Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:32

Mijn vriend vliegt heel veel voor z'n werk. Ik ga af en toe mee. Ik heb een hekel aan vliegen, althans, aan het gedoe op vliegveld eigenlijk. Dat is nu dus alleen nog maar erger geworden.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:34

Guinevere schreef:
DemDeempel schreef:
Ik vind het allemaal een beetje krom. Wij willen graag minimaal vijf uur van tevoren aanwezig zijn voor onze vlucht naar Amerika, maar de incheckbalie gaat pas drie uur van tevoren open.
Maakt dus niet uit hoeveel extra tijd je wilt nemen, je bent volledig afhankelijk van de tijd waarop zij de incheckbalie open gooien. Als dat pas drie uur van tevoren is heb je maar drie uur om je vlucht te halen.

Die van ons zou ook pas 3 uur vantevoren opengaan, maar toen we er 4 uur vantevoren kwamen waren ze al mensen aan het inchecken. Ik zou gewoon lekker vroeg gaan, want je weet maar nooit. Wij hadden zo'n 1,5 uur in de rij gestaan bij security en dat was volgens de mensen daar nog best snel momenteel.

Oh echt, dat geeft de burger moed. We gaan er gewoon ruim voor opening van de balie heen en zien wel of we in kunnen checken of niet.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:35

Loei schreef:
Ik ga dit topic even volgen. We vliegen 30 juni naar Los Angeles, ben erg benieuwd hoe het tegen die tijd is.

Wauw gaaf, daar wil ik ook nog graag een keer naar toe !

future_vet

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:02

Ik sta momenteel op het vliegveld van gran Canaria.
Vliegtuig staat klaar, koffers zijn geladen maar wij zouden een half uur geleden al boarden. Geen idee waarom we vertraging hebben. Maar dat betekent dat we dus ook later landen op Schiphol en dat natuurlijk weer lastig daar voor de planning

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:10

Misschien ook vanwege de vertragingen op Schiphol?
De meeste vluchten hebben vertraging dus zo'n landing moet ook opnieuw ingepland worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:37

Cayenne schreef:
Misschien ook vanwege de vertragingen op Schiphol?
De meeste vluchten hebben vertraging dus zo'n landing moet ook opnieuw ingepland worden.

future_vet schreef:
Vliegtuig staat klaar, koffers zijn geladen maar wij zouden een half uur geleden al boarden. Geen idee waarom we vertraging hebben. Maar dat betekent dat we dus ook later landen op Schiphol en dat natuurlijk weer lastig daar voor de planning

Zal inderdaad wel eens aan het slot kunnen liggen. Dan is er of geen slot beschikbaar voor vertrek of geen slot voor te landen op Schiphol.

Wij hebben wel eens 3 kwartier kant en klaar in het vliegtuig zitten wachten terwijl de piloten hoopten op een vrijgekomen eerder slot. En dat lukte uiteindelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:37

Wij zijn geland op Schiphol *\o/*
Uiteindelijk maar 5 minuten later, ondanks een half uur later vertrekken. Nu de koffer ophalen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:48

Gister gebeld met Tui of ik ook kon omboeken naar een ander vliegveld. Er was een alternatief maar dat was voor ons écht geen optie. Dus wij sluiten mooi op tijd achteraan in de rij bij Schiphol binnenkort. Planning is 4 uren voor departure daar te zijn en vanuit huis al ingecheckt te zijn.

Briljant advies van de dame aan de telefoon: geef je handbagage af bij de Check-in, want dan hoeft die niet meer langs de security en dat zou tijd schelen :') Yep - om dan eerst in de rij bij de Check-in te staan zeker en dan veel te weinig tijd over te hebben om überhaupt nog in de buurt van het vliegtuig te komen? No way, José.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:55

future_vet schreef:

Inmiddels in het vliegtuig opnieuw slot vertraging. Mag nog 3 uur in het vliegtuig wachten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:13

Sterkte Futere_vet. Das geen lekker begin van je vakantie zo.

Ik ben nu zooooo blij dat ik dit jaar voor een treinvakantie heb gekozen ipv vliegtuig! Niet vanuit millieuoverwegingen hoor, ik vlieg net zo graag en zal vast in het najaar weer gaan vliegen. Maar voor nu ben ik blij dat ik voor de zomer een andere keus heb gemaakt.

Bij deze veel sterkte voor iedereen die wel komende maanden gaat vliegen. Laat het vooral je vakantiepret niet bederven!

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:47

Ik vertrek straks. Viel me heel erg mee. Precies 40 minuten (niet tot aan gate maar na douane) en de rijen kwamen tot buiten (d'r staat een tent voor een deel en daarachter begon de rij). Alles liep goed door.
Laatst bijgewerkt door Dorith op 25-05-22 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:52

josien_m_ schreef:
Ik hoef geen siscussie, maar misschien is even een momentje van bezinning wel op zijn plaats.

Ik ben het wel met je eens. Vlieg veel voor werk. Wil heel graag met de trein.

Maar die is of vol, of 3x zo duur. Beetje duurder is geen probleem. Maar 700 naar Londen ipv 250 ( klm) is iets teveel verschil.

Dus waar ik kan neem ik de trein en dat lukt steeds vaker.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:43

Update van de man.
5uur vooraf op schiphol op advies van de desk, maar ivm businessclass konden ze meteen doorlopen... dus ze zitten nu te chillen in de lounge :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:08

Dees schreef:
Gister gebeld met Tui of ik ook kon omboeken naar een ander vliegveld. Er was een alternatief maar dat was voor ons écht geen optie. Dus wij sluiten mooi op tijd achteraan in de rij bij Schiphol binnenkort. Planning is 4 uren voor departure daar te zijn en vanuit huis al ingecheckt te zijn.

Briljant advies van de dame aan de telefoon: geef je handbagage af bij de Check-in, want dan hoeft die niet meer langs de security en dat zou tijd schelen :') Yep - om dan eerst in de rij bij de Check-in te staan zeker en dan veel te weinig tijd over te hebben om überhaupt nog in de buurt van het vliegtuig te komen? No way, José.

Nee idd, ik zou je ook afraden om je handbagage in te checken.
Tuurlijk, dat duurt wel langer bij Security, maar áls je je vlucht mist door de lange wachttijden, dan moet je ook nog eens je handbagage gaan terugvinden!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:55

c_alsemgeest schreef:
Update van de man.
5uur vooraf op schiphol op advies van de desk, maar ivm businessclass konden ze meteen doorlopen... dus ze zitten nu te chillen in de lounge :')

Dat is toch je reinste discriminatie }> :+ :P

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:14

Weet een van jullie dit? Onze vlucht staat er nog niet bij op de Schiphol app... Er staan super veel vluchten op voor die dag behalve de Onze... het zou pas over 3 weken zijn dus is de kans aanwezig dat deze er later nog bij wordt gezet of?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:22

Afbeelding

Alles heeft vertraging…

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:28

Dat bord ziet er niet goed uit. Ik vond een fout op mijn ticket dus vandaag heel veel pogingen ondernomen om contact te krijgen met KLM. Kwam er amper tussen maar uiteindelijk gelukt. Hopelijk gaat vanaf nu alles goed :')

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:12

Ik hou mijn hart vast met de dreigende stakingen.. vlieg 6 juni naar griekenland. Ik ga maar vast informeren bij mijn vliegmaatschappij wat we terug krijgen als er gestaakt wordt

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:25

Ik ging net kijken hoe duur mijn tickets nu zijn vanaf Brussel, ik heb ze 3 weken geleden geboekt vanaf Schiphol. Ze zijn dus nog goedkoper geworden ook, huilen. Omboeken zal wel duur zijn..

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:42

ApplePapple schreef:
Weet een van jullie dit? Onze vlucht staat er nog niet bij op de Schiphol app... Er staan super veel vluchten op voor die dag behalve de Onze... het zou pas over 3 weken zijn dus is de kans aanwezig dat deze er later nog bij wordt gezet of?

vraag ik mij ook af. onze van maandag staat er ook nog niet tussen. ik denk dat dat later nog komt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:58

c_alsemgeest schreef:
Update van de man.

Mocht hij zich nog vervelen: Schiphol komt personeel tekort :+
*Edit: Hij zal ondertussen wel in de lucht zijn _O- *

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:58

Ik denk dat ik maar via Dusseldorf ga boeken. :') Want ik zie dit de eerste maanden niet snel beter worden :=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:06

Wij konden op het tempo “langzaam rijdend verkeer” doorlopen vanmorgen. Daarna wel 2 uur en 50 minuten extra in het vliegtuig gezeten. Start werd onderbroken ivm technische problemen. Uiteindelijk een ander toestel toegewezen gekregen. Wel ‘jammer’ dat we de drie uur vertraging niet hebben gered. Dat had compensatie betekend (technisch mankement wordt niet aangemerkt als overmacht).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:29

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:
Update van de man.

Mocht hij zich nog vervelen: Schiphol komt personeel tekort :+
*Edit: Hij zal ondertussen wel in de lucht zijn _O- *

Ja hij is inmiddels ook al vanaf nice met de heli naar monaco... ze hadden wind mee :')