Zwarte Cross 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Zwarte Cross 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:43

Het probleem is makkelijk opgelost, als ze van te voren een aantal pakken hooi of stro op het veld uitstrooien, dan gaan ze daarmee gooien en dat is lekker zacht ;)
Vroeger bij concerten van Normaal vloog er ook vaak hooi door de lucht, dat hoorde er gewoon bij.
Veel boeren willen gewoon wat lomps te doen hebben bij zo'n optreden.
Bovendien kun je als je vooraan gaat staan bij zo'n optreden (Normaal, Rowwen Hèze, BZB, etc) ook jezelf bezeren doordat ze daar altijd aan het høken zijn. Maar voortaan iedereen verbieden lompe bewegingen te maken? Dan zullen er nog maar weinig optredens van deze bands buiten het theater zijn denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:46

Ik meld me ook, ik ga als het goed is op zaterdag heen, eindelijk :')

Ah ik wil zondag ook! Kitty daisy and Lewis <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:55

schoentje schreef:
Het probleem is makkelijk opgelost, als ze van te voren een aantal pakken hooi of stro op het veld uitstrooien, dan gaan ze daarmee gooien en dat is lekker zacht ;)
Vroeger bij concerten van Normaal vloog er ook vaak hooi door de lucht, dat hoorde er gewoon bij.
Veel boeren willen gewoon wat lomps te doen hebben bij zo'n optreden.
Bovendien kun je als je vooraan gaat staan bij zo'n optreden (Normaal, Rowwen Hèze, BZB, etc) ook jezelf bezeren doordat ze daar altijd aan het høken zijn. Maar voortaan iedereen verbieden lompe bewegingen te maken? Dan zullen er nog maar weinig optredens van deze bands buiten het theater zijn denk ik :D

Het is dus niet het verbieden om lompe bewegingen te maken.. Het is gewoon zo dat er geen (in iedergeval niet te veel) gewonden moeten
vallen anders lopen ze kans dat de Zwarte Cross niet meer georganiseerd mag worden.. Daar wordt niemand blij van :n

En inderdaad, als je vooraan staat loop je ook wel eens wat verwondingen op.. Zo ben ik altijd minstens helemaal bont en blauw, maar ben ik ook wel eens (op het Grolsch boerenrockfestival) met een groep door de dranghekken heen gevallen (die begaven het). En afgelopen jaar (zelfde festival) heb ik door een stel dronken lomperikken mijn enkelbanden flink gescheurd.. (En ook toen gingen we bijna weer door de dranghekken heen.. Normaal speelde toen een extra lang muzikaal stuk om het publiek iets koester te houden en ondertussen werden de hekken gerepareerd met tai-rips en t-shirts := ). Je weet natuurlijk dat je extra risico loopt, en ondanks dat ga ik toch vooraan staan! Vooraan is gewoon veel mooier! :D

Edit: Het hooi en stro gooien bij Normaal is afgelast vanwege eventuele astma-patiënten (Daar ben ik met mijn astma ook erg blij mee!).. Ook Ben kon het vele stof dat door de lucht dwarrelde niet meer aan. Hij kon geen goede show meer neerzetten, dus is dat afgeschaft.
Laatst bijgewerkt door Animal op 24-06-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:56

schoentje schreef:
Ik ga niet echt voor de bands naar de ZC, ik ga meer voor de sfeer, het feesten en het lachen. Als ik goede bands wil zien, dan ga ik wel naar een concert of serieuzer muziekfestival.
Ik ben vooral te vinden langs de crossbaan en verder waar het moment mij brengt!
Al hoop ik toch een klein beetje mee te krijgen van de Golden Earring :D

Same here.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:12

xMathilde schreef:
WC Experience heb ik overlaatst gezien bij Hrieps en dat was ook echt een feestje, leuker dan Mooi Wark vond ik persoonlijk. Maargoed die mogen toch niet meer komen naar de ZC hoorde ik :+
Ben echt benieuwd want normaal zijn zulke bands niet echt mijn stijl maar Hrieps vond ik echt heel leuk en dat was toch ook vooral dialect rock zal ik het maar noemen haha.

De cross zelf ook niet onbelangrijk nee haha

Heeeee leuk!!!! Nog een Hrieps ganger!!! Toch wel 1 van de leukste feestjes van het jaar!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Tsja.... ik stond ook ergens voor aan met dat pollen gooien van Mooi Wark. Kon gelukkig bij iemand onder een zeiltje schuilen, maar die dingen kwamen echt super hard aan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:13

Hrieps? Hoken? Bestaat er een ZC woordenboek? :')

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:13

@EliseBrouwer, Tja, Benny is natuurlijk ook niet de jongste meer :D
Ik hou nou eenmaal van dat lompe op z'n tijd, ik heb bij dit soort concerten ook vaak vooraan mee staan te borstelen en het valt me op hoe gemoedelijk de sfeer eigenlijk juist is. Als je bijvoorbeeld valt, dan letten de meeste even op dat ze niet op je gaan staan en steken er meteen 10 handen naar je toe om je weer omhoog te trekken.
Nu ik de 30 gepasseerd ben, hoef ik niet meer per se vooraan mee te wringen, maar ga nog wel graag naar deze feesten, ik hou van de sfeer, het feest en het bier!

Ook denk ik dat doordat ze dingen die bij dit lompe maar gemoedelijke gedrag horen te verbieden en steeds meer straffen, dit soort feesten en festival steeds toegankelijker wordt voor stadse mensen, die eigenlijk niks met dit soort volk te maken wil hebben. Commercieel is het natuurlijk interessant, maar ik denk dat daardoor de kans op echte problemen juist groter wordt. In principe gebeurd er op de ZC zelden iets ellendigs, geen grote vechtpartijen, dingen met wapens, volgens mij geen harddrugs, etc. Ik denk dat de kans hierop juist groter wordt, door alle boeren lompigheden te beperken en daarmee 'ander' soort volk aan te trekken.

En ik begrijp het astma verhaal, en het pollen verhaal wel, maar ik vind het jammer dat het allemaal niet meer zo kan en mag als toen ik fan ben geworden van dit soort feesten :)

@LindyH, toch maar met dat tentje op de camping dan? ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:17

Joolien schreef:

Heeft weinig met ZC te maken _O- _O-

Hrieps is een festivalletje in Zeeland :D Superrrrrrrrrrrrr leuk!

http://www.surrenderhrieps.nl/

En Hoken sja......... _O- _O-

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

@ Jolie, Hrieps ken ik ook niet, ff Googelen :D
Høken is het met een hoop man, vaak voor het podium, springen, gek doen en tegen elkaar aan beuken. Klinkt raar en stom op papier, maar erg lollig om te doen en te zien! :P
Normaal heeft het woord høken bedacht en betekend eigenlijk lol trappen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

Joolien schreef:

Høken is een term, bedacht door Normaal.
De betekenis van høken wordt door de band Normaal zelf omschreven als 'alles wat leuk is, maar wat niets met seks en/of geweld te maken heeft'.
Als je het een keer meegemaakt hebt weet je precies wat høken is! Het is lastig in woorden te omschrijven, maar je voelt het wel!

Hrieps kan ik je niet mee helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:19

Hoken is dus eigenlijk gewoon pitten maar dan minder agressief? Dat vind ik namelijk ook altijd wel leuk :P Als de pit wat heftig is vlieg ik van hot naar her. Een beuk en ik sta 10 mter verder. Of lig, als iemand zijn been uitsteekt :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-13 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:20

Welk helder licht heeft bedacht dat Fragment en Normaal tegelijk spelen??? >;) >;)

Edit: Plork en de aannemers is ook hartstikke leuk trouwens!
Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 24-06-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:20

Heeft niks met seks te maken, maar oh wat kun je er leuke woordspelingen mee maken :D Als je in zo'n stemming bent dan :))

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:23

En Fragment tegelijk met Jovink... Nog zoiets geniaals 8)7

R&R circus is nu under cover tent?

Schuimparty kan ik ook nie vinden?? -O-
Edit: Toch wel :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:26

Ben benieuwd naar de nieuwe indeling van het terrein, net alsof het een heel nieuw festival is! Zal even wennen zijn, maar ik heb begrepen dat er meer ruimte is, dat is wel prettig!

Hebben jullie de tassen al gezien? Ik ben helemaal geen tassen meisje, maar deze vind ik toch gaaf! Die wil ik echt eentje als ze betaalbaar zijn tenminste...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:28

Ja... hoe zat t nu?? Walhalla ook beschikbaar voor de "normale" gasten??

Dat vind ik maar niks :=

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:31

Ja, tot een bepaalde tijd. Van de ene kant vind ik dat ook niks, maar van de andere kant, er was overdag echt niks te doen op Walhalla, dit creëert wel ruimte voor het volk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:33

Maar hoe gaan ze dat controleren dan dat die mensen na een bepaalde tijd weg gaan? >;)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:48

Heb je als vrijwilliger eigenelijk toegang tot het Rock 'n Roll Circus?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:52

Skessa_ schreef:
Maar hoe gaan ze dat controleren dan dat die mensen na een bepaalde tijd weg gaan? >;)

Dat vraag ik me ook af, voorheen was het simpel: festivalterrein gesloten, volk met bandje de brug over, volk zonder bandje eruit. Nu heb ik geen idee hoe ze dat gaan doen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:00

Volgens het blokkenschema sluit dat om 23:00 uur. Vervolgens zullen ze iedereen er uit sturen. Om 23:30 is het weer open voor volk met een bandje (lijkt mij)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:01

Ah, dat zou natuurlijk kunnen! Anders zou ik het ook niet weten...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:20

Hier weer een lekkere blonde actie :D

Ik snapte het "volk met bandje" of "volk zonder bandje" niet :')

Ik las het niet als bandje:
Afbeelding

Maar als bandje:
Afbeelding

Ik heb er serieus 10 minuten over nagedacht wat jullie nou bedoelden _O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:25

Naskapower schreef:
Volgens het blokkenschema sluit dat om 23:00 uur. Vervolgens zullen ze iedereen er uit sturen. Om 23:30 is het weer open voor volk met een bandje (lijkt mij)

Dat zou wel erg dom en onhandig zijn.....

HAHAHAHA Elise _O- _O- _O- _O- _O-

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:27

ik ga me bandje van vorig jaar ook weer omdoen vast met een veiligheidsspelt. Naast dat ik ze op mijn opleiding niet mag omhouden op het lab vind ik dat sommige mensen ze ook wel heel vies maken. Zo ken ik er 1 die heeft het bandje van lowlands 2010 nog om zijn arm hangen. Dat vind ik best wel vies.