Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:10

In NL krijg je voor 1 euro 29,7511 Bath. Daar 35,45... als je maximaal pint per keer daar ben je echt wel goedkoper uit. Nog beter, cash mee en daar wisselen (50 en 100 eurobiljetten)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:15

Hmmm ik geloof dat wij wel meer dan 30 hadden, maar dat maakt ook niet meer uit verder. Ik wilde hoe dan ook met cash daarheen ipv daar nog moeten pinnen ivm borg betalen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:23

Zo sta ik er ook in. Ik ga het geld donderdag in m’n pauze ophalen. :)

Wij hebben geboekt bij D-Reizen maar verder is ook alles Tui. :j

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:27

Ik ga stage doen in bij een bedrijf waar ik evenementen ga organiseren. Chiang Mai heb ik gekozen omdat dat bedrijf mij het meest aansprak en omdat ik het gewoon een heel leuke stad vind ( ben al 3 keer eerder in Thailand geweest). Uiteraard heb ik een studentenvisum maar die moet ik daar nog verlengen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:32

Studentenvisum =/= werkvergunning (wat je wel nodig hebt, maar dat moeten ze daar voor je regelen).

Klinkt interessant. Lokale evenementen of iets groters gericht op toeristen? Van chiang mai (en omgeving) ken ik alleen maar hardloopwedstrijden (door de bergen, de grens over, etc).

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:45

Een studentenvisum (ED) zou volgens de ambassade voldoende zijn om als stagiaire te mogen werken. Maar indien nodig regel ik daar wel nog een werkvergunning, al heeft mijn stageplaats daar niets over gezegd.

Ik ga voornamelijk bedrijfsevenementen zoals congressen en beurzen organiseren over heel Thailand die ook meestal gericht zijn op buitenlandse gasten

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:55

Kan je bij de emirates wel stoelen reserveren?
Ik las dat dat niet kon?
Ik heb die app gedownload. Weten jullie wat je booking reference is? Waar je die kan vinden?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:56

Kan zeker, ik heb het gisteren via hun website gedaan.
Staat op je tickets.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:20

TamaraFloor schreef:
Kan je bij de emirates wel stoelen reserveren?
Ik las dat dat niet kon?
Ik heb die app gedownload. Weten jullie wat je booking reference is? Waar je die kan vinden?

Ja, maar is relatief duur en ze zetten over het algemeen mensen binnen dezelfde boeking netjes bij elkaar.

Booking reference is een code van 6 karakters, hij heet ook wel de PNR code en staat ook op je tickets.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:33

Ik heb nog geen tickets, die komen denk ik pas een week van te voren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:00

TamaraFloor schreef:
Ik heb nog geen tickets, die komen denk ik pas een week van te voren.

Ik kreeg de tickets 3 weken van tevoren. Maar weet niet of jij net zo'n reis hebt als wij?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:21

Wij hebben een georganiseerde reis via tui. En vliegen met de emirates via Dubai.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:16

TamaraFloor schreef:
Wij hebben een georganiseerde reis via tui. En vliegen met de emirates via Dubai.

Dan zou je de tickets 3 weken van tevoren moeten krijgen.

Wanneer ga je? En waarheen precies?
Edit: even terug gezocht en gevonden...
Leuke reis wel!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:02

29 april!!
Ik heb er echt onwijs veel zin in! Het is voor het eerst naar Azië dus vandaar toch een georganiseerde reis. Maar we hebben heel veel vrijheid. Dus ter plaatse willen we zelf dingen ondernemen.
Iemand nog tips voor mooi stranden of nog beter, eilandjes bij Krabi en Phuket die het bezoeken waard zijn?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:00

Hmmm, ik vind het nu wel spannend worden of we nog kunnen gaan. Heb vandaag wel even contact gehad met Tui hierover en zij geven aan dat op dit moment inderdaad geen beperkingen zijn. Als dit wel het geval gaat zijn waardoor ze de reis niet kunnen uitvoeren zoals geboekt dan kunnen we kostenloos annuleren of omboeken. Wel heel erg fijn om die geruststelling te hebben. Wij hebben het er thuis al ff over gehad wat we dan doen en dan gaan we nu ook niet ergens anders heen, maar dan stellen we de reis uit naar het najaar ofzo.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:31

Wij ook. :j Het reisbureau verwacht dat het gewoon door kan gaan. Ik heb vandaag voor de zekerheid even gebeld omdat het steeds op de radio was dat verzekeraars niets vergoeden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:36

Mandyy schreef:
Wij ook. :j Het reisbureau verwacht dat het gewoon door kan gaan. Ik heb vandaag voor de zekerheid even gebeld omdat het steeds op de radio was dat verzekeraars niets vergoeden.

Dat verwacht Tui idd ook.

Via je annuleringsverzekering komt t niet terug idd, maar vanuit Tui wel de toezegging. Dus dat vind ik wel een geruststelling.

Duimen dat het nog minimaal 6 dagen rustig blijft in Nederland en daarna zien we wel weer verder.

Heb voor alle zekerheid wel wat houdbare etenswaren in huis gehaald zodat we, stel dat er tegen de tijd dat we terugkomen extra quarantainemaatregelen zijn, een paar dagen vooruit kunnen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:41

Mijn dochter zit er vanaf zondag, geen enkel probleem, het is alleen wat rustiger omdat de Chinezen missen

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:43

fokfanaat schreef:
Mijn dochter zit er vanaf zondag, geen enkel probleem, het is alleen wat rustiger omdat de Chinezen missen

Ik maak me ook totaal geen zorgen over de situatie daar. Maar het er komen, mogen we over 2 weken Thailand nog wel in?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:43

Nou dat van de Chinezen die weg blijven vind ik op zich niet zo erg. hahaha Die staan overal in de weg met hun camera's. :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:45

fokfanaat schreef:

Als ik eerder zou kunnen gaan ging ik eerder hoor. Hoop alleen dat we er heen kunnen komen. Op instagram is idd al te zien dat er daar niets aan de hand is.
Het missen van de Chinezen en de bijbehorende rust vind ik eigenlijk misschien wel een pre.

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:49

Ik mag helaas niet vertrekken op stage naar Thailand. School laat geen leerlingen meer naar het buitenland vertrekken :n

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 23:09

ik hoop voor ons allemaal dat het allemaal mee valt en we gewoon kunnen gaan. Wij gaan pas in juli, dan is het hopelijk allemaal achter de rug.

Ik heb onze terugvlucht kunnen wijzigen, dus we hebben nog een dagje langer in Thailand.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:43

Ik ben ook echt heel benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken!
Wij gaan 29 april.
Ik ben niet zo zeer bang voor de situatie daar maar ik weet niet of we nog mogen vertrekken uit Nederland tegen die tijd!
En of het daar niet toch wel erger is geworden en er wel maatregelingen getroffen worden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:48

De inreis eisen schijnen wel iets strenger te zijn. Ik las dat je een T8 formulier over je gezondheid in met vullen bij aankomst en je contactgegevens.

Voor de rest hoor ik alleen maar dat het daar geen problemen geeft tot nu toe.

Wat er hier in Nederland gaat gebeuren vind ik ook wel wat spannend. Voor ons is het nog maar zo kort dag... Woensdag vliegen we al... Nog een kleine 5 dagen dus.