!

Ik zit dus nu in Ierland en het is geweldig. We zijn al 4 dagen naar Dublin geweest, wat echt een fijne stad is. Ik zit nu in een enorm kasteel in Cong te internetten achter de tv, kan het nog erger Tong uitsteken ? Heb vandaag voor het eerst hier paardgereden en ga morgen weer. Dinsdag gaan we naar het volgende plaatsje, waar ze ook crosscountrylessen geven. Het is hier echt super! Haha!

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:35

Hey in Cong, daar ben ik ook geweest! Haha!
Normaal gesproken zou ik nu wel flink jaloers op je zijn, ware het niet dat ik over een paar daagjes zelf vertrek naar Scandinavie. Haha!
Veel plezier nog!

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:23

owww Abigailll
*snif maak me maar jaloers* Verdrietig

zucht.,,
ik wil fotoooos Haha!

have fun daar!!!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:26

Stoer! Ik wil ook nog es Dublin gaan verkennen en de rest van Ierland ook trouwens! Haha! Zouden we als we met alle Ierland-Bokkers gaan soms korting krijgen? Schijnheilig

@Vjellko: gaan je reisplannen met dat ene visje ( Haha! ) niet meer door?

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:28

Vjellko schreef:
*begrijpt Cynderella helemaal* Haha!

heb precies hetzelfde. Ierland is mijn thuis. Ik weet wel waarom want ik heb er in een vorig leven gewoond. En ik wil gewoon weer terug Haha! Alleen in dit leven is het me ook nog niet gelukt Boos! komt ook telkens van alles tussen Boos! ben nu met vriendin wat serieuzere plannen aan het maken voor een rondreis Vork


he jij ook hier Haha!

ik ben helemaal fan van ierland, de muziek, de kunst het landschap
alleen heb ik vliegangst en boten zijn ook lastig voor mij dus ik ben er nog nooit geweest... helaas, maar dat gaat helemaal goed komen Ja

mijn ierse band: www.baloney.nl

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:30

ja al een tijdje Haha!

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:11

Leuke muziek Arabesk hou ik wel van! Kan dan nooit mn voeten stilhouden moet altijd "meestampen" Haha! Vooral Jigs Vork
Zijn jullie toevallig afgelopen keer ook op het Keltisch festival (tegenwoordig Schotland festival) geweest? Ik wilde heen maar de vrijdag ervoor besloot mn lijf dat het tijd was om maar eens rustig aan te gaan doen, en voila daar lag ik met een zware griep op bed.
Echt om niet goed van te worden!!!

En @ Vjellko en Arabesk; moeten we misschien een clubje oprichten van Ierland fans die er nog steeds niet geweest zijn Tong uitsteken hihihi Nog meer mensen die zich aan willen melden Knipoog

Voor mij wordt het op zn vroegst volgend jaar dit jaar gaat helaas echt niet meer lukken Verdrietig
Arabesk heb je al enig idee hoe je dat gaat oplossen dan, lijkt me geen pretje als je vlieg/boot problemen hebt.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:17

abigaillover schreef:
Hello people, this is abigaillover live vanuitt Ierland Haha!

Ik zit dus nu in Ierland en het is geweldig. We zijn al 4 dagen naar Dublin geweest, wat echt een fijne stad is. Ik zit nu in een enorm kasteel in Cong te internetten achter de tv, kan het nog erger Tong uitsteken ? Heb vandaag voor het eerst hier paardgereden en ga morgen weer. Dinsdag gaan we naar het volgende plaatsje, waar ze ook crosscountrylessen geven. Het is hier echt super! Haha!

Waar ga je deze lessen volgen?

heel veel plezier daar!!

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:20

Hey! Leuk om te zien dat dit topic nog steeds loopt! Ik ben benieuwd naar de fotos van Abigaillover:)

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:21

ik heb van de week drie hele mooie boeken gekocht vol met ierse sprookjes Lovers

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:21

Cynderella81 schreef:

En @ Vjellko en Arabesk; moeten we misschien een clubje oprichten van Ierland fans die er nog steeds niet geweest zijn Tong uitsteken hihihi Nog meer mensen die zich aan willen melden Knipoog

Voor mij wordt het op zn vroegst volgend jaar dit jaar gaat helaas echt niet meer lukken Verdrietig
Arabesk heb je al enig idee hoe je dat gaat oplossen dan, lijkt me geen pretje als je vlieg/boot problemen hebt.


Dan meld ik me meteen aan.
Clown

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:22

jesse_rulez schreef:
Ik heb ff voor je wat teruggelezen in dit topic: van de volgende plekken staan hele mooie foto's in dit topic!

* Cliffs of Moher
* Gap of Dunloe
* Giants Causeway
* Belfast
Zelf vond ik Ben Bulben ook altijd erg leuk om te zien!


Bedankt. Haha!

Mendi

Berichten: 2293
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:47

Ik heb ook nog wat foto's van een vakantie uit 2004 bij Willie Leahy:

Afbeelding

Afbeelding

Paarden "stapelen" in de lorry

Afbeelding

huisman
Berichten: 166
Geregistreerd: 22-06-06

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:14

Ierland, heerlijk, heb er zelf gewoond, maar dat van die rijkdom is zwaar overtrokken.
Meeste Ieren hebben flinke schulden en daar zit nu juist de kneep. Deze onderzoeker heeft namelijk de schulden bij de banken en creditcard maatschappijen buiten beschouwing gelaten en dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit.

Maar, land en bewoners zijn fantastisch, Guinness rules en Midleton is om te dromen zo lekker.
Eten daar is vet maar daar kunnen wij hollanders wel tegen.

Dublin, neem daar gewoon de rondtour per bus en stap lekker uit waar je wilt kijken. Verder met de auto het land door en genieten!!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:27

Nandoman: wat een herkenbare foto's, de wei waar de paarden (bij mijn ruitervakantie in Sligo) stonden was net zo groot en ook daar werden de paarden op dezelfde wijze in de vrachtwagen gezet!

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:42

huisman: Waar heb je gewoond dan? Ikzelf in Dublin, maar dat wordt na een paar jaar toch snel al weer echt zo een "stad" waar je iedere dag in de file staat voor je naar je werk gaat, werkt en dan weer in de file terug. Erg dure stad ook trouwens...

Heb zelf ook wel best veel van de rest van Ierland gezien, maar zou best wel eens maandje ofzo terug willen om rond te trekken.

In ieder geval heb ik net een nieuwe rugzak gekocht en ga ik morgen voor 5 daagjes naar Dublin. Heerlijk!

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:18

Cynderella81 schreef:
Arabesk heb je al enig idee hoe je dat gaat oplossen dan, lijkt me geen pretje als je vlieg/boot problemen hebt.


ik heb het al 10 jaar... ook treinen en liften zijn eng eng eng..
maar er wordt aan gewerkt Cool
ik ben onder behandeling

vroeger durfde ik niet eens over de snelweg te rijden, nu heb ik mijn rijbewijs en rij ik overal naar toe Ja

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 23:01

Leuk, er zit weer leven in dit topic Haha!

Ja, die fotos van Nandoman komen érg bekend voor Hyper! Die trailer en manier van 'stapelen' hadden ze bij onze farm ook Ja

Live verslag vanuit Ierland Haha! Gááf. Oh, crosscountry hebben wij toen ook gedaan ja. Héél stoer was dat, om over boomstammen, muurtjes en dergelijke heen te springen!

Ben benieuwd wanneer iedereen zijn vakantie naar Ierland daadwerkelijk gaat plannen. Houden jullie idereen in dit topic op de hoogte Lachen

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:52

Kom er eigenlijk ieder jaar wel een keertje Haha!

Morgen voor een paar daagjes en in Oktober weer een paar daagjes... Haha!

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:54

is jaloers Boos! Tong uitsteken

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:21

abigaillover schreef:
Hello people, this is abigaillover live vanuitt Ierland Haha!

Ik zit dus nu in Ierland en het is geweldig. We zijn al 4 dagen naar Dublin geweest, wat echt een fijne stad is. Ik zit nu in een enorm kasteel in Cong te internetten achter de tv, kan het nog erger Tong uitsteken ? Heb vandaag voor het eerst hier paardgereden en ga morgen weer. Dinsdag gaan we naar het volgende plaatsje, waar ze ook crosscountrylessen geven. Het is hier echt super! Haha!


Da's een heel aardig kasteeltje daar. Je kunt het slechter treffen!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:24

Pava, het was zeker een aardig kasteeltje Haha! Ashford Castle Knipoog

Tulandro, ik ben bij Clonshire geweest, in Adare co. Limerick. Was echt helemaal super gaaf!!

Morgen upload ik de foto's, we hebben er echt enorm veel.