Vakantie 2009 !!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: Vakantie 2009 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:49

Had het er gisteren nog met mijn oma over gehad, ze bezoekt al die dingen in Turkije.

Cappadosië
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cappadoci%C3%AB
Cappadosië is dus een stad onder de grond (16 verdiepingen) met woningen enzo. Nu wonen ze er niet meer in maar het is wel super mooi en indrukwekkend.

Efeze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Efeze
Efeze is een Bijbelse stad geweest. Staan nu nog ruïnes enzo. Ook een mooie bibliotheek, oude toiletten en verschillende straten.

Myra
http://nl.wikipedia.org/wiki/Myra
Myra is ook zo'n soort stad, en ook de stad waar Sint Nicolaas geboren is. Hier is ook de sarcofaag van Sint Nicolaas.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:49

He dank je wel....... die grotwoningen zien er erg mooi uit en ook heel bijzonder.....
De dodengrotten had ik ook nooit van gehoord, dus dat kan ook op een lijstje..........
Ligt in de buurt van Alanya zag ik, dus dat is weer idee erbij........

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:51

grand canaria is niet echt heel leuk als je van gezelligheid en boulevardjes houd enzo

ga naar tenerife! vlak naast grand canaria maar veel leuker,mooier!

echte aanrader Lachen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 15:55

Zijn er op Tenerife nog meer winkelcetra en boulevards, en waar zou je dan een beetje moeten zijn......
welk gedeelte van Tenerife??? Mijn ouders vonden het daar wel leuk om sávonds ff een rondje te doen met eten en ff
ronddwalen...... En hoe zit het er met excursies... kon er met de startpagina van \
Tenerife niet echt lekker uitkomen......
Als je nog wat tips hebt, gaarne.......

sax89

Re: VAKANTIE 2009 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:10

kally schreef:
Oke Egypte, heb gekeken maar duiken etc is niet mijn ding en heb gehoord dat Hurghada niet veel
te beleven is.....heb gekeken naar bv ook de nijlcruise mee te nemen maar dat vindt ik weer te........

Amerika ligt denk ik financieel een beetje buiten mijn ....... je weet wel, lijkt me trouwens wel erg gaaf en
eens gaat het ook gebeuren..... wat zijn ong de kosten van een reis er naar toe en hotels zeg maar plus/minus,
je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Maar wil denk ik eerst dan naar Florida en daar rond
reizen en wat parken meenemen..........

Dus wie o wie nog meer ideeen.......buiten deze twee landen.........

ik heb een rondreis door egypte gedaan. en dat was super. zoals je al zegt in hurgada is niet zo veel te doen.
ik ben begonnen met 3 dagen hurgada.
toen met een bus naar luxor gereden en daar zijn we ook 3 dagen geweest ofzo. veel excursies gedaan zoals vallei der koningen, luxor museum, mumificatie museum. karnak en luxor tempel.
daarna zijn we met een felucca bootje 2 dagen gaan zeilen op de nijl. dat was erg leuk. genieten van de omgeving en relaxen.
toen kwamen wij in aswan aan dat is echt een oud stadje met 1 van de leukste braderieen die ik gezien heb. echt ouderwets.
en daarna nog 4 dagen in hurghada geweest

ook hebben we nog een dag cairo gedaan. voor wat we allemaal gedaan hebben was de vakantie tekort.
wel was alles georganiseerd door de reis organisatie wat heel makkelijk was en hebben we een aantal dingen op eigen houtje geregeld zoals de museums.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:37

@ sax89, zoiets hebben wij ook gedaan ja! Erg leuk! Haha! Wij zaten eerst 4 dagen in Hurghada, toen in confooi van 40 bussen naar Luxor (Onder begeleiding van het leger, anders was het te gevaarlijk), daar stapten we op een cruiseschip en vaarden we naar Aswan. Elke dag gestopt bij een plaats om tempels enzo te bekijken. 5 uur uit je nest (4 uur NL tijd), omdat het anders te warm was in de woestijn. Om 7 uur (6 uur NL tijd) wandelden we al bij de piramides. Huilen van het lachen In Aswan zijn we op de nachttrein gestapt en naar Caïro gegaan, daar 2 nachten verbleven. Naar de Piramides geweest, Egyptische museum, Ali Mohammed Moskee.. Haha! Toen zijn we langs de Rode zee met de bus naar Hurghada gegaan. Daar nog 2 dagen gebleven en weer naar huis. We hebben de Vallei der Koningen, Karnak Tempel, Aswan dam, tig tempels bezichtigd. Was echt geweldig om te doen! Was net een schoolreisje, de gids zorgde voor alles. Echt geweldig, waren met een hele groep en dat was ook super leuk! De gids kon super Nederlands. Echt een aanrader!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 00:39

Oh met een konvooi door de woestijn, is het zo erg daar??? Als je de tempels enzo bezoekt zijn daar
dan ook nog echt dingen te zien of zijn er veel oude schatten weggehaald en in andere musea ondergebracht.....
Zitten er die cruise schepen niet (sorry hoor) alleen maar ouderen?? Heb wel een beetje geneusd in reisgidsen
van Egypte, dan kun je eerst een week cruisen en dan vlieg je naar Cairo voor 3 dagen en dan naar Hurghada
om nog ff bij te komen..... Of zou een week te lang zijn op zo'n cruise schip??????

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:27

Het is super leuk en zijn ook veel mensen van jaar of 30. Lachen Scheelt wel als je in vakantieperiode gaat, dan heb je gewoon gezinnen. Je moet wel met een gids gaan, die vertelt dan veel over de tempels enzo want anders loop je er omheen en heb je het al wel gezien. Tong uitsteken In de tempels zijn veel hierogliefen enzo, maar de schatten zijn er niet. Zijn weggeroofd of die nog over zijn zitten achter slot en grendel. Ik heb nog wel foto's als je wilt. Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:30

Ik ben naar Saint Tropez geweest dit jaar.
Geweeeeeeeldig!!!!
Mooi havenstadje met een prachtige azuurblauwe zee,
en er liggen zulke mooie grote boten Kwijl
En overal rijden ferrari's en porches en hummers en weet ik veel wat rond Clown
En het is er altijd mooi weer Clown
Kijk eens op google als het je wat lijkt,
ik vond het geweldig iig!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 21:53

_Tamara schreef:
Het is super leuk en zijn ook veel mensen van jaar of 30. Lachen Scheelt wel als je in vakantieperiode gaat, dan heb je gewoon gezinnen. Je moet wel met een gids gaan, die vertelt dan veel over de tempels enzo want anders loop je er omheen en heb je het al wel gezien. Tong uitsteken In de tempels zijn veel hierogliefen enzo, maar de schatten zijn er niet. Zijn weggeroofd of die nog over zijn zitten achter slot en grendel. Ik heb nog wel foto's als je wilt. Lachen

Nou dat is misschien wel leuk om te zien....... kun je ze hier plaatsen of moeten ze naar mijn email gestuurd worden???
Hoor het wel alvast bedankt.........

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:07

Ik zal ze even uploaden. Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:31

Afbeelding
Op de boot. (Let niet op mijn hoofd Bloos)
Afbeelding
Vallei der Koningen.
Afbeelding
Voor zo'n graf.
Afbeelding
Tempel van Hatchepsut.
Afbeelding
Kolossen van Memnos
Afbeelding
Zuilengalerij.
Afbeelding
De Nijl.
Afbeelding
Landschap.
Afbeelding
Tempel.
Afbeelding
In zo'n natuurpark.
Afbeelding
In een buurt..
Afbeelding
In dezelfde buurt.

Heb er nog meer van een bazaar, piramides enzo. Als je die wilt zien hoor ik het wel. Lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:54

kally schreef:
Oh met een konvooi door de woestijn, is het zo erg daar??? Als je de tempels enzo bezoekt zijn daar
dan ook nog echt dingen te zien of zijn er veel oude schatten weggehaald en in andere musea ondergebracht.....
Zitten er die cruise schepen niet (sorry hoor) alleen maar ouderen?? Heb wel een beetje geneusd in reisgidsen
van Egypte, dan kun je eerst een week cruisen en dan vlieg je naar Cairo voor 3 dagen en dan naar Hurghada
om nog ff bij te komen..... Of zou een week te lang zijn op zo'n cruise schip??????

dat convooi stelt niks voor hoor. wij hebben denk ik 10 keer in convooi moeten rijden en na een kwartier waren we ze al kwijt. het is alleen een verplichting zodat ze weten waar iedereen is omdat er zo'n 11 jaar geleden aanslagen geweest zijn in luxor.

een week op een cruise lijkt mij wel lang tenzij je veel eraf gaat en tempels gaat bezoeken enzo.
het is wel echt de moeite waard. Ik vond het alleen jammer dat er door de dam bij Aswan geen grote dieren meer in de nijl zwommen. zoals krokodillen enzo. nu zie je alleen veel vissen bij je boot.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:01

Mexico, lekker vakantieland. Geweldige hotels. Boeken in Belgie is goedkoper.
Leuke goedkopere vakantiebesteming is bulgarije(goudstrand). Mooi strand veel uitgaansgelegenheden+ super gezellig boulevard van kilometers lang. Super disco's en alles nog lekker goedkoop ook.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:06

_Daniella schreef:
grand canaria is niet echt heel leuk als je van gezelligheid en boulevardjes houd enzo

ga naar tenerife! vlak naast grand canaria maar veel leuker,mooier!

echte aanrader Lachen

Gran Canaria is idd niet voor de boulevardjes. Je gaat er alleen heen voor de afwisselende landschap. Hangt dus echt af wat voor vakantie je wil hebben. Mijn vriend en ik vonden Gran Canaria mooie omdat er de meest afwisselende landschap is van alle canarische eilanden. Voor de gezelligheid is tenerife de beste bestemming Knipoog

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 17:44

Wouw de foto's zijn toch wel interressant....... als ik je niet verveel mag je er nog wel wat plaatsen.......van zo'n bazaar ofzo,
heb ook weer gehoord dat je dat met een gids moet doen omdat ze daar zoooo brutaal zijn dat je zo geroofd bent of verkocht voor
een paar kamelen(grapje) Haha! Haha!

Tenerife bestaat geloof ik uit die vulkaan en aan de uiteinden naar beneden de dorpen en stranden, of dat lijkt zo......
En waar op Tenerife moet je zijn zodat je als je boulevaars en zo het meeste mee krijgt.......

Tja en Mexico lijkt me ook wel leuk met die oudheden........ wat raadt je aan (plaats) en welk reisburo ofzo ..... in Belgie......

Zoveel leuke ideeen en vakantie tekort zou je bijna zeggen, maarja ben nog jong..........

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:08

Heb er meteen een stel de upload in gegooid. Lachen

Afbeelding
Hierogliefen in een tempel. (Is een Kalender)
Afbeelding
Bij de kamelenmanege. Haha!
Afbeelding
Politie op de kameel. Haha! Ze gingen ook serieus in galop achter zo'n bedelaar aan. Huilen van het lachen Ik werd bijna omvergegallopeerd door zo'n politie. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
In vergelijking met zo'n steen. Bloos!
Afbeelding
Piramide + Sfinx.
Afbeelding
Binnenplaats van de Ali Mohammed Moskee. Huilen van het lachen We hadden wel kleding aan gedaan die over schouders en knieen gingen, maar was niet genoeg. In zo'n stinkding, was niet gewassen en je lijkt net een groene vlieg. Nagelbijten / Gniffelen Dus opgepast als je die moskee bezoekt! Want anders mag je er niet in. Knipoog
Afbeelding
In de moskee.
Afbeelding
Vanaf de moskee over Caïro. Caïro is een hele grijze & smerige stad, ook veel smog. De vuilnisdienst komt niet meer langs, dus alles wordt in de Nijl gemietert. De zijkanten van de Nijl liggen vol met vuilnis, in de Nijl liggen ook kadavers. In Caïro is de Nijl het smerigst, bij Aswan (Natuurgebied) dronk onze gids uit de Nijl. Je hebt geen last van de smerigheid trouwens. Lachen
Afbeelding
De 3 piramides, door de hoeveelheid smog is er een enorme mistlaag.
Afbeelding
Bazaar in Caïro.
Afbeelding
Idem.
Afbeelding
Verkeer in Caïro, hier nog erg rustig. We wilden namelijk naar de Mac om te eten (Super goedkoop & lekker, voor €5,- 1 portie met cola, snacks en ijs!) en het was zo verschrikkelijk druk dat je er gewoon niet door kon. Als je het niet hebt meegemaakt kan je het je niet voorstellen, maar een politieagent heeft voor ons het verkeer stilgezet zodat we over konden steken. Huilen van het lachen
Afbeelding
Met een feest op de boot, in tenue. Huilen van het lachen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 18:29

Leuk ......... en die kamelen zo leuk, mijn ouders hebben op Gran Canaria zo'n Kamelentocht gedaan, alleen met dromedarissen.....
die hadden allemaal een muilkorf om en sommige zelf nog een doek ertussen, dat zie je hier niet.

En de politie op kameel erg apart....denk als je dat voor het eerst ziet ff twee keer kijkt of je het goed ziet.......
Cairo is inderdaad erg smoggie zo te zien, is het daar te doen over straat,wordt je niet veel aangeklampt?????
Heel erg bedankt voor het uploaden van de foto's, geeft weer een ander beeld als een boekje......

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:32

Misschien Sardinie Hongarije

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:33

Oh, Tamara dat ziet er echt gaaf uit zeg! Wow!
I love Egypt Lovers

Ga in oktober naar Sharm el Sheikh en van daar uit ook een tripje maken naar Caïro en de piramiden van Gizeh! Ben súperbenieuwd Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:46

Wow nu al kijken?
Ik zit erg te twijfelen, weet het zelf (nog) niet ..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:24

Tunesië!
Turkije!
Egypte als Hurghada je niet aanstaat is Taba misschien iets??

Alle drie geweest dus geef maar een gil als je info wil!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:35

Aaaa, eindelijk weer eens een reactie...... zoals mijn vraag was een leuke plek waar het niet alleen maar zonnen
is maar waar je ook leuke excursies kunt doen?????
En waar je ook nog s'avonds misschien wat boulevaards hebt om te struinen.....

Heb al wat info over Turkije en Egypte (zoals je kunt zien) maar als jij wat anders weet
graag.........
Wat is Taba???? Hurghada valt af........en Tunesie lijkt mij persoonlijk niets......

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:58

Taba is een klein dorpje op de grens met Israel en Jordanië (en nee totaal niet gevaarlijk!)
Vanaf daar kan je naar Jordanië (Petra) toe en naar Israël (Jeruzalem en Bethlehem etc) Verder kan je er een super leuke kamelentocht van 1 1/2 uur maken door de woestijn. Voor te winkelen is het niks. Taba is heel klein en daar is nagenoeg niets. Taba Heights heeft iets meer maar het is nog niet echt een stad. Wel kan je naar Eilat toe in Israël. (Is makkelijk te bereiken) en daar kan je wel winkelen.
Dit is van Taba [BI] [FOTO] Egypte en Jordanië

Tunesië is ook echt een prachtland en ook veel te doen aan excursies. Zo kan je naar bijvoorbeeld een tweedaagse reis doen naar het zuiden waar je door woestijnen, zoutwoestijnen en oases komt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 13:43

Dank je wel voor de link, zijn gave foto's en het ziet er geweldig uit.......
Gaat ook in de bespreking..........Begrijp dus wel dat je een complete reis moet boeken
wil je ook een excursie naar Israel doen????