2 wk Thailand, welke route, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: 2 wk Thailand, welke route, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:39

Maruscka schreef:
Nuage schreef:
Heb trouwens ook nog een afrader. Wij zijn vanaf Ko Pan Ngang met de boot naar het vasteland (Champon uit mijn hoofd) gereisd en vanuit daar met de bus naar Bangkok. Die boot was een DRAMA. Kotsende mensen overal hahahaha

Haha grappig, maar inderdaad niet echt lekker om er tussen te zitten. Haha!

Die nachttrein lijkt me wel een hele beleving! Maar ik snap en zie de voordelen van het vliegen natuurlijk ook wel. Maar ik zou die nachttrein toch eens mee willen maken... Bloos

neem dan de trein heen, en vliegtuig terug
dan kan je zelfs nog een binnenlandse vlucht naar het zuiden terug nemen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:09

Wij zaten idd op de katamaran.. geen goed idee Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:39

nou... ik heb mensen van de nachtboot af zien komen....
In de katamaran moet je binnen zitten, niet buiten Knipoog
Dan valt het wel mee en heb je pretitge stoelen.
Katamaran doet er maar 2 tot 3 uur over. De nacht boot 8 tot 10 uur....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:42

Klinkt allemaal erg leuk, Ik ben er zelf ook geweest 2 jaar terug en toen zijn we er 3 weken gebeleven. Een aanrader: De vlottels (geen idee hoe je het schrijft) Huisjes op een hutje.. Heerlijk primitief maar wel echt midden in het oerwoud. Blijf er alleen niet te lang want het gaat wel snel vervelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:46

Ik weet ngo wel een paar leuke adresjes om te slapen....
Maareuhhh ik heb ook mindere verhalen Knipoog

Wij hebben het onwijs naar ons zin gehad, maar als een huisje op palen van 3,5 meter staat (en niet zo stevig) dan kan je niet even rustig zitten euhh .....
En daarna een nacht in een horror kamer in Chumpon (met 20-30 man 3 toiletten) en een dag op de boot en in de taxi....

Nou daarna ben je blij als je even naar het toilet kunt Knipoog

Edit: de website ligt er idd uit vanaf de host.
Gewoon blijven proberen dus Knipoog hij zal het vanzelf weer gaan doen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:51

Nouw....
Nu kom ik niet meer bij ik typ net Pb marie eens Huilen van het lachen
Maar ik zag al niks meer ROFL Huilen van het lachen

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:56

Ik ga komend najaar ook naar Thailand.
Eerst een tweeweekse rondreis met FOX, en daarna een week bij mijn schoonouders. Die wonen op dit moment in Bangkok.
In die laatste week zouden we ook graag naar de tijgertempel willen gaan. Is iemand daar wel eens geweest?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:32

waar hebben jullie je tickets gekocht? Via reisbureau? klm zelf, cheaptickets? En wat waren jullie kwijt ongeveer?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:28

cheaptickets, in totaal 3 retourtjes ams-bkk en 2 enkelereis (1x bkk-ams en 1x ams-bkk)

retourtje van mij was ruim 900 euro, die van mijn vriend was 750, en die van mn schoonvader 825
Enkelereisjes waren ZEEEERR prijzig.

gewoon lekker zelf boeken online.
En binnenlandse vlucht kan je het beste daar kopen (op Don Muang Airport, het andere (oude) vliegveld van Bangkok). Als je die hier in NL boekt betaal je rond de 200 euro, als je daar boekt betaal je voor een one way ongeveer 30 euro (naar de meeste bestemmingen)

Edit: prijsverschillen waren omdat mijn schoonvader 2 maanden eerder ging dan ik.
Mijn vriend bleef 3 maanden en zat daarom helemaal in een goedkoop tarief. Na 3,5 week is hij flink ziek naar huis gekomen (met de zelfde vlucht als zn vader). Tegelijk met mij is hij 5 weken later weer naar Thailand gevlogen
Maar omdat ik niet wist of hij weer met mij mee zou kunnen ben ik voor 2 enkelereisjes gegaan.

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:55

Marietje: je mag me altijd PBén voor adresjes en tips, graag zelfs!! En is trouwens ook een goed idee om heen te treinen en terug te vliegen!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:04

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:10

esther82 schreef:
Ik ga komend najaar ook naar Thailand.
Eerst een tweeweekse rondreis met FOX, en daarna een week bij mijn schoonouders. Die wonen op dit moment in Bangkok.
In die laatste week zouden we ook graag naar de tijgertempel willen gaan. Is iemand daar wel eens geweest?

Ik ben er geweest, tis wel erg commercieel. Je gaat aan het handje mee van een begeleider, mag een tijger 10 seconden op zijn kont aaien en dan maken zij foto's, en dat mag bij ong. 3 verschillende tijgers. Er gaan geruchten rond dat die beesten verdoofd worden maar je weet niet wat daar van waar is. Ik heb een heel klein tijgertje gezien die toch zo los achter een monnik aan liep dus het vertrouwen in die mensen is er wel.

bonney4evver schreef:
waar hebben jullie je tickets gekocht? Via reisbureau? klm zelf, cheaptickets? En wat waren jullie kwijt ongeveer?

Ik heb via LTU geboekt, dus vanaf Dusseldorf gevlogen. Was voor retour €730 kwijt geloof ik, scheelde 200 euro met wat ik op dat moment met vliegen vanaf Schiphol kon vinden. Prijzen veranderen echt snel, binnen 2 weken was het 200 euro duurder.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:58

Cathelijne schreef:
Weten jullie zeker dat jullie naar Thailand willen: link naar nu.nl over noodtoestand

Alleen Noodtoestand bangkok.
Thailand is groot hoor...

En de tijgertempel: ik zeg niet doen!
er ligt een heel leuk krukje in de nek van de tijger zodat zn hoofd mooi ligt voor de foto.
De tijger zelf zit aan een riem, en wordt, als die even gaat verliggen, meteen terug getrokken.
Beesten liggen de hele dag in de brandende zon en kunnen niks drinken, ze moeten immers de hele dag op de foto kunnen met toeristen die in kilometers lange rijen de hele dag al staan te wachten. Vanaf een uurtje of 7 (dan beginnen de toeristen te komen) tot een uurtje of 21.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:59

ma_rie_tje schreef:
Vanaf een uurtje of 7 (dan beginnen de toeristen te komen) tot een uurtje of 21.

Weet niet wat waar is van de rest van je verhaal maar hierop wil ik nog wel even reageren. Zolang zijn ze niet eens open... Toen ik er was gingen ze om 5 uur terug naar hun hok (zelf nog gedaan) en daarna gaat het park volgens mij ook gewoon dicht. Ik geloof dat er toen in de folder stond dat ze er vanaf 1 uur liggen, iig niet de hele dag.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:15

ma_rie_tje schreef:
En de tijgertempel: ik zeg niet doen!
er ligt een heel leuk krukje in de nek van de tijger zodat zn hoofd mooi ligt voor de foto.
De tijger zelf zit aan een riem, en wordt, als die even gaat verliggen, meteen terug getrokken.
Beesten liggen de hele dag in de brandende zon en kunnen niks drinken, ze moeten immers de hele dag op de foto kunnen met toeristen die in kilometers lange rijen de hele dag al staan te wachten. Vanaf een uurtje of 7 (dan beginnen de toeristen te komen) tot een uurtje of 21.

Ja, dat klinkt inderdaad niet als een gezellig familie-uitje in mijn ogen.
Maar ik hoor er dus heel verschillende reacties over. Er zijn mensen die het een wereldervaring vonden. Daar hoor ik dan verhalen van hoe mooi, en goed verzorgd het er allemaal aan toe gaat. Maar ik ook hoor inderdaad ook de mindere reacties, zoals die van jou...
Laatst bijgewerkt door esther82 op 03-09-08 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:15

wij zijn er geweest, en misschien was het omdat het laag seizoen was dat ze wat ruimer waren met de openings tijden.
Wij kwamen namelijkom half 8 aan savonds, en gingen rond 21.00 weg.
Vrienden van ons zijn een tijdje geleden smorgens vroeg gegaan, en waren er om 7 uur en stonden toen al in de rij.
Het kan ook best dat de dieren afgewisseld worden, maar in de tijd dat onze vrienden in de rij stonden (toch wel een aantal uur) hebben de dieren niks tedrinken gekregen (in de volle zon) en werden ze niet gewisseld.

Toen wij kwamen was het rustig, maar op de foto met de tijgers hoefde van mij niet. Zo mooi als dat ze het bij national geographic laten zien is het niet!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:17

Nee daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik loop ook met de beelden van Animal Planet in mijn hoofd. Kan me goed voorstellen dat het in het echt dan toch tegenvalt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:52

http://www.mijnalbum.nl/Album=JRM4MEPL

Voor een indicatie van de onderwater wereld bij Koh Lipe....
Wij hebben NIET gedoken, alleen gesnorkeld. Foto's zijn dus in ondiep water (max 1,5 meter diep, even snel met snorkel onderwater)

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:05

Die tijgeertempel waren we sowieso niet echt van plan. Dat trekt ons niet echt. Bedankt Marietje voor je PB ik ga er zo even voor zitten Knipoog En natuurlijk even die foto's bekijken!

Trouwens er is nu een noodtoestand maar zoals Marietje al zei is Thailand groot en we zijn er ook pas in Mei 2009. We gaan eerst nog naar Australie en Nieuw Zeeland.

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:07

ma_rie_tje schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JRM4MEPL

Voor een indicatie van de onderwater wereld bij Koh Lipe....
Wij hebben NIET gedoken, alleen gesnorkeld. Foto's zijn dus in ondiep water (max 1,5 meter diep, even snel met snorkel onderwater)

Wow, mooie foto's! Lekker sfeertje Cool Met wat voor camera heb je die foto's gemaakt als ik vragen mag?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:18

Die foto's zijn gemaakt met een olympus camera
Een Olympus Mju 1030 SW dacht ik
Dat is een compact camera die shock, val en waterproof is.
Zonde rbehuizing kan die tot 10 meter onder water. Wel goed naspoelen als je in zeebent geweest Knipoog

Is niet mijn camera, die hebben we in thailand geleend van iemand die bij ons op de boot zat en ging duiken. Hij ging tot 18 meter, en kon zijn camera dus niet meenemen. Aangezien wij gingen snorkelen kregen we em zo mee Haha!