Nederland niet mijn thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Nederland niet mijn thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:41

Ik heb dat gevoel ook altijd gehad. Ook van jongs af aan.
Toen ben ik vertrokken en nu na bijna 2,5 jaar weggeweest te zijn, toch blij dat ik in Nederland ben. We hebben dan wel een rotklimaat, veel regeltjes en ga zo maar door. Maar je kapot werken in 45 graden is niet prettig en zonder regeltjes leven is ook niet je van het..... Kan voor véél vervelende dingen zorgen..

Maar als ik over heel veel jaartjes gepensioneert ben, dan ga ik lekker weer terug!! Maar dan zijn sommige dingen gewoon beter geregelt.
Ik hebm e in die tijd kapot gewerkt voor een iniminisalarisje en dan valt het tegen hoor. (helemaal als dat daar gewoon volkomen normaal is en je echt toekomstplannen gaat maken...... ik zag mezelf niet de aankomende 25 jaar 115 uur in de week werken voor 300 euries in de maand.. )

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:16

Eindelijk iemand die hetzelfde denkt!

Vanaf mijn 7de roep ik al dat ik hier weg wil. Nederland is het voor mij niet.. dus dat deed ik. Ben net terug van een jaar Nieuw Zeeland en dat is de druppel geweest. Ik kan niet wachten om het geld te hebben om daar of ergens anders te gaan wonen. Nederland is waar mijn familie en vrienden zijn, maar dat is het.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:38

Oamaru schreef:
Eindelijk iemand die hetzelfde denkt!

Vanaf mijn 7de roep ik al dat ik hier weg wil. Nederland is het voor mij niet.. dus dat deed ik. Ben net terug van een jaar Nieuw Zeeland en dat is de druppel geweest. Ik kan niet wachten om het geld te hebben om daar of ergens anders te gaan wonen. Nederland is waar mijn familie en vrienden zijn, maar dat is het.

Precies!! Zo is dat!

Dat heb ik dus ook. Ik heb totaal niks met dit land.. Vreselijk..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:44

Ik heb ook niet zoveel met Nederland. Daarbij hang ik ook niet heel erg aan mijn familie. Mijn vriend en ik hebben plannen om naar Finland te verhuizen binnen 5 jaar. Hij heeft er al eens 6 maanden gewoond en we zijn er nu een paar keer op vakantie geweest. We hebben Finse vrienden en weten intussen heel veel over leven in Finland. Makkelijk zal het niet zijn, maar haalbaar hopelijk wel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:46

Hier nog eentje. Ben nu langzaam alle mogelijkheden aan het bekijken en wat ik moet regelen.
Mei 2010 ben ik klaar met mijn studie en dan ben ik ook weg.

Voel me daar veel meer thuis, in vergelijken met daar in Nederland totaal niet.
Ik ga er nu jaarlijks op vakantie. Als ik daar aankom, heb ik het idee dat ik thuis kom.
Rijden we de Nederlandse grens weer over, dan is mijn eerste reactie...BAH, stom Nederland.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:50

Silence schreef:
Hier nog eentje. Ben nu langzaam alle mogelijkheden aan het bekijken en wat ik moet regelen.
Mei 2010 ben ik klaar met mijn studie en dan ben ik ook weg.

Voel me daar veel meer thuis, in vergelijken met daar in Nederland totaal niet.
Ik ga er nu jaarlijks op vakantie. Als ik daar aankom, heb ik het idee dat ik thuis kom.
Rijden we de Nederlandse grens weer over, dan is mijn eerste reactie...BAH, stom Nederland.

Uhm.. Is het blondt als ik vraag welk land je bedoelt? Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:52

Ja, ik kom al 11 jaar in Spanje, en daar voel ik me véél beter.

Waarom?
Omdat in nederland overal zo uit de hoogte gedaan wordt. Daar waar ik kom, zijn de rijke mensen die het stil houden.. Ze hebben veel geld, maar gaan als een stelletje zwervers soms over straat. Snappen jullie wat ik bedoel? Daar in nederland waar ik woonde, was je pas iets als je liet zien wat je had en wat je wel niet kon.
Gewoon zo vriendelijk en gezellig, zo mooi, en je bent hier gewoon echt vrij. Loop in Nederland met een zak over je hoofd, en je word voor vreemd mens uitgescholden..En daar is het meer 'nou als zij zich er fijn bij voelt...'

Ik merk ook altijd, dat ik daar veel meer mijn rust vind. Zodra ik terug kom in nederland, begint het gezeur gewoon weer.. Overal op tijd zijn, alles op orde hebben, allerlei verplichtingen.
Terwijl ik daar hetzelfde heb als in nederland, voel ik me hier in spanje veel fijner, veel rustiger.
Oja, misschien in andere delen van spanje is het niet zo, weet ik niet, maar in elk geval in deze plaats.
Mijn gewone leven daar in spanje, zie ik als vakantie..

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:00

Eindelijk mensen die hetzelfde denken..

Ben net (afgelopen nacht) terug uit italie en weet het nu zeker.. Ik ga terug en kom niet meer terug naar nederland, behalve korte vakanties/familie en vriendenbezoek..

Het leven in Italie bevalt me zoveel beter..
M'n paardje neem ik mee. Ik heb afgeronde studie en goede baan. Ga nu snel zoeken naar goede cursus italiaans (want die paar woorden die ik nu ken red ik me niet mee) en dan papieren in orde maken en wegwezen.. Bah wat heb ik het gehad met NL..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:01

Hebben jullie dat ook dat als je het erover hebt met vrienden oid

' Vind je je familie en vrienden niet belangrijk?'

Natuurlijk wel, maar hoe geef je daar fatsoenlijk antwoord op?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:08

Ohh dat krijg ik ook te horen hoor!

Ik geef dan als antwoord dat ik met mijn familie altijd contact zal houden en dat we altijd welkom zijn bij elkaar. En vrienden.. Tja ik zeg altijd maar op deze manier leer je je echte vrienden kennen.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:08

Ik snap je gevoel, ik voel mij hier ook niet thuis.
Ik ben o.a. in Schotland en Denemarken geweest en daar voel ik me veel meer thuis. Maarja zomaar emigreren doe je ook niet zo snel.

Tjah en vrienden en familie ligt het inderdaad niet aan, maar ik had ze liever in een andere omgeving gehad. Misschien willen ze wel mee emigreren. Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:10

Ik wil naar Duitsland. Naar het Beierse Woud, tegen de grens van Tsjechié. In een klein plaatsje.
http://www.sanktenglmar.de

Wat betreft Familie, mijn ouders vinden het daar ook geweldig en hebben aangegeven ook daarheen te komen als ze met pensioen gaan. Verder hebben we maar een hele kleine familie, dus laten niet veel mensen achter.
Gekeken naar het feit dat we daar al jaren komen, hebben we daar ook al een flinke vriendenkring opgebouwd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:12

nooit gehad, dit gevoel, maar de laatste jaren wordt het steeds sterker. De overdreven regelzucht van de overheid en de ronduit asociale mentaliteit hier zijn de zwaarste argumenten.
Wij willen met een jaartje of 3 (als de dochters de deur uit zijn) naar Duitsland.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:25

Ik kan ook meepraten over dit gevoel. Net als Oamaru heb ik bijna een jaar in Nieuw-Zeeland gezeten. Voor mij was dat echt het ultieme, wat een vrijheid en wat een ongelooflijke dingen heb ik gedaan. Sinds ik terug ben (nu al meer dan een jaar geleden) loop ik met een onderbuikgevoel van: wat moet ik hier? Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst m'n studie moet afronden (net het eerste jaar van de 3,5 erop zitten) en dan mag ik weg. Terug naar Nieuw Zeeland en dan door naar Australie, voor onbepaalde tijd. Ik weet dat het in het buitenland ook niet zaligmakend is en het kan ook best zijn dat ik na die tijd weer terugkeer naar Nederland, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. We'll see how we go!

En ja, ik ben er vorige keer wel achter gekomen wie mijn echte vrienden zijn en ik ben er van overtuigd dat ik die contacten kan voortzetten, hetzij op een iets andere manier.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:27

Het zal daar ook inderdaad weleens tegenvallen.
Maar dat ik daar bij aankomst een gevoel van thuiskomen heb en met de tegenzin de Nederlandse grens weer terug over ga, zegt voor mij genoeg Knipoog

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:30

tsja familie..

M'n zoontje gaat uiteraard met me mee.. Ik heb mn moeder meegenomen afgelopen vakantie om te laten zien waar ik naartoe wilde en zij wil miss wel mee en anders komt ze vaak zat en er bestaat internet en telefoon, dus komt wel goed..

En de rest van de familie, ach ik zie ze nu zelden, dus dat zal dan niet veranderen..
En mijn vriendschappen overleven de afstand wel.. Hebben zij ook een mooi vakantieadresje Knipoog

En daar maak ik ook vast vrienden..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:04

Ik zal ook graag in een ander land wonen dan Nederland, helaas geen geld voor en ik zie het ook niet zo zitten om mijn familie en vrienden achter te laten Bloos

Maar aan de andere kant lijkt het me dan wel geweldig om ergens te wonen, waar rust is, vrijheid en natuur. Duitsland en de Ardennen lijken mij echt heel mooi.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:20

Ik heb 20 jaar geleden de trein naar Frankrijk gepakt en daar zit ik nu nog steeds Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:44

Heeerlijk haha ! Ik weet gewoon zeker dat ik naar Nieuw Zeeland wil, alleen is het erg lastig om een verblijfsvergunning te krijgen. Nagelbijten / Gniffelen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:04

Ik wilde ook altijd vanaf toen ik klein was al in het buitenland wonen. Eerst altijd in Zweden (was op de basisschool) maar nu weet ik het niet. Ik zie wel waar ik terecht kom, maar niet Nederland en ook niet België of Duitsland. Haha! Spanje, Canada, Australië, VS, Italië en Portugal lijken me het leukst. Haha! Nouja ik zie wel waar ik terecht kom. Haha! Maar sowieso niet in Nederland. Ga als ik dit jaar klaar ben met de middelbare school ook een studie doen waarmee ik lekker veel buitenlandse stages heb. Weet toch nog niet wat ik worden wil, dus dan kies ik gewoon een leuke studie. En zodra het kan ga ik in het buitenland wonen. Haha! Familie en vrienden kunnen me altijd nog opzoeken of ik hun. Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:00

*had al eerder gereageerd*
Oooh gelukkig heb ik nu iemand gevonden, met dezelfde ideeën als ik.
Hij gaat nu eerst 4 jaar lang werken, en als alles dan nog steeds zo gaat tussen ons als nu, vertrekken we naar mijn ouders huis in Spanje, of we gaan naar een ander land. En anders ga ik wel alleen! Lachen
Ik woon hier al veel te lang in een saai dorp.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:54

Menn.. Wat weet ik nu zeker dat ik hier weg wil..

Er is kermis bij ons in het dorp.. Al ik weet niet hoeveel jaar dezelfde mensen, dezelfde artiesten, alles hetzelfde..
En iedereen is zo bekrompen!

Ik wil hier zeker te weten weg.. Bah!

Ben er helemaal klaar mee!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:51

Zo! Ik heb dus precies hetzelfde gevoel. Nederland is wel mijn land maar oud worden zal ik er niet.
Alleen vind ik het moeilijk om te zeggen dat ik naar Australië wil want ik wil ook dat mijn ouders me af en toe eens op komen zoeken. Maar in Europa wordt het ook niet echt wat denk ik.
Ik had m'n ogen gericht op Noorwegen. Die mooie bergen, grote stukken land en weinig mensen, maar ik denk dat het er voor mij te rustig is.
Het blijft toch bij Australië of New Zealand..
Zucht zucht zucht. Binnen 2 jaar is mijn droom gerealiseerd, ik blijf hier niet.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:16

[i]hey

Ik zou ook zo graag naar het buitenland willen..
Heb nu enige tijd een vriend en hij zegt ook dat hij niet in NL oud wil worden...
Onze relatie is nog pril maar mocht alles goed gaan en we hebben allebei zoiets van we gaan samen wonen , denk ik dat we ook richting het buitenland gaan...

Waar k zou willen wonen weet ik niet , ergens waar het warm is , geen gezeur aan je hoofd ..
Ben ook zeker flauw van NL als eerste het weer , de mensen die niet echt vriendelijk zijn..
Ben dit jaar op vakantie naar Gran Canaria geweest die mensen daar zijn ook zo ontzettend vriendelijk..
Hebben daar ook met een vrouwtje gepraat die is 5 jaar geleden daar ook heen verhuist , ze wou echt niet meer terug , ze had nu haar eigen winkeltje daar en kreeg veel NL'se mensen op bezoek in de vakanties..

Anyway het lijkt me wel verschrikkelijk om mn familie achter te laten , ook al kan ik ze soms wel eens schieten Vingers aflikken

Zou het trouwens makkelijk zijn om ergens in het buitenland werk te vinden ?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:27

NoiRaM schreef:
[i]hey

Ik zou ook zo graag naar het buitenland willen..
Heb nu enige tijd een vriend en hij zegt ook dat hij niet in NL oud wil worden...
Onze relatie is nog pril maar mocht alles goed gaan en we hebben allebei zoiets van we gaan samen wonen , denk ik dat we ook richting het buitenland gaan...

Waar k zou willen wonen weet ik niet , ergens waar het warm is , geen gezeur aan je hoofd ..
Ben ook zeker flauw van NL als eerste het weer , de mensen die niet echt vriendelijk zijn..
Ben dit jaar op vakantie naar Gran Canaria geweest die mensen daar zijn ook zo ontzettend vriendelijk..
Hebben daar ook met een vrouwtje gepraat die is 5 jaar geleden daar ook heen verhuist , ze wou echt niet meer terug , ze had nu haar eigen winkeltje daar en kreeg veel NL'se mensen op bezoek in de vakanties..

Anyway het lijkt me wel verschrikkelijk om mn familie achter te laten , ook al kan ik ze soms wel eens schieten Vingers aflikken

Zou het trouwens makkelijk zijn om ergens in het buitenland werk te vinden ?

Hee in zo'n situatie zit ik nu ook. Lachen We willen allebij weg.

Zolang je de taal spreekt, lijkt het me al een stuk makkelijker. Ja