Een jaar tussen de paarden werken in België!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Een jaar tussen de paarden werken in België!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:18

Goed om te horen. Ik volg ook weer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 20:56

Wat leuk dat ik gevolgd wordt :D

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:56

Heb je je koude-probleem kunnen aanpakken TS?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 21:33

Ik zit momenteel in een lekker warm huis. Straks terug naar mn ietwat koudere hutje. Ik ben dik ingepakt, maar mn voeten worden toch steeds erg koud.. Mn boots zijn volgens mij ook niet helemal waterdicht..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:52

aha herkenbaar toen ik in zon stacarvan sliep( in dec en jan), had ik zon elektrische kacheltje de hele dag en nacht aan op de slaapkamer.. en in het woon gedeelte'tje had ik de openhaard waar ik voor zat. de keuken was in en schuurtje daar kookte ik dus niet meer.

als de stroom der weer eens afsprong was ik blij met mijn 2 dekbedden 3 wollendekens en een paar fleecedekens.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:43

Het is hier momenteel echt rot weern niet normaal meer... Mega veel regen, en het houdt maar niet op...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:44

dat weer is het ook in nederland, dus je mist niks :))

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:44

hier ook hoor.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:46

Hier niet anders helaas, serieus wateroverlast.
Even gewandeld met paard nu lekker thuis met waarmee thee!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:48

We moeten straks de paarden verweiden... Ze gaan op de weide ernaast, maar het is dikke vieze regen en modder zooi overal..
Maar straks om 2 uur eerst nog weer klanten!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:46

succes in de regen!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:50

Hopen dat de paarden naar jou willen komen als je ze uit de wei moet halen, anders kun je door de modder ploegen.
Dan is een douche aan het einde van de dag welverdiend lijkt me. :)

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:25

Wat zou jij koud en nat zijn geweest gisteren..Hier is het nu droog, hopelijk bij jullie ook!

Jammer dat je in je hutje geen internet meer hebt, ben wel weer beneiuwd naar foto's!

Enne druk met de klanten lees ik ;-) Worden er veel paarden verkocht?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:02

De regen was wat minder toen we gingen verweiden, alle paarden liepen zo over, afgezien van 1...
Dus die is nog even blijven staan, maar dat is niet zo erg. Voor 1 paard was er nog genoeg voer op de weide, maar niet voor 10. Dus de rest staat op de weide ernaast :)
Maar eind van de dag was ik wel erg koud en nat ja..
Vandaag bijna vrije dag, op maandag hoef ik alleen savonds te voeren.
En een uur voor ik moet voeren.... BEGINT HET WEER TE REGENEN!!!
Het is toch wat he....

Gisteren stonden overal mega plassen, echt niet normaal meer..
Vandaag was het alweer wat minder :)

Maar ik heb ook goed nieuws!!
Ik heb internet!!
Ik ga zo even wat foto's uitzoeken en dan hopelijk uploaden :D

Wat zijn eigenlijk de marktplaats sites van belgie?
K ben er nog niet helemaal mee bekent, en zoeken gaat erg lastig dus k zou graag meteen naar de site kunnen gaan.
K ga langzaam aan een beetje op zoek naar een pup of jonge hond :)
Ik kan hem hier goed houden, alle ruimte en ook tijd genoeg.
En financieel gaat het ook lukken :)
Rashond hoeft niet, die zijn vaak toch wat aan de te dure kant.
Dus wie weet goeie sites???
Als je toevallig particulier een nestje weet, mag dat ook zeker doorgegeven worden!
Graag wel met wat informatie over de ouderdieren(ras,gezondheid,persoonlijkheid) en de leeftijd van de pups.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:10

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:14

Dat zou wel heel gezellig zijn, zo´n jonkie om je gezelschap te houden. Het verweiden viel dus eigenlijk nog mee begrijp ik.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:22

TS, ik snap dat je nu tijd en ruimte hebt voor een hond (en geld voor voer en veearts?!?).
Nu je veel tijd alleen doorbrengt, is zo'n dier natuurlijk gezellig.
Alleen: Heb je wel goed nagedacht over de komende 12 á 15 jaar die deze hond met je meegaat?
Het klinkt allemaal nogal impulsief. Dat zou jammer zijn.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:46

Huh, paar pagina's terug had je nog geen geld voor een simpel paar waterdichte laarzen en nu opeens wel om een hond aan te schaffen én te onderhouden?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:56

MarliesR schreef:
Huh, paar pagina's terug had je nog geen geld voor een simpel paar waterdichte laarzen en nu opeens wel om een hond aan te schaffen én te onderhouden?

Die vat ik ook niet helemaal.

Nog los daarvan, kijk a.u.b. uit voor broodfok!
Zeker in België een groot probleem, anders kon je nog wel eens voor immense DA kosten komen te staan ook, nog los van de ellende voor de arme zieke puppy.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 22:05

MarliesR, ik snap dat het verwarrend is, een paar paginas geleden wist ik nog niet wat de regeling hier zou zijn. Nu is dit inmiddels duidelijk, en na een beetje berekenen ben ik eruitgekomen dat het moet lukken om een hondje aan te schaffen en te onderhouden.

Senna21: Ik hou van honden, en we hebben er thuis ook altijd 1 gehad.
Ik ben me er goed van bewust dat deze hond hopelijk een flink aantal jaar mee gaat, en hij of zij zal dan al die tijd bij me blijven. Mijn vriend houdt ook erg van honden en heeft ze thuis vroeger ook gehad. Dus we zijn er beide klaar voor, en zullen er ons voor de volle 155% voor inzetten om het hondje een goede stabiele plek te geven

Ook ben ik me ervan bewust geworden dat er inderdaad veel broodfok is. Daar kwam ik achter toen ik nog aan het kijken was naar een mogelijk asielhondje, maar van dat idee ben ik een beetje terug gekomen.
Mijn vriend en ik hebben( als zeg ik het zelf) redelijk wat verstand van dieren. We hebben beide de dierverzorgings opleiding gedaan(dat zegt natuurlijk niet alles) en we zijn beide ons hele leven al geinterresseerd in dieren. We lezen ons grondig en uitvoerig in alvorens een dier aan te schaffen. We zien de aanschaf van een hond als een serieus iets, en de eigenlijke aanschaf gaat nog wel even op zich laten wachten. We willen goed weten wat we voor hond willen, en wat zo'n soort hond nodig heeft, En of we dat aan gaan kunnen natuurlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:13

ik snap best dat het eenzaam is hoor, zo zonder hond. ik zal ook direct een kat nemen (of hond als de mogelijkheid er is) als ik uit huis ga, maar TS bedenk even wat een hond allemaal betekend ;) straks over een jaar kom je weer terug in NL, stel je komt in een appartementencomplex waar ze geen honden toestaan, wat dan? stel je krijgt een baan waar je minimaal 8 uur van huis weg bent, en de hond zit dan alleen... Stel de hond word ziek? Je deed serieus in het begin al moeilijk over laarzen, een dierenarts kost wel wat meer ;) Ik was laatst voor mijn kat 60 euro kwijt voor een prikje, wat medicijnen en 5 minuten van haar tijd :+ en die kat heeft ons al honderden zij het niet een paar duizend euro gekost :') Het klinkt alsof je een impulsaankoop gaat begaan... In Amerika heb ik ook 3 maanden zonder lieve kat op mijn bed geslapen.... Dat was ook heel lastig voor me, maar het zij zo. Ik had daar wel een kitten waar ik me onwijs aan had gehecht en die wou ik serieus mee naar Nederland nemen.. Helaas mocht het toch niet... Dieren neem je niet voor even maar voor de rest van HUN leven... Dat is echt iets om over na te denken en bedenk wat je de hond nu en ook straks allemaal kan bieden ;) ik zou pas aan een hond gaan beginnen als de toekomst zeker is :) je begint nu al over "je vriend is er ook klaar voor" maar die zal pas over een jaar van toepassing zijn betreft de hond. Misschien zijn jullie dan niet eens meer bij elkaar...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:25

Hoi, heb je topic net ontdekt, super zeg! Wat een belevenis!
Ik ga je in elk geval volgen, waar is het ergens in Belgie? Zijn naam klinkt me wel bekent.
Tja een hond, inderdaad veel leuker dan alleen...mss 1tje adopteren?
Opletten voor broodfokkers hier zoals eerder geschreven! Is een pest in Belgie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:50

Super dat de regelingen en vergoedingen meevallen TS! +:)+

Gekke gedachte, maar omdat je nu uit huis bent, en een onkostenvergoeding krijgt in ruil voor werk, heb je geen recht op aanvullende bijstand / uitkering dan? Zodat je wat meer kan sparen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:56

Ik denk eerlijk dat je beter kan investeren in een paar goede warme winterlaarzen en een overbroek dan een pup.

En niet vergeten dat je nog geen maand verkering hebt dus ik zou geen rekening houden met je vriend als het om de zorg voor je hond gaat.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 00:34

Mijn vriend en ik zijn eerder samen geweest. Voor bijna 2 jaar. Maar toen ben ik dom geweest en heb ik hem van me weggeduwd. Maar godzijdank wil hij me weer eens kans geven, en alles gaat tot zo ver goed :) We are stronger now than that we were then.

Een oplossing voor mn koude voeten heb ik nog niet gevonden, maar mn stalschoenen helpen een hoop. Deze zijn bontgevoerd, en ik kan een dubbel paar dikke sokken aan. Ik was zo dom om te vergeten dat ik ze mee had :')