[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 09:13

Bedankt allemaal voor de lieve berichten en zorgen <3

Ik ben weg hier hoor! Voordat ik hier helemaal vast kom te zitten. Bij een plaatjes verderop, Nesbyen, dat onderdeel van mijn route was, zijn al wegen afgesloten. De storm blijft inderdaad hangen, waardoor de overstromingen en aardverschuivingen de komende dagen alleen maar toe zal nemen.

Nu even heel hard duimen dat de bus mijn fiets en spullen mee kan nemen. Ik wil voor de zekerheid vragen of mijn fiets op een veilige plek op de camping kan blijven als hij niet mee kan, maar dat zou betekenen dat ik en een bus later (4 uur later) moet pakken en dat ik geen idee heb hoe ik mijn fiets de komende dagen op zou kunnen halen.

Heftig Quir! Wat een toestand zeg. Fijn om te horen dat jij en de paarden veilig zitten!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:22

Ik duim mee voor de bus :) Fijn dat je daar weggaat. Die krantenkoppen zien we inderdaad liever niet.

En dat je een nieuw plan hebt, hopelijk lukt dat verder zonder nieuwe tegenslagen.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:25

Verstandig om de plannen om te gooien, wij zijn momenteel ook in Noorwegen, in Dombas en ook al zijn wij met de auto blijven wij vandaag waarschijnlijk in ons vakantiehuisje.
Hopelijk kun je met de bus mee en kun je toch nog een mooie reis maken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:29

Duimpjes draaien voor de bus. Op naar een veilige plek en even de storm uitzitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:05

Cayenne, ik heb dat ook hoor, van een afstand bezorgd ! Ik hoop dat ze zo in een bus en trein stapt en naar veilig gebied verhuisd.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 10:38

De eerste bushalte had niet eens een hokje :') Gelukkig kon ik me nog herinneren dat ik wel ergens langs een bushok ben gekomen toen ik naar de camping fietste zondag. Dus daarheen gefietst, zeiknat natuurlijk in die paar minuten, de wegen zijn een en al plas. Nu zit ik (en mijn fiets) tenminste droog, ben veel te vroeg, maar ik weet niet hoe de bussen hier zijn qua punctualiteit met de afstanden die ze afleggen. Dus ik zit hier liever een uur te wachten dan dat ik de bus mis.
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:45

Wijs besluit, TS. Je bent alleen, je bent met de fiets en je reist niet via de grote wegen. Het is verstandig om terug te gaan en een nieuw plan te bedenken.

Zo te zien heb je ook een goed alternatief plan bedacht. Het gebied rondom Stavanger is wat saaier en platter maar je hebt ook een route met mooie fjorden :) Ik hoop dat je host je kan helpen uitzoeken of en wanneer de wegen daar begaanbaar zijn.

Succes met de reis! Bussen zijn in Noorwegen over het algemeen redelijk punctueel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:56

Heel slim :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 11:17

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:18

Top!!! Dat zal een hele opluchting zijn!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:20

Plek zat voor wel 10 fietsen zie ik! Goeie reis naar drogere gronden!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:20

Gelukkig kon/mocht de fiets mee !

Denk dat je dat in België niet moet proberen. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:22

jokari schreef:
Gelukkig kon/mocht de fiets mee !

Denk dat je dat in België niet moet proberen. :')

In Nederland en België is het treinverkeer gelukkig beter. Daar mag de fiets op de trein.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:23

Ik vermoed dat, zelfs als het krap was geweest, ze onder deze omstandigheden echt niemand laten staan. Je wilt het niet op je geweten hebben dat mensen daardoor gewond raken of overlijden.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:23

Pfoe, gelukkig zit je met fiets en al in de bus!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:24

musiqolog schreef:
In Nederland en België is het treinverkeer gelukkig beter. Daar mag de fiets op de trein.

In Scandinavië ook, maar ik geloof dat er tot donderdag geen treinen rijden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:29

Jaaaaaaa, ze zit in de bus !!! *\o/* Op naar veilig gebied en voor nu lekker droog.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 11:44

Klopt, vanaf Hønefoss wordt het nog ingewikkeld, de treinen naar Oslo zijn gecanceld en ze hebben geen vervangend vervoer, dus enkel de bus die om het uur rijdt. Ik hoop heel erg dat ik een plekje vind voor mij en mijn fiets!

Maar jeetje, ik zie nu hoe heftig het eraan toe is. Complete velden en bossen zijn meren geworden. Rivieren die anders 5 tot 10 meter breed zijn, zijn ruim 30 meter geworden en wild stromend. Het water raakte regelmatig de weg aan en ik zag meerdere huizen in het water staan. Echt bizar! Dit zal nog dagenlang gevolgen hebben met infrastructuur en gebouwen die aangetast zijn. Het ergste wist ik niet eens op te foto te krijgen, maar om een beeld te geven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:46

Je krijgt het avontuur wel voor je kiezen zeg :wow:

Goed om te lezen dat je onderweg bent naar een veilige plek. Dat is echt het belangrijkste!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:53

Dat dus. Aardverschuivingen en overstromingen zijn echt geen grapje. Ik meldde mij natuurlijk niet in je topic om je pret te bederven. Maar omdat ik mij zorgen maakte.

En inderdaad, je hebt nu wel een avontuurlijke vakantie. Hopelijk binnenkort op droger terrein.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:06

Gelukkig, je zit in de bus.
En denk dat ze nu echt niet moeilijk gaan doen hoor met fiets in een bus, denk dat de mensen ook willen dat je veilig bent.

Wat een water zeg poeh....... nouja... je heb wel een mooi verhaal te vertellen als je straks weer thuis bent en dan kijk je met een glimlach terug.

Ik vind je echt nog steeds heel stoer, en ik denk dat je thuisfront ook blij zijn dat je veilig in de bus zit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:11

Mando schreef:
Gelukkig, je zit in de bus.
En denk dat ze nu echt niet moeilijk gaan doen hoor met fiets in een bus, denk dat de mensen ook willen dat je veilig bent.

Wat een water zeg poeh....... nouja... je heb wel een mooi verhaal te vertellen als je straks weer thuis bent en dan kijk je met een glimlach terug.

Ik vind je echt nog steeds heel stoer, en ik denk dat je thuisfront ook blij zijn dat je veilig in de bus zit.

Precies dit! Herken het wat je schrijft dat je nu echt moest schakelen, maar dit is toch wel menens.. en dan liever achteraf vertellen dat je toch net op tijd weg was en een ander plan kon maken dan dat het ineens wel heel erg stil bleef..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:13

Quir schreef:
Ik vind t ook wel jammer hoor. :))

Nee vind het een goed plan en van dat stuk ga je ook echt genieten! Veiligheid boven alles.

Maar code rood is niet overdreven en zijn er ook nog lang niet.

Åre
[ [url=m/ZrHgsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hudiksvall gisteren
[ [url=m/gy6CLM.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zitten zelf gelukkig goed (we zitten hoog), maar in de omgeving wel al tientallen huizen overstroomd.

Die trein! Wat heftig! :oo

TS, wat fijn dat je nu in ieder geval onderweg bent en lekker droog in de bus zit!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 12:15

Ik vond naar Bergen fietsen met droog weer al wel avontuurlijk genoeg. _O- Mijn god, wat een stress dit. En ja, de zorgen waren terecht. Het is niet dat als de storm over is, dat al het water ook opeens weg is en het land dat zwakker is geworden opeens is hersteld.

Ik zit in de bus naar Oslo *\o/* Het is een grote touring bus, dus mijn fiets ligt in de laadruimte. Ik hoop dat hij een beetje stabiel blijft liggen en niet alle kanten op schuift. :=
Ik ben dus bijna in geel en veilig gebied! :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:20

*\o/*

haha, half Bokt is bezorgd om je !