En ook wij verhuizen naar Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:19

senna21 schreef:
Tja, het is een amusementsprogramma.
Tinka, ze noemen steeds het bouwbudget, wat niet gelijk hoeft te staan aan banksaldo. Wel wat sneaky, inderdaad.
Jullie hebben een prachtige plek daar!

We hebben gezegd dat we 40.000 euro bouwbudget hadden, daar was nog geen 10.000 van op, dus ook dat klopt niet. Ze hebben dat ook toegegeven dat ze daar een fout was gemaakt en dat ze dat expres hadden gezegd en dat dat was om een goed einde te hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:53

Jezus vind dat best erg eigenlijk dat ze dus bewust liegen. :n

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:23

Tinka schreef:
senna21 schreef:
Tja, het is een amusementsprogramma.
Tinka, ze noemen steeds het bouwbudget, wat niet gelijk hoeft te staan aan banksaldo. Wel wat sneaky, inderdaad.
Jullie hebben een prachtige plek daar!

We hebben gezegd dat we 40.000 euro bouwbudget hadden, daar was nog geen 10.000 van op, dus ook dat klopt niet. Ze hebben dat ook toegegeven dat ze daar een fout was gemaakt en dat ze dat expres hadden gezegd en dat dat was om een goed einde te hebben.

Wat erg zeg. Ik snap niet dat amusement gelijk moet staat aan ‘kijken naar wat er mis gaat bij andere mensen’. In Zwitserland hebben ze ook een soortgelijk programma maar daarin laten ze juist zien hoe Zwitsers in het buitenland een goed leven opbouwen. Met de focus op het overwinnen van uitdagingen. Daar wordt je toch veel blijer van?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:31

Dat is bij "ik vertrek" ook. Het gaat vrijwel altijd goed. Na al die jaren ken ik maar enkelen die niet goed zijn gegaan waaronder een stel in het corrupte Brazilië, die zo tegengewerkt zijn en belazerd door de overheid, dat zij berooid terug moesten naar Nederland. Waren geweldige ondernemers en lieve mensen die echt wilden investeren in dat gebied. Schande en zeer sneu. Lag echt aan de corruptie van die overheid.
Verder wat heimwee soms waardoor terug, of echtscheiding waardoor mensen apart verder gaan.

Tinka

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:05

Met ons gaat het ook goed hoor in Frankrijk, dat laten ze ook wel zien in de uitzending. Alleen dat ons geld op is klopt dus niet. En van mij zetten ze een heel verkeerd beeld neer. Dat ik lui ben en mijn man alles laat doen. Terwijl ik ook genoeg doe, in Nederland werkte ik 6 dagen in de week, meer dan fulltime. Maar ik ben chronisch ziek, slechte rug, fibromyalgie, suikerziekte en nog meer, maar dat hebben ze dus niet verteld. Daarom kan ik zware dingen niet doen. We hebben daarover ook met ze gepraat, geven ze ook toe, maar daar is dus niets meer aan te doen. Mijn reputatie is naar de maan en de uitzending heeft ook 0 boekingen opgeleverd voor onze B en B.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:18

Tina heb jij ook autisme? Want die uitzending was onlangs en die vrouw werd naar weggezet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:32

pien_2010 schreef:
Tina heb jij ook autisme? Want die uitzending was onlangs en die vrouw werd naar weggezet.

Klopt, dat was ik, maar het heeft natuurlijk niets met mijn autisme te maken dat ik geen zware dingen kan doen. Alleen ben ik snel moe daardoor (en door alle andere dingen die ik heb).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:37

Jezus. Met andere woorden je doet beter niet mee aan zo'n programma. Dat is wel een wijze les zeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:41

Tinka schreef:
pien_2010 schreef:

Klopt, dat was ik, maar het heeft natuurlijk niets met mijn autisme te maken dat ik geen zware dingen kan doen. Alleen ben ik snel moe daardoor (en door alle andere dingen die ik heb).

Eens maar zo werd het wel weggezet. Want toen het klaar was zei ik tegen mijn man:" als je geen problemen hebt metjezelf, dan zul je het na deze uitzending wel hebben, want deze vrouw is echt naar weggezet. Ik vond het niet fijn om te zien en had er zo mijn bedenkingen bij. ".

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:38

petraaken schreef:
Jezus. Met andere woorden je doet beter niet mee aan zo'n programma. Dat is wel een wijze les zeg.

Inderdaad, ik zou het niet aanraden.
En juist voor iemand met autisme hakt zoiets er extra hard in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:42

Tinka, ik heb geen autisme me maar zou van die uitzending ook erg overstuur zijn.
Nog een laatste vraag en dan weer ontopic, krijg je er wel voor betaald of ook dat niet eens?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:46

Nee je krijgt er niets voor betaald. Het kost je wel heel veel tijd en het filmen is erg vermoeiend. Het gaat gewoon volgens een script, dus je moet bijvoorbeeld 6 keer de deur door omdat het niet meteen goed is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:55

Pffff OK! Wouw. Blij dat wij gewoon stilletjes geëmigreerd zijn.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:53

Yes! Mooi dat jullie bijna die kant op gaan hoor! Hier ook benaderd maar dan voor het roer om, maar toen zouden we een week later al compleet en al geemigreerd zijn :) Maar als ik dat zo lees blij dat we daar niet op ingegaan zijn. Heel veel succes met verhuizen alvast! En wat super dat het beter gaat met je man!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:43

Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de verhuis?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 08:51

Heel erg goed. We gaan straks de paarden trailer ophalen en beginnen met inladen. Morgen en overmorgen nog afspraken staan en dan vrijdag / zaterdag inpakken en huisje schoonmaken.
Zondag ochtend om 2 uur gaan we rijden.
Er wordt helaas sneeuw voorspelt, dus dat rijd wat minder met de trailer erachter. Als het echt te erg is laten we de trailer achter bij Quir.

We hebben een overnachting bij haar in de buurt geboekt, dus maandag ochtend even de paarden een knuffel geven en dan nog 800 km rijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:08

Yes, het grote avontuur gaat beginnen. Iedereen gezond en fruitig?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:12

Durf het bijna niet te typen, maar het gaat echt super met ons beide. Misschien ook gedeelte adrenaline.
Maar ik zie de reis met steeds meer vertrouwen tegemoet.

We hadden alleen geen rekening gehouden dat de formulieren van het CAK 6 tot 8 weken kunnen duren. Gelukkig mogen we nog even op het adres van de vakantiewoning ingeschreven staan, totdat ze binnen zijn. Dus we hebben in ieder geval nog een zorgverzekering.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:29

Heel veel succes met de laatste zware dagen. En dan op naar jullie nieuwe leven

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:44

Heel veel succes de komende dagen en alvast een vlotte en veilige reis.
Hopelijk valt de sneeuw wat mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:45

Wat fijn dat jullie nog je zorgverzekering hebben. Zo belangrijk. Succes joh, ik volg het met belangstelling en ben blij dat het zo goed gaat!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:24

Behouden reis en hopelijk valt de sneeuw inderdaad mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:01

Enne als je Quir ziet, geef haar een huck van me svp.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:21

Tinka schreef:
Met ons gaat het ook goed hoor in Frankrijk, dat laten ze ook wel zien in de uitzending. Alleen dat ons geld op is klopt dus niet. En van mij zetten ze een heel verkeerd beeld neer. Dat ik lui ben en mijn man alles laat doen. Terwijl ik ook genoeg doe, in Nederland werkte ik 6 dagen in de week, meer dan fulltime. Maar ik ben chronisch ziek, slechte rug, fibromyalgie, suikerziekte en nog meer, maar dat hebben ze dus niet verteld. Daarom kan ik zware dingen niet doen. We hebben daarover ook met ze gepraat, geven ze ook toe, maar daar is dus niets meer aan te doen. Mijn reputatie is naar de maan en de uitzending heeft ook 0 boekingen opgeleverd voor onze B en B.

Ik ben even in shock! Ik volg jouw topic over jullie nieuwe leven in Frankrijk en heb de Ik Vertrek uitzending gezien maar had geen idee dat dat over jullie ging. Ik herkende jullie totaal niet in de uitzending van Ik Vertrek.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:58

Goede reis :) Het avontuur gaat eindelijk echt beginnen! :) *\o/*