Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Helaas om te moeten concluderen dat de situatie niet verbeterd is. Tijdens mijn reis zijn er wederom 2 reisgenoten onheus benaderd. Ik mag hierover niets zeggen, dit zou een verhaal uit tweede hand zijn, maar 1 van de verhalen is heftig.
maaikemuis schreef:Er werd op de vorige pagina gevraagd waarom ik terug ben gegaan na mijn ervaring. Na deze avond/nacht in de woestijn heb ik mijn reactie aan Bedouin gegeven en daarin een aantal aanbevelingen gedaan, waaronder niet een groep alleen de woestijn in te laten gaan zonder de zij hierbij aanwezig is. Hier werd positief op gereageerd en hier ontstond een leuk contact uit via bokt en facebook. Ik had het gevoel een vriendin erbij gekregen te hebben. Naar aanleiding van dit contact en het gevoel dat er positieve veranderingen kwamen ben ik teruggegaan.
Helaas om te moeten concluderen dat de situatie niet verbeterd is. Tijdens mijn reis zijn er wederom 2 reisgenoten onheus benaderd. Ik mag hierover niets zeggen, dit zou een verhaal uit tweede hand zijn, maar 1 van de verhalen is heftig.
maaikemuis schreef:Er werd op de vorige pagina gevraagd waarom ik terug ben gegaan na mijn ervaring. Na deze avond/nacht in de woestijn heb ik mijn reactie aan Bedouin gegeven en daarin een aantal aanbevelingen gedaan, waaronder niet een groep alleen de woestijn in te laten gaan zonder de zij hierbij aanwezig is. Hier werd positief op gereageerd en hier ontstond een leuk contact uit via bokt en facebook. Ik had het gevoel een vriendin erbij gekregen te hebben. Naar aanleiding van dit contact en het gevoel dat er positieve veranderingen kwamen ben ik teruggegaan.
Helaas om te moeten concluderen dat de situatie niet verbeterd is. Tijdens mijn reis zijn er wederom 2 reisgenoten onheus benaderd. Ik mag hierover niets zeggen, dit zou een verhaal uit tweede hand zijn, maar 1 van de verhalen is heftig.
Eirikur schreef:Dan nog eens wat: in het HK-topic "Er wordt ook gebokt in Tunesië" schrijft bedouin op pagina 22 (op 26 juni jl.) dat op dat moment het loon dat haar man wekelijks verdient in de bouw iets meer is dan € 30,-
Om als vrijwilliger (waarvan we nu hebben kunnen lezen, dat dat in de praktijk slavernij weinig ontloopt) bij haar te mogen WERKEN (dus niet als vakantieganger een beetje paardrijden en verder op je goddelijke gat luieren in de zon) moet je maar liefst € 150,- per week BETALEN (5 weeksalarissen dus!!!) en daarnaast, voor veel dingen die noodzakelijk zijn om daar dan een klein beetje normaal te kunnen leven nog extra ook. Daar bestaat een heel mooi woord voor in de nederlandse taal. Uitbuiting, heet dat.
Juut schreef:maaikemuis schreef:Er werd op de vorige pagina gevraagd waarom ik terug ben gegaan na mijn ervaring. Na deze avond/nacht in de woestijn heb ik mijn reactie aan Bedouin gegeven en daarin een aantal aanbevelingen gedaan, waaronder niet een groep alleen de woestijn in te laten gaan zonder de zij hierbij aanwezig is. Hier werd positief op gereageerd en hier ontstond een leuk contact uit via bokt en facebook. Ik had het gevoel een vriendin erbij gekregen te hebben. Naar aanleiding van dit contact en het gevoel dat er positieve veranderingen kwamen ben ik teruggegaan.
Joh, jullie hebben ik weet niet hoeveel geluk gehad dat er niets gebeurt is toen jij en die 2 meiden de woestijn in waren gevlucht! En pas na 5 uur gevonden...En alleen maar omdat een gast een leuk gesprek had met een ander???
Anoniem schreef:maaikemuis en alle andere die daar zijn geweest met zeer nare ervaringen. Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik totaal flabbergasted ben door jullie verhalen. En dat ik het dapper en goed vind dat jullie dit hier op bokt vertellen.![]()
Zelf ben ik 2 jaar geleden ook vrijwilligers werk gaan doen, En dit was wel zeer goed bevallen. Echter besef ik nu pas hoe veel geluk je moet hebben om bij fijne mensen uit te komen!
Verder hoop ik dat Bedouin nu door dit topic en alle beschuldigingen niet zelf in een gevaarlijke situatie is gekomen. Als haar man zo agressief is hoop ik maar dat dit niet richting haar gaat.
Saar4 schreef:Ik heb familie op de Antillen en kom daar jaarlijks. Op de Antillen wordt Nederlands gesproken dus veel Nederlanders gaan daarheen met het idee dat het er net als thuis is maar dat met beter weer. Om vervolgens gedesillusioneerd terug te komen. Het is niet als thuis, de mensen zijn anders, het is een macho cultuur, het eten is anders enz. Anders wordt dan gelijk gesteld aan 'slecht'.
xx_Horsiex schreef:Het slaan, bespugen, onheus bejagen en verrot schelden van andere mensen heeft niks te maken met cultuur verschil maar met mensenrechten en normen en waarden.