Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:12

Is de brand ondertussen al geblust eigenlijk? Over 3 dagen ga ik naar Zweden *\o/* Alleen geeft mijn weerapp wel regen in Gustavsfors...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:23

Nee, brand is zelfs nog niet onder controle...

Afgelopen dagen is t in (noord) Värmland noodweer geweest.

Gelukkig heb je niet te veel van de brand gemerkt Imre! Thuis zijn is inderdaad altijd weer even wennen, hihi.

Volgende week vrijdag ga ik weer even naar huis, Zweden dus. :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:06

Noodweer in Värmland? Ook niks van gemerkt. Hoewel, we hebben zondag in Leksand wel een paar fikse buien gehad met onweer, naar dat was maar een avond. Dinsdags de hele dag regen, maar niet extreem. Daarna zijn we afgezakt naar Dalsland en Bohuslan, maar ook geen extreme regen gehad. Alleen wat buitjes.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:56

Dit zegt mijn app voor de komende dagen:
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:21

Ik hoop volgende week zaterdag te gaan. Ga in mn eentje rijden, ben benieuwd!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:21

Imre schreef:
Noodweer in Värmland? Ook niks van gemerkt. Hoewel, we hebben zondag in Leksand wel een paar fikse buien gehad met onweer, naar dat was maar een avond. Dinsdags de hele dag regen, maar niet extreem. Daarna zijn we afgezakt naar Dalsland en Bohuslan, maar ook geen extreme regen gehad. Alleen wat buitjes.

Ik weet zo even niet meer welke dagen, afgelopen week in ieder geval. Met meer dan 50.000 inslagen per uur, was het behoorlijk heftig. Ook enorm veel dorpen zonder elektriciteit (en dus zonder water), internet, telefoon en tv. Mijn ouders hebben wat dat betreft geluk gehad, een van de weinige die wel stroom hadden en dus ook water (eigen waterput en pomp die dus op elektriciteit werkt, haha).

Hopelijk volgende week beter weer! Gustavsfors is maar een km of 200 zuidelijker dan mijn ouders. Belooft niet veel goeds...

Hopelijk veranderd het nog voor je!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:03

Er waren wel veel bomen omgewaaid, ook op de elektriciteitsleidingen. Heb inderdaad ook last van stroomuitval gehad nu je het zegt. In een tentje merk je daar niet zo heel veel van.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:12

Vanmorgen toegekomen van een zalig kamp! Niet normaal, zo mooi is het daar <3 <3 <3
Fotooooo's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:08

Waar ben je geweest TrIjNiE__?

Ziet er heerlijk uit. Ik ben op dit moment in Zweden en hoop toch één dezer dagen ergens een rit te maken (Zuid-Zweden, Skåne).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:39

Mooie foto's! Ziet er inderdaad heerlijk uit.

Ben ook in Zweden nu. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:44

Wij zijn dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Zweden. Ik had me er ontzettend op verheugd, maar man o man, wat viel het tegen. Wellicht dat we t nog eens hogerop proberen (zaten nu in t zuidelijke deel) of Noorwegen. Maar dit is helaas niet voor herhaling vatbaar -O-

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:41

We zaten in Gustavsfors en de manege was 45 minuutjes rijden. De tochten waren van de organisatie Jonature, echt een ontzettend lieve Nederlandse vrouw die met ons mee reed :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:20

roxiie schreef:
Wij zijn dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Zweden. Ik had me er ontzettend op verheugd, maar man o man, wat viel het tegen. Wellicht dat we t nog eens hogerop proberen (zaten nu in t zuidelijke deel) of Noorwegen. Maar dit is helaas niet voor herhaling vatbaar -O-

Het Zuidelijke deel (ben heel benieuwd: waar zat je ergens?) is heel anders dan hoger gelegen delen.

TrIjNiE__ schreef:
We zaten in Gustavsfors en de manege was 45 minuutjes rijden. De tochten waren van de organisatie Jonature, echt een ontzettend lieve Nederlandse vrouw die met ons mee reed :D

Ah, in Nederlands Zweden dus :D
Voor mij te ver weg, ik zit nu echt in het Zuiden (vlakbij Helsingborg).

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:41

jammer dat het je tegen viel Roxiie maar vergeet niet dat het land 2000 km lang is: het zuiden is een volstrekt ander 'land' dan het noorden: zowel qua landschap maar ook qua mensen

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:38

Roxiie: *D Balen dat het zo tegenviel! Ik ben nog steeds super gelukkig tussen de bomen haha.

Trijnie: Leuk! De foto's van je buitenrit

Van de week wezen rijden met Faros, wat is het toch een braaf ding <3 wel een stuiterbal maar ach hij is jong en het stormde.
Heb nog een paar fotootjes, hierna was helaas mn mobiel leeg en drie keer raden wat ik toen tegen kwam: juist elanden. Kon wel janken dat mn mobiel leeg was, zie ik ze eindelijk als ik aan het rijden ben... Ik was verdwaald, echt geen idee waar we waren, denk dat ik anderhalf uur gereden heb haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:47

Hallo allemaal!
Wat een geweldig topic. Ik ben inmiddels 3x naar Zweden en Noorwegen geweest en ik vind het geweldige landen!

Nu begon het als een gek idee, maar het blijft toch knagen, dus ik dacht: ik plaats hier even een berichtje!

Het lijkt mij geweldig om een tijdje richting Zweden te gaan. Bijvoorbeeld om er een periode te gaan werken/reizen.

Zijn er mensen die dat ook hebben gedaan? En wat voor werk doen de emigranten van Bokt in Zweden?

In principe maakt het mij weinig uit wat voor werk het zou zijn, het gaat mij meer om de ervaring.

Zelf ben ik bloemiste. Ik denk dat je dat alleen in een grote stad zou kunnen uitvoeren.

Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen!

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:06

Wat een gaaf topic! Ik ga het even volgen. Ben zelf sinds 2011 meerdere keren on Zweden geweest (midden, zuid en Stockholm) en ben ook Zweeds gaan leren. Dat maakt het reizen daarheen nog veel leuker, want mensen vinden het erg leuk als je probeert Zweeds te praten. Ik lees nu graag Zweedse boeken. Ik heb ook drie keer op IJslanders gereden en gevoeld wat tölten is, gaaf!
Dit jaar geen Zweden voor ons, maar misschien volgend jaar weer. Ben wel met de gevorderdencursus bezig :D. Ik wil een volgende keer graag wat verder naar het noorden.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:00

Niemand een reactie op mijn vragen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:04

Grote stad is beter voor bloemiste, pre is wel dat je de taal spreekt. Banen zijn niet erg veel te verkrijgen op het moment wel weer in de specifieke richting als verpleegster etc tandarts etc meer de zorg kant.

Je moet een tijdelijk persoonsnummer aanvragen deze behoudt je 5 jaar dan wordt je officieel zweeds als je wilt blijven! zelf woon ik half in Göteborg en in NL

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:39

Oke, dank je!
Maar ik hoef niet perse in de bloemen te werken. Ik snap dat buiten NL dat een moeilijke baan is in het buitenland.
Ik dacht meer aan seizoenswerk of zoals ik las op een ranch o.i.d

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:00

heb je ook je rijbewijs? want meeste seizoens werk ligt buiten de stad

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:08

Mijn laatste weekje is alweer aangebroken -O- dan zitten de twee maandjes er weer op... hopelijk werkt het weer wat beter mee dan de afgelopen weken, heb nog nooit zoveel regen gezien ^)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:13

[HK] Zweedse bokkers
Misschien leuk voor de bokkers die in zweden wonen?

Hier is inderdaad ook super veel regen gevallen, alles is zeiknat. Ben benieuwd hoe het bos is, vanmiddag maar ff hobbelen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:55

Hier in Skåne (vlakbij Helsingborg) valt het gelukkig erg mee met de nattigheid. Ben er nu op vakantie en ondanks mijn abonnement op verregende vakanties schijnt de zon regelmatig.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:32

kirri schreef:
heb je ook je rijbewijs? want meeste seizoens werk ligt buiten de stad

Jazeker! Die hebben mijn vriend en ik allebei.
Ik heb alleen geen idee waar ik terecht kan voor meer informatie.