Hoe hou jij je bezig tijdens vliegreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JAZZ4ff

Re: Hoe hou jij je bezig tijdens vliegreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:27

Primula schreef:
Bedankt voor de tips!! En ja, ik denk dat ik best ook zoveel mogelijk probeer te slapen Slapen ...
En hopen dat ze op het vliegtuig zo'n schermpje hebben waar je vanalles mee kunt. Ik vlieg met United Airlines, heb er eigenlijk geen idee van hoe die zijn uitgerust Tong uitsteken .

Kans dat het een B777 wordt, vloog met UA voor wintersport via Denver, had het idee dat de tourist class iets ruimer aanvoelde.
UA heeft schermpjes die in de armleuning verstop is, dus eigen film keuze.
Op de site van UA vind je de bagage voorschriften, heel belangrijk als je naar de VS vliegt.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:59

Ik zit nu in de states, we vogen op Dallas, Texas in een rechtstreekse vlucht van bijna 10 uur.
Ik heb altijd mijn iPod en en puzzelboekje mee, en ook nog wat roddelboekjes.
Ik probeer ook veel te slapen maar dat doe ik altijd met de iPod op zo hoor ik het geluid om me heen niet.
Of iedereen bij United een eigen tv scherm heeft durf ik niet te zeggen is per vliegtuig ook verschillend, wij vlogen KLM en daar hadden we het wel met genoeg keuze uit films enz. om uit te kiezen.
Ik neem altijd wel een lekker warm vestje mee in het vliegtuig het is altijd wat kil vind ik, ze hebben wel dekens maar die vind ik te koud, maar ja dan sta je met je vest op het vliegveld in de hitte ach beter dan een lange vlucht in de kou.
Oja ik hoorde laatst een tip over de droge lucht en je luchtwegen van je neus, Je hebt ongeparfumeerde handcreme van Neutrogena moet je in je neusgaten smeren zo heb je geen last van droge pijnlijke neusgaten, doe het nu ook hier in de states want met al die airco's gaat mijn neus van binnen helemaal kapot en het werkt wel hoor.
Was een beetje rare tip maar met zo'n lange vlucht zul je merken hoe droog de lucht is in het vliegtuig en een aanslag op je luchtwegen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:04

ik had een vraag, weten jullie of je ook 2 koffers mee mag nemen, dat samen gewoon 20 kg maakt ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:05

kaatjemuts schreef:
C_arola schreef:
Vanaf hoelang?? De vlucht van mij duurt rond de 4,5 uur.. Lachen

volgens draait er dan wel een film Haha!

Ligt ook aan de maatschappij. Wij hadden afgelopen vakantie (4 uur vliegen) geen film/tv/muziek.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:14

__Robijn__ schreef:
ik had een vraag, weten jullie of je ook 2 koffers mee mag nemen, dat samen gewoon 20 kg maakt ?

Zolang het samen 20kg is maakt het dacht ik niet uit.
Is het meer dan moet je per extra kg 7,- betalen per vlucht (retour dus 14,- per kg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:03

ik ga een flinke reis down under maken in november met 6 uur overstaptijd dr bij in Londen.. dat wordt dus nintendo mee, mp3 mee en boeken Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:32

__Robijn__ schreef:

Ja dat mag gewoon Ja Ik raad je wel aan om als je moet overstappen een kleine koffer met handbagage mee te nemen met de belangrijkste spullen (kleding enzo) Koffers willen nog wel eens achterblijven dan, en het is zuur als die pas later op je bestemming aankomen Scheve mond

manzano schreef:
Ligt ook aan de maatschappij. Wij hadden afgelopen vakantie (4 uur vliegen) geen film/tv/muziek.

Klopt, maar de meest gerenommeerde maatschappijen draaien wel film Ja Waarschijnlijk vloog jij met easyjet/ryanair of zoiets.

Eten krijg je vrijwel altijd Vingers aflikken Ik vloog met swiss air een vlucht van een uur, en daarna een van 1,5 uur, en kreeg goed te eten Haha! Een heel pakket steeds. én een pannacottaroomijsbakje. Laat dat nou juist mijn lievelingsijs zijn Tong uitsteken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:51

Inter Airlines en Dubrovnik Airlines (geen Nederlandse maatschappijen dus). Bij de eerste kregen we uitgebreid eten en drinken. Bij de 2e een bekertje water en een broodje kaas.
We hadden overigens geboekt bij Corendon, maar die maatschappijen kunnen gewoon anderen inhuren om voor hun te vliegen. Ook al tig keer meegemaakt met Transavia. Heb bijna alleen maar met andere maatschappijen gevlogen dan Transavia Clown (terwijl we dus wel transavia geboekt hadden).

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:55

verootjoo schreef:
__Robijn__ schreef:

Ja dat mag gewoon Ja Ik raad je wel aan om als je moet overstappen een kleine koffer met handbagage mee te nemen met de belangrijkste spullen (kleding enzo) Koffers willen nog wel eens achterblijven dan, en het is zuur als die pas later op je bestemming aankomen Scheve mond

Dat is een goede tip idd, hoevaak ze mijn koffers al wel niet kwijt geraakt zijn Huilen van het lachen Ondergoed, sokken, tandenbortel, broek en shirtje mee in je handbagage voorkomt een hoop frustratie Clown

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:56

als we 11u vlogen, dan sliep ik altijd veel...
verder ipod mee, en wat boekjes!

shopaholic houd je wel een tijdje zoet.. Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:01

__Robijn__ schreef:

Navragen bij (of opzoeken op de website van) de maatschappij waar je mee vliegt. Bagageregels (aantallen & gewichten) verschillen per vliegmaatschappij en bestemming. En idd belangrijkste (toilet)spullen in je handbagage stoppen - denk daarbij aan de regels voor vloeistoffen in handbagage.

Om terug te komen op de vraag van de TS: aan de belangrijkste dingen heb je al gedacht - leesvoer, puzzels, muziek. Vergeet niet extra batterijen voor je mp3-speler mee te nemen en een pen. Knipoog

Op langere vluchten worden er idd ook films gedraaid, maar die moeten je maar net boeien.

En hopen dat je kunt slapen. Ik kan niet slapen in een vliegtuig, ook niet op langere vluchten. Op weg terug van Nieuw-Zeeland naar huis had ik slaaptabletten, daar heb ik 2 x 4 uur op kunnen slapen. Maar verder vond ik de vlucht naar de andere kant van de wereld alleen maar lang, lang, lang (paar jaar eerder was ik naar Australië geweest, beide keren had ik een overstap in Azië en dan ben je nog maar op de helft).

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:07

hou hou ik me dan niet bezig?
ik slaap,kijk films,luister muziek,2 boeken mee ofzo wij vlogen wel naar Amerika en was ook wel es bang dat ik me ging vervelen..(dat deed ik ook nog wel) maar ik kan ook niet zolang slapen.
heb weleens een slaappil genomen vind dat het wel heel wat scheelt als je een poosje slaapt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:00

Lezen, slapen, films kijken, kletsen, muziek luisteren.
Eigenlijk vind ik vliegen heel saai.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:16

MP3 of Ipod, fılms en mısschıen je laptop of DVD speler? Ook veel lezen en slapen, en ık zıt altıjt te dagdromen en te vreten. Clown

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:42

Ik heb afgelopen 2 weken 4 keer op en neer gevlogen en heb het voorlopig weer helemaal gehad Clown
Allebei de keren was het maximaal 3,5 uur vliegen, viel mee, maar toch verveelde ik me en was ik het gauw zat Gaaaap
Sowieso krijg ik vreselijke oorpijn als ik m'n speciale dopjes niet indoe, dus gezellig kletsen met anderen zit er niet in, ik ben altijd stokdoof Haha! In het begin kijk ik meestal even naar buiten, lees ik een boek, luister ik muziek. Beide keren terug vloog ik 's nachts en probeerde ik maar gewoon wat te slapen, maar hadden we constant turbulentie waardoor je alleen maar zit te shaken en slapen er ook niet van kwam Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:16

Ik heb in een week tijd 4keer gevlogen, alle 4 de keren lekker geslapen. Maar dat lukt niet altijd met een vlucht van 30min.
MP3 kon ik niet horen,teveel lawaai.
Zoveel mogelijk boeken meenemen dus Tong uitsteken

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:03

Toen wij afgelopen zomer naar Bulgarije vlogen met Transavia, zaten we in een stokoud vliegtuig gekregen vanuit Amerika. Nagelbijten / Gniffelen
Zonder dvd, zonder radio-aansluiting, ze kwamen pas langs met eten toen we bijna bij de Bulgaarse grens waren, ik had het eten nog niet achter m'n kiezen of we zetten de daling alweer in!
Dus ik hoop voor je dat je een luxe vliegtuig hebt( op de terugweg was dit wel zo, maar Transavia is niet mijn favoriet ), en veel plezier op Hawaï!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:04

Karin schreef:
En hopen dat je kunt slapen. Ik kan niet slapen in een vliegtuig, ook niet op langere vluchten. Op weg terug van Nieuw-Zeeland naar huis had ik slaaptabletten, daar heb ik 2 x 4 uur op kunnen slapen. Maar verder vond ik de vlucht naar de andere kant van de wereld alleen maar lang, lang, lang (paar jaar eerder was ik naar Australië geweest, beide keren had ik een overstap in Azië en dan ben je nog maar op de helft).
Kun je daarvoor gewoon naar de dokter of krijg je dat toch niet voor een vliegreis?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:25

ManonR_ schreef:
Ik ga binnenkort ook van Amsterdam naar de Dominicaanse Republiek vliegen, wordt ook een lange zit.

12 & een half uur toch? Haha!

Dominicaanse republieek Lovers