Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:31

Nee, daar is je NI nummer voor toch? :P Hoewel ze daar niet eens naar vroegen, toen ik naar de minor injury unit ging in het ziekenhuis.

Hier waren ineens bijna 3 flessen wodka leeg :+

Jede123, huur is inderdaad vrij duur hier. Wordt dat niet via je stage geregeld? Spareroom is een goeie als je een kamer zoekt :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:32

@eulogy haha nee, ik heb een ni number en een nhs number, die zijn beide verschillend hoor :D ze vragen er idd vaak niet Om, maar voor een huisarts e.d. Heb je er wel een nodig :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:37

Oh huh ik heb geen nhs nummer en m'n vriend ook niet? :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:44

Ik ook niet, maar ik heb me dan ook nog steeds niet bij een dokter geregistreerd. :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:45

Vandaag gelukkig niet brak, enkel moe. Gisteren wel heel brak. Maar de nacht was dan ook 1 zwarte vlek voor mij :))

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:55

Eulogy schreef:
Ik had redelijk impulsief gesolliciteerd op een baan toen ik in Nederland zat, 3 dagen later (na de eerste twee ronden van het proces) kreeg ik een uitnodiging voor een eerste sollicitatiegesprek waarvoor ik dus naar Engeland ging ennn... Een week na m'n eerste gesprek had ik het tweede gesprek en ik begon anderhalve week later dus ik ben niet meer terug naar Nederland gegaan :+ M'n moeder is hierheen gereden met het grootste deel van m'n spullen en ik had gelukkig ook binnen een dag een kamer (spareroom.co.uk). Het is vrij simpel zolang je een baan hebt eigenlijk, het enige wat ik echt kan bedenken is dat je als je hier eenmaal bent, een national insurance number moet regelen (is wel een ramp en bureaucratisch gedoe).

Vond je het regelen van een national insurance number lastig? Ik belde de job centre, maakte een afspraak en vervolgens kon ik langskomen om een NI aan te vragen. Hij vroeg me standaard vragen over mijn woongelegenheid, adres, leefsituatie, getrouwd, kinderen etc en 6 weken later had ik mijn nummer in de bus. Gratis en zonder enige problemen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:57

Nee ik ook niet := Vooral een tandarts heb ik eigenlijk nodig.

Ik krijg geen katers maar ben inderdaad vooral moe. We gingen gisteravond ook gokarten, blegh :+

En ja, de afspraak maken was een ramp. Ik moest steeds terugbellen en de eerstvolgende afspraak was steeds heel ver vooruit, bovendien alleen tijdens kantooruren en dan werk ik gewoon.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:59

NI nummer aanvragen verliep bij mij ook prima.

Tandarts... dat klinkt bekend. Moet ik ook echt eens regelen maar ik zie er zo enorm tegenop nu ik mijn vaste tandarts uit NL niet meer heb. Daar moest ik mezelf altijd al heen slepen, zegt genoeg... :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:04

Ik heb een verstandskies die al maanden voor problemen zorgt maar zodra het niet te erg wordt, zou ik in Nederland inderdaad ook al niet gaan, laat staan hier :o

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:04

Hahaha allemaal braaf een nhs nummer aanvragen jullie :') krijg je medicijnen ook lekker goedkoop enzo, best fijn :D en als je opeens een keer in t ziekenhuis opgenomen moet Worden is t ook wel zo handig als je er een hebt, vraag ook meteen even een ehic card aan, Dan krijg je meteen gratis medische zorg (huisarts, ziekenhuis, ehbo, medicatie) in alle landen van de European union:j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:07

Je medicijnen (indien nodig) betaal je nu toch ook al bijna niks voor? 8,zoveel per item, eigen bijdrage? Dat had ik in ieder geval.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:10

Oh ik dacht dat dat alleen met nhs number zo was? Weet je zeker dat je die niet hebt Dan? Ben je ooit geregistreerd geweest met een huisarts hier? Want Dan krijg je er sowieso een volgens mij :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:10

Maar m'n vriend is hier gewoon geboren en heeft er nog nooit van gehoord? :')
Hoewel hij wel nog steeds ingeschreven staat bij de huisarts van z'n ouders dus misschien weet hij er zelf gewoon niets van, geen idee.

Ik heb zelf alleen de pil en die krijg ik ook gewoon gratis bij zo'n sexual health clinic (bij gebrek aan een huisarts dus). Voorgeschreven pijnstillers kreeg ik in het ziekenhuis ook gewoon gratis mee!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:12

saddledancer schreef:
Oh ik dacht dat dat alleen met nhs number zo was? Weet je zeker dat je die niet hebt Dan? Ben je ooit geregistreerd geweest met een huisarts hier? Want Dan krijg je er sowieso een volgens mij :D

Nope, niks, noppes, nada. Ik ben 1x naar A&E geweest met een acute ooginfectie, en 1x naar een walk-in centre om een dokter te zien (daar hoef je niet geregistreerd te zijn) omdat ik ontzettend benauwd en kortademig was. Kreeg in beide gevallen medicatie voorgeschreven. Bij A&E kreeg ik de rekening later op de mat, bij het walk-in centre kon ik mijn spullen ophalen bij Boots en moest ik daar mijn bijdrage betalen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:18

Nhs nummer bestaat volgens mij niet meer. Ik heb er ook geen maar wel vaker na de dokter geweest/medicijnen ghad.

Tandarts verhaal komt me ook bekend voor.. Moet echt gaan (verstandskies) maar durf niet zo goed lol.

Echt een slaapdag gehad gister haha! Zaternacht naar Ministry of Sound geweest. :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:25

Ik ben er bijna 100% zeker van dat nhs nummers nog bestaan haha, alleen het kaartje waar je nummer op staat niet Meer :D je nhs nummer is zegmaar je 'code', je dossier nummer, en je bewijs van recht op medische hulp, en heb recent nog een nieuwe ehic aangevraagd wegens vakantie, en moest toen ook mijn nhs nummer invullen? Denk dat t best zou kunnen dat je er wel een hebt nagini, maar dat je je er niet van bewust bent, want je krijgt niet Meer een kaartje opgestuurd waar ie op staat, wel staat je nhs nummer erop als je een brief van bijv. Je huisarts of het ziekenhuis krijgt..
naja, ik ga binnenkort wss toch overstappen naar private care, Dan heb ik m ook niet Meer nodig :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:06

Ik ben vanuit werk ook prive verzekerd, nog extra naast NHS. Af en toe is het me alleen niet helemaal duidelijk wat het nou doet, behalve dat je kortere wachttijden hebt. :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:28

Ik heb geen nummer van de NHS :n Er staat er vast wel een op de registratie kaart, maar die heb ik nooit nodig als ik naar de A&E/HA/Ziekenhuis ga, ook niet als dit ergens anders in Engeland is. Achternaam en geboortedatum zijn dan meestal voldoende.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:23

Twijfel er toch aan; want heb mn Ehic twee weken geleden ofzo aangevraagd en geen Nhs ingevoerd. Wel een pasje gekregen. ;)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:07

Heb ik ook, heb ook geen nummer hoeven invoeren. Alleen mn Naam adres en geboorte datum.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:29

Weet iemand hier of je je koplampen ook moet afplakken als je met je Engelse auto naar Nederland rijdt? Heb het andersom namelijk wel eens gehoord (met Nederlandse auto in Engeland dus) maar weet niet hoe het precies zit eigenlijk.
Ben sowieso zenuwachtig voor dat stuk rijden :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:46

Officieel wel, maar ik heb ze toen anders ingesteld (lager), waarmee je hetzelfde effect krijgt. Heb nooit signalen gekregen van andere automobilisten. Tegenwoordig heb ik een Engelse auto. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:57

Ik geloof ook niet dat m'n ouders het ooit gedaan hebben... Ik kan het ook pas aan m'n vriend vragen als we onderweg zijn want hij weet niet dat ik weet dat we met de auto gaan en dat hij mee gaat :+
Ach, ik zie het vrijdag wel. Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Voor dat halfuurtje door Frankrijk ga ik denk ik geen blaastest kopen, of is dat toch wel echt aan te raden?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:59

Zeer onwaarschijnlijk, maar ik zou 't toch doen. Ik heb 't ook standaard in de auto liggen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:43

Eulogy schreef:
Ik geloof ook niet dat m'n ouders het ooit gedaan hebben... Ik kan het ook pas aan m'n vriend vragen als we onderweg zijn want hij weet niet dat ik weet dat we met de auto gaan en dat hij mee gaat :+
Ach, ik zie het vrijdag wel. Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Voor dat halfuurtje door Frankrijk ga ik denk ik geen blaastest kopen, of is dat toch wel echt aan te raden?

Ik ben in mei gereden naar Nederland met mijn Engelse auto en heb wel een sticker op de lampen geplakt. Ook heb ik een gehele set gehaald met blaastest etc en die bevat ook de lampen stickers. Ze hebben de stickers en blaastest allemaal op de veerboot (als je per veerboot gaat). Ik wilde zelf ook eerst niet de blaastest halen, vond ik onzin, maar toen was er iemand aan boord die mij overhoorde en mij aanraadde om er wel eentje te halen aangezien de Franse politie soms gewoon klaar gaan staan. Daarnaast zijn de blaastesten ook vereist in Duitsland (en andere landen). Altijd handig om, voor het geval dat, in de auto te hebben.