Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: [HK] Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:50

Zag wel dat die storing nu gelukkig weer voorbij is, moet zo van Groningen naar Utrecht en kan eigenlijk geen vertraging gebruiken omdat ik wat in moet leveren :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:22

Radio in de auto is toch nog nuttig, geen treinen bij gouda.
Ze zeggen dat het rond 12 uur hopelijk verholpen is, ik moet vanaf alexander om 12.13. Misschien heb ik dan weer de eerste IC die er weer langs kan :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:23

Oh fijn, er is nu een sein- en wisselstoring rond Gouda. -O-
En ik moet straks naar Almelo!! Prognose is om 12.00u voorbij, hopelijk is dat ook echt zo.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:53

Het is nu weer voorbij :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:01

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:29

Ja, ik kwam ook alweer een trein tegen over het spoor bij Gouda. :j

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:53

Er is nu storing tussen Arnhem en Nijmegen. := Vriendinnetje zit al een dik uur te wachten. :(:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:30

Szan schreef:
Zag wel dat die storing nu gelukkig weer voorbij is, moet zo van Groningen naar Utrecht en kan eigenlijk geen vertraging gebruiken omdat ik wat in moet leveren :+

Pff, had dus toch vertraging.... ruim een half uur later aangekomen in Asssen door de sein- en wisselstoring tussen Haren en Assen. Daarna werd die trein naar Schiphol opgeheven in Zwolle, en bij de overstap weer ruim een kwartier vertraging gehad. Dus een uur later in Utrecht aangekomen dan gepland....

En vanvaond waagde ik het erop door van Utrecht naar Goes te reizen, maar uiteraard knapt vlak voor mijn geliefde stadje de bovenleiding dus weer een extra uur vertraging. Dat kan er dan ook nog wel bij :+

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:35

En ja hoor, een aanrijding tussen Steenwijk en Wolvega.
Wat was ik blij dat ik mijn buurjongen tegen kwam in Amsterdam en het laatste stuk met hem met de auto mee kon vanaf steenwijk :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:09

En ik heb er vanochtend 2 1/2u over gedaan van DH naar Gouda :+ Heerlijk hoor zo'n storing hahaha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:02

Ojee ik hoop dat het morgen rustig is op traject hoogkarspel-utrecht.. Moet echt op tijd zijn morgen en ik moet al zo vroeg op pfft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:47

Wat heb ik toch heerlijk nergens last van. *klopt af. :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:48

Mijn broertje is een echte treinfanaat. Hij doet ook aan treinspotten enzo :+
Zelf heb ik er niet zoveel mee, reis er alleen mee als 't moet.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:30

Inoterry schreef:
Misser schreef:
Conducteurs onder ons ;), zijn jullie je ervan bewust dat de omroep in de intercity's met blauwe stoffen gestreepte stoelen echt ontzettend schel is en dat je daar dus beter maar heel zacht door kunt praten :D?

Blauwe gestreepte stoffen bekleding = icmm = bekend probleem ;) .
Vooral als icm met icmm gecombineerd is, dan is de omroep in het ene stel nauwelijks te horen, en in het stel waar je omroept word iedereen zowat doof.

Is een ICM zo'n oranje? Ik zit nl. meestal in een blauw/oranje combi. (R'dam-Utrecht)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:11

Liedje schreef:
Er is nu storing tussen Arnhem en Nijmegen. := Vriendinnetje zit al een dik uur te wachten. :(:)

Die was erg vervelend idd. :\

Wij moesten rond half 8 iemand van het station halen in Cuijk, voor een feestje dat om 8 uur begon. Ze heeft eerst een tijd op Arnhem gestrand gestaan en vervolgens maar met een paar anderen een taxi genomen naar Nijmegen. Uiteindelijk anderhalf uur vertraging. Gelukkig was het een goed feestje. :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:27

Haha, dat scheelt ja. :D
Vriendinnetje heeft er uiteindelijk 4 uur over gedaan en stond na die 4 uur weer op het begin station. Daar heb ik der maar opgehaald. :(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:56

Misser schreef:
Is een ICM zo'n oranje? Ik zit nl. meestal in een blauw/oranje combi. (R'dam-Utrecht)

ICM heeft inderdaad oranje banken. ICM staat voor InterCityMatrieel. De extra M in ICMM staat voor Modern.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:45

Mocht er nog iemand zijn die (goedkoop!) van Parijs naar Amsterdam wil reizen op vrijdag 11 juni, stuur even een PB!
[EA-OV] Parijs - Amsterdam met de Thalys!
Ik ga alleen van Montpellier naar Parijs.. Ben wel benieuwd ondertussen hoe dat nu is, zo'n TGV!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:24

Ik ga deze zomer voor het eerst met de ICE op vakantie :D.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:15

Ik ging zondagavond van Amsterdam C weer naar Leeuwarden, staat er op de borden "do not board, aankomst internationale trein". Mijn trein zou om .57 gaan, en om .56 komt mijn VIRM aanrijden, de conducteur overleggen enzo...we zijn met een kleine vertraging weggegaan, en we kwamen de Thalys tegen vlak buiten Amsterdam :D wel daardoor mijn aansluiting gemist in Amersfoort, dus ik heb Amersfoort-Zwolle met de stoptrein gedaan :D Zwolle-Leeuwarden ook, ging lekker :P
Ik had ook nog de pech dat ik alleen maar op het balkon kon zitten, zit je daar in een DDAR op een houten stoeltje en later in een ICMM op de grond...leuk, als mensen 2 stoeltjes op het balkon gebruiken voor zichzelf.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:54

Butterfly schreef:
leuk, als mensen 2 stoeltjes op het balkon gebruiken voor zichzelf.

Heb je gevraagd of je daar mag zitten? Vaak doen ze dan niet moeilijk, zo wel dan spreek je hem/haar toch even aan op dat vreselijke gedrag :\

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:16

MoonChloe schreef:
Heb je gevraagd of je daar mag zitten? Vaak doen ze dan niet moeilijk, zo wel dan spreek je hem/haar toch even aan op dat vreselijke gedrag :\

Neuh, ik had een slaapzak onder mijn kont :D enige dat pijn deed was mijn rug :P
Ik ben niet zo'n held als ik mensen moet aanspreken...en ik had ook niet veel zin om stijf naast haar te gaan zitten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:30

ahh okeey :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:35

Ik moest alleen ff klagen :D
Ben je weg uit A'dam, zit je bij een A'dammer op het balkon tussen Zwolle en Lwd. Compleet met tas waar Ajax dingen in zaten, mét handtekeningen :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:18

Na een week vol vertragingen vanavond zo'n gezeur gehad in de trein.
Er was een kind van 2 aan het rondrenden en bij mensen op schoot aan het springen. Zo ook bij mij. Heb ik geen zin in, dus zet dat kind weg en zeg dat ze iemand anders lastig moet gaan vallen. Kind valt natuurlijk om (want rijdende trein), wordt vervolgens iedereen boos op mij..
Ben ik de enige die het niet normaal vindt om een kind zo te laten rondrennen (zij vonden dat het 'schattig en leuk' was)? Afgezien van de irritantheidsfactor is het ook nog eens gevaarlijk (denk aan noodstop of pedofiel waarbij ze op schoot springt).