geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:30

hij is inderdaad leuk! *\o/*
Ik heb hem nu gediscovered, omdat je de code had gestuurd, en niet het trackable item number TB1RDP6 . :+

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:40

bertie schreef:
hij is inderdaad leuk! *\o/*
Ik heb hem nu gediscovered, omdat je de code had gestuurd, en niet het trackable item number TB1RDP6 . :+

Oeps :o gelijk verwijderd :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:41

ik meld me ook :D (of heb ik dat al eens gedaan? :+)

Ik ben momenteel bezig om zelf een cache te plaatsen :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:04

Ik heb hem zelf niet gevonden, staleigenaar kwam er mee aanzetten en ik ben op speurtocht uitgegaan waar het ding vandaan kwam. Op de envelop stond Mieke en op de achterkant Emmeloord. Er zit een ijzeren plaatje aan met iets over een travelbug, een delfstblauw-klompje en een briefje ' ich will zuruck nach Holland'. Waarschijnlijk gevonden in de buurt van Beekbergen. Er staat ook een code op het ijzeren plaatje maar ik begreep dat ik die hier niet mag plaatsen... :o

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:23

Oh jawel hoor, codes mag je best plaatsen. :):)
Dan loggen we hem gewoon als 'discovered in the hands of'. O:)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:54

Grappig nu we net weer hier actief zijn geworden, ik reed net naar de clubles achter een auto met een travelbug-sticker. Gauw het nummer in m'n telefoon gezet en net op geocaching.com opgezocht en discovered. Echt grappig, ik had nog nooit een rijdende TB gezien. (alleen van gehoord)
Meteen even Tika opgezocht. Ook een leuke TB.
Lijkt wel een beetje op mijn mini-OTTO (TGCE73) want dat is ook een knuffeltje (kun je mooi proppen in een cache) en zijn opdracht is met zoveel mogelijk paarden op de foto + hun naam erbij. :)

Amaryllis, je kunt hem het beste terug in een cache plaatsen of aan iemand geven die ook cached, dan zorgt die wel dat hij goed terecht komt. Welk nummer staat erop? Dan kunnen wij even kijken welke het is.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:11

Ik weet niet of de eerste O een letter of een cijfer is.. Ik denk een cijfer maar pin me er niet op vast..
0APHHG

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:33

Amaryllis schreef:
Ik weet niet of de eerste O een letter of een cijfer is.. Ik denk een cijfer maar pin me er niet op vast..
0APHHG

Dit is wel een leuke, een Nederlands team(uit emmeloord) heeft hem in China achtergelaten met de vraag om hem weer terug naar nederland te kunnen krijgen.
Dat is dus gelukt :j
Jij hebt hem gevonden in de bossen bij Loenen toch?(athans volgens de logs is dat de plek waar hij het laatste lag)

Als ik jou was zou ik hem terug doen in een punt vlak bij jou, geef anders aan mij op(mag uiteraard ook via PB) waar je woont, dan zoek ik een makkelijk punt voor je op en kan je hem daar weer in terug leggen.
Of mocht je het nou leuk vinden, je kan je uiteraard ook altijd registeren bij geocaching(is gratis) en zelf lekker op pad gaan :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:49

Loenen zou best wel eens kunnen ja!!
Goh wat grappig zeg! Dat verklaart ook wel waarom er een Duits briefje aan hing met 'ich will zuruck nach Holland' :)

Ik PB je even voor de woonplaats :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:25

elmo_browny schreef:
ik meld me ook :D (of heb ik dat al eens gedaan? :+)

Ik ben momenteel bezig om zelf een cache te plaatsen :P

Welkom!
En waar komt je cache te liggen?

@ Amaryllis: Ik heb in het begin ook zonder GPS gecached. Ik had me wel aangemeld op geocaching.com (moet wel anders kun je de coordinaten niet lezen) en plaatste die coordinaten vervolgens in GoogleEarth. Kaartje uitgeprint en vervolgens op zoek naar de cache. Wel handig om een kaartje met veel herkenningspunten te nemen, een stip midden in het bos is met een kaartje niet zo makkelijk te vinden... :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:36

Vrijdag in Apeldoorn (bij het trimbos, apenheul) een cache gelopen (het bos van de burgemeester) en gevonden.. Was erg makkelijk te doen, maar wel een leuke tocht.. En in Twello nog stikkedonker gedaan.. Heeft iemand anders deze ook gedaan? (nachtcache) Zijn tot het einde gekomen, maar de cache niet gevonden.. Kwamen niet wijs uit de hints, en op een gegeven moment werd het weer licht, dus zijn we maar terug gegaan naar onze overnachtingplek.. Nu dus 2 caches waar we wel op het einde gekomen zijn (waarvan eentje zelfs op het goeie coördinaat stonden) maar de cache zelf niet gevonden.. Helaas...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:43

Ah er is al een topic over.
Hier namelijk nog iemand die nu net met geocaching is begonnen.
Mijn vader heeft een gps systeem gekocht voor in het buitenland maar nu vonden we geocaching wel is leuk om mee te beginnen.
We hebben er nu 1 gelopen en zometeen gaan we er nog 1 lopen, ben benieuwd of we hem vinden!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:07

Welkom!
Ik ga straks ook een cache zoeken. Nog even een leuke uitzoeken hier in de buurt...
Welke ga jij doen?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:57

In Limburg heb ik gisteren een hele lange gelopen, van Paiennes.. Hier zijn we de hele dag mee zoet geweest, maar hij was erg leuk om te lopen!!

Zijn er nog echte aanraders hier qua caches?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:18

Wij hebben een rondje noordlaren gedaan (drenthe) en we hebben hem jammer genoeg niet kunnen vinden, wel balen! maar binnenkort maar nog een keer proberen haha.
Verder weet ik nog niet echt aanraders haha

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:22

Wij zijn zondag toch maar naar een museum gegaan, haha. :brr:

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:04

Jeuh, vanavond 4 caches kunnen loggen in Amersfoort... En ik krijg binnenkort een goeie gps :) :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:45

Goed zo! +:)+ Ben je lang bezig geweest? Multi's of traditionals? :D

Hier nog mensen met een leuke TB of Geocoin? Ik heb Mini-OTTO op pad gestuurd om paarden te ontmoeten. Vandaag is hij in het noordelijkste puntje van Duitsland aanbeland. Hij is ook al in IJsland geweest!
Afbeelding
Ik heb wel zin om weer een nieuwe op pad te sturen. Hebbben jullie nog leuke ideetjes voor een opdracht?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:48

Een paar uur.. Eentje had ik al opgezocht in mn eentje, maar dat was een redelijk ongure buurt.. Verder waren het 2 unknowns (foto en traditional) en 2 earthcaches.. :)
Ik krijg zometeen de Garmin 60CX :D

Wat leuk dat je een TB erop uit stuurt... Iets met dieren of een sport, waarbij ze een foto moeten maken bij het uitoefenen? Dus paardje bij paardrijden, voetbal / ... :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:55

Dat paardje is echt leuk haha verder heb ik niet echt een idee eigenlijk.

@karin_88 hoe bevalt je gps?
wat ik vooral leuk vind aan het gps systeem en ook aan het caches lopen is dat je precies kan zien waar je hebt gelopen. Ook omdat ik voornamelijk de caches nog loop bij mij in de buurt loop je je standaard rondje met de hond heel anders.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:36

Goed! Ik kende hem al van mijn vriendin :) Ze is overgestapt op een nieuwer type, dus ik mag met deze verder nu :) :) Vanmiddag gaan we er weer een paar doen, nu dus even uitzoeken welke. :j

Jij hebt de tracker aanstaan tijdens het cachen? Leuk is dat he :)) Op mijn mobiele telefoon heb ik RunTastic geïnstalleerd.. Daarmee houdt ie ook bij tijdens sporten/buitenrit ofzo hoe en waar ik gereden heb.. Zo leuk :)) :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:11

Karin_88 schreef:
Wat leuk dat je een TB erop uit stuurt... Iets met dieren of een sport, waarbij ze een foto moeten maken bij het uitoefenen? Dus paardje bij paardrijden, voetbal / ... :)

Leuk idee!

Ik neem mijn GPS ook mee op buitenrit. Dat vind ik echt leuk en handig. Zo kan ik lekker dwalen over de Veluwe zonder de weg te hoeven onthouden, en als ik het zat ben kijk ik op de GPS in welke richting mijn auto staat.
En ook leuk om achteraf de gereden route terug te zien, en de maximum snelheid, afstand en gemiddelde snelheid. Als ik het in Google Earth zet kun je zelfs de snelheid per lokatie zien, erg leuk.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:39

Het is ook leuk om een TB erop uit te sturen met een goal... Dus dat ze hem zoveel mogelijk meenemen naar het zuiden/westen/...

Ik denk dat ik er zo eentje ga bestellen en aan een minikompasje wil hangen :))

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:47

Vandaag onze eerste cache gedaan, en meteen een geocoin gespot en dus meegenomen. die heeft als opdracht om naar Portugal te gaan

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:01

Wat leuk Evelyne! Wij hebben bijna alle caches uit Leusden opgelost.. Dat was nog een flinke klus, maar we zijn uitgedaagd door iemand die we tegengekomen zijn in de kroeg, waar er ook eentje lag.. :) Nog een paar, en dan zijn we rond!