Japan 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:59

China Eastern Airline. En wij vonden de vlucht zelf prima. 1.90 en 2 meter lang, allebei genoeg beenruimte in een gewone plaats.

We hebben schiphol-shanghai gedaan, en daarna met een kleiner vliegtuig nog 2 uurtjes (minder beenruimte, maar ja, maar 2 uurtjes) naar Nagoya.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:17

370? :wow: ik weet via wie ik de volgende keer ga vliegen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:52

Super bedankt voor jullie antwoorden!!
Zie dat je dus toch goedkoper naar Japan kan dan ik dacht haha. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:18

Ja maar voor minder dan 200 euro meer vlieg ik liever niet over China :+

Ik kan eindelijk m'n accomodatie boeken! Nog heel even overleg welke van de twee appartementen het word, maar dan is alles rond! :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:27

Het valt inderdaad onwijs mee, in de eerste instantie zouden wij via (ik dacht) frankfurt naar Haneda vliegen en dat was geloof ik 470 euro. Maar kozen er toch voor om rechtstreeks te gaan toen de tickets zo bleken mee te vallen bij KLM.

Je hoort mensen vaak zeggen dat het een duur land is, maar ook dat vond ik eigenlijk best wel meevallen.. je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk! Maar ik betaalde me nou niet krom aan eten en dat soort dingen. En zeker Airbnb's zijn goed te doen, hostels zijn heel netjes en dan is het zeker ook heel erg leuk om in een minshuku te overnachten.
Alcohol, dat is wel duur :+

Leuk Courses! Wij hebben afgelopen maand echt alles betaald dus voor ons is het nu nog wachten wachten wachten. :=

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:27

@Courses, Waarom niet als ik vragen mag? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:46

Sicayes schreef:
Het valt inderdaad onwijs mee, in de eerste instantie zouden wij via (ik dacht) frankfurt naar Haneda vliegen en dat was geloof ik 470 euro. Maar kozen er toch voor om rechtstreeks te gaan toen de tickets zo bleken mee te vallen bij KLM.

Je hoort mensen vaak zeggen dat het een duur land is, maar ook dat vond ik eigenlijk best wel meevallen.. je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk! Maar ik betaalde me nou niet krom aan eten en dat soort dingen. En zeker Airbnb's zijn goed te doen, hostels zijn heel netjes en dan is het zeker ook heel erg leuk om in een minshuku te overnachten.
Alcohol, dat is wel duur :+

Leuk Courses! Wij hebben afgelopen maand echt alles betaald dus voor ons is het nu nog wachten wachten wachten. :=

Ik moet nu alleen nog even kiezen, heb 3 opties qua appartementen dus ik ga even kijken met m'n moeder welke we willen. Allemaal even groot en even duur, alleen de indeling verschilt nog wat :+

Ik vind Japan echt geen duur land. Je kan het zo duur maken als je wilt maar dat kan in Nederland ook :+ Ik ga er altijd wel met een redelijk budget heen want ik ken mezelf en m'n kimono verslaving dus dan wil ik wel dingen kunnen kopen als ik dat echt wil :) Maar eten is over het algemeen echt niet zo duur en er zijn genoeg leuke dingen te doen en daar hoef je niet perse tickets voor te kopen (SkyTree bijv).

XiiaaooNaa schreef:
@Courses, Waarom niet als ik vragen mag? :D

De Chinese luchtvaartmaatschappijen staan voor mij niet erg bekend als heel erg goed. Ik ben wellicht wat verwend door m'n ervaringen met de KLM, maar je hoort ook regelmatig gedoe met inbound/outbound China vluchten en daar zit ik niet zo op te wachten. Plus zit ik ook liever meteen 12 uur in een kist en zie ik het niet zo zitten op Xiamen oid te moeten overstappen naar een kleine kist om daar de laatste twee uur nog even in uit te zitten :+

Edit: Zojuist geboekt! :)

Afbeelding

Afbeelding

In Akasaka :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:48

Klopt inderdaad, wij gaan ook wel gewoon met 'ruim budget' er heen maar het is eigenlijk best vergelijkbaar in nederland qua prijzen voor eten. Je kan indd naar een duur restaurant maar ook gewoon naar de middenmoot of heel budget. Voor 700 yen heb je echt een goeie grote kom ramen bijv. En ik vond de 'kant en klaar' maaltijden in de 7Eleven ook heel goed (namen we wel eens mee als lunch) en die waren ook zo rond de 700-800 yen ofzo.

Wat wel echt goedkoper is in Japan is het OV :j

Naja, een biertje/alcohol is dus duur. Volgens mij betaalde mijn vriend 7 euro per glas ofzo. Dat is wel ff gek. Maar kom gelukkig niet in Japan om die hard bier te drinken.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:59

OV in japan is goedkoop als je een Pasmo oid hebt, wij hadden alleen een railpass en hoe dat ik tokyo genoeg kan zijn, was het in kyoto en osaka niet genoeg, toch nog heel veel met de prive lijns gegaan, en die waren duurder dan wanneer je met een pasmo oid ging. :') 400 euro uitgegeven aan die railkaart, en nog een hoop uitgegeven aan de prive lijnen, gelukkig gingen we vaak met de shinkansen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:07

Wij hadden destijds met rondreizen ook een Railpass en kozen op de Hyperdia app gewoon treinreizen waarmee we met de railpass gratis mee konden. Was wel ideaal en hebben volgens mij 1 of 2 dagen in tokyo zelf moeten betalen omdat onze railpass op onze laatste bestemming niet geldig was.

Maarja, dat was allemaal in Tokyo dus geen hele verre reizen zonder de railpass.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:32

Ik heb ook een Pasmo, vind het OV echt prima te doen. Ik vond de alchohol alleen in 'populaire' gebieden echt duur zoals Roppongi, Shinjuku en Shibuya. Bij ons hostel in de buurt zaten genoeg kleine pubs/kroegjes waar het normale prijzen waren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:48

Bier heb ik niet als zo duur ervaren eigenlijk, wij namen bij de kaiten altijd een glas bier erbij en waren alsnog propvol onder de dertig euro :j

Wij hebben in drie steden een appartement/heel huis, zo'n 600 euro per week (met vier man) maar dan wel alles voor onszelf. Tickets waren 500 pp :j we hebben een railpass voor de treinen en gaan voor Pasmo in de steden.

Voor eten en uitjes hebben we een bedrag van 60 euro per dag met zn drietjes. (Ik, man en dochtertje).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:49

Hebben jullie trouwens nog een aanrader voor een goede kortlopende reisverzekering? Ik heb er eentje voor een reis eerder los aangeschaft en jaarlijks vind ik wat te gek want ik ga lang niet elk jaar op vakantie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:43

Anwb :j

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:27

Me vroeg wanneer we weer naar japan gingen, ik zei 2020 misschien. Lang verhaal kort ik zit weer een japan wishlist te maken. _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:10

2020 is het wel de Olympische Spelen, denk dat dat echt een chaos opleverd wat je liever vermijd :+ Zou ervoor gaan, denk dat het qua prijzen dan ook wat gunstiger nog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:15

Ik ben wel benieuwd naar Odaiba nu, hoe ver ze zijn :D of ze al begonnen zijn :+

Nog 8 dagen :D en dan hopelijk morgen eerst mn been uit het gips. Anders wordt het een bijzondere vakantie met een gipspoot _O-

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:15

Ik weet niet of ik met een studenten baantje voor 2019 genoeg geld bij elkaar kan halen, dan ga ik voor ze zekerheid liever erna, meet budget.
En de olympische spelen zijn toch alleen in tokyo en omgeving? Met geluk kan ik eventueel een goedkope actie vlucht scoren en de hele tijd in Oska zijn (en kyoto een herkansing geven :+ )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:42

maava schreef:
Ik weet niet of ik met een studenten baantje voor 2019 genoeg geld bij elkaar kan halen, dan ga ik voor ze zekerheid liever erna, meet budget.
En de olympische spelen zijn toch alleen in tokyo en omgeving? Met geluk kan ik eventueel een goedkope actie vlucht scoren en de hele tijd in Oska zijn (en kyoto een herkansing geven :+ )

Ik denk eerlijk gezegd dat rond die tijd alles overal vrij aan de prijs is (of al vrij ver van tevoren volgeboekt).

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:30

Zou natuurlijk ook kunnen, eerst maar een hoop geld sparen, genoeg tijd voor. :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:57

Jans schreef:
Ik ben wel benieuwd naar Odaiba nu, hoe ver ze zijn :D of ze al begonnen zijn :+

Nog 8 dagen :D en dan hopelijk morgen eerst mn been uit het gips. Anders wordt het een bijzondere vakantie met een gipspoot _O-

Odaiba vond ik vorig jaar echt superleuk om heen te gaan (Joypolis viel toen ook bij mijn vriend in de smaak) en ben nu ook wel benieuwd, zouden ze al begonnen zijn met werken? :o
Ooh nog 8 dagen <3 ik ben jaloers. Hier is het nog niet echt... 'bezonken' ofzo :+ bedoel.. alles is betaald en in principe is het nu alleen nog 'leefgeld' sparen maar het voelt nog zo onwerkelijk en ver weg. Nog 7 maanden!

We willen misschien ook nog een keertje terug naar Hakone, daar een overnachting boeken en nog even de vulkaan op daar, dit kon in 2015 niet :+

Qua prijzen in 2020 ben ik inderdaad ook bang dat het erg duur is (vluchten ook). Dan zou ik eerder nóg een jaartje wachten (weet ik.. is moeilijk) als 2019 geen optie is. Dan weet je ook zeker dat je echt het maximale er uit kan halen!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:05

8 dagen is zo snel al, gelukkig hebben ze veel roltrappen daar. Ik ben echt jaloers op jullie beide, 7 maanden klinkt ook al snel. (voor mij nu dan) :=
Ik had mijn budget niet zo snel al voorelkaar, ik was blij dat ik nog geld kleed 2 weken voor dat we gingen.

Mischien is het inderdaad in 2020 juist duurder, maar 12 maanden meer sparen, graag. Ookal had ik sims dag 1 al enorme heimwee. :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:21

Hahaha ik weet nog wel dat wij terugkwamen en we echt heel 'beduusd' waren (famillie vond ons daarom ook heel tam reageren op de vragen hoe we het hebben gehad.)
Maar echt de volgende dag toen we met het OV even iets moesten doen had ik ook direct al weer heimwee :+

Van de 2 weken in Oktober moeten we ook echt optimaal gaan genieten, want er staan allemaal grote-mensen-zaken op de planning die daarna echt moeten gaan gebeuren en wie weet wanneer we dan weer geld/tijd hebben om naar Japan te gaan (ik hoop in ieder geval vrij snel weer).

Verwacht overigens qua budget veel goedkoper uit te zijn dan toen we 3 weken gingen. Het scheelt sowieso al ruim 300 euro aan vliegtickets :+ en we weten nu een beetje van de hoed en de rand. Argh... OK.. Is het al oktober?! *\%/*

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:15

Ahaha ja, ik kwam weer bij het station in mijn dorp en was even teleurgesteld dat hier niet om de 2 minuten een trein ging.

En 300 euro goedkoper is echt wat, jullie hebben geluk met die vliegtickets. Koop ook even die voor ons. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:08

Wie ging er ook alweer redelijk snel naar Japan? Heb wat nodig uit Shibuya :+