Eleeke schreef:]
Zoals ik aangaf ik ben absoluut voor snipperdagen en/of anderzins meer flexibiliteit.
Maar ik ben ook heel erg voor leerplicht, om te voorkomen dat nog meer kinderen niet naar school gaan.
Maar als je je kind willekeurig geregeld zonder enige restricties thuis kan houden ( of mee op vakantie nemen) dan zal dat teveel gaan gebeuren.
Wij ( bokt, ikzelf, mijn bubble) denkt teveel vanuit het gezichtspunt van een boven modaal , geen grote problemen, degelijk opgeleid etc gezin.
Weekje stieken van school voor een mooie vakantie ... prima toch.
Maar een groot deel van de bevolking gaat z'n kinderen om andere redenen thuishouden. ( oppas voor de kleintjes, krantenwijk, mama/ papa slaapt roes uit etc )
Bij mijn dochter op school ( ze is docent) raken kinderen dan verder uit het zicht, kinderen met moeilijke thuis situaties. Kinderen die hun eten op school krijgen, kinderen wiens gezin crimineel is, kinderen van wie de ouders geen Nederlands spreken, meisjes die stiekem thuisgehouden worden om besneden te worden in een land waar dat wel mag.
Zolang daar geen oplossing voor is, vind ik het prima dat je kinderen niet thuis mag houden buiten de officiele vakatneis, tenzij uitdrukkelijke toestemming.
Wat een enorm goede post!