Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:De Kilimanjaro loopt niet weg hoor... dus waarom de haast?
Met binnenlandse vluchten zijn 2 grote koffers niet gebruikelijk (niet zonder bijbetalen).
germie schreef:Ik wil best wat bijbetalen hoor, maar niet 200 euro voor een klein stukje enkele reis. Je betaalt nog geen 100 bij voor een enkele reis als je van hier naar de andere kant van de wereld wilt. Dus dat moet wel in verhouding staan. Ik weet dat het niet geheel gebruikelijk is, maar aan de andere kant, er zijn toch wel meer duikers die ook een trekking doen?
Aight schreef:maar één camera neemt toch geen 23 kg koffer in beslag?
Kelan schreef:Er gaat een trein van Arusha naar Dar es Salaam (of misschien is vanaf Moshi wel handiger als je vanaf de Kilimanjaro trekking komt).
Maar die gaat niet iedere dag (dus dan moet het maar net met je planning matchen) en doet er best heel lang over. Dan ben je misschien wel wat minder geld kwijt. Maar wel meer tijd (je moet dan ook nog de ferry naar Zanzibar). Dat is dan even de afweging die je kunt maken.
Kelan schreef:Als je serieus overweegt met de trein te gaan:
- dit is een filmpje met interessante info/beelden: https://www.youtube.com/watch?v=oiKodacOCMk
- vraag of ze je vanuit de trekking in Moshi kunnen afzetten: daar kom je of helemaal langs, of zo goed als (beetje afhankelijk van hoe je terug rijdt), het scheelt een paar uur in de trein (de trein van Arusha naar Dar gaat via Moshi) en het is (vind ik) een veel aantrekkelijkere stad om te verblijven (veel schoner en veel compacter dan Arusha)
Maar....het is wel een hele andere ervaring. Veel meer een "local experience" dan de Kili trekking of Zanzibar. Dat moet je wel leuk vinden, anders is het een heel lange reis........