1 dagje London kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: 1 dagje London kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:28

Valt op Karin! Haha!

Aangezien mijn vader een zaak heeft zouden wij dus ook kunnen landen in City?
Of kan dat nou weer net niet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:30

Of je een zaak hebt heeft er niets mee te maken, iedereen mag op London City vliegen. Je betaalt alleen relatief veel voor een vlucht op City. Bedrijven boeken hun werknemers vaak op zo'n vlucht omdat het snel en efficiënt is als ze voor een bespreking midden in de stad moeten zijn.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:30

Karin schreef:
Als je er echt een paar daagjes uit van wilt maken, dan kun je natuurlijk best met de boot gaan. Maar voor een dagje... Nee, ik zou het zonde van mijn tijd vinden.

ja, maar als je vliegt moet je toch ook 2 uur van te voren inchecken, dan de vlucht, door de douane, dan naar het centrum van Londen... Voor zover ik weet ligt het dichtsts bijzijnde vliegveld vanaf Londen toch ook op 40 minuten rijden (met de auto), correct me if I'm wrong Bloos . Zit je al bijna aan de 4 uur, alleen voor de heenreis. Moet je ook nog terug (hoeft niet natuurlijk, mag wel Haha!).
Ik vloog toentertijd op Heathrow en dat was dus nog 40 minuten met de taxi. Andere vliegvelden zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:31

Ik denk dat dat een London City word dan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:32

En dat valt daar redelijk te doen met trein enzo? Heb namelijk gehoord dat het zwaar tegen viel en dat het nogal lastig was. Haha!
Vind vanuit Den Bosch naar Den Haag al een hele onderneming. Clown
Ik ga vanavond een busreis boeken, dus een vliegreis heb ik niet meer nodig, maar ik wil als het leuk word zeker nog een keer gaan, handige informatie. Clown Oh en, is het echtechtecht zo duur? Haha! Ik neem denk ik maar rond de 100-150 pond mee, maar ik wil alleen maar 2 keer lunchen & avondeten scoren. Clown

Iig bedankt. Ja (En had je eerst niet een andere tekst van Damien Rice in je onderschrift, of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:33

Hahaatje schreef:
ja, maar als je vliegt moet je toch ook 2 uur van te voren inchecken, dan de vlucht, door de douane, dan naar het centrum van Londen... Voor zover ik weet ligt het dichtsts bijzijnde vliegveld vanaf Londen toch ook op 40 minuten rijden (met de auto), correct me if I'm wrong Bloos . Zit je al bijna aan de 4 uur, alleen voor de heenreis. Moet je ook nog terug (hoeft niet natuurlijk, mag wel Haha!).
Ik vloog toentertijd op Heathrow en dat was dus nog 40 minuten met de taxi. Andere vliegvelden zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Klopt, hoe dan ook ben je tijd kwijt, zeker als voor jou het dichtstbijzijnde vliegveld ook nog op minstens anderhalf uur rijden ligt (ik woon 2 uur van Schiphol, 2 uur van Eindhoven en 1.5 uur van Weeze). Maar dan nog is vliegen voor mij voordeliger - in tijd en in geld - dan met de boot.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:33

Als je geen bagage meeneemt kan je later aanwezig zijn op het vliegveld, zo doen wij dat iig wel met engelse klanten.
De boot is ten opzichte van vliegen wel een stuk duurder maar aan de andere kant vaak ook wel heel gezellig (als ik mijn collega's moet geloven)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:35

Anthea schreef:
En dat valt daar redelijk te doen met trein enzo? Heb namelijk gehoord dat het zwaar tegen viel en dat het nogal lastig was. Haha!

Vanaf de vliegvelden wijst het zich vanzelf, dat staat heel duidelijk aangegeven en je kunt niet verkeerd reizen, je hoeft ook niet over te stappen.

Verder reis ik in de UK idd weinig met de trein - het is duur, online boeken is een ramp en ik heb heel wat treinervaring, maar zelfs daar vind ik het lastig. Hoe ik drie weken interrail daar heb overleefd... Nou ja, waarschijnlijk te danken aan de vriendin met wie ik toen was Clown. Voor grotere afstanden in de UK reis ik liever met National Express (langeafstandsbussen).

Londen is vrij prijzig ja. Dat viel me weer op toen ik twee weken geleden in Edinburgh was.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:36

miep1979 schreef:
Als je geen bagage meeneemt kan je later aanwezig zijn op het vliegveld, zo doen wij dat iig wel met engelse klanten.

Klopt, als ik alleen met handbagage reis, dan scheelt me dat ook weer tijd. En kosten. Voor een paar dagen heb ik ook niet veel nodig. Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:37

Inpricipe hebben wij geen bagage, dus dat scheelt dan alweer heel veel tijd.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:38

Nou laat ik net een weekend Londen hebben geboekt Haha! Het weekend voor kerst ga ik heen.

Maar ik vlieg al om half 06:30 heen, kom daar om 06:45 aan op Stansted. Dus dan ben ik er al vroeg. Op de terugreis vlieg ik om 20:15 en kom ik om 22:30 hier weer aan.
Dit zou je dus best op 1 dag kunnen doen. Maar het is natuurlijk veel leuker om er ook nog een nachtje te blijven slapen Knipoog

Trouwens, als je geen koffers hebt, an hoef je ook niet zo lang van tevoren in te checken geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker Knipoog

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:39

Kir_Ples schreef:
Ik denk dat dat een London City word dan. Lachen

Dan is boeken bij VLM airlines nog redelijk "voordelig" (http://www.flyvlm.com/emc.asp).

Tevens is het een heerlijk klein vliegveld met amper rijen.. Ja

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:15

Met de trein vanaf Londen Heathrow is iig zeer goed te doen, rijd een speciale trein naar een aantal grotere stations in het centrum. In Londen zelf is de metro ook erg gemakkelijk Ja

Ben dit jaar in Wales geweest en vond daar de treinen wel erg duidelijk en betaalbaar (goedkoper dan in NL iig) maar misschien dat het daar anders geregeld is dan in omgeving Londen..

Verder geloof ik niet echt dat de boot sneller is.. Calais-Dover is bv maar een uurtje alleen dan moet je wel eerst naar Calais rijden, en van Dover nog naar Londen idd.. Weet niet of er een snellere verbinding hiervandaan is? De boot van hoek van holland doet er volgens mij de hele nacht over..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 02:50

LZP > BI

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 03:17

London voor een dag? Doe jezelf een lol en maak er een heel weekend van....

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:25

In Antwerpen of Eindhoven hoef je echt geen 2 uur vantevoren aanwezig te zijn. De parkeerplaats ligt hooguit 100 meter van de gate vandaan (kort parkeren). Als je bovendien al electronisch hebt ingecheckt loop je direct naar de gate, (alleen veiligheidscontrole). Zonder gekheid: ik ben sneller in London dan in Amsterdam als ik vanaf mijn huis vertrek.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:24

Mijn ouders hebben iets anders in de kop gehaalt.
Ze willen nu in de winter naar winter disneyland. Lachen
Maar dan kan ik ook wat met jullie reacties aangezien we dan ook met het vliegtuig gaan. Lachen
Dan wss wel een weekend.