Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linda_Fleur schreef:Heb ik sneeuwkettingen nodig als ik in maart naar Oostenrijk rijd? Ik kan met mensen van de gezinsreis meerijden maar ik ga liever alleen met mijn dochter. Ze is goed te vermaken met luisterboeken en muziek en ik doe liefst alles op eigen tempo. Twijfel alleen omdat ik bang ben gemaakt, van stel je hebt pech en het is -15 graden. Ik heb een betrouwbare (lease)auto met pechhulp dus ik ben niet heel erg bang dat er iets gebeurd. Maar ik zie mezelf nou ook weer niet in mijn eentje klooien met sneeuwkettingen enzo.

mensen echt een houten hek als rem zien gebruiken, eerst rechtuit naar beneden zonder sturen of uitwijken en dan in volle snelheid op het hek kwakken. Levensgevaarlijk en idioot gestoord. Boven bij de gondel aangekeken een mevrouw, die afdaling waag ik me niet eens aan maar binnen 20 meter al 6 keer gevallen en dan moest ze nog bijna 2 km naar beneden.
eerste deel van dag was nog wel ok tweede deel was gv rondje wezen maken en zei die is leuk ook leuk omwat te drinken.
en uiteraard baf tegen de grond gekwakt. Tussen oren toen helemaal van de leg en ik was nog geen twee meter verder geschuifeld weer oh help iiiieeeeks ik kan niet remmen (kan ik wel en ik ging niet eens echt vooruit) en baf daar lag ik weer. Maar naar boven gelopen wat gedronken en al vloekend op mezelf wel zonder vallen naar beneden gegaan. Gv deed nog pogingen me te helpen met die kant op beter zo gaan staan. Maar ja nks kwam nog binnen, lijf deed niet wat ik wilde en ik dreigde me op hem af te reageren. Maar gezegd beter kun je even zelf naar beneden gaan en me even in mijn eigen sop laten gaarkoken.
daar kniebrace goed gedaan mezelf even serieus uitgescholden en toen ging het weer, domme ikke echt een tussen de oren kwestie.
(eerder al indoor twee keer twee uur soort van priveles) gv heeft me les gegevrn en in flaine pas een uur priveles maar ellende is, een uur les is echt niet te doen met mijn knie, heb daar veel van geleerd in flaine maar heb de dag erop niks kunnen doen door teveel pijn.
en de mentale kwestie moet ik toch zelf oplossen. En door kniebrace is het steeds zoeken wat de beste manier is iets te doen. Ik weet hoe het moet. Kwestie van meters maken. Alleen zelfs met afgelopen weekend erbij zit ik nog niet op een week les van een gezond persoon.
mentaal is rotter als de techniek zelf leren! Hoop dat je er doorheen gaat komen! En oefenen oefenen oefenen.
die piste in bv landgraaf is niet eens blauw te noemen haha. Ach ja, ze leren het vast wel eens.
hoe komen in hemels naam piste Bully’s De gletsjer op?
groepje Duitsers dacht dat wij de weg wisten en toen waren we verdwaald. Best eng op een gletsjer aangezien je geen aankopingspunten hebt met bomen of iets. Alles was wit. Openduur heel stuk door sneeuw tot je knieën gegaan en bijna nog gejankt omdat we dachten dat we niet meer op een piste kwamen. Gelukkig met die Duitsers erbij, mer twee personen waren we denk ik echt in paniek geraakt. Op en duur op een rode uitgekomen die naar het begin van gletsjerbahn 2 ging (gelukkig!!) en toen met pizzapunt op een laag tempo om niet weer kwijt te raken naar beneden. Pfffff wat een hel!! Daarna maar al om 13.00 begonnen met apres skien.
kan me voorstellen als je soort van verdwaald je aardig over de zeik kunt raken.
heb meerdere manieren gezien. Deels staat boven (neem aan ooit door een helicopter gedropt) wordt vastgehaakt aan soort van kabel en zo doen ze een piste. Anderen hobbelen met hun rupsbanden de piste op van beneden af.
. Die blauwe 9 in winterberg is best indrukwekkend als beginnende schuifelaar maar ben hem twee keer afgeweest. Eerste keer meer van ik wil iets anders o sh it waar ben ik aan begonnen. Tweede keer ging stuk beter, toch gevalletje wat de boer niet kent is eng 

Gv heeft gewerkt weer vannacht. Geen skien denk ik voor mij dit seizoen. Misschien van de zomer nog een keer indoor. Gv gaat nog keer naar bottrop met vrienden.