Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Re: Een paar maanden Ierland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:58

Gave foto ! Ierland is een mooie land , mijn broer woont daar al 22 jaar. Ik blijf je volgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:10

Thanks voor de toelichting !
Jeetje...da's inderdaad een hele hoop voer ! :Y) Kan ik er hier 10 mee onderhouden :') :')
Ze moeten daar bij jullie natuurlijk ook een hele hoop prestaties neerzetten, dus wel begrijpelijk !
Wel zo fijn dat ze ook elke dag op het land komen en vers gras kunnen eten, niet alle racers hebben dat geluk denk ik ...

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:45

Haha ja is echt een hele hoop.. :P Maar goed, worden ook 6x per week vol aan het werk gezet, en moeten meer explosieve kracht hebben (krachtvoer) dan langdurige energie zoals de meeste paarden, zou mijn eigen paard bijv. nooit zoveel krachtvoer geven :P de hunters krijgen bijvoorbeeld alleen maar hooi, een hele baal (zo'n grote ronde) per dag, verdeeld over zo'n 20 paarden plus 24/7 op het land :)

En ja denk indd dat ze veel geluk hebben met op het land, ben er zelf van overtuigd (en gelukkig de baas ook) dat het blessures helpt voorkomen en zo enorm belangrijk is voor het mentale deel, dat is ook de reden dat we bijna dagelijks een rondje bos met ze doen, puur om ze fris in het hoofd te houden en als ontspanning :)

Voor de rest een update; de hunters zijn weer aan het werk :D Gister op Pyama gereden (ja ze heet echt zo :P ) een heeele leuke zwarte merrie met grote kol, echt een lief dier! En vandaag Daferoun voor het eerst weer aan het werk, oftewel eerst even longeren (inclussief mega bokkensprongen) en daarna staprondje bos :) Voor de rest zijn er nog een stuk of 6 hunters die nu aan de lange lijnen gelongeerd worden dagelijks. En morgen komen de eerste gasten :D Binnenkort ga ik als het goed is ook Brumby rijden, een vrij kleine pony, beetje type dartmoor, en ZOOOO schattig! Ben stiekem wel iets te groot, maar moet toch eerst een ervaren iemand op en ik ben de lichtste van iedereen hier, plus hij heeft iemand nodig met enorm veel geduld die niet boos word, en ik ben het type dat af en toe wel eens wat bozer/assertiever mag zijn te paard (wat overigens steeds beter gaat :P ) dus vonden ze mij wel geschikt..

Mijn lieve Princess gaat niet zo goed, kwam lichtelijk kreupel van de renbaan af gister... Raar, want sinds ik haar reed was ze totaal niet meer teugelkreupel en werd juist steeds sterker... Nu had ik er 4 dagen niet zelf opgezeten maar anderen, en madam loopt weer teugelkreupel én kwam kreupel van de renbaan af... Oftewel hopelijk komt morgen Don (de dierenarts) om haar been op de foto's te zetten en pezen te scannen, heeft voor de rest gelukkig geen zwelling en is niet warm, alleen is er meer pulsatie in de ader die zegmaar aan de binnenkant tussen pezen en pijpbeen loopt, er is dus wel echt iets mis...

De rest van de paarden gaat goed, vandaag mochten de driejarigen voor het eerst weer een paar uurtjes op het land sinds we ze hebben binnengehaald, vonden ze geweldig! En we zijn begonnen met ze te longeren... Leuk :D Heb ergens wel een foto van 1 van mijn favorieten, Smellie, een zwarte grote ruin met 4 witte benen en brede bles :D Heel lief dier die super graag wilt leren en zich enorm goed gedraagt... Andere favoriet is Alice, een donkerbruine merrie met bles, heel schichtig en angstig maar zo'n ontzettend zacht en lief karakter... Ben heel benieuwd hoe ze gaan zijn onder het zadel! Al gaat dat met Smelly niet gebeuren, die gaat namelijk verkocht worden op de veiling over een aantal weken...

Donderdag gaat Josey weer racen, dit keer een bumper, dat is een flat race met national hunt regels. Bumper is vooral om een steeplechase/hurdle paard ervaring te geven op de baan, zonder gelijk te hoeven springen. Als ze deze wint gaat ze als het goed is gelijk verkocht worden :)

En ik ken eindelijk bijna alle namen van de hunters! Moet er nog een stuk of 8 leren, maar goed, het is beter dan niks :P

Lijstje namen: Peter, Dasher, Carrot, Masai, Oscar, Easy, Ginger, Rosie, Benji, Quirine, Pop, Meggie, Pyama, Brumby, Benny, Spike, Flojo, Reggie, Rebel, Gandalf, En ik geloof dat dat alles is wat ik nu ken...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:24

Aaah...leuk om te weten ook dat de hunters alleen met hooi en gras gevoerd worden ! Ik vind het altijd heel interessant om te weten hoe paarden uit andere disciplines ( ben een echte dressuurmiep :o ) gevoederd worden :)

K vind Pyama wel een geweldige naam...wie kan dat nu verzinnen voor een hunter ? :') :')
Veel plezier nog en we kijken al uit naar volgend beeldmateriaal ! :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:25

wacht even, volgens mij is het al een keertje gevraagd,
maar wat zijn 'hunters' ook al weer? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:46

Die jagen op andere paarden :')

Stef klinkt goed en wat veel voer woow

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:50

takkie_muis schreef:
Die jagen op andere paarden :')

Stef klinkt goed en wat veel voer woow

:)*
Tuurlijk, dom dat ik daar niet aan gedacht had :')

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 20:12

hihi, de hunters zijn de paarden die voor vakantie gasten gebruik worden :) Hunters staat eigenlijk voor de jachtpaarden (met zon groep honden, mannen in rode of tweed jasjes, die door alle weilanden scheuren op een hoorn blazend achter een vos aan :P ), eigenlijk gewoon heel sportieve recreatiepaarden, springen alles, super braaf, en varieren van tinkers tot kleine Bpony's tot ex-racepaarden en geloof dat Quirine zelfs een italiaans springpaard is dat nationaal heeft gelopen... :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:26

Supergaaf!

klinkt in elk geval als een geweldige vakantie daaro!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 08:59

Gister trouwens met Daf en Carrot even naar de rivier gereden, lekker in het water gespetterd *\o/* Ohhh wat waren ze blij! :D En stiekem super leuk.. Even een relaxt bosritje...

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:04

* jaloers * ..... :P
Mooi weer ook daar bij jullie zo te zien ! {:}

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:25

Wat een geweldige tijd ga je tegemoet daar. Als ik zo alles lees heb ik spijt dat ik toendertijd deze keuze heb late afweten! Niet dat het hetzelfde zou zijn, weet je nooit, maar had waarschijnlijk ook wel een goede tijd geweest. En wat supertof dat ze je nog zoveel tijd extra bieden! Ben benieuwt wat je keuze is. Wat ik stiekem al wel denk te weten als ik je enthousiasme voel bij t lezen van je updates. Ik blijf je volgen..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:49

Wat leuk!

Mijn dochter heeft 3 maanden in Engeland gewerkt ook bij een renstal :D

En zoals het er nu uit ziet gaat ze dit jaar terug om er te gaan wonen en werken!

Dus ik ga jouw avonturen volgen. :j

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:13

Gaaf hoor, maar jou verhalen te lezen maakt het wachten tot juni wel erg lang! :') :D

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:58

Pandora2 schreef:

Hier aan de oostkust is het al de hele week om te huilen.. Hoop bij TS beter maar hier is het koud, vies, grijs en regenachtig :(:)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:28

Ik heb al je berichten doorgelezen en ga het vanaf nu ook volgen! Erg gaaf zeg! Jammer dat ik dit topic nu pas zie

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:51

Sodera schreef:
Pandora2 schreef:

Hier aan de oostkust is het al de hele week om te huilen.. Hoop bij TS beter maar hier is het koud, vies, grijs en regenachtig :(:)

Nog iemand uit Ierland ! Leukkkk! :wave:
Minder leuk is dus het weer bij jullie aan de oostkust blijkbaar... :brr:
Zag op de foto's van ts zo'n lekker lentezonnetje... :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:36

Thnx voor alle berichten :D

Het weer hier is redelijk, wel koud, maar in de ochtenden droog en zonnig (en dan rijden we de paarden, dus komt goed uit :P) in de middag helaas grijs en regenachtig... Is nu al bijna de hele week zo...

Oeh, gister mocht ik een nieuwe hunter (Sally) uitproberen, was de dag daarvoor aangekomen, dus even 5 min. gelongeerd en daarna in de longeerring erop, harstsikke braaf maar voelde wel wat spanning... Maar goed niet zo gek, dus hup, stukje galop proberen... En je raad het al... Bokken als een malle! Gelukkig was ze goed uit te zitten, en daarna mega braaf.. 5 minuten later snel naar de bak gestapt, sprongetje gedaan om te kijken of ze braaf genoeg was, en jahoor, zo zoet als koek :D

En daarna met Bart naar Buckers, was weer echt geniaal... Bart is zo grappig, de eerste twee rondjes gingen we "hacking speed", oftewel een flinke middengalop, en daarna een rondje stappen. Derde rondje galop was het de bedoeling dat we na de bocht op het rechte stuk vol gas gingen. Nu wist Bart dit al van de vorige keer, en meneer is een nogal overenthousiast, speels en ongeconcentreerd ding, dus eerste twee galloprondes gingen goed, maar hij mag net iets meer focussen op de billen voor hem en op mij. Maar goed. Weer aangegalopeerd, de bocht om, ik knijp met mijn been en hij dook bij elkaar en zette me toch een print in! Het voelde echt alsof hij zoiets had van: Eeeeeeeeennnnn...... FOCUS!, hij was ook super geconcentreerd en veel meer in balans dan ik dacht dat hij zou zijn :D Super trots dus!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:51

Wauw, ik geniet echt vol op van je foto's en verhalen en ben heeeeel jaloers!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:17

Ik zie het al helemaal voor me met Bart :D Dat heb je goed omschreven hoor !
Fijn dat je gelijk die nieuwe mocht proberen !

* ik ben nog steeds jaloers *

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:20

Bart is echt hilarisch, wat een geniaal dier. Hij word steeds sterker, en dus ook moeilijker te houden, vandaag weer, kwam van top tot teen onder het zand van de renbaan af, al het zand dat zowel Bonny als Minx opgooiden kwam midden in mijn gezicht, CHILL! :P En Bart dacht alleen maar GAAN GAAN GAAN, inclussief zijn "happy bokken", waarbij hij midden in galop ineens flinke bokken begint te maken, erg grappig, gelukkig makkelijk uit te zitten :)

Ga even de foto's zoeken! Heb een selfie gemaakt van mijn modderhoofd, en Ash heeft een foto van mij en Bart gemaakt, dus eindelijk een foto te paard! Helaas niet op de renbaan, maar dat komt hopelijk nog!

Afbeelding

Afbeelding

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:24

Haha ziet er gezellig uit:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:31

Haha geweldig!
Ik geniet ook heel erg van je verhalen!

midori