Echte stedentrip aanraders???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Echte stedentrip aanraders???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:29

Boedapest is ook zeker de moeite waard al zou ik rond kerst denk ik eerder voor Praag gaan.
Als je die kant uit gaat is het de moeite waard om op http://www.skyeurope.com te kijken voor tickets.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:00

Bedankt voor de tips.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:57

Ik vind Budapest een GEWELDIG mooie stad... Ben er deze zomer voor de derde keer geweest, blijft heel mooi! Hoe het daar rond kerst is kan ik je jammer genoeg niet vertellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:01

Silence schreef:
Mam zelf voelt zich erg aangetrokken door Schotland en geeft al jaren aan daar eens heen te willen. Ik weet niet hoe dat land is qua stedentrips?

Edinburgh! Een echte aanrader en met Easyjet vlieg je er voor weinig naartoe (momenteel staat de basisprijs op 52 euro p.p. enkele reis incl. alle belastingen, wordt duurder naarmate je later boekt).

Ik weet nog een erg leuke B&B in het centrum, mooie kamers, goed ontbijt, aardige eigenares. Moet ik alleen wel even mijn mailarchief in duiken voor het adres, want het is alweer vier jaar geleden dat ik daar heb overnacht (zit iig bij station Haymarket). De laatste keer dat ik in Edinburgh was, was drie weken geleden, maar toen heb ik voornamelijk bij vrienden en kennissen overnacht, alleen de eerste nacht in een hostel.

Kan een hele Boktpagina volschrijven over Edinburgh, maar dat doe ik maar niet. Ik vind het iig een enorme aanrader voor een stedentrip, ook in de winter. Ben nu vier keer in de winter in Schotland geweest en twee keer in de zomer, en ik geniet daar altijd. Het weer is er net als in NL, dus daar hoef je het niet voor te laten. Knipoog

In Glasgow ben ik overigens ook geweest, maar ik vind persoonlijk Edinburgh veel en veel leuker. Mooiere stad en meer te zien en te doen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:10

Het eerste dat bij me op kwam is Barcelona. Ja Echt een geweldig mooie stad met zoveel aparts te zien! Lovers
Verder is Praag zeker de moeite waard en ook Parijs is erg mooi. Ja

Schotland heb ik geen ervaringen mee, lijkt me ook erg leuk trouwens. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:12

Edinburgh! Ik heb er gewoond, succes gegarandeerd voor eenb ezoekje. De sfeer is er heerlijk, de stad is niet te groot, het is er prachtig, er is enorm veel te doen op cultureel gebied, ik weet niet wat je moeder aanspreekt, maar die stad is verreweg het mooiste in SChotland.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:13

Wenen Pling

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 19:58

Lees toch wel heel veel over Edinburgh. Ik denk dat ik mam daar wel erg blij mee zou maken.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:33

Wenen & Praag kun je nog combineren *LOL* Praag zal inderdaad goedkoper zijn maar Wenen waarschijnlijk meer things to do (Spaanse rijschool Tong uitsteken ). Ja god, ik heb 5 maanden (september t/m janari) in Wenen gewoond en een fantastische tijd gehad. Ik ben dus lichtelijk bevooroordeeld Schijnheilig Nieuwjaar in Wenen is echt TE GEK! Afgelopen nieuwjaar ben ik dan ook een weekje terug gegaan met wat vrienden en wederom een top week en een ontzettend gaaf nieuwjaar gevierd! Daar staat dan de hele stad vol met podiums (op 13 plaatsen door de hele stad!), je viert het dus gewoon op straat en iedereen gaat uit zijn dak Party!! Begin januari komt er door het hele park een schaatsbaan te liggen, ook al zoiets groots (dat ik er niet geweest ben, aangezien ik toen juist weer terug naar huis ging, is een ander verhaal Knipoog ).

Ik zal echt nog eens gaan zoeken of ik niet nog wat foto's heb van rond kersttijd.

Ierland ben ik overigens ook geweest, ook súpercool. Alleen geen idee hoe het daar rond kersttijd is. Lachen

Tellie schreef:
Silence schreef:
oeioeioei, dat klinkt ook wel heel erg goed. Precies mijn sfeertje Haha!

Als je kerstmarkten wilt moet je naar keulen gaan. Haha!
Ben er nu al 2x geweest en ik vind die kerstmarkten daar geweldig!
Die kerstmarkten zijn echt overal hetzelfde, of je nu in Wenen zit of hier over de grens in Aken Haha! Mijn record in Wenen was 4 kerstmarkten op één dag. Toen was ik ze ook goed zat Vork

vikki schreef:
Kerstmarkten met gluhwein en *hoe heet die hongdrank ook al weer* en tal van eetbare lekkernijen etc., heel gezellig sfeertje Ja )
Inderdaad *LOL* Gluhwein en die Punch in alle soorten Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:34

Tellie schreef:
Silence schreef:
oeioeioei, dat klinkt ook wel heel erg goed. Precies mijn sfeertje Haha!

Als je kerstmarkten wilt moet je naar keulen gaan. Haha!
Ben er nu al 2x geweest en ik vind die kerstmarkten daar geweldig!

Ja, ben ik ook een keer geweest, is echt supergaaf!