Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:18

Ach TS, met die bleh dingen ben je iig met je gedachten ergens anders :)) !

Inmiddels nog gereden :) ?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:53

rumay schreef:
tuurlijk mag je iets bleh vinden maar kijk uit met wat je zegt voor je het weet kom je met iets thuis waarvan andere zeggen bleh :D

Haha ja dat is heel goed mogelijk! Mijn mams vond mijn ex ook een beetje blegh :P

Ik was vanmorgen echt zoooo zenuwwachtig. Het lijkt/leek erop dat er brand bij Montecorto ofzo ergens was. De lucht was helemaal grauw en raar en de paarden waren wat nerveus. Ik werd er echt zoooo zenuwwachtig van....wat nou als het deze kant op zou slaan...dat zou echt me ergste nachtmerrie zijn. Ik was vanmorgen Ereon aan het longeren en die deed ook echt zo raar, zo raar doet die normaal niet, maar hij rook dus schijnbaar al ergens brand in de lucht (en toen was er nog niet echt wat te zien aan de lucht...). Nu is het wel enigszins aan het wegtrekken maar toch.... Alba had het alarmnummer gebeld maar die wisten schijnbaar nergens van en wisten het niet te lokaliseren. Beetje eng dus.

Gisteren heb ik Douro gereden. Eerst even gelongeerd, was ook goed nodig want er kwamen me toch een paar sprongen uit... Douro is pas 4 en dressuurmatig echt nog niet goed, gooit veel ze hoofd omhoog (daarom rijdt Alba hem met martingaal, maar ik rij zonder, ik hou niet zo van poespas). Op een gegeven moment ging het wel goed, toen was die zo goed als ontspannen. Vanavond gaan we (als het goed is, plannen maken werkt hier niet echt...) met meerdere een buitenrit maken. Ik ga dan als het goed is op Util rijden.

Tot nu toe vind ik Brio en Sao Martinho het leukst denk ik om in de piste te rijden. Daphne is echt mijn naar huis rij paardje. Gister ging ik op Zizzi (de moeder van Daphne) naar huis rijden en Alba zat toen op Daphne. Die Zizzi is ook echt grappig, in het begin heel druk (ze wordt ook echt te weinig gereden, zeker nu Seamus 'ziek' is) maar verder echt leuk en lekker vlot. Moest telkens wachten op Daphne die vrij sloom liep :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:00

Ik had trouwens een boek besteld over verloskunde. Kan Bol.com hem nu niet leveren, ze hopen hem 4 sept op te sturen.... maar Elske gaat woensdag op vakantie naar Nederland en de pakketjes komen bij haar thuis aan. Nu heb ik het boek dus nooooit op tijd binnen :( En dan moet ik wachten tot eind september tot Elske weer terug is :( Ik wil dat boek NU lezen!!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:23

Had al gehoord van mijn ouders dat er branden in die regio zijn. Coin is al geevacueerd! Ze hebben de assen al in het zwembad drijven :D

Hopelijk komt het niet in jou buurt, al die paarden weg krijgen zou geen makkelijke opgave zijn...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:48

webster543 schreef:
Had al gehoord van mijn ouders dat er branden in die regio zijn. Coin is al geevacueerd! Ze hebben de assen al in het zwembad drijven :D

Hopelijk komt het niet in jou buurt, al die paarden weg krijgen zou geen makkelijke opgave zijn...

Nouja ik vroeg meteen hoe we dat dan moesten doen als er hier brand zou zijn...Alba wist daar toen geen antwoord op en heeft Elske ook nog even gesproken, maar eigenlijk weet ik het nu nog niet...
De lucht is wel enigszins bijgetrokken nu maar nog niet helemaal.

Edit: zie deze link: http://nieuwsuit.com/2012/bosbranden-ma ... andalusie/

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:51

_Linn_ schreef:
Oke het bewijs is bewezen. Gisteravond zat ik in de deuropening me boek te lezen en toen zag ik Dirk met de auto naar boven rijden. Ik had verwacht dat ik dan even later Dirk samen met Nimue weer naar beneden zag komen maar dit was niet zo.... Komen wij vanmorgen hier boven aan, staat Dirk zijn auto hier. Hij heeft dus hier bij Nimue geslapen, duidelijker kan het niet zijn. Toen ging ik de potros voeren met de auto en toen ik terug reed reed Dirk net naar beneden. Ik reed verder naar boven en zag Nimue lopen.... gadver ik moet er zoooo niet aan denken dat die het samen doen....blegh!

ik vind dit iets minder netjes van je lin...
Hun zaak niet de jouwe...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 15:06

Aaargghhh ik type een mega verhaal, druk op plaatsen en de pagina kan niet laden, heel verhaal weg! Opnieuw dan maar.....

Nou me dag begon gister niet zo goed maar hij eindigde heel leuk!
We gingen met een hele groep (14 mensen en 13 paarden (Alba en Nico samen op het werkpaard)) te paard naar de Chiringuito rijden. Hier ben ik al 2x eerder geweest, op zaterdag speelt daar altijd een band, nu was het vrijdag en dus niet druk. We reden om 19.45 hier weg en kwamen om 22.15 aan. Hier hebben we varken gegeten die zelf geschoten was en nog een lekkere salade! Ik reed op Util, hij vond het heel leuk alleen hij was de heenweg wel vet nat omdat die niks meer gewend is. De terugweg was die helemaal enthousiast, vet snel stappen enzo!

Ik heb ook eindelijk meer contact gehad met de hele knappe barjongen! Ik ging onderweg aan Mona vragen, die werkt daar ook, hoe die heette, hoe oud die was en of die een vriendin had :P Hij heet Mike, is ong 25 jaar oud en heeft geen vriendin. Echter wordt die wel een beetje genoemd als player dus dan weet je het niet... Hij is echt heel knap! We zaten de hele avond naar elkaar te kijken :P En dat terwijl ik er echt niet uit zag. Geen make-up, een vuil shirt vol olievlekken die ik al de hele dag aan had en een paardrijbroek, super sexy dus!

Om 01.45 zijn we weer terug gereden. Dit keer over de weg, dat ging echt veel sneller! Eerst over een groot 'veld'. Veld tussen haakjes omdat het een berg is maar in veldvorm zegmaar. Het was trouwens volle maan en de maan gaf vet veel licht dus je zag echt alles heel goed! Was echt super mooi om te zien! De pony van Dirk was nog ontsnapt bij hem thuis dus die kwamen we tegen toen we bijna thuis waren. Na veel moeite konden we hem vangen en hebben we hem meegenomen naar stal. Om 4 uur lag ik eindelijk in me bed! Om half 9 gingen we er weer uit om te werken.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:55

Hahaha goeie afleiding daar!!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 14:44

Oh het is hier 's morgens nu echt zo koud! Ik moet echt me lange broek aan en een vest tot boven dicht, brrrr koud! Pas na 10en wordt het een beetje lekker warm. Ook waait het soms echt flink, niet leuk!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:08

Wacht maar tot je terug in nl bent , dan is het pas koud. hihi
al was het vandaag wel lekker! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:17

c_esther schreef:
Wacht maar tot je terug in nl bent , dan is het pas koud. hihi
al was het vandaag wel lekker! :)

Ja als ik hier weg ga eind oktober moet ik veel kleren aan doen :P

Vandaag was me vrije dag niet zo leuk. We zouden naar Ronda gaan vanmiddag want daar is feria en ik zou dan meteen de supermarkt in gaan want ik had echt totaal NIKS meer te eten in huis. Krijg ik om 2 uur een sms van Alba dat we niet meer gingen, ik balen want ik moest echt wat kopen! Daarna had Alba me nog aan het huilen gekregen, ik zal even te buiten laten waarom, maar dat was dus ook niet zo leuk. Toen wilde ik vanmiddag naar El Gastor lopen om daar naar het winkeltje te gaan, maar die ging pas om 5 uur weer open, stomme fiesta! Dus om 16.45 die kant op gaan lopen, een MEGA berg OMHOOG lopen, pfoe! Daar ook eindelijk weer geld kunnen pinnen. En toen met 3 tassen (geen volle tassen hoor :P) weer terug lopen, pfoe ik was kapot!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:21

Mag je dat niet te paard doen?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:27

HippoLogic schreef:
Mag je dat niet te paard doen?

Ik denk dat het wel zou mogen, maar dan had ik eerst helemaal naar boven moeten lopen, paard halen en dan weer helemaal terug. En ik kan daar in het stadje denk ik niet even me paard parkeren en dan zou ik met een tas op me rug en 2 losse tasjes terug moeten te paard, waar laat ik dan die tassen?
Ik hoop dat dit niet vaker voorkomt! Alba moet binnenkort toch ook nog boodschappen doen want die is ook bijna door dr spullen heen, dus dan ga ik ook gewoon weer mee en dan hoop ik weer even een poos door te komen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:52

Oh, ik dacht dat je nu standaard een paard bij je woning had.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:41

tot wanneer is het fiesta in ronda???

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 14:17

HippoLogic schreef:
Oh, ik dacht dat je nu standaard een paard bij je woning had.

Nee ik ga elke keer op en neer als ik een paard meeneem. Meestal ga ik 's middags met een paard naar beneden en dan om half 7 neem ik het paard weer mee omhoog.
's Avonds ga ik vaak lopen of met de auto mee wanneer die de kippen op gaan sluiten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 14:19

webster543 schreef:
tot wanneer is het fiesta in ronda???

Ik weet het niet, ik gok tot zondag ofzo.

Nog een nieuwtje: ik denk dat ik naar huis ga. Ik ben te unhappy hier, ik sta elke ochtend met tegenzin op. Dit kan ik niet nog 7 weken. Ik heb dit gevoel nu al 2 weken, ik wilde toen ook al graag naar huis, ik heb het dus nog best even vol gehouden, maar ik kan het nu niet meer. Ik denk dat ik een ticket voor volgende week wil boeken. Ik weet dat jullie het zonde vinden, maar ik moet me wel goed blijven voelen anders is het niet goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:24

Is dit echt alleen omdat je NL mist ? Want als je het er niet naar je zin hebt kun je er wel voor zorgen dat je het wél leuk vind. Knoop een gesprek aan met je baas, leg hem uit wat je gevoelens zijn, wellicht heeft die er begrip voor. Niet alles kan perfect gaan natuurlijk :) Ook toen ik 3 maanden in Amerika zat was ik ook dikwijls radeloos om tegenslagen die er gebeurde. Ik werd ook buitengesloten, was eenzaam enzovoort... Ik besloot om juist daarom meer bezig te zijn met enkele paarden, veulens en tweejarige :j Ik heb me er overheen gezet en heb alsnog een goede tijd gehad en geweldige ervaringen. Van elke traan leer je :) Opgeven helpt niet. Wat zijn 3 maanden in vergelijking tot de rest van je leven? Kop op. Ik heb een paard verloren in Amerika, een merrie met veulen aan de voet van nét 2 maanden. Koliek en ik moest haar letterlijk overeind slaan met de zweep en toen dat niet meer hielp... Ja, tegenslagen heb je, maar dat is het leven...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 14:30

lifaya schreef:
Is dit echt alleen omdat je NL mist ? Want als je het er niet naar je zin hebt kun je er wel voor zorgen dat je het wél leuk vind. Knoop een gesprek aan met je baas, leg hem uit wat je gevoelens zijn, wellicht heeft die er begrip voor. Niet alles kan perfect gaan natuurlijk :) Ook toen ik 3 maanden in Amerika zat was ik ook dikwijls radeloos om tegenslagen die er gebeurde. Ik werd ook buitengesloten, was eenzaam enzovoort... Ik besloot om juist daarom meer bezig te zijn met enkele paarden, veulens en tweejarige :j Ik heb me er overheen gezet en heb alsnog een goede tijd gehad en geweldige ervaringen. Van elke traan leer je :) Opgeven helpt niet. Wat zijn 3 maanden in vergelijking tot de rest van je leven? Kop op. Ik heb een paard verloren in Amerika, een merrie met veulen aan de voet van nét 2 maanden. Koliek en ik moest haar letterlijk overeind slaan met de zweep en toen dat niet meer hielp... Ja, tegenslagen heb je, maar dat is het leven...

Ik mis thuis en ik pas gewoon niet lekker in de groep hier. Het is echt niet fijn om elke dag met een rotgevoel te beginnen. Ik zie het zeker niet als opgeven, ik heb het toch wel even gedaan in me eentje. En ik heb het toch nog geprobeerd want ik heb dit gevoel nu al 2 weken maar het wordt alleen maar erger.
Ik kan hier gewoon niet blijven als ik me zo niet fijn voel. Er is niks waardoor ik ervoor kan zorgen dat het wel leuk wordt, de dingen die gedaan moeten worden blijven hetzelfde en verder is er geen tijd voor andere dingen. En het werk is op zich wel oke, dat is het probleem ook niet zo. Alles eromheen wel, ik voel me hier gewoon niet goed thuis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:35

Nogmaals, heb je dit ook met je baas besproken? wellicht dat hij je kan helpen. Ik zou het als baas niet waarderen als een werknemer opeens besluit weg te gaan omdat ze het niet naar haar zin heeft en er van te voren was afgesproken dat je 3 maanden zou blijven

Dingen met tegenzin doen heb je wel vaker in je leven, maar het blijft een ervaring op zich, ik had daar graag in plaats van jou gezeten :j

Probeer alleen maar mee te denken hoe je je wél op je gemak zal voelen daar hoor :) Het is natuurlijk jammer dat je de taal niet spreekt, dat draagt natuurlijk bij aan het probleem.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:48

Ik lees je topic al een tijdje mee maar ga nu toch even reageren..
Krijg nu vast wat mensen tegen me maargoed..

Ik snap dat je baalt, het is allemaal niet zo leuk als je gehoopt had, maar man wat zullen er veel mensen jaloers op je zijn dat jij daar zit ipv zij! Ik zie hier de laatste pagina's alleen maar negatieve verhalen, ook verhalen waarvan ik het niet zo netjes vind dat je die hier neerzet maar dat terzijde..
Het spijt me zeer maar ik vind echt dat je een beetje zeurt.. Zoals Renee ook al zegt, je krijgt nog heel veel negatieve dingen in je leven en het zal niet altijd leuk zijn.. Dat je Nederland mist snap ik best, maar meid nog 7 weken (toch?) en dan ben je weer terug! En dan kan je verder je hele leven in NL doorbrengen als je dat wilt.. Bespreek met de mensen daar wat je tegenzit, als je alles alleen maar hier neerzet maar niks tegen die mensen zegt dan schiet het ook niet op, zij kunnen ook niet raden wat jij denkt.. Dan kan er vast wel wat aan gedaan worden!

Even jezelf een schop onder je kont geven hoor..
Bespreek de dingen die je tegenzitten gewoon even met de mensen daar, dan kan er vast wel wat van gemaakt worden!

Sorry als je dit niet wilde horen maar ik moest het echt even kwijt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:54

Ik denk idd dat die schop onder je kont hard nodig is. Ik zou je dolgraag komen vergezellen, maar het is onbetaald werk en ik heb echt helaas geld nodig. Anders was ik direct gekomen :D

Ik heb nog een heel "leuk" aandenken aan amerika :') een gigantisch litteken op mijn been omdat ik doodleuk met mijn been ergens aan ben blijven haken :') echt zo lelijk . Tis een zwart rondje van 1,5 cm? op mijn been met een streep erboven :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-09-12 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:57

Het zal je vast wel vaker gebeuren in je leven dat je je niet thuis voelt in een groep. DAt kan en soms heb je geen keus. Als er niemand is die je kosten voor je betaald wanneer je de benen neemt bij een baas, dan zul je soms even op je keizen moeten bijten en door gaan totdat je wat beters hebt.

Jij heb waarschijnlijk financiele steun van thuis, anders kon je dit zo niet doen. Ik weet zeker dat Elske heel vaak ook in Spanje gewoon door heeft moeten zetten. Ook zij heeft het vaak niet altijd even leuk/ of prettig gehad. Ze heeft gewoon doorgebeten en zo is ze van lieverlee toch steeds weer op een anders, interessant / lerzaam adres terecht gekomen, terwijl ze nog steeds haar eigen kost verdient. DAt vind ik kanp, daar heb ik respect voor.

Ik denk dat je moet leren wat langer door te bijten, wat minder aan je eigen problemen te denken, je wat minder te irriteren aan anderen. Laat mensen hun eigen leven leiden, met of zonder stinkende honden of oudere man als kennis. Wat maakt het allemaal uit. Probeeer eens alleen de positieve dingen daar te zien, alle dingen die je nu mee maakt terwijl velen van je leeftijd op een kantoorstoel of schoolbank zitten. Maak die 7 weken gewoon vol, dan kun je pas echt een tevreden, voldaan gevoel over je zelf hebben. DAn heb je een overwinning op je zelf behaald. Volwassen worden ( en daarna ook) doe je nu eenmaal met vallen en opstaan. Leren door ervaring. En ook door de zure appel heen bijten. Je wordt niet mishandeld, verrot gescholden, misbruikt of wat dan ook. Je hebt alleen maar enkele mensen om je heen die zich niet druk om je maken.

Het feit is nu alleen dat er nu een situatie is dat niet iedereen steeds rekening met jou houdt, maar gewoon zijn eigen levenleidt, waarin jij nog geen plaats hebt. ( en zo ook niet zal krijgen).
Onwillekeurig houdt men thuis toch altijd rekening met het feit dat jij Linda bent met je hebbnelijkheden en onhebbelijkheden.

Kop op, probeer eens alleen de leuke dingen op te zoeken, deel je ervaringen met ons van alle nieuwe, c.q. aparte dingen met ons. ( en schrijf alle sjacherijnige berichtjes over vieze verhoudingen, stinkhonden, niet naar dorp gaan, einden lopen en andere irritaties pas eens thuis op over 7 weken. Wie weet ben je daar dan vast al heeeeel veel van vergeten. )

Kom op zoek de zon zijde op en maak er gewoon 7 weken nog wat leuks van, best kans dat de onderlinge verhouding dan ook een stukje beter van wordt.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:59

hhhmm, terwijl ik dit dus heb getypt staan er inmiddels meer van dergelijke reacties.
Niet bedoeld dus om je de grond in te trappen maar een flinke zet in de goede richti ng

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:11

Ja maar ik kan dit gevoel gewoon niet uitzetten. Het is echt te erg aan het worden, hoe moet ik nog 7 weken werken als ik me elke ochtend/dag zo voel.

@lifaya: de 'baas' weet dat ik het moeilijk heb. Ik heb het vanmorgen ook met Alba besproken. Als ik wil kan ik zo naar huis gaan, hier redden ze het wel.

@barrye: alles wat ik moet betalen betaal ik zelf, vliegticket enzo heb ik gewoon zelf betaald. Verder ben ik hier op kost- en inwoning, ik krijg er verder dus niks voor. Al heb ik hier wel al best wat geld uitgegeven. Ik weet dat ik een meer voldaan gevoel heb als ik de 3 maanden vol maak, maar ik zie het zo niet zitten. Zoals ik al zei: ik kan dit gevoel gewoon niet uitzetten.