Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kan ik er hier 10 mee onderhouden
Maar goed, worden ook 6x per week vol aan het werk gezet, en moeten meer explosieve kracht hebben (krachtvoer) dan langdurige energie zoals de meeste paarden, zou mijn eigen paard bijv. nooit zoveel krachtvoer geven
de hunters krijgen bijvoorbeeld alleen maar hooi, een hele baal (zo'n grote ronde) per dag, verdeeld over zo'n 20 paarden plus 24/7 op het land
Gister op Pyama gereden (ja ze heet echt zo
) een heeele leuke zwarte merrie met grote kol, echt een lief dier! En vandaag Daferoun voor het eerst weer aan het werk, oftewel eerst even longeren (inclussief mega bokkensprongen) en daarna staprondje bos
Voor de rest zijn er nog een stuk of 6 hunters die nu aan de lange lijnen gelongeerd worden dagelijks. En morgen komen de eerste gasten
Binnenkort ga ik als het goed is ook Brumby rijden, een vrij kleine pony, beetje type dartmoor, en ZOOOO schattig! Ben stiekem wel iets te groot, maar moet toch eerst een ervaren iemand op en ik ben de lichtste van iedereen hier, plus hij heeft iemand nodig met enorm veel geduld die niet boos word, en ik ben het type dat af en toe wel eens wat bozer/assertiever mag zijn te paard (wat overigens steeds beter gaat
) dus vonden ze mij wel geschikt..
Heb ergens wel een foto van 1 van mijn favorieten, Smellie, een zwarte grote ruin met 4 witte benen en brede bles
Heel lief dier die super graag wilt leren en zich enorm goed gedraagt... Andere favoriet is Alice, een donkerbruine merrie met bles, heel schichtig en angstig maar zo'n ontzettend zacht en lief karakter... Ben heel benieuwd hoe ze gaan zijn onder het zadel! Al gaat dat met Smelly niet gebeuren, die gaat namelijk verkocht worden op de veiling over een aantal weken...

) gevoederd worden

Hunters staat eigenlijk voor de jachtpaarden (met zon groep honden, mannen in rode of tweed jasjes, die door alle weilanden scheuren op een hoorn blazend achter een vos aan
), eigenlijk gewoon heel sportieve recreatiepaarden, springen alles, super braaf, en varieren van tinkers tot kleine Bpony's tot ex-racepaarden en geloof dat Quirine zelfs een italiaans springpaard is dat nationaal heeft gelopen...

Sodera schreef:Pandora2 schreef:* jaloers * .....![]()
Mooi weer ook daar bij jullie zo te zien !
Hier aan de oostkust is het al de hele week om te huilen.. Hoop bij TS beter maar hier is het koud, vies, grijs en regenachtig

) in de middag helaas grijs en regenachtig... Is nu al bijna de hele week zo...
Super trots dus!
En Bart dacht alleen maar GAAN GAAN GAAN, inclussief zijn "happy bokken", waarbij hij midden in galop ineens flinke bokken begint te maken, erg grappig, gelukkig makkelijk uit te zitten