.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:56

Barramundi schreef:
Esmee_98 schreef:
Haha, Melbourne is voor mij dan weer een wereldreis en Spa is bij wijze van om de hoek :D Ik ben dan "toch al" bij familie in Perth, dus dan is het best te doen :j

Gaaf! WA is leuk!! Hoe lang ben je daar, tijd om wat van de omgeving te zien ook?

Leuk om te horen! Ik ben er 3 weken, dus wel wat tijd om dingen te bekijken maar volgens mij kan je er ook makkelijk 3 maanden verblijven en dan nog heb je nog niet alles gezien :D Heb je nog echte must see's?

Barramundi

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:30

Het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik er woonde, dus check even of het nog bestaat voor je ergens heen gaat :+
- Rottnest Island, huur een fiets en ontdek de NLse geschiedenis en ga op de foto met een Quokka
- Sunday session op Scarborough Beach
- Fremantle prison, de tunnel tocht. Sowieso een leuk plaatsje
- Pinnacles Desert; weet alleen niet meer precies hoe ver dat is, ik ben daar geweest onderweg naar Broome maar in mijn beleving was het ‘heel dichtbij’ Perth
- Sealife / Aquarium in Perth

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:45

Rottnest Island en The Pinnacles gaan we sowieso al heen :j The Pinnacle Desert is ongeveer 3 uur rijden, dus voor Nederlandse begrippen behoorlijk ver, maar in Australië stelt het niks voor :') Fremantle Prison ziet er ook echt gaaf uit, bedankt voor je tips!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:55

Besluit genomen en al geboekt

*\o/* *\o/* *\o/* :x := *\%/*
Orlando here we come. Twee dagen na mijn 50e verjaardag aftaaien voor 13 dagen 11 nachten met auto.

Doodeng weer verder vliegen maar wil ik al lang graag heen ondanks mijn vliegangst (vietnam heb ik ook overleefd afgelopen najaar dus dit zal ook wel lukken), gv wilde ook en kwam mooie aanbieding voorbij. :j

Edit denkfoutje in dagen hihi

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:23

Whaaa Karuna!! Dat is gaaf!! Super zeg!!

Hahaha Esmee! 3 uur is idd niks voor Australische begrippen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:26

Heb er zin in maar ook nu weer iieks help wat haal ik me op de hals met zo n eind vliegen weer.
Maar ik wil er zo graag al lang heen. Pretparken bezoeken, eens zien of de everglades kwa tijd en afstand te halen is. Zou wel extra gaaf zijn. Alligators kijken, scheelt gv is vaker in amerika geweest en met auto rondgetourd alleen toen was ie nog een jong pukkie met haar en dat was rond new york :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:12

nouky12 schreef:
Ik ga dit jaar met mijn vriend naar Bali voor 12 dagen.
Het wordt onze 2e vakantie samen. Helaas nog 6 maanden wachten tot we weg kunnen, ik zit helaas met mijn werk gebonden aan drie weken vast vrij in het hoogseizoen
Ik heb me alleen een beetje vergist in hoe lang het vliegen is XD

Wat ga je allemaal doen?
Ik ben in september geweest :) een rondreis, 4 verschillende hotels

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:10

Wij gaan na 7 jaar eindelijk nog eens op vakantie ... :P

Heeft er iemand tips voor een vakantiehuisje in Toscane, Italië? Eind augustus, begin september zoeken we te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:15

miezelke schreef:

Heeft er iemand tips voor een vakantiehuisje in Toscane, Italië? Eind augustus, begin september zoeken we te gaan.

Zoek je een toeristische plek? Zo biet zou ik zoeken oo agrutyrisme als ik jou was. Geweldige verblijven bij bijvoorbeeld wijnboeren. Ik echt echt schitterende locaties gezien.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:29

Goof schreef:
miezelke schreef:

Zoek je een toeristische plek? Zo biet zou ik zoeken oo agrutyrisme als ik jou was. Geweldige verblijven bij bijvoorbeeld wijnboeren. Ik echt echt schitterende locaties gezien.

Nee hoeft niet op een toeristische locatie te zijn. Ben er ooit al eens geweest en de kleine, verborgen dorpjes zijn nog de mooiste. Bedankt voor de tip, ga ik eens op zoeken!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:30

Ik boek regelmatig via Casamundo
Hele leuke huizen op fantastisch mooie plekken

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:17

Goof schreef:
miezelke schreef:

Agro-tourisme bedoel je zeker? Hier (Portugal) heet dat Agriturismo. Da's idd, leuk om te doen, veelal verkopen ze streekproducten en de wijngaarden zijn altijd voorzien van een 'adega' waar je kunt proeven.
Ook grote Lusitano fokkerijen zijn te bezichtigen.
Toscane is denk ik ook supermooi!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:02

Whaaa ja typfoutje. Agriturismo. Stom!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:15

wij gaan voor de 5e keer inmiddels naar www.casabarranco.nl Ligt niet in mijn aard om telkens hetzelfde te boeken maar daar is het werkelijk zo luxe en goed toeven dat we niet verder kijken.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:10

Wat komen hier onwijs gave bestemmingen langs zeg :wow: Zijn nog zo veel plekken waar ik ook nog heen zou willen.. Maar geen geld en niet zo lang weg kunnen houdt dat wel een beetje tegen zeg maar..

Wij gaan in februari een 8 daagse mini rondreis door Egypte doen ! Te beginnen met 3 dagen Caïro (piramides kijken) waarna we doorvliegen naar Luxor en vanaf Luxor nog een mini nijlcruise naar Aswan doen.
In april gaan we 3 dagen naar disneyland Parijs (valt dat onder vakantiebestemmingen? := ) en in mei ga ik samen met mijn moeder 4 dagen naar Budapest!
Dat waren voor dit jaar tot nu toe de buitenlandse bestemmingen.. daarnaast ga ik in augustus nog op instructieweek met m'n black beauty bij het PMO :)

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:45

florence123 schreef:
nouky12 schreef:
Ik ga dit jaar met mijn vriend naar Bali voor 12 dagen.
Het wordt onze 2e vakantie samen. Helaas nog 6 maanden wachten tot we weg kunnen, ik zit helaas met mijn werk gebonden aan drie weken vast vrij in het hoogseizoen
Ik heb me alleen een beetje vergist in hoe lang het vliegen is XD

Wat ga je allemaal doen?
Ik ben in september geweest :) een rondreis, 4 verschillende hotels

Was het toen geen regentijd? Ik had eerst ook Bali op mn lijstje staan. Maar wij willen in september/oktober en er werd gezegt dat het toen regentijd was en niet handig om heen te gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:59

Ginger1991 schreef:
Was het toen geen regentijd? Ik had eerst ook Bali op mn lijstje staan. Maar wij willen in september/oktober en er werd gezegt dat het toen regentijd was en niet handig om heen te gaan.

Nee, het regenseizoen is juist in onze winter.
dec - maart heb je gemiddeld 50% van de dagen regen..

maar niet volle regendagen over het algemeen, maar fikse relatief korte buien..

je kunt t daarom wellicht beter het natte seizoen noemen.. De luchtvochtigheid ligt flink hoger..
maar je hebt te maken met tropische buien.. dus vrijwel geen compleet verregende dagen, maar als het regent, dan ben je ook in een keer zeik.. maar relatief snel weer droog.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:21

elenaMM77 schreef:
Ginger1991 schreef:

je kunt t daarom wellicht beter het natte seizoen noemen.. De luchtvochtigheid ligt flink hoger..
maar je hebt te maken met tropische buien.. dus vrijwel geen compleet verregende dagen, maar als het regent, dan ben je ook in een keer zeik.. maar relatief snel weer droog.

Bali is in september dus prima te doen?
Wat erg :') is me gewoon verteld door een reisbureau medewerker.
Nog tips voor plekken op Bali?
Word het toch nog wel een kanshebber :+

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:31

Wij gaan in juni 17 dagen naar Bali.
4 jaar geleden ook geweest in september en geen enkele dag regen gehad.
Wij hebben daar ons duik brevet gehaald en willen dit jaar een nieuw brevet halen.
Ook staat het klimmen van de vulkaan agung op ons lijstje.
Vorige keer zijn we gaan raften op de telega waja en dat vond ik ook erg leuk om te doen.
Verder zijn er veel mooie tempels en rijstvelden en vind ik het persoonlijk een prachtig land.

Vorige keer zaten we in een all inclusive hotel : sol beach house benoa, echt een fantastisch hotel!

Dit keer gaan we naar : Griya santrian, geen all inclusive meer omdat we toch altijd weg zijn.
Maar ben benieuwd of dit hotel net zo fijn is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:28

Ginger1991 schreef:
elenaMM77 schreef:

Bali is in september dus prima te doen?
Wat erg :') is me gewoon verteld door een reisbureau medewerker.
Nog tips voor plekken op Bali?
Word het toch nog wel een kanshebber :+

ik heb in 2004 drie maanden rondgereist.. twee maanden indonesie, 1 maand maleisie..
van eind september tot eind november.. Een van de eerste dagen in medan (noord sumatra) hevige regen gehad, paar uurtjes.. de rest van de hele drie maanden zo af en toe eens. en eind november is het regenseizoen begonnen maar ook toen viel het nog alles mee. Dan zijn ook veel toeristische attracties gesloten, ook bepaalde duikscholen stoppen dan met het seizoen.. rondreizen stoppen, of boottochten vervallen..

wat zoek je vooral.. bali heeft zoveel moois te bieden.. ik zou er rustig zo een maand alleen al kunnen verblijven..

ubud, zowel de monkeyforest, als de goudsmeden en houtbewerkers (daar moet je naar vragen, want anders vind je ze niet.. ubud is een kunstenaarsgemeente min of meer), maar ook de dansvoorstellingen of een gamalanvoorstelling is erg mooi..

het zwarte strand van lovina met het seabreeze cafe (stamcafe van de toenmalige msn groep, vrienden van bali).

sanur het wat rustigere toeristische strand, of juist poedersuiker (het lloret van bali).

de vele tempels,
de nederlandse geschiedenis

ik zou aanraden gewoon alleen een vlucht te boeken.. op het vliegveld kun je al wel een hotel voor de eerste nacht vinden en dan gewoon zelf rondtrekken met een lonely planet.

en kies vooral voor homestays niet voor hotels..

homestays zijn een beetje zoals een prive b&b in europa.. vaak zijn het bugalowtjes of kamers bij een huis.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:38

Michelle_ schreef:
Ook staat het klimmen van de vulkaan agung op ons lijstje.

is die al weer veilig verklaard dan..
ik weet dat de dreiging terug is bijgesteld, maar er is vorig najaar nog een evacuatie van 100.000 mensen geweest daar en het is nog steeds de vraag, niet of, maar wanneer hij echt uit gaat barsten?

even op gezocht:

Agung vulkaan
Stratovulkaan 3142 m (10,308 ft)
Bali, Indonesia, -8.34°S / 115.51°E
Current status: losbarstend (4 out of 5)

dus staat nog steeds heel hoog met z'n dreiging.

deze komt van 11 januari

Afbeelding

mij krijg je dat ding echt niet op tot ie weer behoorlijk braaf is.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:47

Ik heb eerst in Candidasa verbleven, enkele dagen uitrusten van de reis.

Daarna Ubud gedaan en raften op de rivier daar, echt een aanrader! Hotel was Puri Wulandari, ook echt een aanrader, zooo mooi! <3

4 dagen in the menjangan, een hotel in het noorden van Bali, heel mooi om te duiken! Daar 2 haaien gezien en 3 schildpadden tijdens mijn eerste duik.

En afgesloten met Alila vilas Uluwatu, dat was echt ongeloofelijk!

Tussendoor nog gaan surfen in Ku*ta en vulkaan Batur beklommen gevolgd door een namiddagje in thermaalbad, verwarmd water door de vulkaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:41

Wij hebben net geboekt, twee weken Toscane it is :D. Vrienden van ons wonen en werken vlakbij de camping waar wij zullen verblijven, dus we kunnen hen opzoeken. Nu al zin in.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:45

Ik weet het nog niet, ga altijd op de bonnevooi :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:26

Yes, gisteren Kroatië (tussen Split en Dubrovnik) geboekt met alle dagen een huurauto 8-) . Lekker toeren :D tips altijd welkom! Ben zó benieuwd!
Later deze zomer gaan we nog een keer weg, maar nog geen idee waar naar toe.
(en de reisjes naar m'n Portugese en Spaanse familie tel ik niet echt mee, dat is gewoon thuiskomen haha :o )