USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:13

Waarom is rechtstreeks vliegen een aanrader? Gewoon voor de laagste prijs gaan met een nette aansluiting.
Daarbij gaat arke niet volledig rechtstreeks want terug vlieg je via Miami.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:54

Charles schreef:
Ja sorry SoMa :+ Thanks dames! Dan ga ik mijn hotel daar annuleren :+

Mijn tante zegt dat dit een goed hotel is

Grant Plaza Hotel, 465 Grant ave. San Fransico. Telephone nr. 415-434-3883.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:05

Charmaiineee schreef:
Wiehoe, ik heb nog een ander hostel gezien Bowery's Whitehouse Hotel of NY..
Iemand hier ervaring mee :oo
Nu nog een ticket zoeken :D!

Ik wil het liefst in mei / begin juni..

Kijk eens naar de reviews die dat hostel heeft op www.hostelworld.com , die zijn altijd heel betrouwbaar.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:06

Charles schreef:
Dames hebben jullie tips voor mij qua wijken in San Francisco waar je wel/niet moet zijn? Ons hotel zit in SoMo maar nu lees ik veel recente opmerkingen op tripadvisor over de ongure types vooral savonds. Daar zit ik niet op te wachten dus ik zoek iets wat beter is. Klopt het dat Fishermans Warf, Nob Hill en Union Square wat dat betreft beter is?

Wij zaten in San Francisco om de hoek van Union Square. King George heet dat geloof ik. Klein hotel, kleine kamertjes, maar prima. Prijs was volgens mij best behoorlijk, maar wij hadden een compleet verzorgde reis geboek, dus die prijzen weet ik niet precies.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:15

Silly1972 schreef:
Charles schreef:
Ja sorry SoMa :+ Thanks dames! Dan ga ik mijn hotel daar annuleren :+

Mijn tante zegt dat dit een goed hotel is

Grant Plaza Hotel, 465 Grant ave. San Fransico. Telephone nr. 415-434-3883.

Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en ziet er aardig uit. Zal het eens overleggen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:01

Graag gedaan, zij logeert daar altijd als ze weer eens teruggaat.
Ze woont nu nl in Idaho.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:19

Katja schreef:
Waarom is rechtstreeks vliegen een aanrader? Gewoon voor de laagste prijs gaan met een nette aansluiting.
Daarbij gaat arke niet volledig rechtstreeks want terug vlieg je via Miami.

Met het overstappen gebeuren de meeste drama,s. Of de tijd is te kort om zonder stress naar een ander vliegtuig te lopen. Kans op kwijtraken van koffer is groter, te lange wachttijd om over te stappen is niet leuk. Naar Florida gaat een vlucht nog wel eens via Minneapolis, Washinton, New York, waar het ijskoud kan zijn (ik weet niet welke maand er vertrokken word) en een vliegtuig mag dan bijvoorbeeld niet vertrekken vanwege sneeuw, storm. Overstappen in Atlanta is verschrikkelijk en het is verkeerd om daar het beeld van Schiphol voor ogen te houden, in Amerika is het groot, groter, grootst.
Volgens mij gaat ArkeFly wel rechtsstreeks naar Florida en de ticketprijzen zijn voordelig.
Naar Florida vliegen is ongeveer 10 uur, de meeste mensen zijn dan blij, vaste grond onder de voeten te hebben.
(Ik ben meerdere keren naar Florida gegaan en spreek uit ervaring.)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:23

Wij kunnen niet eens rechtstreeks vliegen, Boise is geen internationale luchthaven.
We vliegen nu via Chigago met een overstap van 6 uur (beter dan de 55 min, die we anders hebben)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:26

Overstappen is echt geen drama, hoor. Wij zijn de laatste 12 jaar ieder jaar naar Amerika gevlogen, altijd met overstappen, en we hebben maar één keer problemen gehad. Gewoon een overstap boeken die niet te krap is en dan lukt het prima.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 15:29

Hahaha ik denk dat Katja wel een behoorlijke USA expert is... :D

Ik vind rechtstreeks vliegen ook fijn, maar niet tegen elke prijs. En zoveel drama als jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt. :+ Meestal heb je voldoende overstaptijd, koffers raken echt niet zomaar kwijt en een vliegtuig die niet mag vertrekken vanwege sneeuw? Een overstap is soms juist wel relaxt, even je benen strekken en lekker een hapje eten, internetten etc.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:30

Ik heb regelmatig reizen (een keer of 4) gemaakt waarbij een overstap noodzakelijk was. Nog nooit heb ik of 1 van de reisgenoten problemen gehad met het kwijtraken/achterblijven van koffers. Zelfs niet bij de overstap van 90 minuten op Singapore. Maar inderdaad kan niet ontkennen dat dat wel eens voorkomt, hoewel dat wel aanzienlijk verbetert is en de koffer 9 van de 10 keer weer boven water komt. Qua weer is het inderdaad heel wisselend waar je een tussenstop hebt en in welke periode je vliegt. Maar een lange zit blijft het altijd. Ben ook altijd weer blij als ik uit kan stappen.

Haha 55 minuten was toch best kort geweest. Dan maar wat langer wachten en bijna 100% zeker weten dat we de tweede vlucht niet missen :-)

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:01

Ik vind op een lange vlucht een overstap van 3 a 4 uur eigenlijk wel prettig. Kan je even weer je benen strekken, niet klem zitten in je vliegtuigstoel en eventueel nog langs winkeltjes (wat ik eigenlijk nooit doe behave voor eten of drinken)

Wij zijn ooit wel eens baggage kwijt geraakt maar dit is al meer dan 15 jaar geleden en dan moesten we 2 a 3 x overstappen. Met een keer overstappen nooit last van gehad.
Wat ik wel aan raad is extra been ruimte kopen. Sommige maatschappijen is dit mogelijk. Ik met mijn 1,70 zit al klem.
Ben de laatste x met United gevlogen, was het $50 voor extra been ruimte, wat je vlucht wel veel comfortabler maakt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:08

inderdaad Faringo, gaat vast helemaal goed komen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:09

Do, Wij vliegen ook met United, wanneer boek je die extra beenruimte? Wij hebben nl al geboekt.
Of kan je dat ook achteraf nog doen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:10

Die extra beenruimte kan je boeken als je online incheckt. Ik heb ook heel lange benen en zorg gewoon dat ik altijd aan het gangpad zit, dan kan ik mijn benen daar uitstrekken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:13

Wij zitten aan het raam en gangpad, dus we kunnen altijd we even wisselen, hoewel...... Faringo is niet zo groot hahahaha, maar ik vlieg voor het eerst verder dan portugal dus ik wil ook wel wat kunnen zien haha

SaskiaB

Het eind vliegen zie ik wel tegenop, vond 4 uur al lang :+
Gelukkig ben ik klein en heb ik qua beenruimte nooit te klagen.

Martine123

Toch ben ik niet zo heel erg tevreden over United, geef mij maar Delta of KlM.....

En overstappen is helemaal niet zo erg, controleer alleen goed of je VOLDOENDE tijd hebt bij het overstappen! (voor je het weet heb je maar 45 min. ofzo en dat red je gewoon niet als je nog door customs heen moet..)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:15

dat hadden we dus bijna gehad inderdaad, dan hadden we maar 55 min, nu hebben we 6 uur, helaas was er geen tussenweg, ja of de volgende dag pas door, dat leek me neit zo handig ;-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:17

ik heb net even gekeken, maar we vliegen er ongeveer 9 uur over naar Chigago en dan nog 3 uurtjes naar Boise

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:21

Zat trouwens nog even te kijken Silly, maar wij moeten nog wel online inchecken. Dat kan volgens mij vanaf 3 maanden voor vertrek. De stoelen die we nu hebben aangegeven kunnen dan op die manier pas definitief maken.

Zit zelf eigenlijk nooit echt krap in een vliegtuig met mijn 1 meter 58. Maar heb toen 1x met een boeing 747 gevlogen naar Johannesburg en toen zat ik echt letterlijk in het midden van het midden. Echt enorm weinig beenruimte (soort Transavia ruimte). Toen zat ik zelfs krap en kon echt geen kant op met vreemden naast me. Wat een hel en lange reis was dat. Daarna nooit meer in zo'n krap toestel gezeten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:24

Ersina schreef:
Met het overstappen gebeuren de meeste drama,s. Of de tijd is te kort om zonder stress naar een ander vliegtuig te lopen. Kans op kwijtraken van koffer is groter, te lange wachttijd om over te stappen is niet leuk. Naar Florida gaat een vlucht nog wel eens via Minneapolis, Washinton, New York, waar het ijskoud kan zijn (ik weet niet welke maand er vertrokken word) en een vliegtuig mag dan bijvoorbeeld niet vertrekken vanwege sneeuw, storm. Overstappen in Atlanta is verschrikkelijk en het is verkeerd om daar het beeld van Schiphol voor ogen te houden, in Amerika is het groot, groter, grootst.
Volgens mij gaat ArkeFly wel rechtsstreeks naar Florida en de ticketprijzen zijn voordelig.
Naar Florida vliegen is ongeveer 10 uur, de meeste mensen zijn dan blij, vaste grond onder de voeten te hebben.
(Ik ben meerdere keren naar Florida gegaan en spreek uit ervaring.)
Ik ben inmiddels een keer of 30 naar de VS gevlogen en heb 1x een koffer gehad die een dag later kwam. Dat kan overigens op een rechtstreekse vlucht ook gebeuren.

Arke vliegt wel rechtstreeks naar Florida maar gebruikt deze vluchten voor zowel Miami als Orlando waardoor je of op de heen- of op de terugreis een tijd moet wachten en zover ik begrepen heb mag je dan het toestel niet uit.
Daarbij is het een maatschappij met hele slechte cijfers qua vertragingen waardoor de tijdswinst van rechtstreeks niet gegarandeerd is. De luchthavens in Amerika zijn in de regel erg overzichtelijk en het personeel vriendelijk.

Midden in een rij zitten vind ik erg vervelend. Verder is extra beenruimte heerlijk maar ik heb er de extra kosten niet voor over. Met 1.83 en lange benen weet ik me toch altijd wel te redden en slaap ook nog wel onderweg als het nodig is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:28

Ben met Arke naar de dominicaanse republiek gevlogen. Was een goede vlucht (geen vertragingen enz) maar daarmee heb ik alles gezegd. Eten was echt smerig, apparaat om films te kijken moest je voor een belachelijk bedrag huren en op de terugweg hadden ze exact dezelfde films (gelukkig ontdekt voor we dat ding weer huurden). Verder weinig aanbod met drinken enz. Viel me echt vies tegen in verhouding met andere maatschappijen waarmee ik heb gevlogen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:36

Faringo schreef:
Zat trouwens nog even te kijken Silly, maar wij moeten nog wel online inchecken. Dat kan volgens mij vanaf 3 maanden voor vertrek. De stoelen die we nu hebben aangegeven kunnen dan op die manier pas definitief maken.

Zit zelf eigenlijk nooit echt krap in een vliegtuig met mijn 1 meter 58. Maar heb toen 1x met een boeing 747 gevlogen naar Johannesburg en toen zat ik echt letterlijk in het midden van het midden. Echt enorm weinig beenruimte (soort Transavia ruimte). Toen zat ik zelfs krap en kon echt geen kant op met vreemden naast me. Wat een hel en lange reis was dat. Daarna nooit meer in zo'n krap toestel gezeten.

ja dat wist ik ;-) stond er bij toen we die stoelen gingen reserveren

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:38

Duurt me allemaal nog veel te lang zeg, nog 7 maanden aftellen haha