Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:03

casperzazoe schreef:
WHOOPY schreef:
Klinkt goed casperzazoe! Waar in het greater kruger park is het?
Op zich niks mis met orphanages (woon zelf op een olifanten orphanage) als het maar goed gebeurt.

Ik verblijf in Hoedspruit, in het zuid westen geloof ik. Gaan ook wel eens naar Klaserie, ken je dat toevallig?

Jaaaa Hoedspruit ken ik heel goed. Heerlijke plek. Al gegeten bij de Hat & Creek? Heel veel plezier in Hoedspruit. Wij hebben een aantal vrienden in Hoedspruit wonen. In Balule West Game Reserve en in Parson's nature reserve en in Moditlo Game Reserve. We komen er graag!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:57

Wow, gaaf om te lezen dat er mensen zijn die gewoon alles achter laten en naar het buitenland trekken.

@Babeth, kun je gewoon zo aan de slag in IJsland of heb je daar speciaal visum voor nodig? En hoe zit het met de andere landen? Welke landen heb je allemaal al gedaan?

Bij mij kriebelt het momenteel ook enorm om dit te doen! Alleen... ik heb een half jaar geleden een jaarling gekocht die nu in de opfok staat en weet niet goed wat ik nu moet doen. Sowieso moet ik nog een jaar doen om mijn studies af te werken (en die heb ik al eens gepauzeerd om 1 jaar en 4 maand naar Canada te trekken), dus het is niet voor direct. Maar ik weet nu al dat ik hier echt niet wil blijven in BE. Langs de andere kant heb ik ook zoveel plannen met mijn jaarling *zucht* Zit echt met een tweestrijd.

Mijn Working Holiday Visum voor Australië en Nieuw-Zeeland zijn binnen. Als ik daar gebruik van wil maken moet ik voor 5 juli in Australië zijn en voor 12 juli in Nieuw-Zeeland. Tegen dan ben ik 32, net op de valreep die WHV's aangevraagd :+ Of ik er ook effectief gebruik van zal maken weet ik dus nog niet, dat hangt beetje af of ik het geld bij elkaar krijg. Tja, als ik mijn jaarling verkoop dan heb ik dat geld wel... ARGH! Ik weet het allemaal even niet meer.

Sorry, dit moest er echt even uit.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:07

Tweety_be, misschien een optie om je jaarling mee te nemen naar het buitenland?

Ik ben inmiddels alweer 2 maanden in duitsland.
Heb me prima vermaakt de afgelopen tijd, maar nu is het genoeg geweest voor mij.
De mensen hebben geen grijntje respect voor mij, de andere werknemer verteld leugens over mij tegen mijn baas, (ze wil de paarden geen water geven, ze wil mijn paarden niet naar buiten brengen, ze voert mijn paarden niet. Etc)

Ik had gehoopt hier een tijdje te blijven, maar mensen die liegen kan en wil ik niet mee werken.

Afgelopen weekend wanneer deze mevrouw aan het werk was en ik vrij had, heeft ze mijn paard geen beschermers om gedaan naar buiten.
Paard moet natuurlijk niet voor niets beschermers om, resultaat: paard heeft een wond op haar pees en staat nu met haar been in het verband _-:(

Bah ik word niet goed van zulke mensen...

Erg jammer dit, dus ben nu druk op zoek naar een andere baan.

Moest het ff kwijt hoor..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:04

WHOOPY schreef:
Jaaaa Hoedspruit ken ik heel goed. Heerlijke plek. Al gegeten bij de Hat & Creek? Heel veel plezier in Hoedspruit. Wij hebben een aantal vrienden in Hoedspruit wonen. In Balule West Game Reserve en in Parson's nature reserve en in Moditlo Game Reserve. We komen er graag!

Wat grappig, moditlo zit tegen over mijn Lodge! Helaas niet tte tijd gehad ombij hat & creek te eten, wel veel geshopt bij de winkels tegen over ! Ik vertel hier morgen.. huilen! Maar gelukkig niet naar huis maar naaar Hermanus m'n volgende droom waarmaken

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:29

casperzazoe schreef:
Wat grappig, moditlo zit tegen over mijn Lodge! Helaas niet tte tijd gehad ombij hat & creek te eten, wel veel geshopt bij de winkels tegen over ! Ik vertel hier morgen.. huilen! Maar gelukkig niet naar huis maar naaar Hermanus m'n volgende droom waarmaken

Hermanus is ook geweldig! Geniet ervan. Wij vliegen vanavond naar Kaapstad. Lekker weekje vakantie!

lovelyfiefy

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:18

Iemand die misschien al eens in Zweden geweest is?
Ik kan volgend jaar misschien naar zweden toe, ik weet alleen niet vanaf wanneer dat leuk zou zijn om te doen.
Ik dacht zelf aan Maart/April, maar aangezien het voor mij ook een beetje vakantie is wil ik er niet in een hele koude of natte periode aankomen.
Iemand tips? :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:02

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuk paardenbedrijf in het buitenland, heb niet een voorkeur naar een land. Ergens waar ik voor minimaal 6 maanden of langer kan blijven.
Ben al een beetje op internet rond aan het kijken, Heeft iemand toevallig tip's voor leuke bedrijven in de paarden branche even eventueel met Nederlandse eigenaren maar is niet noodzakelijk. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:55

Hermanus was helaas een echte tegenvaller.. De boten gingen de zee niet op door het slechte weer en de hoge golven dus geen walvissen of witte haaien voor mij. Ben toen een paar dagen eerder naar Kaapstad gegaan, alsnog een leuke tijd gehad maar baal wel heel erg dat ik de walvissen niet heb gezien..
Ben nu helaas al weer thuis, zit alweer te kijken voor de goedkoopste tickets naar Kaapstad! :)) Zoals iedereen het zegt, ik ben helemaal verliefd geworden op het land

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:48

Wat fijn dat je het alsnog naar je zin hebt gehad casperzazoe,leuk om alle positieve verhalen te horen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met Jaskolka in Polen? heb hier contact mee gehad en was erg positief en lijkt me een leuke ervaring om heen te gaan.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:47

Ik heb eindelijk bevestiging en mijn tickets geboekt! Vrijdagochtend vlieg ik naar Wenen en van daaruit ga ik met de bus naar een 'horsefarm'. Enorm veel zin in *\o/*

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:29

Gaaf hoor! Alvast heel veel plezier :)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:39

Even een kort vraagje; hoe komt het dat sommige advertenties bij Yard and Groom wit/transparant zijn, en je er niet op kunt klikken?

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:12

Even wat nieuw leven in dit topic met een leuke update:
Ik zit nu al meer dan een week (van mijn totaal 12 weken) op mijn buitenlandplek: in Zuid-Afrika, op een farm (het heet Peas on Earth), met paarden. En het is echt heerlijk hier. Het vinden van een leuke plek viel zwaar (ik had een plek in Costa Rica, maar dat ging niet door vanwege familiedingen van de eigenares, een grote teleurstelling) omdat de tijd ging dringen en mijn leeftijd laag is. Maar Peas on Earth voelde gelijk goed, de verwachtingen van mij en van de eigenares kwamen overeen, het was qua geld haalbaar en zij was veel communicatiever dan zo'n beetje iedereen die ik gemaild heb. Dat was ook fijn.
Dus ik ging na een hoop stress in mijn eentje zo'n 17 uur van vliegtuig naar vliegtuig (waarbij de vluchten zo kort achter elkaar gepland waren dat ik moest rennen om het te halen en mijn koffer niet op tijd in het volgende vliegtuig zat en die pas twee dagen later op de farm aankwam...) maar vanaf het moment dat Nicky (de eigenares) met kwam ophalen, voelde het goed. Het is een hele fijne plek, ik werk hard maar het meeste is leuk werk, we zijn veel met de paarden bezig, ik voel me serieus genomen en van toegevoegde waarde, het eten is lekker en het weer is goed en er zijn twee andere volunteermeisjes die ook heel aardig zijn. Gister heeft Nicky me meegenomen en hebben we de hele dag over het strand en door de heuvels gereden, het is prachtig hier. Als mensen nog een leuke plek in Zuid-Afrika zoeken om met paarden te werken: Peas on Earth is zeker een aanrader.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:23

NoorW, ik heb even gekeken op de site, ziet er echt super mooi uit! Fijn dat je het zo erg naar je zin hebt!

Ik heb het zelf ook super naar mijn zin in Oostenrijk, t is echt een mooi gebied hier! Vanaf het uitzichtpunt hier bij het dorp hadden we vorige maand dit uitzicht:

Je ziet links de zwitserse bergen, rechts de oostenrijkse en middenachter licht de bodensee en duitsland :)

Afbeelding

Inmiddels is het niet meer zo helder dus het uitzicht is helaas niet meer zo mooi, maar het is nogsteeds een geweldig mooi landschap elke dag. Als ik uit mijn kamer kijk, zie ik rechts een typisch oostenrijks kerkje en kijk ik links over de daken heen zie ik de zwitserse bergen. Echt WAUW! <3 <3

Voor degene die meer foto's willen zien, ik probeer een paar keer per week wat op instagram te posten, dus daar kunnen jullie me volgen: https://www.instagram.com/lonnekje/

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:47

Oh wat gaaf, Dornbirn, toch? Ik heb daar drie jaar terug ook gestudeerd. Zou zo graag nog eens terugwillen.. <3 Volgens mij zit je in hetzelfde dormitory als waar ik zat. Sebastianstrasse?

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:42

casperzazoe schreef:
Hermanus was helaas een echte tegenvaller.. De boten gingen de zee niet op door het slechte weer en de hoge golven dus geen walvissen of witte haaien voor mij. Ben toen een paar dagen eerder naar Kaapstad gegaan, alsnog een leuke tijd gehad maar baal wel heel erg dat ik de walvissen niet heb gezien..
Ben nu helaas al weer thuis, zit alweer te kijken voor de goedkoopste tickets naar Kaapstad! :)) Zoals iedereen het zegt, ik ben helemaal verliefd geworden op het land

Wat jammer dat je geen walvissen hebt kunnen spotten in Hermanus.
Kaapstad is ook een heerlijke stad. Wij hebben er ook weer acht dagen genoten.
Maar voor ons is het ook altijd weer heerlijk om thuis te komen in Zambia!!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:14

Nissima schreef:
Oh wat gaaf, Dornbirn, toch? Ik heb daar drie jaar terug ook gestudeerd. Zou zo graag nog eens terugwillen.. <3 Volgens mij zit je in hetzelfde dormitory als waar ik zat. Sebastianstrasse?

Ja klopt! t is super gezellig hier!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:24

Heel tof, loveslimpie. Voor hoe lang zit je daar? Het is echt zo'n mooie omgeving, en omdat de universiteit zoveel internationale studenten heeft is het er ook altijd gezellig. Ik heb de foto's laten zien aan mijn vriend, die herkende het ook snel. Heb hem namelijk in Dornbirn ontmoet :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:40

Wat leuk! k zit hier tot begin februari :) k hoop dat ik er lang genoeg zit om te kunnen snowboarden.. :)

K trek niet heel veel op met de internationale studenten. Ik doe mn stage hier dus hun docenten zijn mijn collega's en mn dagen zijn een stuk langer. Maar aan de andere kant is het ook wel goed voor mn duits)of dat rare taaltje wat ze hier spreken)

Verder ga ik veel om met mn buddy, haar tante heeft een vrij grote springstal dus daar leven we ons ook uit :p

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:21

loveslimpie: wat mooi zeg ! zo'n uitzicht gaat nooit vervelen denk ik :o

NoorW: Waar zit je ergens in Zuid afrika? Is dit als een stage voor je of als werk? Ik wil volgend jaar namelijk terug om te werken daar, als in kost en inwoning of betaald maar ik krijg niets gevonden of het mogelijk is etc. (of had ik dat hier al gepost?)

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:22

Ik heb een vraagje. Als je bijvoorbeeld nu een bedrijf heb gevonden waar je heen zou willen. Dan ga je een email of iets schrijven maar moet die helemaal goed in het Engels zijn? Zelf kan ik me aardig verstaanbaar maken maar het schrijven en bellen vind ik altijd nog wel moeilijk

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:26

lianne484 schreef:
Ik heb een vraagje. Als je bijvoorbeeld nu een bedrijf heb gevonden waar je heen zou willen. Dan ga je een email of iets schrijven maar moet die helemaal goed in het Engels zijn? Zelf kan ik me aardig verstaanbaar maken maar het schrijven en bellen vind ik altijd nog wel moeilijk

herkenbaar.. Ik vind dat je mail wel echt correct moet zijn, als ik iets stuur check ik het ook altijd 100x om er zeker van te zijn dat het goed is, anders vind ik het niet netjes over komen. Veel bedrijven zullen ook afknappen op veel typfouten maar af en toe een foutje kan iedereen gebeuren, zeker als je in de mail erbij zet dat je Nederlands bent! :D

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:54

Hoi hoi :D

Ik ben nieuw in dit topic maar ik las al wel een poosje stiekum mee.

Ik vroeg me af of iemand nog een leuk plekje weet waar ik kan werken met paarden in de zomer van 2017 in het buitenland. (na mijn examens)

Graag in Europa en mijn voorkeur gaat uit naar bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje.

Het lijkt me leuk om een plekje te vinden met:

- Werkzaamheden met en rondom de paarden, toeristen en horeca.
- Kost en inwoning.
- Eventueel Nederlandse eigenaren.

Verder ben ik niet zo veeleisend :D

Mochten jullie iets weten dan zou ik graag ik contact willen komen :)

Ik heb het hele internet al afgezocht op bekende sites zoals bijvoorbeeld yardandgroom maar ik vind het toch gemakkelijker om af te stappen op ervaringen van andere.

(Ik ben trouwens 17)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:30

IloveAnoukje schreef:

Ik vroeg me af of iemand nog een leuk plekje weet waar ik kan werken met paarden in de zomer van 2017 in het buitenland. (na mijn examens)

Graag in Europa en mijn voorkeur gaat uit naar bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje.

- Kost en inwoning.

Ik heb het hele internet al afgezocht op bekende sites zoals bijvoorbeeld yardandgroom maar ik vind het toch gemakkelijker om af te stappen op ervaringen van andere.

(Ik ben trouwens 17)

Ben je tegen die tijd 18 jaar? Ikdenk dat het anders nog wel lastig kan worden.. misschien als tip, Google eens op een toeristische plaats en dan met paardrijden oid erachter. Dan krijg je vaak vanalles gevonden en met wat geluk nog recensies erbij.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:33

IloveAnoukje schreef:

- Kost en inwoning.

(Ik ben trouwens 17)

Je heb in spanje die hulp organisatie zitten.
Deze mensen zijn nederlands en zoeken regelmatig stagiaires maar ook gewoon
mensen die voor langere tijd willen helpen.
Je krijgt bij hun dan inwoning.
Weet alleen niet of ze liever oudere mensen hebben, maar je kan altijd vragen!!