Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:55

Ja maar na 16 uur reizen weet ik niet of ik daar nog zin in heb..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:23

lijkt mij beter dan in bangkok zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:09

Gaat het echt rampzalig/gevaarlijk worden dan voor toeristen? Op het nieuws/sites was er vandaag nog niet veel over te lezen. Behalve dat je logisch na moet blijven denken en omdraaien als je een demonstratie tegen het lijf loopt. Maar dat was denk ook info van 1-2 weken terug.

Zou na zo'n reistijd ook niet staan te trappelen om direct door te vliegen denk. Maar als het wel echt het verstandigste is. Ga zelf voorlopig nog niet naar Thailand hoor. Maar probeer wel het nieuws daar beetje bij te houden uit interesse. Maar viel mij op dat je recent niet zoveel duidelijke updates hebt, ook niet van de ambassade daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 04:22

idinn schreef:
Gaat het echt rampzalig/gevaarlijk worden dan voor toeristen? Op het nieuws/sites was er vandaag nog niet veel over te lezen. Behalve dat je logisch na moet blijven denken en omdraaien als je een demonstratie tegen het lijf loopt. Maar dat was denk ook info van 1-2 weken terug.

Op dit moment is het nog onduidelijk wat er gaat gebeuren. Een groep heeft aangekondigd meerdere protest sites op te zetten (7 zijn er bevestigd, mogelijk worden het er 20) op drukke verkeersknooppunten. Wat de andere groep gaat doen is onbekend.

En dan ligt het er nog maar net aan of ze voor een confrontatie gaan of niet. Zo niet dan is er alleen heel veel verkeersoverlast wat het moeilijk gaat maken ergens te komen. Zo wel dan kan je maar beter helemaal uit de buurt blijven.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:28

nou wij hebben besloten om gewoon te gaan en we zien daar wel hoe of wat...echt niemand kan vertellen hoe erg of niet het gaat worden!Verder zijn er van onze reisagentschap mensen paraat die in geval van nood of als we gewoon weg willen uit bangkok,wij kunnen dan naar een resort gebracht worden buiten Bangkok.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:28

Wij hebben zojuist het ticket maar geboekt, we vertrekken maandag meteen naar chiang mai ipv met de trein op woensdag.
Dan maar 24 euro weggegooid, en mog een 60 dat we extra kwijt zijn omdat we met het vliegtuig gaan.
Dan maar de laatste paar daagjes in bangkok :)

Waar gaan jullie nog heen connie?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:51

Goede beslissing calvinenGino!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:56

:)
Ik hoop dat we de laatste paar daagjes wel nog in Bangkok kunnen komen :)
Wil het wel echt niet missen.
Ik had zo graag die markten in het begin gedaan.. Maar ahc in Chiang Mai zullen ze ook wel leuke markten hebben.

Tas is in elk geval al ingepakt.. Alleen nog wat make-up en dan done, weegt een 9 KG, voelt zwaarder aan -O- maar als ik hem goed op mijn rug draag is het goed te doen.

Ga jij nog weg Moeshie?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:36

Wij vertrekken zondagavond naar Mae Sot, stadje net aan de grens met Birma. We moesten er toch zijn om
te filmen voor werk, dus kwam nog goed uit. Normaal duurt de opstand een dag of vijf, ze dreigen wel met langer indien nodig, maar daar geloof ik niet zo in. Het kost de Thai teveel geld om een grote stad zo lang plat te leggen.

Maar euh, volgens mij is het beter om de markten op het laatste te doen hoor, anders moet je al die nieuwe zooi meedragen gedurende de ganse reis :Y)

Btw, ik zie je wel verschijnen eind januari! 8-)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:27

CalvinenGino schreef:
Wij hebben zojuist het ticket maar geboekt, we vertrekken maandag meteen naar chiang mai ipv met de trein op woensdag.
Dan maar 24 euro weggegooid, en mog een 60 dat we extra kwijt zijn omdat we met het vliegtuig gaan.
Dan maar de laatste paar daagjes in bangkok :)

Waar gaan jullie nog heen connie?

dat doe je goed, en bangkok mis je niet veel aan, er is zoveel wat mooier is, ik vind het een stinkstad :+ , leuk voor een dag maar verder sla ik het standaard over. veel plezier met je reis

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:30

wij hebben een rondreis gemaakt via bouwstenen thailand,beginnen in bangkok en blijven daar 3 dagen,dan naar eilanden in zuiden,ko thao,ko samui,national park,ko pragnan.
Overal blijven we een dag of 3 a 4 en blijven totaal 19 dagen weg....
Bangkok mag dan wel stinkstad stad maar wij willen er toch graag een paar dagen zijn.Daarna gaan we genieten van boomhutten,meren,simpele hutjes en hele luxe resort..we hebben echt van alles wat gedaan.

Rugzak staat al gepakt naar me te kijken,morgen naar amsterdam voor nog een overnachting en zondag vliegen we om half 2.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:43

Ik vond Bangkok ook een stinkstad, maar eens je het kent is het een hele fascinerende stad met veel verborgen paradijsjes. Ik heb dit weekend gefietst in de jungle van Bangkok, en krokodillen gespot. Allemaal op 5 min van het centrum met de boot.

:)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:23

Pff nu.nl voorspelde niet veel goeds voor Bangkok.

Ben blij dat we de vlucht geboekt hebben.

Ik ga nu naar de gate :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:42

Veel plezier Iris! :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:25

Thnx!
Ik lig lekker in het Nasa Vegas.
Ik moet zeggen + punten.
We hadden de goedkoopste kamer voor 3 nachten, maar ik zei dat we mr 1 nacht ging blijven werdt onze kamer geupgrade naar een dubbel deluxe :p

Morgen de taxi naar het vliegveld die wat ten noorde ligt, een 28km..
Ze gaven hier aan dat de taxi best rijdt, dus ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:34

Bangkok voelt aan als Koniginnedag in een klein stadje: aangename temperatuur, veel mensen op straat, veel vlaggetjes, maar niets dat interessant is.

Het verkeer ondervind wel veel hinder van de protesten maar ik denk niet dat ze dit lang gaan volhouden (te duur om die mensen op straat te houden en zonder een escalatie is het totaal nutteloos wat ze doen).

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:32

Aah ik wil terug ! :(

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:20

Een topic over Thailand, wat leuk!
Ik ga er deze zomer heen en blijf in totaal 2,5 maand weg. Eerst ga ik 4 weken stage lopen en daarna nog zo'n 6 weken rondtrekken, tijd genoeg om Thailand te verkennen lijkt me zo ;). Zal dit topic eens door gaan lezen voor wat leuke tips, volgens mij zijn die hier wel te vinden :).

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:56

Wij gaan ook in de zomer! We blijven 3 weken daar en gaan naar het noorden en naar het zuiden :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:22

12 Juni brengt het vliegtuig ons naar Thailand! Suuuper veel zin in de 3,5 week Thailand die me te wachten staat! ^^

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:58

MonteKarlo schreef:
Aah ik wil terug ! :(

ik ook

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:13

Ik kom hier ook even buurten.

Wil maart-juni graag backpacken en momenteel heb ik Azië in mn gedachten.
Moet de route nog uitstippelen maar Thailand staat toch wel op het lijstje.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:25

Het lijkt mij zo gaaf om dit jaar met mijn vriend naar Thailand te gaan!
Maar ik ben nog nooit verder geweest dan Europa in een bungalow/hotel.

Ik heb dus geen idee hoe dat rondtrekken werkt, hoe plan je zoiets bijvoorbeeld?
Zijn daar speciale site's voor of bekijk je ter plekke waar je naar toe gaat?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:42

Hier vanuit Thailand.
Chiang Mai om precies te zijn.

We zijn terug van een 3 daagse trekking georganiseerd door BMP Recidence (is ook een erg mooi hostel/hotel en niet duur!) Was echt super leuk en mooi! En soms vermoeiend :p
Moet ook zeggen we hadden een hele leuke groep! Iedereen lag rond dezelfde leeftijd (onder 30)
we zijn er vanavond nog mee opstap geweest.

Morgen met het vliegtuig naar Phuket. Helaas was dat wel priJzig (vandaag geboekt)

En dan gaan we vanuit phuket 1,5 week eilandjes hoppen, en uiteindelijk met de nachtbus van Krabi naar Bangkok. Dan nog 2/3 daagjes bangkok en dan alweer naar huis..
Mr goed nog 2 weken dus ;)

Nu gauw slapen! Het is 02:40 nu hier namelijk ;)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:46

CalvinenGino schreef:
Hier vanuit Thailand.
Chiang Mai om precies te zijn.

We zijn terug van een 3 daagse trekking georganiseerd door BMP Recidence (is ook een erg mooi hostel/hotel en niet duur!) Was echt super leuk en mooi! En soms vermoeiend :p
Moet ook zeggen we hadden een hele leuke groep! Iedereen lag rond dezelfde leeftijd (onder 30)
we zijn er vanavond nog mee opstap geweest.

Morgen met het vliegtuig naar Phuket. Helaas was dat wel priJzig (vandaag geboekt)

En dan gaan we vanuit phuket 1,5 week eilandjes hoppen, en uiteindelijk met de nachtbus van Krabi naar Bangkok. Dan nog 2/3 daagjes bangkok en dan alweer naar huis..
Mr goed nog 2 weken dus ;)

Nu gauw slapen! Het is 02:40 nu hier namelijk ;)

Phuket is de moeite ook, amuseer je nog