USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:02

Bedenk opeens dat ik nog een staatslot moet kopen :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 10:07

Jullie beide huizen zijn erg mooi Monique!

Goed idee Katja, dat ga ik ook nog even doen. Wie weet... ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:06

Zeker mooi huis Monique! Ik zou hem hier in Nederland best wel willen maar dan moet ik eerst even een dot geld winnen. Of we zouden hem met heel het USA topic moeten kopen ;)
Ik ben alweer druk aan het kijken wat ik ga doen in mijn weekje. Ik had toendertijd maar voor 1 klein deel het AMNH gezien dus die ga ik even verder afkijken. Verder staat het Museum of Jewish Heritage op de planning en wat eten in Hard Rock Cafe en Planet Hollywood. Verder zie ik het wel. JFK kwam goedkoper uit dan EWR dus ik heb toch maar gekozen voor JFK. Nog even verder uitzoeken hoe of wat, maar het gaat lukken :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:57

Leuk weer hoor Purny!! :)

Ow wat enorm gaaf Monique!!
Ik heb vanmiddag een staatslot gekocht. Als we geluk hebben, koop ik jullie huis. :')

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:26

Wat leuk voor je Toekie dat je je droomreis gaat maken !! toppie

Ik wens ook iedereen alvast een heel fijn nieuwjaar met vele USA verhalen :-)

Wij hebben vandaag weer 2 boekingen binnen dus helemaal blij

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 09:04

Purny, leuk is dat he, een planning maken. Die voorpret alleen al is leuk!
Ik ga er in het nieuwe jaar ook maar eens voor zitten. Wij gaan 4 weken, dus ik heb nog een hoop te doen. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:25

Ja het voorplannen is meestal het leukst. Ik zou eigenlijk alleen het hotel moeten bellen en vragen tot hoelaat die shuttlebusjes rijden. Alleen durf ik dat niet... En tot hoelaat rijden die bussen daar?
Ik heb vanavond mijn laatste rijles. Ik heb eigenlijk geen plezier meer in het rijden en bovendien heb ik altijd last van mijn lichaam als ik gereden heb. Dus maar een time out voor een tijd. Hoelang weet ik nog niet. Ik heb zowiezo plezier als ik op mijn oude stage adres ben met de paardjes en dat doet mij meer dan een uurtje knolhobbelen per week.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 10:35

Je kunt anders ook een taxi nemen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:55

Goh... dat kan ook :+
Ik vind het wel kicke dat ik in een 747 heen vlieg.. heb er altijd wel in willen zitten ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:53

HCRanch schreef:
Wat leuk voor je Toekie dat je je droomreis gaat maken !! toppie

Ik wens ook iedereen alvast een heel fijn nieuwjaar met vele USA verhalen :-)

Wij hebben vandaag weer 2 boekingen binnen dus helemaal blij

Jullie kom ik ook nog een keer opzoeken. 8-)

Zucht, mijn jaar komt maanden te kort. :+

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:42

leuk Toekie je bent uiteraard van harte welkom!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:39

Super al die reisjes die jullie allemaal gaan boeken :D

Wel een heel hoop werk !!! Ik ben van de lui vakanties, lekker op het strand liggen, gezellig doen...
Maar ook af en toe uiteraard allemaal dingen zien...
Maar zo'n druk schema, poeh... respect hoor :D

Als ik ergens ben, wil ik altijd graag wat langer blijven om het echt te leren kennen.
En dat gaat een beetje lastig met doorreis :P

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:52

Vandaag mn paspoort opgehaald :j

En naar de bank geweest met mn beide ouders. Die moesten mee tekenen voor mn creditcard, omdat ik nog student ben.
Voelde me toch wel een beetje een klein kind hoor := Met beide ouders daar heen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:59

Iedereen de allerbeste wensen voor 2011 dat iedereen zijn reis kan maken die hij/zij wil en natuurlijk een gezond en liefdevol jaar.

Wij hebben de knoop doorgehakt wij gaan niet naar Amerika dit jaar |(
Maar waar we het voor laten schieten is ook echt wel de moeite waard :j .
Wij hebben nu een stuk land wat helemaal opgeknapt moet worden waar we pensionpony's hebben staan en omdat we dat nu hebben kan er nog 1 pony bijkomen voor ons zelf.
Dus daar willen wij en de kids het wel voor laten schieten.

Maar als jullie het goed vinden hou ik het topic nog even bij met ideeën voor in de toekomst

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:01

Dat is een mooie reden om niet te gaan.
Wij zijn ook nog niet 100% zeker of we kunnen gaan dit jaar omdat mijn man nog altijd zonder werk zit. Mijn zaken gaan wel heel goed maar met een eigen bedrijf is het toch altijd onzeker. We gaan wel een route plannen en als het dit jaar niet lukt doen we het gewoon in 2012.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:07

Wij gaan dit jaar ook niet. We gaan altijd met het gezin (ouders, broer, ik), maar mijn broer wil dit jaar graag heel juli vakantiewerk doen. Ik heb heel juli volgepland als begeleider van taalkampen (Malta en Frankrijk). Augustus moeten we altijd vrij laten, omdat onze herkansingen in die periode vallen. En ik weet pas begin juli definitief of ik herkansingen heb, dus dat gaat 'm niet worden. Maar als alles meezit ga ik van september tem december wel in Vancouver studeren.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:08

Allemaal een gelukkig 2011 :j

wph1, inderdaad een goede reden om niet te gaan. Anders noem je de pony gewoon Amerika.. kun je er elke dag naar toe :D
(Debbie - Voor al uw creatieve oplossingen ;) )

Ik ben er nog steeds niet uit met het hostel. Had bigapplehostel gezien, maar die zit 1 nacht al vol.
Dus nu zit ik te denken aan het Fresh Hostel NY.

Verder zijn we beetje bezig met het uitzoeken van het metro/vervoer stelsel. Of het handig is om een week kaart te kopen bijv.
En er is een pas waarmee we veel attracties kunnen bezoeken. Koop je vooraf zo'n boekje en dan kun je overal in, lijkt ons ook wel wat :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:12

Je moet met zo'n pas altijd goed uitrekenen welke dingen die erin staan je echt wil gaan doen en of je dan echt voordeliger uit bent. Vaak scheelt het niet zoveel omdat je toch niet alles wat erin staat wilt of kunt gaan doen.
Ik gebruik de metro niet zo heel erg veel in NY omdat ik het een geweldige stad vind om in te lopen en ben daarom altijd goedkoper uit met gewoon af en toe een los kaartje voor de metro.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:15

Dat zijn inderdaad goede tips :j

Hoe vaak ben je naar NY geweest? En waar overnachtte je?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:18

Ik ben vroeger heel veel in NY geweest omdat we er toen vlakbij woonden en mijn vader in NY werkte. Op vakantie ben ik er nu een keer op 5 geweest.
Wij overnachten meestal in een hotel. Eventueel boeken via Priceline en in 2009 hadden we enorme mazzel met een appartementen/hotel wat net open was waardoor we voor een hele nette prijs een waanzinnig appartement voor onszelf hadden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:31

de beste wensen allemaal

vind de oplossing van debbie om de pony amerika te noemen echt ideaal haha.

pff ik zit op tickets te kijken.. maar wat duur allemaal zeg.
iemand tips op welke site ik het beste kan kijken. en welke vliegmaatschappijen zijn goed te doen?

ik ga uit van 3.500 euro per persoon uit. is dat wat realistisch. we willen dan 1,5 week new york en omstreken doen en 2,5 weken los angeles en las vegas en grand canyon....

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:32

Dan zou ik sowieso een multi-city boeken. Dat scheelt je duizenden euro's dan om met losse reizen te gaan werken.

Ik heb via ebookers geboekt omdat dat zo'n beetje de enige site is waar je EN multi-city's kunt boeken en met iDeal kunt betalen.
Als je met creditcard wilt betalen kun je ook bijvoorbeeld www.american-airlines.nl proberen of sidestep.com etc.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:21

Katja schreef:
Ik ben vroeger heel veel in NY geweest omdat we er toen vlakbij woonden en mijn vader in NY werkte. Op vakantie ben ik er nu een keer op 5 geweest.
Wij overnachten meestal in een hotel. Eventueel boeken via Priceline en in 2009 hadden we enorme mazzel met een appartementen/hotel wat net open was waardoor we voor een hele nette prijs een waanzinnig appartement voor onszelf hadden.

Heb je mazzel gehad ja :j Ik ben al eens met priceline bezig geweest.. maar snap er echt niks van :=

Zit nu te denken aan het fresh hostel.. klinkt allemaal wel leuk, alleen geen kluisje volgens mij. Dat is jammer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:18

Priceline is niet zo heel ingewikkeld. Mocht je nog een keer ermee aan de slag willen moet je het maar even laten weten.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:56

Joltsje schreef:
pff ik zit op tickets te kijken.. maar wat duur allemaal zeg.
iemand tips op welke site ik het beste kan kijken. en welke vliegmaatschappijen zijn goed te doen?
ik ga uit van 3.500 euro per persoon uit. is dat wat realistisch. we willen dan 1,5 week new york en omstreken doen en 2,5 weken los angeles en las vegas en grand canyon....

Prijs is erg afhankelijk van de periode waarin je wilt reizen. Als dat in de zomervakantie is, dan betaal je flink meer ten opzichte van het voor of naseizoen.

Ik zou als eerste naar KLM / Delta en Continental Airlines kijken. Deze maatschappijen hebben allen een HUB (thuisbasis) op een van de New Yorkse luchthavens waardoor je ofwel zonder meerkosten, of met beperkte meerkosten (ca. 50 euro per ticket) een stopover kunt maken op je route naar Zuid-WEst USA. (Bijvoorbeeld Los Angeles of San Francisco)
Vaak is het voordeliger als je dit in combinatie met autohuur boekt als fly-drive. (je hoeft niet de hele periode een auto te huren, bijvoordeeld alleen tijdens de rondreis in Zuid-West USA is voldoende)
Hou wel rekening me underage toeslag voor autohuur, als je jonger dan 25 jaar bent.