Ierland, wat aan te raden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Ierland, wat aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:46

Ja! zo lopen Ierse dames er ook bij! Ik bibberend met een winterjas, lange broek, laarzen en handschoenen (het was tussen de 5-10 graden Huilen van het lachen ROFL ) en hun hipten voorbij in hoog gehakte onmogelijke schoenen op die hobbelstenen, en in minijurkjes, rokjes en topjes. Brrrrrrr.

Ik heb het Ierse uitgaansleven tot in z'n max meegemaakt Vork Haha!
Heerlijk Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:48

Noppes schreef:
Mbkaatje, jij hebt dus ook een Ier te pakken? Haha! Mijn vriend is half-Iers, prachtig rossig haar, Ierse vader met een heerlijk accent, had het niet beter kunnen treffen met mijn Ierse mannetje Tong uitsteken

Ha ha, ik heb inderdaad ook een Ier "te pakken". Een volbloed in dit geval Haha!. Maar die ben ik hier in Nederland gewoon tegen het lijf gelopen hoor. Ik heb 'm niet zelf geimporteerd. Dat heeft z'n vorige vriendin gedaan. Vroeger had hij heel donker haar, nu is hij volledig grijs. Geen rossige dus. Wel heeft hij veel sproeten, dus het zit er wel een beetje in.

Op een van de commerciele zenders, ik dacht net 5, kan je nog meedoen met "the irish matchmaker" o.i.d. Dan wordt je als vrouw gekoppeld aan een ierse man. Ben benieuwd of ze wat leuks hebben kunnen krijgen (mannen dan he) voor het programma. Ik kan me nauwelijks voorstellen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:50

Alles is aan te raden in Ierland Haha!

Wij hadden de Lonely Planet mee, vond ik erg handig. Maar B&B's zijn echt overal. Prijzen kunnen best verschillen. In kleine dorpjes zijn ze goedkoper dan in grote en steden.

Ik vonde hoogtepunten Killearny, Ring of Kerry, Glendalough (heel gaaf weggetje van Dublin daarheen, kom je ook langs die 2 prachtige meren). Rock of Cashel was ook erg mooi. Cliffs of Moher waren érg toeristisch jammer genoeg. Waxford vond ik wat minder, saaie stad. wel leuke boottocht gedaan en zeehondjes gezien. Skell. Michael was ontzettend indrukwekkend.

Al met al echt genoeg te zien en te doen. En vaak weten de locals je ook wel de mooie plekjes te wijzen. Lachen

*is jaloers en wil ook weer* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:51

haha mbkaatje: wat betreft dat rossig... Mijn Engels schijnt redelijk goed te zijn en ik had m'n haar behoorlijk overtuigend natuurlijk rood (ben van mezelf "slechts" een beetje rossig) op het moment dat ik de eerste keer op vakantie was in Ierland. Werkelijk alle Amerikanen die ik tegen kwam dachten dat ik met mijn 1.62 en rode haar een rasechte Ier was. Clown

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:52

Dat klinkt inderdaad erg Iers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:02

mbkaatje schreef:
Dat klinkt inderdaad erg Iers.

Hehe foto's staan wel in m'n profiel Knipoog

Verder, trouwens... mocht d'r nog iemand op paardrijvakantie willen in Ierland: ik heb zelf vorig jaar een fantastische vakantie gehad bij de Horse Holiday Farm (Grange, Co. Sligo)
www.horse-holiday-farm.com

Paarden stonden er super bij en werden erg goed verzorgd en heb d'r heerlijk gereden. Ik sliep bij "de buren", die hadden ook een B&B en werkten samen met de mensen van de Farm. Hele leuke mensen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:34

Glendalough is inderdaad ook schitterend, voor als je aan de oostkust zit. Je kan er onwijs lekker wandelen en hiken. Laatste keer dat ik er was kwamen we niet zo ver vanwege de regen, dus hebben we maar in de pub heel lang aan de lunch gezeten. Was ook erg gezellig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:39

we hebben daar 4 uur rondgewandeld Bloos!
bedoeling was 2uur maar schijnbaar zijn we ergens misgelopen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:52

manic schreef:
Glendalough is inderdaad ook schitterend, voor als je aan de oostkust zit. Je kan er onwijs lekker wandelen en hiken. Laatste keer dat ik er was kwamen we niet zo ver vanwege de regen, dus hebben we maar in de pub heel lang aan de lunch gezeten. Was ook erg gezellig Knipoog

Glendalough is leuk op weg van Dulin naar zuid/westkust Knipoog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:09

dat zei ik ja Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:13

Glendalough is zeker mooi! Ja Vooral als het er droog is *LOL*

The Irish Matchmaker.. vriendin had me bijna opgegeven, maar je moet er 25 voor zijn Nors opkijken Zij zijn groot en ik is klein!

Cliffs of Moher zijn zeker verschrikkelijk veranderd. Toen ik er zeven jaar geleden was, was er geen Tourist Centre, geen afgezette paden.. er liep een zandpad langs de rand, en je moest zelf mar zo slim zijn om er niet overheen te vallen. Ik heb nog helemaal aan de rand gelegen en naar beneden gegluurd Haha! *LOL*
Maar, het blijft een schitterende locatie, zeker als het mooi weer is. Heb er twee keer mooi weer gehad, één keer regen en één keer zulke dichte mist dat er geen cliff te zien was Clown

Connemara is trouwens ook érg mooi. Ook leuk om dat met een bus vanuit Galway te doen Ja

Ik ben te groot om een Ierse te zijn, maar met een lichte huid, rossig haar en vloeiend Engels.. dus werd ik maar als Amerikaanse gezien. Heb vaak met mijn ID moeten wapperen om te bewijzen dat ik écht uit Nederland kwam. "You're Dutch? No way! So... do you like Amsterdam? Do you smoke pod?"
Ach ja, die beelden die ze van NL hebben.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:19

Hmmm als je ver genoeg doorloopt de Cliffs op, kun je op een gegeven moment wél gewoon bij de rand komen. Tenminste, twee jaar terug kon dat wel. Verder naar beneden word je al teruggefloten zodra je ook maar iets richting de afzetting gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:21

toen wij er waren vorig jaar kon je nergens meer komen. alles met hekken afgezet, giftshops erbij, brede net geasfalteerde paden en bussen vol amerikanen Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:24

Klopt. zo is het inderdaad nou ook, en als je verder loopt moet je bijzonder moeilijk gaan doen met hekken en afzettingen.
Jammer, maar helaas.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:31

Als je nog echt over de rand van een cliff wil kijken moet je naar de Aran Islands. Woon nog steeds in Ierland en ben er 3 weken geleden geweest. Voor de rest is Killarney een van mijn favorieten en Galway natuurlijk!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:06

Ha, jij zat tegelijkertijd met mij in Galway he? Woon je er nog steeds? Was jij niet au-pair?

Hogerop aan de westkust heb je ook wel cliffs, maar niet van die hele hoge *LOL* en dus ook rustigere, minder toeristische.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:17

Ja ik was au pair maar is niet bevallen dus na 3 maanden gestopt. In Januari terug gekomen en een baantje gezocht. Nu werk ik fulltime in een kinder kleding winkel en deel ik mijn huis met 6 anderen. Tong uitsteken Helaas ga ik eind augustus weer terug naar Nederland. Ga ierland denk ik wel onwijs missen, gelukkig kan ik nu nog even van het mooie galway genieten (het arts festival is net begonnen.)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:04

Wat jammer dat de Cliffs of Moher zo toeristisch zijn geworden. Dan is het gelijk niet echt interessant meer.
Ben er dus heeeel lang geleden geweest en toen vond ik het schitterend. Het was er mistig en daardoor heel mystiek. Eenmaal bij de Cliffs was het weer helder. Er was geen winkel te bekennen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:14

mbkaatje schreef:
Wat jammer dat de Cliffs of Moher zo toeristisch zijn geworden. Dan is het gelijk niet echt interessant meer.
Ben er dus heeeel lang geleden geweest en toen vond ik het schitterend. Het was er mistig en daardoor heel mystiek. Eenmaal bij de Cliffs was het weer helder. Er was geen winkel te bekennen.

Ik vind dat het hier wel een klein beetje overdreven word hoor. Natuurlijk heb ik niet gezien hoe het eerst was (wel mooie verhalen gehoord van mijn moeder die er vroeger is geweest), en het zal natuurlijk veel toeristischer zijn geworden, wat erg jammer is, vooral als je weet hoe het voorheen is geweest.
Maar ook nu kun je nog heerlijk van de Cliffs genieten hoor, die toeristenwinkel is helemaal beneden, zie je vanaf de cliffs zelf niet, en er zijn inderdaad behoorlijk veel toeristen, maar ik vind het zelfs met de hekken nog meevallen hoor, ik heb nog even lekker in het gras aan de rand gezeten(werd er al snel afgehaald door zo'n mannetje Tong uitsteken) Maar het is nog steeds prachtig daar hoor!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:07

Dat geloof ik graag, natuurlijk blijft het indrukwekkend. Maar toch wordt het een beetje verpest door het toerisme en mensen die een graantje mee willen pikken. Begrijpelijk hoor en misschien kon het niet anders.

Maar het was eerst nog zo lekker Iers (een beetje ongeorganiseerd Knipoog )

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:39

Ik vond eerlijk gezegd de Cliffs of Moher ook zonder al de toeristische poespas eromheen (ken het niet anders) ook best tegenvallen.

Ik heb er gewoon niet zo veel mee, denk ik. De Healy Pass op fietsen, terwijl de schapen links en rechts voorbij gedreven werden door een authentieke herder met zijn bordercollies vond ik veel interessanter. Of Hungry Hill beklimmen met een groepje en zwemmen in de bronnetjes die je onderweg tegen kwam. Of gewoon op de bonnefooi in de auto stappen en de kleine kronkelweggetjes uitproberen...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:25

Alles heeft z'n charme hoor. Dat is wel weer heel wat anders, bijna niet met elkaar te vergelijken.

Klinkt wel super trouwens. Krijg helemaal zin nu om naar Ierland te gaan. Vingers aflikken

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:27

Ja, ik ook eigenlijk... maar heb nu een hondje en die kan eigenlijk niet mee...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:55

Nouks schreef:
Verder, trouwens... mocht d'r nog iemand op paardrijvakantie willen in Ierland: ik heb zelf vorig jaar een fantastische vakantie gehad bij de Horse Holiday Farm (Grange, Co. Sligo)
http://www.horse-holiday-farm.com

Paarden stonden er super bij en werden erg goed verzorgd en heb d'r heerlijk gereden. Ik sliep bij "de buren", die hadden ook een B&B en werkten samen met de mensen van de Farm. Hele leuke mensen.

Is inderdaad een echte aanrader Ja Cool Ben er twee jaar geleden geweest en zou zo weer teruggaan (als er iemand was die mee wilde gaan.. Tong uitsteken)
Wij hebben toen ook bij 'de buren' geslapen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:53

Ik zou ook zo terug gaan inderdaad. Is ook nog wel het plan. Eerste keer hebben we (mede omdat we niet wisten hoe het er verder aan toe zou gaan) gekozen om vanuit de Farm ritten te maken, maar waarschijnlijk gaan we nog terug (volgend jaar ofzo?) om een van de trails te doen.