Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:02

Vorige week van Faro naar Amsterdam terug. Onze piloot heette Arnold. Wij vonden dat grappig. De hele vlucht hebben we (uiteraard niet hoorbaar) gezegd: je wordt bedankt meloenenhoofd!
Een beetje flauw, dus na afloop hebben we een liedje voor hem gezongen :D

Ohh brr Boras.. Lijkt me alles behalve prettig.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:39

De landing op St. Maarten!! :j
Ik was 15 en vloog voor het eerst alleen.
Dat de landing spectaculair was wist ik maar ik wilde het graag zien maar ik zat natuurlijk in het midden _-:(
Naast me zaten lieve Franse kindertjes waarmee ik in mijn gebrekkige Frans gesprekken heb gevoerd en die ik ook (iets te veel) snoep had gevoerd.. Meisje was heel misselijk op het laatst :(:) oeps
Maargoed een stewardess vroeg dus of zij aan het raam wilde zitten. Maarnee het was al haar zoveelste keer naar St. Maarten dat hoefde niet. Nou dag wilde ik wel!! Superlief geregeld dat ik toch de landing kon volgen bij het raam. En superleuk dat ik overal voor mocht haha bij douane Enzo. Ik zal morgen wel een hele vette foto plaatsen van Maho beach, waar die vliegtuigen over je heen komen. Mijn vriendin is een local dus zij wist perfect waar ik moest gaan staan :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 02:00

Danique_G schreef:
Vorige week van Faro naar Amsterdam terug. Onze piloot heette Arnold. Wij vonden dat grappig. De hele vlucht hebben we (uiteraard niet hoorbaar) gezegd: je wordt bedankt meloenenhoofd!

Ben ik de enige die dit een beetje kinderachtig vind :=

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:21

Ik heb wel minder leuke ervaring.

Zo heeft papa 2 weken terug contact opgenomen met hoofdkantoor arke,
Of ik wel mogt vliegen met gips. Die vraag hadden ze nog nooit gehad en het mogt dus.
Nou mooi niet, was door de douna alles heen en ja hpor wie word er uit het vliegtuig gehaald.
Precies, ikk.. We zouden met 6 man op vakantie en ik moest eigelijk alleen het vliegtuig verlaten.
Dat werd hem ni want ik zou ni weten wat ik gedaan moest hebben.
Papa is mee uitgestapt. We hadden geen bagage niks en daar ging ons vliegtuig met de rest erin.
Nou we hadden 2 uur om alles te regelen mogten we op de volgende vlcht willen. Amders mochten we pas de dag erop.
Eerst na de medische dienst, maar daar mochten ze al langer als een jaar niks doen..
Dus waarom we daar heen moesten??
Toen na de bali, probeer op zaterdag ochtend om half 6 je huisarts maar te bereiken. :(
Nou ja na 1 uur hadden we via de huisartsenpost enzo dat blaadje.
Heel gezeur maar ik hen de volgende vlucht mogen nemen.
De terugweg moest ik drugstest doen in turkije, maar mocht gelukkig in de goede vlucht naar huis :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:14

Dat is natuurlijk super vervelend maar als je even had gegoogeld: vliegen met gips dan had je het geweten.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:59

Ja oke, maar als je belt zouden ze je dat antwoord óók moeten kunnen geven. Ik vind het dus enorm logisch dat ze ervan uitgingen dat het goed zat zo.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:05

Wij hebben 3 mensen van arke gebeld en ook nog het hoofdkantoor, als die allemaal zeggen is goed dan is het logisch dat wij ervan uit gaan dat je mag vliegen. Zo mag je met klm ook gewoon vliegen en vonden ze het bij de medische dienst ook onzin dat ik eruit ben gezet omdat er een hand achter kon

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:17

Dit topic gaat over leuke dingen die je mee hebt gemaakt. Overleden personen en geweigerd worden op een vlucht en bijbehorende discussie hoort daar niet bij. Post die maar in het andere topic over vervelende ervaringen tijdens het vliegen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:06

Jolijnn schreef:
Ik heb wel minder leuke ervaring.

Zo heeft papa 2 weken terug contact opgenomen met hoofdkantoor arke,
Of ik wel mogt vliegen met gips. Die vraag hadden ze nog nooit gehad en het mogt dus.
Nou mooi niet, was door de douna alles heen en ja hpor wie word er uit het vliegtuig gehaald.
Precies, ikk.. We zouden met 6 man op vakantie en ik moest eigelijk alleen het vliegtuig verlaten.
Dat werd hem ni want ik zou ni weten wat ik gedaan moest hebben.
Papa is mee uitgestapt. We hadden geen bagage niks en daar ging ons vliegtuig met de rest erin.
Nou we hadden 2 uur om alles te regelen mogten we op de volgende vlcht willen. Amders mochten we pas de dag erop.
Eerst na de medische dienst, maar daar mochten ze al langer als een jaar niks doen..
Dus waarom we daar heen moesten??
Toen na de bali, probeer op zaterdag ochtend om half 6 je huisarts maar te bereiken. :(
Nou ja na 1 uur hadden we via de huisartsenpost enzo dat blaadje.
Heel gezeur maar ik hen de volgende vlucht mogen nemen.
De terugweg moest ik drugstest doen in turkije, maar mocht gelukkig in de goede vlucht naar huis :)

op zich heb je gewoon mazzel dat je de volgende vlucht hebt kunnen halen.
in principe kun je zoals al eerder gezegd het heel makkelijk vinden dat je met gesloten gips, zonder verklaring niet mag vliegen..

dingen die betrekking hebben op een vlucht kun je ook beter niet bij het reisbureau navragen, maar bij de maatschappij waarmee je vliegt. dat geeft meer duidelijkheid..

hopelijk hebben jullie het nog wel aan arke laten weten? anders weten ze het nu nog niet en overkomt de volgende het zelfde..

maar goed.. in ieder geval weet je het nu en zal het vast een volgende keer (hopelijk met een ander in het gips in plaats van jou) wel gewoon goed gaan..

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:09

klopt helemaal, we hebben een klachtenbrief naar arke gestuurd en ik hoop dat ze niet weer de fout maken,
daarbij mag je bij klm wel met gesloten gips mag vliegen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:26

SindyKaya schreef:
Danique_G schreef:

Ben ik de enige die dit een beetje kinderachtig vind :=

Ben ik de enige die om jouw mening vroeg? :')

Meid je bent 14 alsof jij geen stomme dingen uithaalt. Tevens denk ik dat je het niet helemaal begrijpt omdat je de serie hey Arnold misschien nooit hebt gezien ;) Ik zeg zelf ook dat het flauw is en niemand anders kon het horen. Lekker boeiend ik ben jong en leef maar 1 keer. Als ik kinderachtig wil gaan giechelen dan doe ik dat, ongeacht wat anderen vinden :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:45

Zoiezo geeft een vlucht een grotere kans op een trombose been en kan je vocht in je benen ontwikkelen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:48

Danique_G schreef:

Meid je bent 14 alsof jij geen stomme dingen uithaalt. Tevens denk ik dat je het niet helemaal begrijpt omdat je de serie hey Arnold misschien nooit hebt gezien ;) Ik zeg zelf ook dat het flauw is en niemand anders kon het horen. Lekker boeiend ik ben jong en leef maar 1 keer. Als ik kinderachtig wil gaan giechelen dan doe ik dat, ongeacht wat anderen vinden :D

Ik haal genoeg domme dingen uit, maar ik ga niet iemand meloenen hoofd noemen omdat hij toevallig Arnold heet.
En ja ik heb die serie wel gezien :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:52

SindyKaya schreef:
Danique_G schreef:

Ik haal genoeg domme dingen uit, maar ik ga niet iemand meloenen hoofd noemen omdat hij toevallig Arnold heet.

Ik heb niemand meloenen hoofd genoemd hoor.. We moesten gewoon aan die serie denken bovendien heeft niemand het gehoord.
Meid ventileer je kritiek aub ergens anders niemand is perfect en dit topic is leuk bedoeld dus hou je kritiek voor je of pb me maar verpest niet de sfeer voor een leuk bedoeld topic. Dit is de discussie niet eens waard. Ik ben mezelf gewoon, like it or not.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:53

SindyKaya schreef:
Danique_G schreef:

Amen _/-\o_

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:56

Toen ik 10 jaar was, kreeg ik tijdens een vlucht naar Turkije een maaltijd. Daarbij zat ook een rechthoekig cakeje, ik verveelde mij behoorlijk totdat ik op het idee kwam om er spongebob van te maken, dus ik ging met mijn vork spongebob prikken. Er zat een man naast mij en toen hij zag waar ik mee bezig was zei hij: Hey, that's Spongebob Squarepants! en hij zag zijn cakeje en ging ook een spongebob maken :P

Verder gaat het detectiepoortje altijd bij mij af :') geen idee waarom maar ik ben altijd de sjaak.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:03

Suusie22 schreef:
Toen ik 10 jaar was, kreeg ik tijdens een vlucht naar Turkije een maaltijd. Daarbij zat ook een rechthoekig cakeje, ik verveelde mij behoorlijk totdat ik op het idee kwam om er spongebob van te maken, dus ik ging met mijn vork spongebob prikken. Er zat een man naast mij en toen hij zag waar ik mee bezig was zei hij: Hey, that's Spongebob Squarepants! en hij zag zijn cakeje en ging ook een spongebob maken :P

Verder gaat het detectiepoortje altijd bij mij af :') geen idee waarom maar ik ben altijd de sjaak.

Jij bent dus inmiddels ook al vertrouwd om op je sokken met alleen een shirt en broek door de poort heen te gaan waarna je je daarna weer enkele minuten moet aankleden? :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:04

Danique_G schreef:
Suusie22 schreef:

Jij bent dus inmiddels ook al vertrouwd om op je sokken met alleen een shirt en broek door de poort heen te gaan waarna je je daarna weer enkele minuten moet aankleden? :+

ja zo'n beetje wel, en om uitgebreid gefouilleerd te worden :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:05

O jaa, schoenen uit doen heb ik zo'n hekel aan... en ze moeten tegenwoordig alle electronica controleren voordat je op je vlucht naar de VS kan boarden...
Ik ben 1 keer gefouillleerd, meer ook niet

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:08

ohja, en alle elektronica uit je handbagage halen altijd een ramp. spiegelreflex camera uit de tas halen, m'n externe batterijen, m'n laadkabels, Ipad etc. ben altijd langer bezig met het herinpakken van m'n handbagage dan de tijd die ik heb besteed aan het inpakken van m'n ruimbagage thuis :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:10

Suusie22 schreef:
Danique_G schreef:

ja zo'n beetje wel, en om uitgebreid gefouilleerd te worden :')

Haha ja herkenbaar!! En dat ze helemaal gaan kijken alsof je wereldvreemd bent.
Ik was vergeten om uit mijn handbagage mijn zonnebrandcrème te halen. Hij keek er naar alsof het een wereldwonder was terwijl het er gewoon in het Engels op stond. Met een chagreinig gezicht vroeg hij wat het zei. Helaas antwoordde ik iets te snel met 'peanutbutter.' Dat was iets wat in mijn hoofd moest blijven.. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:12

Sinds kort moet je ook alles aanzetten. Lukt dat niet en kan je het niet uit de hoesjes halen mag het niet mee het toestel in. Ik heb ooit vergeten om mijn vluchtnummer op te schrijven op die witte kaartjes die je moet invullen en de beambte was niet bepaald blij...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:14

purny schreef:
Zoiezo geeft een vlucht een grotere kans op een trombose been en kan je vocht in je benen ontwikkelen.

daar hadden ze in indonesië wat op gevonden.
ik moest ooit met mijn zusje een vlucht maken met een tussenlanding.

Dus wij vroegen, mogen we dan gewoon blijven zitten?
ja hoor dat mocht.

Dus hele vliegtuig leeg, 15 minuten voor vertrek worden wij er ineens uitgejaagd, we moesten opnieuw boarden O.o.

Moest je dus normaal met een bus helemaal naar het andere einde van het vliegveld om bij de aankomst hal naar binnen te gaan.. Maar ja die bus was dus allang weg.. gelukkig een karretje met iemand die ons wel even wilde brengen..

Door aankomst heenvliegen, trap op, trap af, hal door, aankomst in, trap af, trap op, hard hijgen, nog maar eens een trap op en een hal door..

laatste had net geboard. dus in gestrekte draf door de boarding heen om al hijgend weer op onze stoel neer te ploffen..

enige nut dat we konden bedenken was dat ze erg met onze gezondheid begaan waren en niet wilden dat we trombose opliepen, dus ons in gestrekte draf het hele vliegveld overjoegen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:17

elenaMM77 schreef:
purny schreef:

daar hadden ze in indonesië wat op gevonden.
ik moest ooit met mijn zusje een vlucht maken met een tussenlanding.

Dus wij vroegen, mogen we dan gewoon blijven zitten?
ja hoor dat mocht.

Dus hele vliegtuig leeg, 15 minuten voor vertrek worden wij er ineens uitgejaagd, we moesten opnieuw boarden O.o.

Moest je dus normaal met een bus helemaal naar het andere einde van het vliegveld om bij de aankomst hal naar binnen te gaan.. Maar ja die bus was dus allang weg.. gelukkig een karretje met iemand die ons wel even wilde brengen..

Door aankomst heenvliegen, trap op, trap af, hal door, aankomst in, trap af, trap op, hard hijgen, nog maar eens een trap op en een hal door..

laatste had net geboard. dus in gestrekte draf door de boarding heen om al hijgend weer op onze stoel neer te ploffen..

enige nut dat we konden bedenken was dat ze erg met onze gezondheid begaan waren en niet wilden dat we trombose opliepen, dus ons in gestrekte draf het hele vliegveld overjoegen.

:') _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:18

Mijn zus had ook een tussenlanding in Taipei en moest ook het toestel uit... ging voor de eerste keer vliegen. Wel naar Papoea Nieuw Guinea te verstaan... belt ons op, met de mededeling dat ze in Manilla vast zat op het vliegveld. Wij dachten dat ze was opgepakt... was alleen haar toestel kapot.

Ik mag gezellig een overstap maken in Houston. Ik moet door de douane, naar mijn koffer en van de ene terminal naar de andere rennen in nog geen 2 uur... En dan loop ik met 2 koffers te sjouwen. Terugvlucht is relaxter, dan heb ik 4 uur en een kwartier en word mijn bagage automatisch doorgelabeld..