Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

perdjes

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:08

Sandy1103 wat is de preciese datum dat je er bent?
Ik zit dan namelijk van 29 mei tm 10 juni ook in kumköy, hotel hane garden.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:10

Ik ga dit jaar naar alanya met mijn moeder :). Weet niet echt wat ik van alanya moet verwachten.
Vorig jaar naar een plaatsje bij Side in de buurt geweest. Titreyengol ofzoiets. Vond het erg leuk daar ook nog een dagje in Side geweest. Erg leuk geshopt daar, jammer genoeg kwam in er in Nederland erachter dat ik daar ben geskimd :n. Ook nog in manavgat geweest en bij de watervallen. Erg leuk daar om heen te gaan :).

Iemand nog tips om te doen in alanya?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:13

Ik heb net te horen gekregen dat we toch wel op vakantie gaan! :D
Naar Sandy beach, waren we 2 jaar geleden ook.

Over dat paardrijden, tot nu toe heb ik elk jaar gereden. Vond het eigenlijk wel mee vallen hoe ze eruit zagen. :)
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 8104_n.jpg

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:18

Er zijn ook wel plaatsen waar het meevalt met de paarden, maar in de omgeving van Side vind ik het zelf niet echt een aanrader.
Het is maar net of je het nodig vind en het geld daaraan uit wilt geven.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:23

Weissjee, grappig dat je naar dat kleine plaatsje geweest bent. Daar ben ik twee jaar geleden ook per ongeluk terecht gekomen, toen hebben we er maar een dagje strand van gemaakt. :D Wat balen dat je daar geskimt bent.

Mies, wat leuk dat jullie toch nog gaan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:28

In Alanya zou ik zeker naar de burcht gaan. Shoppen natuurlijk, lekker genieten van het weer, parasailen als je een goede prijs kan regelen, uuuhh.... Tja verder heb ik daar nog een uitstapje gemaakt naar Manavgat (en de waterval van de rivier de Manavgat) en jeepsafari. Owh... En natuurlijk: Naar de haman, wel aan het begin van de vakantie doen, anders is het zo zonde van je bruine kleurtje ;)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:38

Nadir schreef:
Weissjee, grappig dat je naar dat kleine plaatsje geweest bent. Daar ben ik twee jaar geleden ook per ongeluk terecht gekomen, toen hebben we er maar een dagje strand van gemaakt. :D Wat balen dat je daar geskimt bent.

Mies, wat leuk dat jullie toch nog gaan!

Ja skimmen was echt stom. Maar alles terug gekregen :).

Edit:
a_lette: parasailen ga ik zeker proberen. Vorig jaar ook gedaan en vond ik erg leuk om te doen! Manavgat ben ik Vorig jaar ook al geweest. Misschien krijg ik mijn moeder nog zover omdat het daar erg leuk was maar ik was toen beetje ziek. Niet alles daar gezien dus! Wel lekker geshopt daar.

Is in alanya 's avonds ook nog wat te doen :)? Terrasje ofzoiets? OfNog een beetje shoppen :)?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:03

In Alanya is 's avonds nog genoeg te doen :D
Er zijn inderdaad genoeg terrasjes en ook veel discotheken!
De winkels zijn altijd tot laat open dus ook dat kan je tot laat op de avond doen.

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:13

Ik ga een week na de mei vakantie een weekendje naar Istanboel voor een bruiloft. De zomervakantie ga ik 6 weken met vrienden van m'n ouders mee(Turks) Gewoon in een huis ik geloof in de buurt van Istanboel. En ga in de herfstvakantie een weekje naar Lara. Nog nooit geweest. Ga in die vakantie ook nog 1 dag naar kumköy want daar gaat m'n tante trouwen.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:41

perdjes schreef:
Aah het klinkt negatiever als dat het eigenlijk is!
Dat zijn gewoon de kleine dingetjes waar je op moet letten. En verder is Side een leuk plaatsje. Het ligt aan de haven dus je kunt een tocht met de boot maken enz. En je kunt ook de taxi of de dolmus pakken en naar manavgat gaan. Lekker naar de markt of de winkeltjes in de zijstraten.
Je kunt natuurlijk ook een keertje mee doen met een dagtrip en ga zo maar door. Je kunt er genoeg leuke dingen doen.
Ooh en natuurlijk niet te vergeten lekker aan het strand liggen haha.
Je hebt iig een ideale ligging uitgekozen.

Ok, bedankt. Ben benieuwd.. Heb er nu al zin in haha, helaas duurt het nog een paar maandjes..

A_lette schreef:
In Alanya zou ik zeker naar de burcht gaan. Shoppen natuurlijk, lekker genieten van het weer, parasailen als je een goede prijs kan regelen, uuuhh.... Tja verder heb ik daar nog een uitstapje gemaakt naar Manavgat (en de waterval van de rivier de Manavgat) en jeepsafari. Owh... En natuurlijk: Naar de haman, wel aan het begin van de vakantie doen, anders is het zo zonde van je bruine kleurtje ;)

Bedankt voor de Tips!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:49

Sandy1103 schreef:
MargrietJonk schreef:
Joehoe!!! Ik ga lekker met mn vriendje weer naar Kümkoy Beach hotel in Side! In September heerlijk. Kan niet wachten. Was vorig jaar ook geweest....... Super vakantie gehad. *D

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Tukije en ook naar Kumkoy Beach...
De vrienden met wie ik ga waren er vorig jaar ook al geweest en waren super te spreken over het hotel.
Gelukkig hoef ik niet zo lang te wachten want ik ga beging juni al :D

Nou op aandringen van mn schoonmoeder zijn we er naartoe gegaan.... :o
Ik was helemmmmmaaaaal niet van Turkije. Lekkere vooroordelen dus...
Maar ik moet echt zeggen, ik heb er eem wereld vakantie gehad! Dus dit jaar lekker weer daarnaartoe!
Er zitten dan ook al een paar dorpgenoten van ons, dus dat wordt lekker genieten!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:43

In Alanya is genoeg te doen in de zomer. Jeepsafari , jeepboat, hamam, Green Canyon, boottocht, quadsafari, ezelsafari je kunt het zo gek niet bedenken! Als je van natuur en een rustige dag houdt is de Green Canyon echt een aanrader! Je gaat dan met een boot rondvaren waar je wat zwempauzes hebt en een lunch. Echt de natuur is er prachtig! Je kunt er iedere avond uit als je wilt of gewoon lekker een terrasje pakken. Een bezoekje aan Alanya Castle is ook zeker aan te raden. Pak alleen dan wel een bus of een taxi want naar boven lopen met 35 graden is echt geen pretje!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:45

Heb je in Alanya dan ook eigenlijk een boulevard.. Dus allemaal winkeltjes die 's avonds ook nog geopend zijn?

edit: Wij gaan al op 28 mei en dan 2 weken, dus tot 11 juni

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:47

Een ezelsafari klinkt wel tof!
Haha, de Green Canyon, klinkt alsof het in de USA is. :D :D

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:08

In Alanya lijkt het wel of de winkels nooit sluiten haha!
Avond/nacht is nog bijna alles open! Zeker in de maanden mei/juni/juli/augustus/september

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:54

Danielle005 schreef:
In Alanya lijkt het wel of de winkels nooit sluiten haha!
Avond/nacht is nog bijna alles open! Zeker in de maanden mei/juni/juli/augustus/september

Ja man! In Side heb ik me daar ook over verwonderd. Winkeltjes die niet lijken te sluiten?! Huh :?
Rusten die mensen niet uit ofzo? :z

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:00

Leuk een Turkije topic :D

Ik ben een aantal jaar terug al in Alanya geweest, wat erg leuk!
Dit jaar ga ik met mijn vriend naar Icmeler vlakbij Marmaris.
We gaan vrijdag boeken en gaan naar dit hotel: Hotel l 'Etoile

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:20

Hahhaa maar het is wel ideaal om 's avonds te gaan winkelen. 12 uur 's nachts beetje het stadje doorwandelen.. Het is dan tenminste niet meer zo gloedje heet! :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:22

Klopt, de winkels zijn gewoon tot midden in de nacht open.
Heerlijk, zouden ze hier in de zomer ook wel mogen doen! :j

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:12

Nou om je eerlijk te mogen vertellen..... Wij hebben zelf een souveniers winkel op de Dijk. 7 dagen in de week open en werken in de zomer (s winters ook aangepaste tijden) Maar als je dan om 7 uur of 8 uur s avonds de deur dicht doet en naar huis gaat is wel lekker hoor... :o :o :o :o

Maar ja Turkije, ik heb me daar echt over verwonderd! :oo Hun zitten daar gewoon niet mee. Lijkt wel een tweede (koffie :9k ) huis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:16

Dat kan ik me wel voorstellen MargrietJonk. :j
Maar net wat je zegt, het leven is daar gewoon heel anders. Die mensen zien dat ook echt als tweede thuis. Ze doen ook bijna niks anders.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:16

Tankstations zijn ook 24 uur per dag open! Ook heel erg fijn! In Alanya zit ook een heel goed strand met goede faciliteiten. Deze werd ons toen aangeboden vanuit Sunweb. Als je daar naar toe wilde gaan moest je even bellen naar de reisleiding en die zorgde dan voor een taxi. Aan het einde van de dag werd je dan ook weer netjes afgezet. Maar daar waren fatsoenlijke toiletten, goede service en het eten was ook erg lekker. Tevens liep daar de zee geleidelijk af. Kan alleen niet op de naam komen. Zal vanavond even mijn vriend vragen.

MargrietJonk ik kan me goed voorstellen dat het 's avonds wel heel fijn kan zijn als je is lekker met de voetjes om hoog kan!

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:41

perdjes schreef:
Sandy1103 wat is de preciese datum dat je er bent?
Ik zit dan namelijk van 29 mei tm 10 juni ook in kumköy, hotel hane garden.

Ik ga van 6 juni tot 13 juni... Weet verder niets dan dat ik in Side in het Kumkoy Beach Hotel zit...
Ga met een groep en ik loop er wel achteraan :P

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:28

Inderdaad wel lekker dat de winkels daar zo lang open zijn maar in NL vind ik dat niet nodig. Ik werk elke dag dus lig toch altijd al om 22.00 op bed :P

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:09

Het strand wat ik eerder bedoelde was iets in de trant van Capria beach.. Weet het alleen niet meer 100% zeker. Als je naar Alanya rijdt vanuit Antalya is het vooraan aan de rechterkant.

Ik heb de knoop doorgehakt en heb toch maar tickets gekocht. Ik vlieg nu vanuit Dusseldorf naar Istanbul en dan door naar Antalya. Was een zeer goede aanbieding ben helaas wel 6,5 en 8 uur kwijt :oo . Ik vond het niet echt een optie om niet te gaan omdat we elkaar dan 5 maanden niet zagen, en een directe vlucht was toch echt te duur. Dan maar wat extra uurtjes onderweg. Ideaal is anders maar ik ga er toch maar weer mooi naar toe <3