Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:20

Mijn reispartner is ook een dooie in zijn enthousiasme.
Ik ben nu ook al op zoek naar leuke dingen zoals marktjes, kastelen, leuke dorpjes etc.

Hij werkt in een boomkwekerij en wilt heel graag een tuin centrum aldaar bezoeken.
Nou prima maar hij komt gisteren met 1 op 3 uur rijden enkele reis >;) _O-
Maar voor de rest vind ie alles prima wat ik opnoem.

Vliegen is voor mij 1 grote ramp met mijn oren en tot op heden nog niets gevonden wat echt hielp.
Ik heb wel eens zitten huilen in een vliegtuig erom.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:45

Haha lijkt me wel makkelijk qua eisen een tuincentrum, in andere landen zijn ook andere planten in de natuur, gratis 'tuinen' :P

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:45

Ja daar gaan we ook zeker naar toe maar hij wilt graag weten wat ze verkopen en wat hun prijzen zijn.

Ach voor de rest staan alleen nog dingen die ik vond op het lijstje dus ik mag niet klagen. Hihihi

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:52

Nog minder dan een maand tot wij naar Indonesië gaan *\o/* .
Mijn vriend ziet het inderdaad ook allemaal daar wel. We hebben nu naast vliegtickets ook nog niks geboekt, wel wat plannen gemaakt, maar hij zal inderdaad niks uit zichzelf opzoeken :') . Hij is degene die het allemaal mega spannend vindt, maar zoekt dan toch niet die zekerheid op.

Mochten jullie nog tips hebben voor Java, Sumatra of Bali, alles staat nog open ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:03

jojoleinee schreef:
Mijn vriend ziet het inderdaad ook allemaal daar wel. We hebben nu naast vliegtickets ook nog niks geboekt, wel wat plannen gemaakt, maar hij zal inderdaad niks uit zichzelf opzoeken :') . Hij is degene die het allemaal mega spannend vindt, maar zoekt dan toch niet die zekerheid op.

Mochten jullie nog tips hebben voor Java, Sumatra of Bali, alles staat nog open ;)

Geen tips maar ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn, ik hoor zo vaak mensen over Bali dat ik aan de ene kant denk dat het wel goed met zijn, maar daardoor ben ik ook wat bang dat het heel erg toeristisch is

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 20:12

jojoleinee schreef:

oehhh leuk vooruitzicht *\o/*

Moonsparkle dat hadden wij ook, wij hebben toen gekozen voor Lombok, maar ik heb de indruk dat Lombok net wat minder mooi is dan Bali.
Gaan jullie op Sumatra nog Oerang Oetans zoeken? Dat lijkt mij echt een geweldige ervaring!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:38

Ik zit te twijfelen om mijn familiebezoek in Amerika te verlengen. Ze hebben nu een 4th of july actie waarbij je 50 euro korting krijgt op een ticket. Nu zou mijn ticket dus als ik het op de site bekijk 10 euro duurder uit komen.
Dit staat er op de site:
Stuk handbagage van 10 kg (22 lb)
Gratis maaltijd
Ruimbagage van 23 kg (50 lb)
Vooraf zitplaats selecteren
Geen wijzigingskosten (kostenverschil is van toepassing)
Komt in aanmerking voor een restitutievoucher

Is mijn ticket nu dus als ik het zo bekijk 10 euro duurder?
Oorspronkelijk 481 euro betaald en zou nu op 491 euro uitkomen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 01:24

Dat is wel het plan Earth! Ik wil eigenlijk ook een nachtje in de jungle blijven, maar mijn vriend vindt dat een minder goed idee. Hopelijk is hij over te halen ;)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 07:11

jojoleinee schreef:
Dat is wel het plan Earth! Ik wil eigenlijk ook een nachtje in de jungle blijven, maar mijn vriend vindt dat een minder goed idee. Hopelijk is hij over te halen ;)

Ik stuit toevallig op dit topic en lees jouw bericht: doen!!!
Ik ben ooit alleen naar Sumatra geweest en heb ook een overnachting gedaan. Zoooo super gaaf. Het is zo'n bijzondere ervaring dat moet je niet willen missen.
Ik ben toen in Bukit Lawang ecolodge geweest. Daar komen genoeg gidsen en via het hotel kun je wel een betrouwbare vinden.
Op Java naar de Borobudur maar dat is vast wel iets wat je al tegen gekomen bent...

Zelf gaan wij dit jaar naar Slovenië. Kamperen op een boeren camping aan een rivier, midden in een natuurgebied. Nog 6 weken, ik kan niet wachten...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 07:44

Hoe ziet de omgeving van de camping er een beetje uit? Ik heb niet echt een beeld bij Slovenië

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:03

moonsparkle schreef:
Hoe ziet de omgeving van de camping er een beetje uit? Ik heb niet echt een beeld bij Slovenië

Afbeelding
Afbeelding

Even twee foto's van internet geplukt. Bos,bergen,rotsen en een prachtige rivier
Wij zijn er nooit eerder geweest maar het lijkt mij er zooo mooi

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:16

Wauw wat blauw <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:42

Wij zijn nu onderweg naar Oostenrijk, daarna door naar Kroatië en af en toe een dagje Slovenië tussendoor. :D :):)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:51

Mandyy schreef:
Wij zijn nu onderweg naar Oostenrijk, daarna door naar Kroatië en af en toe een dagje Slovenië tussendoor. :D :):)

Leuk! Wil je foto's delen?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:15

Mandyy schreef:

Mijn ouders lopen een paar dagen op jullie voor met dezelfde plannen haha! Die zijn vorige week zondag vertrokken. Wat ik van hun fotos zag echt prachtig!

Veel plezier!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 10:42

moonsparkle schreef:
Wauw wat blauw <3

Ik word ook altijd helemaal gelukkig van (aqua)blauw water :') <3 Dat hoort gewoon bij mijn vakantie, dat mooie water. Daarom wil ik niet naar Schotland... -O-

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:48

JustMe8484 schreef:
jojoleinee schreef:

Ik stuit toevallig op dit topic en lees jouw bericht: doen!!!
Ik ben ooit alleen naar Sumatra geweest en heb ook een overnachting gedaan. Zoooo super gaaf. Het is zo'n bijzondere ervaring dat moet je niet willen missen.
Ik ben toen in Bukit Lawang ecolodge geweest. Daar komen genoeg gidsen en via het hotel kun je wel een betrouwbare vinden.
Op Java naar de Borobudur maar dat is vast wel iets wat je al tegen gekomen bent...

Zelf gaan wij dit jaar naar Slovenië. Kamperen op een boeren camping aan een rivier, midden in een natuurgebied. Nog 6 weken, ik kan niet wachten...

Oh wat een goede tip! Bukit Lawang had ik ook al over gelezen, maar fijn om er wat meer over te lezen dan via een blog op internet ;). Wie weet kan dit mijn vriend overhalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:50

Ik wil ook nog ergens heen waar het water helder is. Alleen totaal geen idee wat een beetje in Europa ligt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 10:57

Oh zat plekken hoor. Alles rond de middellandse zee wel zo'n beetje :j Vooral Griekenland heeft mooi helder zeewater (tenzij het heeft gestormd, dan is het wat troebel).

West Corfu <3
Afbeelding

Mallorca.
Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:03

Ibiza is ook heel helder water. Wij zijn vanaf daar een dagje naar Formentera geweest, daar was het water nog helderder.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:27

Ik moet morgen maar even mijn booster vactinatie gaan halen anders kom ik Frankrijk niet eens in :')

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:43

Zijn er mensen die recent vanaf schiphol hebben gevlogen met die ellende qua wachttijden? Enig idee tot hoe laat het wel een beetje normaal te doen is allemaal?

Zitten rond te kijken en vragen ons af of bijvoorbeeld een vlucht van 05:00 sochtends niet voor zulke enorme wachttijden zorgt…

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:47

Ik ben blij dat ik momenteel toevallig nog geen Schiphol plannen heb :o

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:51

moonsparkle schreef:
Mandyy schreef:

Leuk! Wil je foto's delen?

Ja ik ben ook benieuwd, vooral de Slovenië foto's als voorpret!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:55

Waarschijnlijk gaan we morgen al een dagje naar Slovenië, dus dan zal ik iets delen. ;)