griekenland 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: griekenland 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:28

Ik sluit me ook maar even aan.......
Wij moeten nog boeken (voor sept.) en ga straks nog even wat pagina's lezen voor suggesties. Ik zit te denken aan Kreta.
Ben er eind sept. en vind de gemiddelde temperaturen van de noordelijkere eilanden wat aan de lage kant :o Als je dan net een "slechte week" hebt......

Ben eerder op Rhodos en Chios geweest. Vond beiden geweldig!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:44

Ik ben een keer eind september/begin oktober geweest op Chios en een keer half oktober op Lesbos, maar ik heb beide keren prachtig weer gehad en prima temperaturen. En Lesbos ligt wel heel noordelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:00

Tja, ik ben ook nog wel aan het twijfelen........... denk dat het gewoon aan de accomodatie gaat liggen die ik tegen kom ;)

Op zich wil ik sowieso nog een keer naar Kreta en no way in het vakantie-seizoen, dus wat dat betreft is het niet eens zo'n gek idee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:09

Ik denk idd dat Kreta dan nog niet zo gek is. Wat ik wel merkte op die andere 2 eilanden is, dat het echt einde seizoen is en al winkeltjes afgeplakt en restaurants dicht. Dat geeft toch een wat ongezelligere sfeer.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:14

Ik ga 2e week sept. naar Kos voor 11 dagen. Ben al eerder op Kreta en Santorini geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:58

vandaag mijn vluchttijden gehoord.

Om 1540 heen en 15 dagen later om 1440 weer terug.
Lekker vanaf eindhoven airport, is voor mij exact 7 min rijden van thuis haha.

Heb er nu echt zin in. Hebben in de 2e week van december geboekt, dus lang genoeg gewacht.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:34

wij vliegen morgen vroeg om half zeven en komen terug met de vlucht van 21.15 dus dat is echt super :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:47

Ik ben terug van Kefalonia. Geweldig eiland, niet toeristisch(ok wel wat toeristen maar niet te)Je kan er pas vanaf 2006 op vliegen vanuit NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:58

als je 8 dagen gaat is heel vroeg en heel laat geweldig.
Naar Kreta vloog ik om 0515 en 2330

Maar zo 15 dagen hoef ik niet perse heel vroeg!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:06

Zijn er nog mensen dit jaar naar Lesbos geweest?
of misschien dat jullie nog gaan?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:08

vonneke schreef:
als je 8 dagen gaat is heel vroeg en heel laat geweldig.
Naar Kreta vloog ik om 0515 en 2330

Maar zo 15 dagen hoef ik niet perse heel vroeg!

dat zijn wel mooie tijden idd.
Ik ga heen het liefst vroeg en terug natuurlijk laat :D
lekker nog ff de laatste dag daar genieten.

Wij gingen toen we naar lesbos gingen tegen een uur of 4 volgens mij, terug helaas al om 8 uur :+

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:33

Lianne1 schreef:
Ben al eerder op Kreta en Santorini geweest.

Over een klein 2 weken gaan we island-hoppen op de Cycladen. Het laatste eiland wat we aandoen is Santorini.
Kun je me iets vertellen over Santorini? Wat is leuk om te doen, hoe is de dagtemperatuur (veel wind?) en hoe is de avondtemperatuur ( shirtje mét mouwtje of gewoon een hemdje?).

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:29

insun schreef:
Lianne1 schreef:
Ben al eerder op Kreta en Santorini geweest.

Over een klein 2 weken gaan we island-hoppen op de Cycladen. Het laatste eiland wat we aandoen is Santorini.
Kun je me iets vertellen over Santorini? Wat is leuk om te doen, hoe is de dagtemperatuur (veel wind?) en hoe is de avondtemperatuur ( shirtje mét mouwtje of gewoon een hemdje?).

Santorini is een leuk eiland, echt die witte huisjes met blauwe daken. De zonsondergang in Fira is erg mooi zeker een aanrader. Dat plaatsje is echt grieks die huisjes, de andere plaatsen hebben dat niet.
Temperatuur is lekker er staat wel wat wind maar dat heb je op elk eiland. Ik was in de september en toen was de avondtemp. goed de ene keer kon je in een hemdje en de andere in een shirtje ;)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:46

@Lianne1; bedankt. Fira en Oia stonden zowiezo al op het programma. :j
Wind is prima, dat maakt de dagtemp. aangenaam. ;)
Voor de zekerheid zal ik dan behalve hemdjes ook nog t-shirtjes in het koffer gooien. :D

Nog mensen die me iets over Mykonos en Naxos kunnen vertellen?

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:50

Ook wij gaan met zn 2en naar Griekenland.
We gaan naar t dorpje kouteloufari. ligt naast chersonnisoss.
Weet iemand of je kunt paardrijden op Kreta id buurt van chersonissos?
Of misschien duiken ofzo?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:18

Is dit ook het topic voor vakanties naar Rhodos?

Ik vertrek 13 aug namelijk met vriendlief naar Rhodos.. Voor mij de eerste keer daar dus ben benieuwd of er hier al meer zijn gweest, en of het beviel? :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:28

Ja ik ben er 2x geweest :D Welke plaats zit je?

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:54

insun schreef:
@Lianne1; bedankt. Fira en Oia stonden zowiezo al op het programma. :j
Wind is prima, dat maakt de dagtemp. aangenaam. ;)
Voor de zekerheid zal ik dan behalve hemdjes ook nog t-shirtjes in het koffer gooien. :D

Nog mensen die me iets over Mykonos en Naxos kunnen vertellen?

Naxos is een mooi eiland! Maar heel rustig, dus als je wil uitgaan kun je beter voor Kreta of zo kiezen, maar het heeft mooie zandstranden. En Mykonos staat erg bekend als homo-eiland :') Daar ben ik nooit geweest, maar je mijn ouders wel en er komen onder andere veel Engelse homo's. Lachde me dan ook dood in de film Bruno, die vertelde ook dat ie wel eens iets spanneds op Mykonos gedaan had :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:13

joke20 schreef:

Ik geloof Rhodos stad. Iig helemaal in het puntje bovenin *zoekt plaatsnaam en hotel*

edit:
Hotel BELVEDERE BEACH, RHODOS-STAD, GRIEKENLAND

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:38

@nodi, jij ook bedankt voor je snelle reactie. Uitgaan hoeft van ons niet meer zo nodig (we zijn al een beetje 'belegen' :P ). Wat wij willen is lekker uit eten en daarna een leuk terrasje pakken.
Hoe was de temp. op Naxos? Overdag ook wind? En in de avond hemdjes- of t-shirttemp.?
Dat er veel homo's rondlopen op Mykonos wisten we al; maar dat lijkt on juist wel grappig/gezellig. ;)

@rowo, Rhodos oude-stad is zó mooi. :+:
Blijf niet alleen in het toeristische gedeelte van de oude stad rondhangen, maar loop gewoon door naar het niet-toeristische gedeelte. Na 2 weken vonden we daar nog steeds steegjes en plekjes waar we nog niet eerder geweest waren.
Verder is het erg leuk om in het toeristisch oude-stad een terrasje te pakken, helaas wél duur. Duurste terassen liggen bij de grote fontein, bij de zeepaardjesfontein zijn ze iets goedkoper.
Als je bier bestelt en ze vragen of je small, medium of large wil, vraag dan even hoeveel dat is; voor je het weet zit je met een laars van 2 liter opgescheept. ;)
Als je cola bestelt en je krijgt als antwoord dat ze 's avonds geen soft-drinks serveren maar wel héél lekkere non-alcoholica cocktails, vraag dan even naar de prijs daarvan. :oo
Echt uitgaan doe je in de barstreet in het nieuwe gedeelte. Daar liggen de café's en discotheken. De drankjes zijn daar trouwens een stuk goedkoper dan in de oude stad.
Bij het strand voor jouw hotel waait een straffe wind. Wij vonden dat heerlijk, maar als jij daar niet van houdt kun je doorlopen tot het strand ná het aquarium; daar is het bijna windstil.
Huur ook 1 of 2 dagen een auto en trek daarmee het eiland rond. Er zijn zóveel mooie plekjes buiten Rhodos stad.
Kortom, Rhodos en Rhodos oude-stad heeft m'n hart gestolen. We zijn er nu 2x geweest en ik ga zeker wéer een keer.
Héél veel plezier.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:20

Nou wij zitten nu dus lekker op Kreta, Rethymnon. Hartstikke mooi hier, maar bloedheet en er staat een hele harde wind waardoor we de hele week al niet in de zee mochten en er ook weinig kans op is dat we dat de komende week wel mogen ^) Dat is wel een beetje een domper. Plus dat ik met 39 graden niet zo goed functioneer _O-
De mensen zijn hier wel erg vriendelijk, er zijn veel leuke winkeltjes en je kan overal lekker eten voor weinig geld. Alleen de supermarkten zijn duur.
Hopelijk trekt de wind hier wat bij en kunnen we alsnog wat zwemmen, want we hebben er pas 1 dag ingemogen en het is ook niet voor niks want gisteren is er alweer een meisje uit getrokken omdat ze zelf niet meer terug kon komen. Te diep gegaan en dan neemt die onderstroom over he, ik begrijp niet dat mensen toch diep blijven gaan. :\
Hopelijk hebben jullie ook allemaal een fijne vakantie!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:34

@ insun: super bedankt voor al je tips! Dit gaan we zeker onthouden!

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:51

Over 16 dagen vlieg ik naar Kreta, het gaat opschieten nu :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:04

rowo schreef:
joke20 schreef:

Ik geloof Rhodos stad. Iig helemaal in het puntje bovenin *zoekt plaatsnaam en hotel*

edit:
Hotel BELVEDERE BEACH, RHODOS-STAD, GRIEKENLAND

Ok :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:22

Weet ieman hoe lang je er op rijd van het vliegveld naar Kos stad?

We landen om 2010 in Griekenland (plaatselijke tijd) hopen dat we dan ergens nog wat kunnen eten dan!