Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:53

Ik ken het niet, gelukkig. Maar schrijf het maar van je af hier op bokt. Ik hoop dat je nog wel een beetje kan genieten want Noorwegen is zooo mooi.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:55

Wat naar voor je :(:) . Hopelijk gaan alle mooie etappes van de reis je zoveel afleiding geven dat je je snel weer prettiger voelt!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:02

Ik ken het ook niet idd. Misschien heel kortzichtig, maar bij mij komt dan de vraag op "waarom niet wat korter geboekt?"
In elk geval, sterkte, hoop dat het minder wordt (als dat kan?).

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:17

hoorde dat je pbtje had gehad van vriendin van mijn dat ze jullie wel leuke plekken in tromso wilden laten zien :D voor het noordelicht! ik zeg doen!!! Ze weet echt hele mooie plekjes :D

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 07:29

Yv_ schreef:
Ik ken het ook niet idd. Misschien heel kortzichtig, maar bij mij komt dan de vraag op "waarom niet wat korter geboekt?"
In elk geval, sterkte, hoop dat het minder wordt (als dat kan?).

Ik heb het een aantal jaar geleden heel erg gehad toen ik met een vriendin was.
Nu dat ik daarna met mijn man en hond weg ging heb ik het nooit gehad maar nu opeens stak het gisteren even de kop op.

Ik ben net wakker en gelukkig heb ik er nu geen last meer van.
Ik weet niet helmaal precies waardoor het komt en ik weet ook niet waardoor het weggaat.
Maar ik wist dat het zou kunnen gebeuren alleen als ik eraan toe zou geven zou ik nooit op vakantie kunnen.

Misschien is het omdat dit toch wel een flinke reis is en het komt omdat ik niet het gevoel heb om naar huis te kunnen wanner het nodig zou zijn.

Ik vind dat erg lastig om uit te leggen maar ik denk wel dat het in die hoek zit.
Als je met de auto naar Italië rijdt kun je omkeren en terug gaan.
Nu zijn we zo'n eind van huis en is omkeren en terug gaan niet mogelijk omdat je zit met een boottocht en de lange reis terug.

Nogmaals ik wíl niet naar huis maar gisteravond had ik het gewoon even moeilijk. Gelukkig gaat het nu een stuk beter.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 07:31

pinkie87 schreef:
hoorde dat je pbtje had gehad van vriendin van mijn dat ze jullie wel leuke plekken in tromso wilden laten zien :D voor het noordelicht! ik zeg doen!!! Ze weet echt hele mooie plekjes :D

He ja ik heb idd een aanbod gehad, super lief!
We houden het absoluut in gedachten hoor, we weten alleen niet of het uit gaat komen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:10

Oh, vandaar! Nou, gelukkig ben je nu met een goed gevoel wakker geworden meid! Hoop dat het zo blijft!!!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:57

Hé wat vervelend die heimwee! Ik ken het niet (ik wil juist altijd graag weer weg als ik dan eenmaal thuis ben), maar kan me voorstellen dat het erg vervelend kan zijn... Gelukkig gaat het alweer iets beter, hopelijk blijft dat zo! Zou zonde zijn als je niet optimaal kunt genieten daar waar je nu bent :D

Ik moest lachen om dit stukje:
'Echt een geweldig uitzicht, na het koken hebben we even samen afgewassen en tegen elkaar gezegd dat we nog nooit met de hand hadden afgewassen bij zo'n mooi uitzicht'
... Alvast veel plezier met afwassen op de Lofoten! Haha :D

En hopelijk knapt het weer nog wat op en zien jullie het noorderlicht nog!! Jullie zitten nu hoog genoeg!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:26

Fijn dat het vandaag weer beter gaat ! In ieder geval hoef je Nederlands kletsen niet te missen, dat doen ( behalve Leon natuurlijk ) wij hier wel met je hoor. ;)
Ha, blauwe lucht foto's ! Ziet er gelijk nog mooier uit.
En die foto waar Leon voor de jeep staat, goh, hij zou zo uit een autoblad kunnen komen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:01

yvje86 schreef:
pinkie87 schreef:

He ja ik heb idd een aanbod gehad, super lief!
We houden het absoluut in gedachten hoor, we weten alleen niet of het uit gaat komen.

Ze had eergisteren zo mooie foto van noorderlicht uit haar appartement! niet normaal

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:28

Ik ben heel bekend met heimwee en ik snap hoe je je voelt. Ook al zit je verder weg, onthoud dat je echt elk moment terug kan rijden. Je zit niet vast op een eiland waarvan je enkel het vliegtuig kan nemen. Dat helpt mij altijd ontzettend.

Zou je mij ook de link kunnen sturen? Dan kan ik je verhalen volgen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:26

Marion_ schreef:
Hé wat vervelend die heimwee! Ik ken het niet (ik wil juist altijd graag weer weg als ik dan eenmaal thuis ben), maar kan me voorstellen dat het erg vervelend kan zijn... Gelukkig gaat het alweer iets beter, hopelijk blijft dat zo! Zou zonde zijn als je niet optimaal kunt genieten daar waar je nu bent :D

Ik moest lachen om dit stukje:
'Echt een geweldig uitzicht, na het koken hebben we even samen afgewassen en tegen elkaar gezegd dat we nog nooit met de hand hadden afgewassen bij zo'n mooi uitzicht'
... Alvast veel plezier met afwassen op de Lofoten! Haha :D

En hopelijk knapt het weer nog wat op en zien jullie het noorderlicht nog!! Jullie zitten nu hoog genoeg!

Haha ja ik kan niet wachten om af te wassen op de Lofoten ;-)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:27

Maris schreef:
Fijn dat het vandaag weer beter gaat ! In ieder geval hoef je Nederlands kletsen niet te missen, dat doen ( behalve Leon natuurlijk ) wij hier wel met je hoor. ;)
Ha, blauwe lucht foto's ! Ziet er gelijk nog mooier uit.
En die foto waar Leon voor de jeep staat, goh, hij zou zo uit een autoblad kunnen komen.

Ja he! Vond die foto ook erg gaaf.
Denk dat die wel in een lijstje komt.
Stoere vent hè :Y)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:33

pinkie87 schreef:
Ze had eergisteren zo mooie foto van noorderlicht uit haar appartement! niet normaal

Ze heeft ook wat plaatsjes genoemd waar we het beste het noorderlicht kunnen zien, dat gaan we denk ik zeker wel doen.
Een rondreis gaat denk ik niet lukken gezien we geen plaats in de auto hebben helaas.
Maar zelf op pad met aanwijzingen is ook niet erg natuurlijk.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:36

Tulandro schreef:
Ik ben heel bekend met heimwee en ik snap hoe je je voelt. Ook al zit je verder weg, onthoud dat je echt elk moment terug kan rijden. Je zit niet vast op een eiland waarvan je enkel het vliegtuig kan nemen. Dat helpt mij altijd ontzettend.

Zou je mij ook de link kunnen sturen? Dan kan ik je verhalen volgen.

Oh fijn eigenlijk om iemand te horen die het wel kent.
Ja ik denk idd dan ook maar dat als ik het niet meer trek we gewoon naar huis kunnen.
Maar aan de andere kant wíl ik niet naar huis. Nog niet eigenlijk.
Ik zou alleen even mezelf naar thuis willen transporteren en daarna weer verder gaan waar we gebleven zijn.

Klinkt vast heel stom maar zo voelde het.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:20

Ik herken het ook hoor :j niet heel extreem, maar het gevoel ken ik zeker. Afgelopen vakantie nog gehad, gewoon het gevoel dat ik m'n dagelijkse dingetjes mis. Hecht blijkbaar toch meer waarde aan de structuur van thuis dan ik me besefte :o
Ik heb geprobeerd te achterhalen wat ik het meeste miste en dat dan toe te passen op de locatie daar, voor zover mogelijk was.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:54

Dank je wel voor je verslag weer ! Maarre, waar is nou een foto van het krotje ?? ;)
Mooi is Noorwegen he ? Blauw water en ik zie zelfs blauwe luchten ! Veel meer hoogteverschillen als in Zweden ( of vergis ik me daarin ?).
En na al die foto's van borden met elger erop, wil ik nu wel een echte zien ( een eland dus ) op een foto ! :+
Ik hoop dat jullie eten genoeg bij je hebben, als de winkel zo'n eind verderop ligt ! Gaan jullie morgen naar de noordkaap ?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 19:20

Getsie, momenteel is het weer een dipje.
Het lijkt erop dat als we onderweg zijn ik er geen problemen mee heb maar als we zo maar zitten dat ik dan na ga denken.
Pfff stom heimwee.
Het ergste is nog dat ik denk dat we nu nog maar op 1/3 van de reis zijn.
Kortom ik moet nog 2 weken zien te overleven en dat is savonds zwaarder dan overdag als we onderweg zijn.

Morgen idd Noordkaap.

Blauwe luchten, blauwe zee... prachtig.
Ik zou nu ook wel een eland willen zien eigenlijk.
Maar was al blij met rendieren.

Ik had gelukkig eea ingeslagen voordat we weg gingen dus vanavond hebben we soep met knakworst gegeten haha.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:31

Soep en knakworst is vast heerlijk in Noorwegen ! Daar smaakt alles goed ;)

Bah weer een beetje heimwee. Ik weet niet hoe ik/ wij allemaal hier op Bokt je daarmee kunnen helpen ??!?
Overmorgen ga je al weer meer richting het zuiden ( lees huis ), misschien dat dat ook een fijn gevoel gaat geven dan. En morgen de noordkaap, ik hoop dat je ervan kunt genieten.

ja, je hebt gelijk. Die rendieren waren idd lekker dichtbij en fijn in hun natuurlijke omgeving. Dat is al helemaal super om te zien. Een eland komt vast nog wel.

En Yvje, kom op, JE KAN HET ! Dat weet ik zeker :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:50

Volhouden hoor! Kom op, gaat je lukken!!

Zat even naar je route te kijken en zie dat jullie in Dombas verblijven ergens in de route. Toevallig zijn we er vandaag geweest (op zoek naar die os, helaas niet gezien maar wel óntzettend genoten van de omgeving). Ga daar echt even naar het Dovrefjell NP en dan naar het Snohetta Viewpoint. Vanaf de auto slechts 1,5km naar het uitzichtspunt wandelen en tevens een leuke wandeling voor de hond (liepen er veel!). Wij zijn vanaf daar nog een heel stuk verder gegaan op zoek naar de ossen, maar snap dat jullie daar geen tijd voor hebben. Het viewpoint alleen al is echt zó de moeite waard!!

Even een lokkertje voor jullie, echt niet overslaan hoor :P !! Zo gaaf gedaan, lekker warm daar ook!
Afbeelding
Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 21:05

Bedankt voor de steun, een gesprek met mijn man heeft me weer goed gedaan.
Ik zie het weer even wat rooskleuriger in.
Zoals heimwee is; het komt en het gaat.
Soep met knakworst was heerlijk haha.

En bedankt voor de tip Yv! (Heet je toevallig ook Yvonne?).
Nu is het zo dat we meestal rond 2 á 3 uur op de plaats van bestemming zijn dus wie weet dat we tijd genoeg hebben en het weer meewerkt dan gaan we daar zeker ook even kijken.

Ik ga nu weer even verder in mijn boek en daarna maar slapen in het té vieze krotje.... Gelukkig maar 2 nachten..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:12

Haha ja klopt, al ben ik uit 87 :P.

Wij hadden vandaag een lui dagje en waren ook pas om half twee ergens daar. Volgens mijn steps-teller-ding was het naar het viewpoint ong een kwartiertje, dus dat is zeker wel in te plannen! Wik hebben in totaal zo'n 11 km gelopen (incl omhoog en omlaag viewpoint, dus zo'n 8 het gebied in) en stapten rond 4u weer in de auto. Dus zeker dat punt is prima te doen met weinig tijd.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:53

Jeetje TS wat vervelend voor je dat je heimwee hebt. Ik hoop dat je echt evengoed nog kunt genieten. Ik genoot in elk geval wel enorm van de grote hoeveelheid foto's! Daardoor krijg ik ook een beetje een heimwee-gevoel... ik wil ook weer naar Zweden. Wat een prachtige reis maken jullie!

Ik heb helaas te laat gelezen dat je een winkel in Jokkmokk zocht voor huiden etc. Die had ik voor je geweten, vlakbij Skabram. Helaas...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:06

Zo, eindelijk bijgelezen. Ziet er echt super uit! Jullie hebben vooraf alle overnachtingen geboekt, toch?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 17:04

Zo net terug van de noordkaap.
Wat was dat een schitterend avontuur zeg.
Gelukkig overdag absoluut geen last van heimwee.
Ah jammer 4everhobbes, naja misschien kom ik nog wel meer van die winkeltjes tegen.
Ik hoop ergens nog zo'n dikke wollen plaid te scoren om thuis lekker onder te liggen op de bank.

De overnachtingen zijn vooraf geboekt idd door een reisorganisatie.
Maar ik denk dat je dit ook prima zelf kunt doen hoor.