Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:29

Ja, volgens mij, staat alleen Kos echt bekend als fietseiland. Mooie fietspaden en vrij vlak.

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:23

O als ik dit zo even lees heb ik er echt heel veel zin in! Wij gaan dit jaar met de auto. Eerst even een weekje Italie en dan de Boot naar Griekenland! *\o/*

Misschien kunnen jullie me trouwens nog wel helpen. Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd en we willen graag een leuk dagje weg regelen met zn 8-en als we in Griekenland zijn. Wij zitten in Epidavros (bij Nafplio). Hebben jullie leuke tips. Het mag best een stuk rijden zijn.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:55

Ik had nog een vraagje he. Wij hebben een apartement gevonden die ongeveer een kwartier lopen van nieuwe en oude centrum van rhodos is. en ongeveer 10 minuten van het strand. nu zijn ik en mijn vriendin met z'n tweeén en volgens mijn moeder is het gevaarlijk om dan 's avonds in het donker daar over straat te lopen. klopt dan? want ik denk dat het wel meevalt, maar mijn moeder vind het gewoon eng.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:40

Valt op zich mee. Zou zelf missch lampje meenemen ofzo. Ook dat het verkeer je ziet op onverlichte weg.
Probeer alleen wel ff de accomodatie te vinden op bijv google maps en check dan ook de afstand.
De genoemde afstanden op site van reisaanbieders willen wel eens niet helemaal kloppen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:47

HorseTimeXL schreef:
Ik had nog een vraagje he. Wij hebben een apartement gevonden die ongeveer een kwartier lopen van nieuwe en oude centrum van rhodos is. en ongeveer 10 minuten van het strand. nu zijn ik en mijn vriendin met z'n tweeén en volgens mijn moeder is het gevaarlijk om dan 's avonds in het donker daar over straat te lopen. klopt dan? want ik denk dat het wel meevalt, maar mijn moeder vind het gewoon eng.

Ik vind de eilanden van Griekenland heel veilig. Je komt natuurlijk wel (vervelende) eens dronken jongens tegen die je naroepen e.d., maar dat zijn vooral de toeristen. Gewoon de route 1 of 2 keer met daglicht lopen. Verder is het tot 'savonds laat druk op straat. Maar misschien is er ook een bus?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:02

De enige lastige en vervelende mensen die wij ooit zijn tegen gekomen zijn de toeristen..
Grieken zelf zouden je nooit lastig vallen of dergelijke

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:27

Afstanden op de sites van reisaanbieders kloppen inderdaad vaak niet. Ze zaten wij afgelopen jaar in een app in turkije wat zogenaamd 100 meter van een strand af was.. Nou niet dus.. Volgens mij waren ze een 0 vergeten hehe.

Ik vind in het altijd wel veilig in t buitenland, zeker als je in een toeristisch gebied zit.
Ben toen in rhodos ook wel eens uitgeweest (wel met een groepje van t hotel waar ook jongens bij zaten), weet niet meer waar we toen uitgingen maar wij moesten ook even teruglopen. Bij ons was t een stuk langs allemaal andere hotels ed dus heel goed verlicht en we kwamen altijd (ook midden in de nacht) een hoop andere mensen tegen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:09

oh, oke bedankt! Ja ik heb het al een paar keer gekeken, en denk dat de afstand ongeveer wel klopt. Nou ja dat je er tien minuten ongeveer overdeed las ik in een recensie van iemand en eigenlijk dichterbij kunnen we haast niet vinden..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:10

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:15

Ik voel me in Griekenland 's avonds altijd wel veilig qua mensen. Qua verkeer vind ik dat een andere zaak. Zeker op doorgaande onverlichte wegen loop ik daar niet helemaal lekker. Er wordt toch stevig doorgereden en ze zien je zo over het hoofd. Ik zou dan zeker een lampje om je arm doen of met een zaklamp lopen.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:16

Electra63 schreef:
Ja, volgens mij, staat alleen Kos echt bekend als fietseiland. Mooie fietspaden en vrij vlak.

Klopt, fietsfans kunnen op Kos hun hart ophalen :j

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:27

Ik mag vannacht mijn moeder en zus met haar gezin naar schiphol brengen voor een weekje zakynthos.... -O- ik wil ooooooooook!! ;(

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:39

Heeft iemand van jullie ervaring met kamperen op Zakynthos?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:56

oh zakynthos, geweldig, sept/okt vorig jaar was ik daar voor mijn honeymoon, heerlijk eiland! en idd ook naar de haven gelopen om de schildpad te bekijken... Over 3 weken naar Kos! maar misschien in het najaar toch weer terug naar Zakynthos!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:33

Aaaah Rhodos is echt geweldig <3 en dan heb ik het landinwaarts nog niet eens gezien!!

Gisteren dus een boottocht naar Lindos gedaan, echt prachtig!!! Voor iedereen die nog naar Rhodos gaat, zeker een middagje Lindos doen!!! Geweldig dorpje! Wij zijn ook helemaal naar boven geweest, de acropolis beklommen. Dat was nu al hijgen, puffen en zweten met 27 graden, maar zeker de moeite waard. Heel indrukwekkend.
Morgen naar Rhodos-stad, ben benieuwd :) en dinsdag alweer naar huis ;( de kou in hoorde ik...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:52

Wat fijn dat je het naar je zin hebt. ;) Lindos is inderdaad leuk en Rhodos-stad ook

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:00

Ik ben weer thuis, vanmiddag terug gevlogen maar ik mis Griekenland en het zonnetje nu alweer!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:24

Watermeloen schreef:
Ik ben weer thuis, vanmiddag terug gevlogen maar ik mis Griekenland en het zonnetje nu alweer!

Dat kan ik mij voorstellen

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:06

LoveLita schreef:
Aaaah Rhodos is echt geweldig <3 en dan heb ik het landinwaarts nog niet eens gezien!!

Gisteren dus een boottocht naar Lindos gedaan, echt prachtig!!! Voor iedereen die nog naar Rhodos gaat, zeker een middagje Lindos doen!!! Geweldig dorpje! Wij zijn ook helemaal naar boven geweest, de acropolis beklommen. Dat was nu al hijgen, puffen en zweten met 27 graden, maar zeker de moeite waard. Heel indrukwekkend.
Morgen naar Rhodos-stad, ben benieuwd :) en dinsdag alweer naar huis ;( de kou in hoorde ik...

oh dus het eiland Rhodos is de moeite waard. Ik en een vriendin van mij gaan naar Rhodos stad. Daar hebben we een apartement gezien, dat ons wel geschikt leek.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:36

Welk hotel zit je lovelita? Op rhodos heb je toch ook die vlindervallei?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:36

Ja, op Rhodos heb je ook de vlindervallei, persoonlijk vond ik dat erg tegenvallen, maar wij waren er toen wel eind juli/begin augustus, dus erg warm.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:39

Electra63 schreef:
Ja, op Rhodos heb je ook de vlindervallei, persoonlijk vond ik dat erg tegenvallen, maar wij waren er toen wel eind juli/begin augustus, dus erg warm.

Ja, was een beste wandeling in de warmte := We zijn toen helemaal naar boven gegaan naar het kapelletje.
Ik vond de vlinders (eerder motten) niet zo heel bijzonder, maar op zich zo'n stukje groene natuur wel leuk. Vond alleen lastig dat het 2 richting-verkeer was aan wandelaars.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:43

Ik weet, dat mijn man en oudste dochter toen een dag zijn wezen wandelen in de "wilde" natuur van Rhodos met een (nederlandstalige) gids en lunch onderweg. Die vonden dat geweldig. Dat was een hele leuke dag.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:11

Vlindervallei vonden wij ook erg tegenvallen :j leuk stukje wandelen maar voor de vlinders hoef je t niet te doen :p

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:08

Wie is op Samos bij die watervallen geweest, daar schijn je door een vallei te moeten en dan half te zwemmen om er te komen. Wil weten of het de moeite waard is haha
En misschien nog een aanrader van een rustig strand aan de zuidkant?